person påkørsel {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige prøvet at læse og følge en tråd"affødt" af minon.Om en Mark og Pernille i en og samme person.Indlæggene var mange,og dem af dem jeg læste fra jer alle sammen,var rigtig fine og gode,og medfølende.
Det her handler ikke om en Mark/Pernille.Men om det min overskrift hentyder til.
Og indlægget bliver langt,MEN,jeg må ud med det.
Jeg bor ved en park,hvor toget kører.Nu,er det 2.gang med 2 års mellem rum,jeg har og i dag,næsten været vidne til "overskriften".
I,dag,sad jeg som sædvanlig,i varm sol,på "min" bænk og så folk gå forbi.Forskellige mennesker,mange hunde,børn alt,og tænkte,at nu går jeg til bageren,køber en virkelig fed kage,og laver mig en stærk kop kaffe,og det glædede jeg mig til.
kl.ca.13.30,hører vi brandbiler,ambulanc,politibiler,ca.500.m,fra hvor jeg sad.Og,jeg fik straks en enorm kvalme,væk var tanken og glæden over kagen og kaffen.
Jeg ville bare væk NU.Jeg bor lige ved parken,har kun 5 min.gang til min lejlighed.
Der var løse hunde,"løse" småbørn,ja,vejret var dejligt,folk var glade. og,så lige pludselig,blev det hele underligt,og
Alle vidste hvad der var sket.
Nogle blev,som mig,frygtelig frygtelig kede af det,andre "underlige" mennesker var ,og jeg mener det-fy for fanden,nygfigne.
En,meget sød ung mand,som jeg tit og ofte taler med,sagde:
Vibeke,du skal ikke gå hen til stenen,jeg hjælper dig op af trappen med cyklen.Han fortsatte,det er slemt at,se på.
Jeg kommer op i lejligheden,og lukker min altandør.
Og,så er det jeg tænker:
Jeg sad der på bænken,Verner og mig blev "stegt" af solen,hunde hilste glade på hinanden,og der var mange mennesker,der gik forbi "min" bænk.Og,så "det" menneske.
Jeg har her, siden det skete,prøvet at genkalde mig,ansigterne,på de mennesker jeg så,der i parken,som gik forbi "min" bænk..
Var der et bedrøvet ansigt,var der en skikkelse,der gik tynget og ked af det,foroverbøjet,hvorfor kan jeg IKKE huske en sådan person,min søde unge hundeven,fortalte lavmælt,at det var en mand.
Jeg har hele dagen prøvet at genkalde mig,de mennesker,jeg så nede i parken.Jeg plejer at,være god til at huske ansigter,MEN ikke menneskenavne,kun hundenavne.
Jeg kan ikke genkalde mig et ansigt,eller skikkelse,der så bedrøvet ud,og det gør mig faktisk ked af det.Det har været en "anynom" person,som er gået forbi mig.
Jeg har et specielt sted i parken,jeg tit og ofte sidder,men så skal jeg forbi stenen,og gå langs jernbanen,til "mit og Verners sted".Der skal nok gå en "rum" tid,før jeg igen passerer stenen og besøger mit og Verners sted.
Beklager det her lange indlæg.Men har ikke rigtigt talt med nogen om det i dag,og ud måtte det.
Jeg fortalte det sporadisk,til en genbo,hvor hun straks plaprede ud med en episode,for flere år siden,og det gad jeg ærlig talt ikke høre på.For det var sket lige nu og her.Og,jeg havde det faktisk af helvede og det påvirker mig lidt endnu
hilsen
vibeke
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.849
Jeg har heldigvis ikke selv set nogen, der blev/ var blevet påkørt at et tog. Det nærmeste var en dag, toget kørte forbi en station, hvor en enkelt passager fik set en, der hoppede ud foran et modkørende tog.
Har du overvejet at tage kontakt til DSB for at høre, om de eventuelt udbyder noget krisehjælp? Det gør de vist i sådanne tilfælde.
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.885
Ikke noget at sige til du har det af røven til lige nu.
Jeg forstår godt de billeder og de tanker du gør dig, måske var personen på en måde ikke bedrøvet fordi han havde taget et valg, måske var han glad for solen skinnede og det skulle være i dag. Det ikke altid man kan se på folk hvad der foregår inden i. Vi kan være opmærksomme på hinanden, men vi kan ikke redde dem, der har besluttet sig.
Det simpelthen så trist, fordi man ville ønske man kunne havde gjort noget, men det kan man bare ikke altid.
Sender dig kæmpe stort knus
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 365
Du kan henvende dig på den lokale skadestue, og ellers,som Charlotte foreslår,kontakt DSB,de har også krisepsykologer ansat,til samme formål.
Eller,tal med en du kender og har tillid til og tal tal tal...det er det der skal til,
så du kan få luft for dine tanker...
Mange tanker og knus herfra
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Der er intet i verden du kunne have gjort for at forhindre denne tragiske hændelse.
Du er et varmt og omsorgsfuldt menneske, og nu er tiden at du drager omsorg for dig selv.
Bliv vred på ham.
Han kan ikke være bekendt at frarøve dig og verner jeres sted.
Stort kram til dig
det er en væmmelig oplevelse
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Men forstår udmærket du har det dårligt :o(
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Kram og tanker herfra
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Så det ikke helt selv,så krise råd,får jeg nok ikke,af dsb.
Men,jeg kunne skimte en båre,et stykke overdæknings plastic,Ben eller arm,ved det ikke,og vil heller ikke vide det.
Jeg har selv,de sidste par år,været små deprimeret.Dårlig økonomi,ren og skær depression.
Men,så "maner jeg mig op,og siger,jeg har en pragtfuld hund,børn/børnebørn,og en god vennekred,og faktisk elsker jeg livet med alle goderne og "skævhederne":
Så,derfor har jeg altid ment at:
Det kræver sgu mod,til at tage sit liv.
For det af og til "forbandede" liv,,rummer uanede muligheder,for at gå videre i det.
OG jeg er IKKE religiøs,ateist,udmeldt af folkekirken,ved godt at ovenstående indlæg virker lidt frelst.
Til alle jer med gode kommentarer og kloge kommentarer,ja,så går der en "rum",før verner og mig går forbi steen,hvor "påkørslen" blev lagt,og videre langs togbanen,og igen sidder på vores hyggelig,og "hemmelige" kolonihave grund.
Bente Lunas mor
Nej jeg er ikke tankelæser.Men stadig,kan jeg ikke lade være med at,prøve,at huske de mennesker,der gik forbi mig og bænken.Hvordan så det menneske ud ;;
finder aldrig ud af det.
mange hilsner
vibeke
Ib
nej,IB,jeg kan slet ikke blive vred på ham.
jeg har ved gud i himlen,så forfærdetligt ondt af et menneske,der ikke gider mere.
At,vi,mig og min Verner,i et stykke tid,ikke være i vores "hygge" grund,er lige p.t. underordnet.
mange tak,for din søde hilsen
k.h. vibeke
jan 2008
Ja,jeg håber også han har fået fred,og selvom jeg 100% "ugudelig",tja,ja der må vel være en eller anden form for fred,et eller andet steds i vores "system".
Havde jeg været buddist,så ville det hele nok se anderledes ud for mig,og og måske accepterer,det jeg så af en arm eller ben.
Men da jeg kun er "halvbuddist",for jeg både drikker og ryger,så er jo sådan set lidt i en "limbo" fase,vedr.liv og dø
kærlig hilsen
vibeke
laika,du har helt ret,jeg kunne nok ikke have gjort nogt til at,forhindre.
Men,stadig tænker jeg,
hvorfor så jeg ikke en mand,som så deprimeret ud.
Det er det der går mig lidt på.Han må have været have virket helt anonymt,både "overfor" mig,og andre der var i parken,på det tidspunkt
mange mange hilsner
vibeke
camilla h
ja,han havde bestemt,at nu skal det gøres,
Og,selvom han havde sat sig ved siden af mig,og andre der nød solen på bænkene.Ville vi ikke hav haft en jordisk chance for at forhindre det.
Jeg talte jo med den søde ungemand,der også sagde,det eneste jeg så,var et styk legme,og han kunne heller ikke huske om han have set "en bedrøvede person"
mange mange tak for din hilsen
vibeke
jan 2008
Jeg så ikke noget,"blot" en arm eller styk ben.
Men hele "sceancen",med div.biler og politi,sket i løbet af no time.
mange hilsner
vibeke
aug 2008
Jeg er ked af at høre, at du døjer med depression, men hvor er det stærkt, at du alligevel kan mande dig op og se alle de positive ting, du har i dit liv.
Jeg håber, du kan få sovet i nat. Jeg føler med dig (og jeg føler med den stakkels lokofører).
jan 2008
Tak for dit indlæg.
Min depression,er væk.
Får den oftest i forbindelse med en møg økonomi,har arvet en "pose" penge sidste sommer,så det lysnede,(det var ikke så mange penge,jeg fik)
.Og,så tænkte jeg,nu ville jeg bare købe luksus mad,økologoisk,.Og,da det kom til stykket,gad jeg ikke købe luksusmad,for jeg gad ikke spise det.MEN Verner får luksusmad,og DET får han stadig.Og han kom til dr.dyr,og blev checket i hoved og røv.
Men min værste depression kommer om vinteren,især ved blæst og hård kulde.
Så,havde jeg ikke Verner havde jeg ikke været ude i luften,blæsten
kulden i vinter halvåret.Istedet havde jeg ligget i min seng,og set det forbandede/elskede tv.
100 tak for dit indlæg
Og,Bente,jeg tager lige nu for at sove,et ordentlig glas appelsinjuice og MASSER af Vodka i,så bliver jeg helt "skeløjet",og falder prompte i søvn,om kap snorken med Verner.
ja,en meget stakkels lokofører.
Kender en der køre på "min" strækning,og ja,der hedder krisehjælp,og har man lyst,nogle dage fri.
frygteligt,frygteligt,
Men uanset hvad,så kan jeg godt lide det "forbandede" liv,meget.
Hav det godt,Bente,nu slutter jeg af,før jeg bliver helt "skeløjet".-
sov godt
hilsen
vibeke
p.s. Bente,du skriver:
Nu er beslutningen taget,det er nok rigtigt,det du skriver.
Han går forbi mange mennesker,hunde,condiløbere,børn,cykilister,der er liv i parken,og solen skinner.Det kræver sgu mod,synes jeg,men fatter det samtidig ikke
aug 2008
person påkørsel