{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Valg af computer?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Min computer er desværre stået fuldstændig af, og jeg skal derfor have fat i en ny, i en fart

Jeg bruger den til at studere, altså læse dokumenter, skrive opgaver, researche osv ^^ derudover er jeg en del på nettet for hyggens skyld..

Jeg har længe overvejet en macbook pro, men grundet de høje priser og rygter om dårlig service vil jeg gerne have nogle gode alternativer.

Så kender du en lækker computer der er god at have med omkring og som er hurtig, med lang batteritid?

Fortæl også gerne om jeres erfaringer med mac pro. Jeg har hørt meget positivt, så er egentlig mest interesseret i negative ting omkring mac, apple og pro.

På forhånd tak!
- Cille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af computer?!
  • #1   28. maj 2013 til det behov du har, er en macbook pro slet ikke nødvendig, du kan i princippet bruge de fleste almindelige gennemsnitslige bærbare..

• #2   28. maj 2013 .. men selvfølgelig er det en nice maskine at arbejde på, fordi der bare er det her lækre flow over måden den arbejder på.

Den negative side.. den er pissedyr i forhold til hvad du kan nøjes med af windåse-maskiner.

• #3   28. maj 2013 Og hvis man har det behov som ts nævner, men stadig gerne vil have mac, er macbook air vel en mulighed ? mener da i hvert fald de er billigere

• #5   29. maj 2013 Min computer-kloge kæreste siger, at medmindre du skal arbejde meget grafisk, er der ikke nogen umiddelbar fordel ved mac, hvor du også risikerer, at flere af dine ting på nuværende computer (antaget det er windows) ikke vil fungere på mac'en.

Og har selv oplevet adskillelige gange i skolen, at dem med mac havde problemer med diverse dokumenter osv.

til det behov du beskriver, kan du få en windows computer (windows 7) der uden problemer kan leve op til de krav du har, til under 4000 kr. Så det er mange penge at give for designet og deres eget styresystem (og rep skulle også være dyrt i forhold til windows)

• #7   29. maj 2013 jeg oplevede i hvert fald gentagne gange, at klassekammerater havde problemer med at åbne ting, også links osv, på deres nyere macbook pro'er...

og de fleste almindelige skoler (hvad jeg har oplevet) bruger windows, og så er det ofte nemmere med kompatabiliteten når man også selv kører windows...

• #9   29. maj 2013 irina

jo det er helt sikkert en smagssag smiley

men siden ts nævner det med den høje pris osv og spørger til alternativer til mac, så synes jeg jo det er relevant at nævne, at hun kan få en tilsvarende windows langt billigere. og så de problemer jeg har set andre have.

og så er mac jo utroligt populært for tiden, og prisen er jo også derefter, og man betaler meget for designet, for hardwaren retfærdiggør ikke prisen.

• #15   29. maj 2013 irina

min kæreste har lige tjekket specifikationerne for den kraftigste macbook pro uden retina skærm, og der kan du få en tilsvarende hp til omkring 4000, og det fortæller vel lidt om at indholdet i den, ikke er grund til den tre gange højere pris.

Og så skal man vist ud og skaffe specielle omformere osv, hvis man fx skal se film på den på tv'et, sætte den til projektor osv. Det er som regel standard på windows maskiner.

hvorfor lægger man windows styresystem på en mac? for mig giver det ingen mening, så er det da mere fornuft, at spare 2/3 af købsprisen, og købe en der er født med windows. Men synes også at fx Asus er begyndt at lave nogle med rigtig lækker design

• #17   29. maj 2013 irina

sådan helt konkret og hardwaremæssigt, så er der ikke nogen forskel.
    Man ja, det er noget andet at sidde på en mac, og absolut en smagssag, men prisen i forhold til hardware er ikke rimelig. man betaler for meget andet, såsom design, mærket (i stor grad) osv

• #18   29. maj 2013 alfisten

der er også kommet windows 8, men det har jeg ikke erfaringer med, men er godt tilfreds med 7'eren som jeg selv bruger smiley

og ellers enig med dig smiley

• #19   29. maj 2013 Der er fordele og ulemper ved mac, ligesom der er på windows baserede maskiner.

Man kan nemt starte en religionskrig i sådanne tråde her smiley

Mit valg ville uden tvivl falde på en macbook af en art....på mit arbejde, som er en skole har vi også windows hele vejen rundt og gud hvor jeg dog tit glæder mig til at komme hjem til min 4 år gamle imac, der bare kører......

• #20   29. maj 2013 Lenovo Edge er super maskiner til overkommelig pris.

Ang. Windows ville jeg overveje en win8 da der eftersigende skulle komme en opgradering i efteråret til win8 der er gratis til "Blue" (win 8.1 eller win 9 alt efter hvad den kommer til at hedde)
    Det skulle være noget der minder om en win8 med en win7 brugerflade.

• #21   29. maj 2013 Skulle jeg vælge windows, så blev det også lenovo.

• #24   29. maj 2013 Irina det er så ikke helt korrekt først og fremmest så rammer virus, malware og spyware ikke mac det er for så vidt korrekt, men de rammer heller ikke PC, eller andre typer for den sags skyld.

De rammer OS, altså styresystemet.
    Vil du være virusfri på en PC installere du bare Linux, UNIX eller en BSD.
    Du kan faktisk stort set det samme med en Linux som med en windows nu om dage, en rigtig god grafisk brugerflade er Ubuntu.
    Her er en guide til at lave en boot usb nøgle med ubuntu install, der kan man også prøve den fra uden at installere:
    http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

Og lige lidt om en OS X virus smiley

• #25   29. maj 2013 Jeg er med på Lenovo vognen, godt nok samme prisklasse som Macbook pro, men Lenovo kan fåes meget billigere.
    Jeg kiggede selv efter lettere brugt Macbook, da min gamle Ibm døde, men der var mange af dem der var til salg, der havde defekt, eller var blevet repareret.
    Dette var grunden til at jeg sprang fra Mac.

• #27   29. maj 2013 Jeg har til dato ikke haft problemer med at åbne noget som helst på min MacBook Pro - jeg blev førstegangsejer sidste sommer.
    Til dato har jeg kun fundet ET af mine windåse-programmer som ikke laves til Mac (ultra fractal). Til gengæld er der masser af meget najs programmer som kun fås til Mac, fx Coda2

• #29   29. maj 2013 Det er det niceste, hvis man arbejder direkte på serveren

• #30   29. maj 2013 Da jeg studerede gik min computer også i stykker, det var en Dell.

Min kæreste, som er kæmpenørd til computere, sagde at jeg skulle købe en Lenovo. Det er den bedste computer jeg har haft - og jeg har haft et par stykker smiley

• #31   29. maj 2013 En computer kan IKKE få virus, operativ systemet kan.

Altså følgende kan IKKE:
    PC
    Mac
    AMIGA
    C64
    PS3
    Wii
    SmartPhone
    IPhone
    Osv

Følgende kan:
    OS X
    Windows
    Linux
    Unix
    BSD
    Kickstart
    Android
    IOs
    osv

Fordi der faktisk kun er til windows er det mest udbredte styresystem, men da Mac er blevet billigere og mere hvermandseje er det også blevet mere interessant med virus til OS X

Og jeg er rimeligt sikker på at der kommer til linux også da det er blevet mere normalt siden bl.a. Ubuntu har fået en meget brugbar grafisk brugerflade samt OpenOffice og Gimp er kommet.
    Dog er der dog den ting ved linux at kernen i den kompiles specifikt til den enkelte computer så der er i "" ikke to linux der er ens.

Kommentér på:
Valg af computer?!

Annonce