Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrift på rugbrød
  • #1   16. maj 2013 Prøv aurion. Det var der nogen her inde der anbefalede mig. Elles prøv Camilla plums smiley

• #2   16. maj 2013 Har du ikke nogen opskrifter?

• #3   16. maj 2013 http://www.aurion.dk/00019/00037/00069/00184/

• #4   16. maj 2013 (link fjernet)

• #5   16. maj 2013 Tak:)

• #6   16. maj 2013 denne er super god
    1. Her er en opskritft på et lækkert mørkt lagerbrød med malt
    * 9 dl lunken vand
    * 2 dl lager øl. Jeg valgte rød tuborg til det her brød. En dejlig øl der er kommet tilbage
    * 1 dl ahornsirup
    * 2 dl surdej. Se en opskrift på surdej.
    * 4 tsk groft salt med top
    * 500 gram skårne rugkerner
    * 150 gram solsikke kerner
    * 150 gram speltflager
    * 50 gram sesamfrø
    * 50 gram maltmel
    * 600 gram rugmel
    * 150 gram fuldkornsemmer og spelt
    En rugbrødsdej skal ikke æltes men røres. Til gengæld skal den røres grundigt og det gøres bedst med en røremaskine eller en håndmikser. Regn med ca. 10 minutters intensiv røring.
    Det første man gør er at blande væskerne. Altså vand, øl, sirup og surdej.
    Herefter hældes resten af ingredienserne i under konstant omrøring. På den måde får man fordelt de forskellige ingredienser bedst. Bare følg rækkefølgen af ingredienser som de står herover.
    1. Når den er rørt skal den arbejde i 12-24 timer ved stuetemperatur. Jeg har selv valgt 24 timer, men 12 er sådan set også rigeligt. Jo længere tid jo surere bliver brødet. Men vær ikke nervøs, så surt bliver det heller ikke
    Brødet skal efter hævning fordeles i brødforme og alt efter hvor store de er får man enten 1 eller 2 brød. Jeg kan selv godt lide at brødet ikke er for højt så jeg laver 2 brød som på billedet.
    Ovnen forvames til 170 grader og brødene skal så ind og bage i 2 timer, hvorefter de tages ud af formene og skal køle af på en bagerist. Her kan man med fordel pakke brødene ind i et fugtigt viskestykke hvilket gør at skorpen forbliver sprød men ikke bliver meget hård.
    Det er en smagssag med viskestykket. Hvis man godt kan lide en meget sprød skorpe kan man udelade det og få et dejligt brød alligevel. Jeg kan lide begge dele, så det er lidt forskelligt hvordan jeg gør.
    God bagning

Kommentér på:
Opskrift på rugbrød

Annonce