Valg af computer?! {{forumTopicSubject}}
Hej alle! Min computer er desværre stået fuldstændig af, og jeg skal derfor have fat i en ny, i en fart
Jeg bruger den til at studere, altså læse dokumenter, skrive opgaver, researche osv ^^ derudover er jeg en del på nettet for hyggens skyld..
Jeg har længe overvejet en macbook pro, men grundet de høje priser og rygter om dårlig service vil jeg gerne have nogle gode alternativer.
Så kender du en lækker computer der er god at have med omkring og som er hurtig, med lang batteritid?
Fortæl også gerne om jeres erfaringer med mac pro. Jeg har hørt meget positivt, så er egentlig mest interesseret i negative ting omkring mac, apple og pro.
På forhånd tak!
- Cille
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
Den negative side.. den er pissedyr i forhold til hvad du kan nøjes med af windåse-maskiner.
dec 2008
dec 2008
Og har selv oplevet adskillelige gange i skolen, at dem med mac havde problemer med diverse dokumenter osv.
til det behov du beskriver, kan du få en windows computer (windows 7) der uden problemer kan leve op til de krav du har, til under 4000 kr. Så det er mange penge at give for designet og deres eget styresystem (og rep skulle også være dyrt i forhold til windows)
dec 2008
og de fleste almindelige skoler (hvad jeg har oplevet) bruger windows, og så er det ofte nemmere med kompatabiliteten når man også selv kører windows...
dec 2008
jo det er helt sikkert en smagssag
men siden ts nævner det med den høje pris osv og spørger til alternativer til mac, så synes jeg jo det er relevant at nævne, at hun kan få en tilsvarende windows langt billigere. og så de problemer jeg har set andre have.
og så er mac jo utroligt populært for tiden, og prisen er jo også derefter, og man betaler meget for designet, for hardwaren retfærdiggør ikke prisen.
dec 2008
min kæreste har lige tjekket specifikationerne for den kraftigste macbook pro uden retina skærm, og der kan du få en tilsvarende hp til omkring 4000, og det fortæller vel lidt om at indholdet i den, ikke er grund til den tre gange højere pris.
Og så skal man vist ud og skaffe specielle omformere osv, hvis man fx skal se film på den på tv'et, sætte den til projektor osv. Det er som regel standard på windows maskiner.
hvorfor lægger man windows styresystem på en mac? for mig giver det ingen mening, så er det da mere fornuft, at spare 2/3 af købsprisen, og købe en der er født med windows. Men synes også at fx Asus er begyndt at lave nogle med rigtig lækker design
dec 2008
sådan helt konkret og hardwaremæssigt, så er der ikke nogen forskel.
Man ja, det er noget andet at sidde på en mac, og absolut en smagssag, men prisen i forhold til hardware er ikke rimelig. man betaler for meget andet, såsom design, mærket (i stor grad) osv
dec 2008
der er også kommet windows 8, men det har jeg ikke erfaringer med, men er godt tilfreds med 7'eren som jeg selv bruger
og ellers enig med dig
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Man kan nemt starte en religionskrig i sådanne tråde her
Mit valg ville uden tvivl falde på en macbook af en art....på mit arbejde, som er en skole har vi også windows hele vejen rundt og gud hvor jeg dog tit glæder mig til at komme hjem til min 4 år gamle imac, der bare kører......
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Ang. Windows ville jeg overveje en win8 da der eftersigende skulle komme en opgradering i efteråret til win8 der er gratis til "Blue" (win 8.1 eller win 9 alt efter hvad den kommer til at hedde)
Det skulle være noget der minder om en win8 med en win7 brugerflade.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
jul 2010
De rammer OS, altså styresystemet.
Vil du være virusfri på en PC installere du bare Linux, UNIX eller en BSD.
Du kan faktisk stort set det samme med en Linux som med en windows nu om dage, en rigtig god grafisk brugerflade er Ubuntu.
Her er en guide til at lave en boot usb nøgle med ubuntu install, der kan man også prøve den fra uden at installere:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows
Og lige lidt om en OS X virus
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
Jeg kiggede selv efter lettere brugt Macbook, da min gamle Ibm døde, men der var mange af dem der var til salg, der havde defekt, eller var blevet repareret.
Dette var grunden til at jeg sprang fra Mac.
sep 2005
Til dato har jeg kun fundet ET af mine windåse-programmer som ikke laves til Mac (ultra fractal). Til gengæld er der masser af meget najs programmer som kun fås til Mac, fx Coda2
sep 2005
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Min kæreste, som er kæmpenørd til computere, sagde at jeg skulle købe en Lenovo. Det er den bedste computer jeg har haft - og jeg har haft et par stykker
jul 2010
Altså følgende kan IKKE:
PC
Mac
AMIGA
C64
PS3
Wii
SmartPhone
IPhone
Osv
Følgende kan:
OS X
Windows
Linux
Unix
BSD
Kickstart
Android
IOs
osv
Fordi der faktisk kun er til windows er det mest udbredte styresystem, men da Mac er blevet billigere og mere hvermandseje er det også blevet mere interessant med virus til OS X
Og jeg er rimeligt sikker på at der kommer til linux også da det er blevet mere normalt siden bl.a. Ubuntu har fået en meget brugbar grafisk brugerflade samt OpenOffice og Gimp er kommet.
Dog er der dog den ting ved linux at kernen i den kompiles specifikt til den enkelte computer så der er i "" ikke to linux der er ens.
Valg af computer?!