{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Overfald avler overfald... {{forumTopicSubject}}

Deler dette af sorg og frustration. Det bliver langt...
Vores dejlige sanktbernard blanding (bor hos min mor), står nu til aflivning. Det er vores ejet valg selvom det gør forfærdeligt ondt. Han er jo kun lidt over tre år!
Vi valgte aflivning da han angreb en anden hund. Vi har taget ansvar for dette og betaler selvfølgelig alle omkostninger ved den stakkels hund det gik ud over!
Vores vovse har været overfaldet og angrebet FIRE gange (2 af dem blodige hvor han var i snor!) Efter de første to overfald fik jeg trænet ham fra nervøsiteten og havde ingen problemer med at lege løs med andre hunde. Tredje gang begyndte han at vise dominant og beskyttende adfærd, som jeg desværre ikke kunne træne ham fra. Jeg anbefalede derfor min mor at holde ham i snor. Han blev så overfaldet af en schæfer den fjerde gang (to af de tidligere angrebshunde var også schæfere) selvom han var i snor. Dette er blot en uge siden og heldigvis beskyttede halsbåndet vores vovse, så der skete ikke noget slemt.
Umiddelbart som min mor har forklaret virkede Samson (vores vovse) ikke chokeret eller noget i dagene efter. Han virkede blot lidt nervøs. Sagde igen at det nok ville være bedst at holde ham i snor, men datter ved jo ikke bedst, så hun slap ham alligevel løs.
Der kommer så en schæferlignende hund løbende imod ham (ville bare lege) og her gik det galt. Den stakkels hund det skulle gå ud over. Tre sår fik det stakkels kræ og skulle syes to steder!
Selvom jeg ikke var til stede under dette føler jeg stadig ansvar samt at dette er min skyld, selvom jeg flere gange havde advaret min mor. Er så ked af at det skulle ende på denne måde!
Håber aldrig mere der vil ske den hund noget ondt, så den ikke får lige så mange ar på sjælen som vores, hvilket fik ham til at udvise denne adfær...
Tak for at have læst dette. Har det dårligt over det der er sket og er selvfølgelig frygtelig ked af at Samson skal aflives, selvom det nok også er det bedste for ham.
Han vil få det meget bedre i hundehimlen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald avler overfald...
Kommentér på:
Overfald avler overfald...

Annonce