3.993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Histrionisk personlighedsforstyrrelse?? Histrionisk personlighedsforstyrrelse??

Det her bliver lidt langt - jeg ved ikke hvem jeg ellers skal snakke med det om, så håber bare på nogle vil høre smiley

I november fik jeg depression og blev derfor sygemeldt fra min uddannelse. Jeg fik medicin. I januar fik jeg et angst anfald og blev indlagt på psykiatrisk center. Jeg blev udskrevet 12 dage efter med diagnose på 3 forskellige angst typer, panikangst, generaliseret angst og social angst. Jeg begyndte til kognitiv behandling hos en psykolog, men følte ikke det hjalp. Skal nu starte her d 2 maj i noget gruppeterapi for min social angst.

Men jeg føler ikke selv at dette er MIT problem. Jeg har altid vidst, på et eller andet plan, at jeg var "anderledes" end mine venner. Lige siden barndommen, har jeg altid tænkt "hvordan kan voksne både klare arbejde, børn og det huslige? Jeg kan ikke engang klare lidt strees"

Nu har jeg så selv forsket lidt og fundet frem til hvad jeg føler MIT problem er. Jeg er lystløgner og har histrionisk personlighedsforstyrrelse.

Lystløgner i den forstand at jeg altid har løget mig bedre eller mere spændende overfor venner/veninder eller nye bekendtskaber.

Jeg er rædselsslagen over at gå til lægen og fortælle det, af frygt for at de ikke tror det passer på mig smiley

Ville lige ud med det til jer dejlige HG'er

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Histrionisk personlighedsforstyrrelse??
  • #1   23. apr 2013 Synes det er lidt ligegyldigt om lægen kan putte dig ind i den kasse du sætter dig selv i. Synes hellere du skal glæde dig over at du har en stor selvindsigt og faktisknkan se dig selv udefra og bevæggrundene for at du handler som du gør. Søde ven tror du ikke det here mest af alt handler om at føle sig ensom og måske døje med et lavt selvværd?? Beklager hvis jeg tager helt fejl, håber ikke jegvtræder dig over tæerne, men prøv ligecat tænk lidt over det:-)
    Dette er skrevet i bedstemening

• #2   23. apr 2013 Ensom tja - jeg tager afstand fra alle der kommer for tæt på. Men jeg elsker at være alene og mig selv. smiley
    Selvværd føler jeg ikke der er noget problem med.

• #3   23. apr 2013 Hvis du lyver dig bedre og merespændende kan det godt hænge sammen med hvordan du oplever dig selv, mere end om hvordan andre oplever dig...(selvværd)

• #4   23. apr 2013 Det kan du så have helt ret i smiley

• #6   23. apr 2013 Jeg synes, du skal lægge kortene på bordet hos lægen. Jeg får fornemmelsen af, at du ikke føler, læge og psykiatri har fået et fuldendt billede af, hvad du går og kæmper med, og det er vigtigt, du giver udtryk for dette ift. den kommende behandling.

• #7   23. apr 2013 Gode råd S J kommer med. Og husk så, du kan ikke diagnostisere dig selv ved hjælp af google. Det er kun en lægefaglig, der kan gøre det. Der er meget langt fra at pynte på sandheden og så være lystløgner.

• #8   23. apr 2013 Taget fra netpsykiater.dk

Hvis man har en histrionisk personlighedsforstyrrelse, lever man meget i sine følelser. Man vil være i centrum, og det man siger og gør er præget af store følelser og virker som skuespil.
    Man er meget optaget af sit udseende og af sine muligheder for at tiltrække det modsatte køn. Man er forførerisk, men det er ofte på et overfladisk plan, hvor følelserne hurtigt kan skifte.

S J* det giver rigtig god mening for mig det du skriver. Jeg lægger ikke alle kortene på bordet af frygt for hvad andre mon skulle tænke. Min mor kan snart ikke klare mere, går min kæreste fra mig? Sådanne tanker får jeg. Bliver virkelig skrækslagen.

Isabelle* jeg føler mig slet ikke god nok. Overhovedet. Igen ^^ er det ren refleks at jeg skriver sådan. smiley
    Jeg spiller ofte skuespil med det. Hvis folk spørger "hvordan har du det?" Svare jeg af ren refleks, at jeg har det perfekt, selvom jeg har det så elendigt oppe i hovedet smiley

• #9   23. apr 2013 Julie* helt enig. Men jeg mistænker det smiley
    Har gået til et hav af psykologer gennem mit liv. En ting var de eninge om: der var noget galt. Men ingen kunne finde ud af hvad.
    Og mht at pynte på sandheden vs. lystløgner - er jeg lystløgner. smiley

Men så dejligt at i har villet læse mit lange lange indlæg smiley

Jeg tager helt sikkert mange af jeres "svar/ideer/kommentare" med mig smiley

• #10   23. apr 2013 Det er det der kaldes distanceblænderi og hænger ikke nødvendigvis sammen med psykisk sygdom. Tror du villevhavevgodt af at arbejde med dig selv og dine følelser enten via selvudviklingskurser eller litteratur

• #11   23. apr 2013 Pas på med at bruge hjemmesider som baggrund for diagnosticering.

• #12   23. apr 2013 Har du prøvet at tale med din mor og kæreste om den frygt, du har for at fortælle dem om dine inderste tanker? Jeg synes godt nok det er ærgeligt, at du ikke tør åbne op for dem, der burde stå dig tæt og støtte dig.

Du skriver, at du tror, du er lystløgner. Lægger dine omgivelser mærke til, at du lyver?

• #13   23. apr 2013 Jeg ringer til min mor om lidt - har lige skrevet lidt med hende.
    Min kæreste er ikke så meget for at snakke om sådanne ting - så det bliver snakket om over nogle gange.
    Mine omgivelser gør ikke, nej. Jeg er ihvertfald aldrig blevet konfronteret med det.

• #14   23. apr 2013 Tror det er en rigtig god ide at tale med din mor om det, hvis jeres forhold ellers er godt. Det er meget at gå med alene.
    Du bliver også nød til at sætte kæresten ind i hvordan, du går og har det. Så må han hanke op i sig selv og lytte. Det er meget svært at klare sig gennem et behandlingsforløb uden støtte.

Nu har jeg intet grundlag for at sige, om du er lystløgner eller ej, men omgivelserne bemærker ret hurtigt, hvis folk har en sygelig trang til at lyve. Det er nemligt tydeligt. Uanset hvad så synes jeg i hvert fald, du skal kontakte din læge og fortælle ham om dine tanker.

Jeg håber på det bedste for dig smiley

• #15   23. apr 2013 Louise B: Jeg tror altså slet ikke at du behøver være bange for at du har en personlighedsforstyrrelse..
    For mig lyder det "bare" som lavt selvværd som flere også skriver.. Har slet haft en fase, hvor tingene var svære osv. og nogle af de ting du hiver frem fra det link, kan jeg godt kende fra hvordan jeg følte. Jeg havde stress - og havde ikke nogen form for personlighedsforstyrrelse.
    Tal med din mor, kæreste, veninder og ikke mindst læge.. De skal nok tage dig alvorligt hvis du fortæller dem hvordan tingene ses fra din side.

• #16   23. apr 2013 Det lyder ikke rigtig som om at du har histrionisk personlighedsforstyrrelse eftersom sådan en ønsker at være i centrum og en med social angst bestemt ikke ønsker at være i centrum.

• M Z
    M Z Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #17   28. jun 2014 Hej Louise B. Hvordan er det gået dig? Er du kommet videre med de ting?

Kommentér på:
Histrionisk personlighedsforstyrrelse??

Annonce