{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Forsvundet pakke {{forumTopicSubject}}

Jeg bestilte i sidste uge en pakke, og dagen efter fik jeg en email om, at den nu var sendt afsted.
Jeg har dog ikke modtaget noget her snart en uge efter, de sagde den er afsendt.
Jeg har skrevet en email til dem, for at høre hvad der kan gøres.
Men er der noget jeg kan gøre nu? Fejlen ligger jo med meget stor sandsynlighed hos posten. Men hvad hvis pakken ikke kan findes, betaler jeg så stadig for en ikke modtaget vare?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvundet pakke
  • #1   29. apr 2013 Du kan jo starte med at tjekke t&t nummeret, så kan du jo se hvor pakken er henne.

• #2   29. apr 2013 Der er ikke noget track and trace nummer. Og der står pending, når jeg kigger inde på deres side under ordren.

• #3   29. apr 2013 Hvis du har betalt med dankort er der ingen problemer, får du ikke varen kan banken trække betalingen tilbage smiley

• #4   29. apr 2013 Bodil- Puha det er da rart at høre:)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #5   29. apr 2013 Det lyder som om den ikke er "sendt" som du muligvis tænker det. Når der står pending er det muligt at ordren er sendt til lageret og muligvis så langt som afleveret til posten, men ikke registreret på posten. Du burde få et t&t nummer når den bliver modtaget hos et post selskab.

• #6   29. apr 2013 Matilde- Der var heller ikke noget track and trace nummer sidst jeg bestilte derfra. Det er også det der pending jeg undrer mig over. Jeg tænker at den jo i princippet godt kan ligge på posthuset, men vil ikke gøre noget før jeg hører fra dem

• #7   29. apr 2013 Øh hvorfor burde man det ?

Hvis man nu ikke har ønsket at betale for en pakke, men har fået det med almindelig brev er der ikke et T&T.........
    Og så skal Post DK ikke dække et tab, og kan firmaet bevise de har sendt pakken så er der ikke så meget at gøre.

Har du fået sendt som pakke og der er et T&T er det, det firma der yder fragt servicen du skal kontakte da det er dem der har ansvaret for pakken.

Og hvad dag i sidste uge bestilte du varen ? og hvad betalte du med ?
    For mig lyder det som om du måske er en kende for ivrig, pending betyder den er ved at blive klargjort.

Pending vil den sandsynligvis stå som til den bliver afhentet, men er måske afsendt i deres interne system. Jeg ved der er flere der kun sender f.eks. tirsdag og torsdag, det vil sige der bliver pakken hentet hos dem, og der registrer post/fragt manden den som afsendt da de så modtager den.

• #8   29. apr 2013 Om ikke andet, så kan man jo altid kontakte firmaet og spørge hvor den bliver af smiley
    - De fleste firmaer er søde til at sende igen hvis man ikke har modtaget.

Lyder lidt mærkeligt med den der pending, men jeg havde også lige bestilt noget fra et tysk firma hvor de i en mail siger den er afsendt - men dagen efter siger de at de ikke har flere af varen, så jeg fik mine penge retur?! Øh hvordan kan den så stå som afsendt? 8-)

Noget helt andet er, at hvis man ikke har været hjemme KAN posten jo ha' "glemt" en seddel i postkassen om at der ligger noget på posthuset og venter - det ser vi desværre ret tit herude smiley

• #9   29. apr 2013 Ryan- Nu vælger jeg jo altså ikke, om de sender det som en pakke eller ej.
    Hvis du læser hvad jeg har skrevet, så er det en uge siden de skrev, at den er afsendt. Dette er jo netop grunden til, at jeg reagerer nu.
    Jeg ved godt hvad pending betyder, men det stemmer jo stadig ikke overens med, at de har sagt, at den er afsendt.

Rollo's- Ja jeg tænker jo netop også, at posten kan have "glemt" at smide lappen i postkassen.

• #10   29. apr 2013 Desuden ville jeg mene, at det er ret svært at bevise at et brev er afsendt, da du jo netop ikke får en kvittering. Andet end på det beløb der er betalt. Og det beviser da ikke hvilket specifikt brev der er tale om

• #11   29. apr 2013 Jeg bestilte nogle dvd'er ved cdon, og der stod at de var sendt d 13. Og jeg har først fået dem i fredags.... Så der kan godt gå noget tid fandt jeg ud af.

• #12   29. apr 2013 Marianne- Det er fint nok hvis der går noget tid, inden man modtager noget. Det lyder dog som voldsom lang tid. Men så skal firmaet jo ikke skrive til mig, at varen allerede er afsendt

• #13   29. apr 2013 KJ tjaaa men nu ved vi jo ikke hvor det bliver sendt fra så er det lidt svært at vide noget som helst om hvad der er af muligheder.........

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #14   29. apr 2013 Men står der i mailen at pakken er afsendt? - for nogle gange er det lidt forvirrende at "ordren er afsendt" enten kan det betyde den fysiske pakke er afsendt fra lageret eller at ordren til lageret er sendt om at de skal sende den fysiske pakke. Nogle gange hedder det noget andet end t&t afhængigt af hvilket post firma der står for levering : ) har du slet ikke haft mulighed for at kunne følge pakken de andre gange?
    Når jeg bestiller sko er de her inden for et par dage og der får jeg ikke t&t - men en mail om at lageret har modtaget bestilling : )

• #15   29. apr 2013 Ryan- Har aldrig oplevet, at blive spurgt om noget skal sendes som pakke eller brev, og jeg handler meget på nettet.

Matilde- Der står: Din ordre er afsendt smiley

• #16   29. apr 2013 Hvis pakken er sendt, men aldrig er dukket op, så er det afsenderen, der skal efterlyse pakken ( post danmark )

• #17   29. apr 2013 Ib- Okay tak, så er jeg ikke helt galt på den.

• #19   29. apr 2013 Det blev rodet skrevet tror jeg..

Firmaet du har bestilt varer ved skal efterlyse pakken ved post dk... Såfremt det er sendt med post dk selvfølgelig.

• #20   29. apr 2013 Og så har du jo også altid 14 dages fuld returret.

• #21   29. apr 2013 Er det et dansk eller udenlandsk firma? Og hvilken da bestilte du?

• #23   29. apr 2013 Birgitta- Pengene er hævet.

Fik iaftes en mail. hvor der står at varen er afsendt. De skriver, at jeg skal prøve at gå på posthuset og høre om den ligger der, eftersom de ofte oplever problemer med, at posten ikke smider en seddel i postkassen, hvor der står at varen kan afhentes.
    Så imorgen tager jeg på posthuset og hører dem ad smiley

Ib- Ja 14 dages returret. Men jeg har jo ingenting at returnere?

• #24   30. apr 2013 Så må vi håbe pakken er på posthuset.
    Husk billede ID, ellers er det ikke sikkert de vil udlevere pakken når du ikke har sedlen.

Kommentér på:
Forsvundet pakke

Annonce