917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Nogen der ved noget om ilder/fritter? Nogen der ved noget om ilder/fritter?

Min kæreste og jeg har lige fået to ildere/frittere som vi har købt af en ven. de er ca. 2 år, og 100% tamme, de kan med hunde, men er ikke helt trygt ved at de går sammen med Liam endnu, da Liam kan være fræk og for vild, også er jeg bange for at de bider ham.

Men spøgsmålet er faktisk, om de kan tåle kulde? og kan de tåle træk, hvis de står udenfor om sommeren, og man lukker dem ind om natten? Vi har en udstue, som er lidt koldt lige pt. og vil rigtig gerne have at de kunne være derude, men ved ikke om det er for koldt endnu? nogle der kan hjælpe? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der ved noget om ilder/fritter?
  • #1   10. apr 2013 Der må ikke være for koldt , men en god ide er at lave en isoleret kasse de kan gå ind i og så med en masse tæpper rundt omkring i buret så skal de nok klare det smiley

• #2   10. apr 2013 Er de vant til at gå ude ? Ellers ville jeg bestemt ikke gøre det..
    De er jo netop i gang med at smide vinterpelsen nu smiley

• #3   10. apr 2013 Jeg har haft ilder i 13 år nu smiley så jeg burde vide en slat -find evt. ind på ferretopia.eu. smiley jeg er moderator derinde.

De vil nok bide jeres hund -og han bliver nok desværre nød til at lære at han ikke må bide dem -men at de må bide ham. Der er grænser for deres forståelsesramme og opdragelsesniveau.

De kan ikke tåle træk -og bliver nemt syge, det kan være en bekostelig affære. Skal de vænnes til kulde skal det gøres gradvist -som at have dem ude om sommeren -og så lade dem gå der hele efteråret og så fremdeles.

Det er for koldt endnu for ildere der ikke er vant til det.

• #4   10. apr 2013 Tak for svarene.

Men kan jeg godt tage dem ud i udstuen nu, selvom det er koldt? eller skal jeg vente til det bliver lidt varmere?

• #5   10. apr 2013 Ikke hvis der er træk derude....!

og Ellers skal det være meget kort og du skal sikre sig de ikke bliver kolde på noget tidspunkt.

• #6   10. apr 2013 Okay. Jeg tror bare at vi finder en løsning, sådan de kommer til at være inde i stuen smiley

• #7   10. apr 2013 De vil også kede sig hvis de kun kan gå ude...det er jo sociale nysgerrige legesyge dyr der gerne vil interagere med hinanden og deres mennesker smiley og som skal stimuleres meget smiley

• #8   11. apr 2013 Har haft ildere siden 1996, og kan støtte op omkring det Trine M skriver..
    De kan ikke tåle for meget kulde, hvis ikke de er vant til det, det skal startes op fra om sommeren, så de gradvis vænner sig til det bliver køligere..

Ang. jeres hund, så vil jeg ikke anbefale jer, at lade ilderne lege med jeres hund..
    Ildere napper/bider ofte i leg, og kan skade en lille hundesnude voldsomt..

Har selv en Chihuahua og 2 ildere, og vil ikke udsætte min lille hund for den risiko at ilderne skulle finde på at bide hende i poter eller mund/snude...

Held og lykke med de 2 familiemedlemmer, ildere er nogle pragtfulde dyr, hvis man ved hvad man skal håndtere dem smiley

• #9   11. apr 2013 Hængekøjer, tæpper og legerør, er ildernes farvorit nr. 1 her hjemme smiley

Kommentér på:
Nogen der ved noget om ilder/fritter?

Annonce