{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hoftedysplasi (mennesker) + gigt? {{forumTopicSubject}}

Har lige været ved lægen og bllive vredet godt og grundigt i, og er gået derfra med en henvisning til røntgen af hofter og knæ, og med beskeden om at mit bløde brusk i knæet muligvis har/er ved at udvikle sig til gigt, og at jeg muligvis har hoftedysplasi dvs. risiko for gigt i hofterne...

Er godt nok noget nede i kulkælderen over den her meddelse smiley Jeg er kun knap 25år, men har det efterhånden som om jeg er langt over de 60år smiley

Så vil høre om der er nogen der har positive erfaringer med de lidelser? tænker mht. fremtidsudsigter?
Eller i det hele taget erfaringer med dette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoftedysplasi (mennesker) + gigt?
  • #1   29. apr 2013 Altså jeg fik oplyst som 28 årig at jeg havde et knæ der var sammenligneligt med en 75 årig pga sildigt og mange operationer. Jeg tog skeen i anden hånd og styrketrænede og besluttede at det her forløb ville jeg selv styre....det skulle ikke styre mig. Det er 8 år siden og det går rigtig godt med mit knæ, selvfølgelig gør det ondt af og til, men min holdning er nu engang at vi må få det bedste ud af de kort vi får på hånden!! Hvis du er overvægtig vil det hjælpe betydeligt på generne og forebygge alt for meget yderligere slid, hvis du taber dig

• #2   29. apr 2013 Jeg er langt fra overvægtig, tværtimod smiley Har en gennemsnitlig vægt mellem 50 og 55kg...

Mine knæ har jeg døjet med siden jeg var barn, og da jeg er hypermobil, har jeg altid holdt mig i form for at styrke musklerne omkring leddene.. Da jeg var 14år fik jeg diagnosen "chondromalacia" - hvilket er blød brusk i knæleddene, og fik at vide at dette ville forsvinde inden jeg nåede 20'erne, men desværre holdt det ikke, og da det nu er blevet stødt værre, mener de nu at det har udviklet sig til slidgigt i begge knæ.:(

Pt. er jeg nået det punkt hvor jeg kun lige nøjagtig kan holde smerterne væk, og fordi hofterne er blevet markant værre efter jeg fødte min nu 2½år gamle datter, kan jeg hverken løbe, ride, cykle mere..

Styrkeøvelser af leddene forstærker smerterne, så føler konstant at jeg løber panden mod en mur smiley

• #3   29. apr 2013 Kan guldimplantater ikke hjælpe lige som på hunde? Eller er det noget andet du fejler?

• #4   29. apr 2013 margit - Mener faktisk at det er det samme ved mennesker som ved hunde

• #5   29. apr 2013 Ja det mener jeg nemlig også at have hørt. Måske det var en mulighed?

• #6   29. apr 2013 Jeg har en bekendt der har leddegigt, til tider er hun meget hård plaget og kan stort set aldrig klare sig uden medicin.
    Hun træner meget, styrketræning, det har hjulpet hende rigtig godt.

Det er noget møg at blive syg i så tidlig en alder. Men som Lotte skriver, må man få det bedste ud af livet. Jeg fik som 21 årig diagnosen Morbus Crohn så ved hvordan du har det, det kan være svært at overskue at man muligvis skal leve resten af livet med en sygdom.

Håber på det bedste for dig og på at det ikke er så slemt som du frygter.

Kommentér på:
Hoftedysplasi (mennesker) + gigt?

Annonce