Histrionisk personlighedsforstyrrelse?? Histrionisk personlighedsforstyrrelse??
Det her bliver lidt langt - jeg ved ikke hvem jeg ellers skal snakke med det om, så håber bare på nogle vil høre
I november fik jeg depression og blev derfor sygemeldt fra min uddannelse. Jeg fik medicin. I januar fik jeg et angst anfald og blev indlagt på psykiatrisk center. Jeg blev udskrevet 12 dage efter med diagnose på 3 forskellige angst typer, panikangst, generaliseret angst og social angst. Jeg begyndte til kognitiv behandling hos en psykolog, men følte ikke det hjalp. Skal nu starte her d 2 maj i noget gruppeterapi for min social angst.
Men jeg føler ikke selv at dette er MIT problem. Jeg har altid vidst, på et eller andet plan, at jeg var "anderledes" end mine venner. Lige siden barndommen, har jeg altid tænkt "hvordan kan voksne både klare arbejde, børn og det huslige? Jeg kan ikke engang klare lidt strees"
Nu har jeg så selv forsket lidt og fundet frem til hvad jeg føler MIT problem er. Jeg er lystløgner og har histrionisk personlighedsforstyrrelse.
Lystløgner i den forstand at jeg altid har løget mig bedre eller mere spændende overfor venner/veninder eller nye bekendtskaber.
Jeg er rædselsslagen over at gå til lægen og fortælle det, af frygt for at de ikke tror det passer på mig
Ville lige ud med det til jer dejlige HG'er
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Dette er skrevet i bedstemening
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 64
Selvværd føler jeg ikke der er noget problem med.
okt 2009
sep 2012
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 219
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
sep 2012
Hvis man har en histrionisk personlighedsforstyrrelse, lever man meget i sine følelser. Man vil være i centrum, og det man siger og gør er præget af store følelser og virker som skuespil.
Man er meget optaget af sit udseende og af sine muligheder for at tiltrække det modsatte køn. Man er forførerisk, men det er ofte på et overfladisk plan, hvor følelserne hurtigt kan skifte.
S J* det giver rigtig god mening for mig det du skriver. Jeg lægger ikke alle kortene på bordet af frygt for hvad andre mon skulle tænke. Min mor kan snart ikke klare mere, går min kæreste fra mig? Sådanne tanker får jeg. Bliver virkelig skrækslagen.
Isabelle* jeg føler mig slet ikke god nok. Overhovedet. Igen ^^ er det ren refleks at jeg skriver sådan.
Jeg spiller ofte skuespil med det. Hvis folk spørger "hvordan har du det?" Svare jeg af ren refleks, at jeg har det perfekt, selvom jeg har det så elendigt oppe i hovedet
sep 2012
Har gået til et hav af psykologer gennem mit liv. En ting var de eninge om: der var noget galt. Men ingen kunne finde ud af hvad.
Og mht at pynte på sandheden vs. lystløgner - er jeg lystløgner.
Men så dejligt at i har villet læse mit lange lange indlæg
Jeg tager helt sikkert mange af jeres "svar/ideer/kommentare" med mig
okt 2009
feb 2013
feb 2013
Du skriver, at du tror, du er lystløgner. Lægger dine omgivelser mærke til, at du lyver?
sep 2012
Min kæreste er ikke så meget for at snakke om sådanne ting - så det bliver snakket om over nogle gange.
Mine omgivelser gør ikke, nej. Jeg er ihvertfald aldrig blevet konfronteret med det.
feb 2013
Du bliver også nød til at sætte kæresten ind i hvordan, du går og har det. Så må han hanke op i sig selv og lytte. Det er meget svært at klare sig gennem et behandlingsforløb uden støtte.
Nu har jeg intet grundlag for at sige, om du er lystløgner eller ej, men omgivelserne bemærker ret hurtigt, hvis folk har en sygelig trang til at lyve. Det er nemligt tydeligt. Uanset hvad så synes jeg i hvert fald, du skal kontakte din læge og fortælle ham om dine tanker.
Jeg håber på det bedste for dig
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 988
For mig lyder det "bare" som lavt selvværd som flere også skriver.. Har slet haft en fase, hvor tingene var svære osv. og nogle af de ting du hiver frem fra det link, kan jeg godt kende fra hvordan jeg følte. Jeg havde stress - og havde ikke nogen form for personlighedsforstyrrelse.
Tal med din mor, kæreste, veninder og ikke mindst læge.. De skal nok tage dig alvorligt hvis du fortæller dem hvordan tingene ses fra din side.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.868
jun 2014
Følger: 1 Svar: 1
Histrionisk personlighedsforstyrrelse??