857 visninger
|
Oprettet:
29. okt 2012 Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
Hoftedysplasi (mennesker) + gigt? {{forumTopicSubject}}
Har lige været ved lægen og bllive vredet godt og grundigt i, og er gået derfra med en henvisning til røntgen af hofter og knæ, og med beskeden om at mit bløde brusk i knæet muligvis har/er ved at udvikle sig til gigt, og at jeg muligvis har hoftedysplasi dvs. risiko for gigt i hofterne...
Er godt nok noget nede i kulkælderen over den her meddelse
Jeg er kun knap 25år, men har det efterhånden som om jeg er langt over de 60år
Så vil høre om der er nogen der har positive erfaringer med de lidelser? tænker mht. fremtidsudsigter?
Eller i det hele taget erfaringer med dette
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
Mine knæ har jeg døjet med siden jeg var barn, og da jeg er hypermobil, har jeg altid holdt mig i form for at styrke musklerne omkring leddene.. Da jeg var 14år fik jeg diagnosen "chondromalacia" - hvilket er blød brusk i knæleddene, og fik at vide at dette ville forsvinde inden jeg nåede 20'erne, men desværre holdt det ikke, og da det nu er blevet stødt værre, mener de nu at det har udviklet sig til slidgigt i begge knæ.:(
Pt. er jeg nået det punkt hvor jeg kun lige nøjagtig kan holde smerterne væk, og fordi hofterne er blevet markant værre efter jeg fødte min nu 2½år gamle datter, kan jeg hverken løbe, ride, cykle mere..
Styrkeøvelser af leddene forstærker smerterne, så føler konstant at jeg løber panden mod en mur
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Hun træner meget, styrketræning, det har hjulpet hende rigtig godt.
Det er noget møg at blive syg i så tidlig en alder. Men som Lotte skriver, må man få det bedste ud af livet. Jeg fik som 21 årig diagnosen Morbus Crohn så ved hvordan du har det, det kan være svært at overskue at man muligvis skal leve resten af livet med en sygdom.
Håber på det bedste for dig og på at det ikke er så slemt som du frygter.
Hoftedysplasi (mennesker) + gigt?