{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tatovering - opdatering samt hjælp.
  • #1   3. jun 2013 Det er 2 dage siden, og det er kun i skyggerne, samt i den ene side af hjertet der er noget galt. smiley

  • #2   3. jun 2013 Her er er billede tættere på.

    profilbillede
  • #3   3. jun 2013 Aner ikke om det ser nogenlunde normalt id :D.

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #4   3. jun 2013 Hmm.. har du husket at holde den tildækket, og ude af sol?

  • #5   3. jun 2013 For mig ligner det bare almindeligt sår..
    Men er du i tvivl, så gå til lægen og få en penicillin kur..

    Og husk at smøre den med en creme beregnet til tatoveringer så den ikke tørre helt ud.. F.eks Panthenol salve/creme..

    Og så held og lykke med den.. Samt et tillykke med den.. smiley


  • #6   3. jun 2013 Jep, den har været holdt fugtig hele tiden også..

  • #7   3. jun 2013 Jeg fik at vide jeg ku smøre den med al creme, bar det var uden noget.. Så har en får neutral?? smiley

  • #8   3. jun 2013 Og ja.. Ingen sol, salt- eller klorvand..

    Kun vask med parfumefri sæbe, f.eks intimsæbe..


  • #9   3. jun 2013 Jeg vil kun anbefale at bruge Panthenol salve/creme..

    Alt det andet, ud til højre med det.. Panthenolen er nemlig beregnet til skadet hud.. smiley


  • #10   3. jun 2013 du skal smøre det så ofte så muligt... ingen direkte sol på den i de først 2månder... ikke noget tøj som kan køre hen over den...

    det ser helt normalt ud... den hele bare... klø ikke i den hvis den gør det smør istedfor vaske ikke med vaske klud i den men med flad hånd og mild sæbe uden perfume gerne sanex... det som er bedst at smøre i er ko patte salve (heluxan) (den i den blå tube med hvid stribe)...

    den er bare flot håber du bliver glad for den...


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   3. jun 2013 Holdt fugtig? det er jo et sår - ville ikke "holde den fugtig".. Det lyder mærkeligt? Har de sagt det til dig der nede?
    Og de har vel sagt at du kan smøre den med creme, som i "det gør ikke noget der kommer creme på" - Men ikke at du skal smøre den med creme? det ville jeg i hvertfald ikke anbefale.
    Tænk på at en tatto er et sår (med blæk i): Hvis du havde et sår, så ville du da ikke holde det fugtigt, og smøre det med creme tænker jeg.

    Har du fået sådan en "pleje og vaske anvisning" med fra din tatovør?


  • #12   3. jun 2013 Marianne e - Man skal passe på med kopattesalve.. Det kan nemlig blege..!

  • #13   3. jun 2013 Tænker også noget panthenolsalve ville være godt til at fugte huden. Det er i hvert fald det jeg har fået til mine tatoveringer, og jeg ville ikke bruge andet. Den du har fra Neutral, er det en fed og fyldig creme eller en lotion?

    Jeg kan godt se den er lidt "gullig" nogle steder. Hvis det er betændelse, så kan lægen udskrive fucidin-salve.


  • #14   3. jun 2013 Jeg må en tur på apoteket efter det panthenol :).

    Matilde
    Det har alle sagt, ikke bare tatovøren ;).
    Det står derudover også de fleste steder på nettet, at den skal smørres ofte, så det retter jeg mig efter.
    Og ja, jeg smørrer også mine sår, så de ikke blir tørre og jeg så kradser i dem og får ar. :).


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #15   3. jun 2013 Men frk jensen > Kan også se det, men tror du ikke bare det er almindelig skorpe? Synes ikke det ser ud til at være alvorligt - men man kan jo tage fejl.

    TS - Uhm, synes at hvis du er nervøs for at der er noget galt, så ville jeg tage ned til din tatovør og snakke med ham/hende. Just in case. Så ved du også præcis hvordan du skal forholde dig til det, og kan blive beroliget og sådan.


  • #16   3. jun 2013 Frk. Jensen
    Det er bare en lotion, Er det skidt? smiley


  • #17   3. jun 2013 Sker der noget ved at se tiden an, eller ska jeg søge læge "akut" hvis jeg tror der er lidt betændelse? smiley

  • #18   3. jun 2013 Jeg tror det er bedst med en fed creme, der kan danne en barriere.



  • #19   3. jun 2013 TS - En lotion er ikke nok til at fugte den.. Jo på overfladen..
    Det skal være en fed creme/salve som kan trænge dybt ind.. smiley

    Så afsted til apoteket og få fat i Panthenol.. smiley


  • #20   3. jun 2013 Mathilde, jeg tør ikke sige det. Det kan godt være det bare er alm. skorpe.

    Monica: Er det spændt og ømt, der hvor det er gulligt?


  • #21   3. jun 2013 jeg skulle vaske, vaske og vaske min, bare i vand. Og så fik jeg noget specielt creme med som var meget konsentreret som jeg skulle smøre med. Men ring og hør din tatovør hvad h#n synes du skal gøre smiley jeg synes ikke det ser så slemt ud, men det kan det jo hurtigt blive

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #22   3. jun 2013 Det kommer vel an på hvor man kigger, og hvem man spørger;

    (link fjernet)

    Okay, det har jeg aldrig hørt før. Jeg tænker at der er større chance for ar, når man holder såret "i live" ved at fugte det og mindske luft-tilførslen. Tror jeg ville synes det kløede mere når det blev holdt fugtigt - Men det er måske hvad man er vandt til.


  • #23   3. jun 2013 Det gør ondt hvor det er gulligt ja, og i hjertet er det ikke hårdt som skorpe, men mere blødt som betændelse?? Har lig været i bad, så det gør det selvfølgelig også lidt, men resten er ikke ligeså blødt ..

    Åh jeg sys det træls at være halv hypokonder lige nu :D.


  • #24   3. jun 2013 jeg må smutte forbi tatovøren imorgen, og høre hvad han siger...
    også måske ogs ringe til lægen og høre hvad de foreslår... så må jeg være helgarderet smiley


  • #26   3. jun 2013 Ikke smøre hele tiden!! det har jeg fået af vide begge gange jeg fik lavet tattoo, 3-4 gange dagligt, især når det rigtig begynder at klø smiley

  • #27   3. jun 2013 Er det ikke bare fordi, hun bevæger knæet?

  • #29   3. jun 2013 Må man spørge hvad den har kostet og hvor den er lavet henne?

  • #30   3. jun 2013 Den er sød, men mangler lidt hår og en lille mund smiley

  • #31   3. jun 2013 Er det meningen at stregerne skal være så ujævne? Jeg kan godt se at "tændstikspigerne" skal være børnetegning-agtige, men jeg undre mig over stregerne..?

    Anyway, ja, det ser faktisk i mine øjne ud til at der er gået lidt betændelse i. Alle de tatoveringer jeg har fået lavet, har jeg fået anbefalet "Matas mild hudsalve" (fra deres medicare serie) og jeg har aldrig haft den mindste smule problemer med mine tatoveringer smiley men det er altså virkelig forskelligt fra tatovør til tatovør, hvad de anbefaler. Nogle anbefaler pathenolsalve, andre slet ingen salve og andre noget helt andet.

    Jeg har bare kun haft gode erfaringer med Matas mild hudsalve, så derfor er det den jeg har holdt mig til og mine er alle fine i farven og alt det dér smiley


  • #32   3. jun 2013 når du er i bad husker du at skylle den samt dubbe den stille tør med en ren håndklæde? samt ang creme er panthenol cream, det jeg peljer at bruge og begge mine arme er snart fykldt ud samt diverse andre steder på kroppen og har aldrig haft bøvl med det når jeg har smurt med det cream, og jeg plejer at smøre dem når de bliver tørre/klør, og når det ligesom at det strækker i huden omkring når du bevæger dig.

    Lige hurtig, du har ikke fået det lavet ved en køkken tattoovør vel? altså en der sidder privat og laver det.

    men sys ikke dine sår ser vildt betændte ud, kan godt se det er lidt gulig, men det kan altså godt være lidt sår væske/blod halløj, og du er ikke ekstremt rød rundt om havde der være betændelse ville du være meget rød, og en ny tus er tit rød omkring, så tror så længe at det ikke er værre end det på billede har du intet at frygte, men hvis du er nervøs så smut en tur forbi din egen læge smiley


  • #33   3. jun 2013 Pia
    Det er fordi den ene tændstikpige sparker den anden smiley
    Det er en veninde tatovering, vi har været bedste veninder i 18 år - og vores forhold har aldrig været særlig følelsesladet, vi har altid slåsset og tumlet i stedet (:

    Henriette
    Den er lavet i artistic på vesterbro i Aalborg, og kostede 700 (: (vi fik lidt rabat)
    Hehe, hver sin smag.. det er ikke en særlig stor tatovering, så hår og mund var jeg bange for ville gøre den utydelig. (:

    Nina
    Tror de ser ujævne ud fordi der er sår på, de var ihvertfald lige og pæne lige da den var blevet lavet.. Der er en enkelt streg der irriterer mig, men ingen andre kan se den smiley

    Tumle
    Jeg går bare i bad som normalt, det sagde han var fint.. Også dupper jeg den tør ja, med et andet håndklæde end jeg bruger til resten for at det er rent.
    niks, ingen køkken tatovør.. smiley


  • Lea A
    Lea A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 15
    #34   3. jun 2013 Skøn tus smiley
    Håber der kommer styr på den
    (og så lige tillykke med den )


  • #35   3. jun 2013 Der er altså ingen grund til at tage til læge. Jeg fik betændelse i den jeg har på foden og den jeg har på armen. Den på armen skal jeg have tegnet op i morgen, og der vil sikkert gå betændelse i den igen. Det er meget "normalt", især når det er farve.
    Udfra billedet ser det slet ikke slemt ud - så skulle du se min fod da den blev lavet smiley

    Men jeg kan kun anbefale penthanolcreme og neutral sæbe. Jeg har dog fået afvide at jeg skal vaske det ofte og kun smøre det 2-4 gange pr dag smiley

    Men selvfølgelig, hvis du er nervøs - så tag forbi din tatovør smiley


  • #36   3. jun 2013 Det er dælme godt nok ikke nemt at vide hva der er rigtigt og forkert.. Har snakket med en anden tatovør end ham som lavede, som sagde at jeg bar sku passe den som normalt, for det var ikke så slemt. Men selvfølgelig holde øje..

    Så nu må vi se..

    Hvornår begynder den at klø? Om et par dage?:)


  • #37   3. jun 2013 Batdog - man må få guds skyld ikke bruge svamp når man skal vaske en tatovering smiley

    Det begynder at klø når skorperne begynder at blive løse og falde af - og hold da op hvor kan det klø slemt nogle gange :-))


  • #38   3. jun 2013 Nu ved jeg ikke hvad en håndstukket tatovering er. Jeg er kun blevet tatoveret med nåle - så måske der er forskellige "plejevilkår"

    Men når tatoveringen begynder at hele, laver den sårskorber og de skal falde af, af sig selv. Hvis du skrubber dem af, kommer der mærker i tatoveringen. Det ser ikke pænt ud smiley Men igen, det er jo sikkert forskelligt fra tatovør til tatovør smiley


  • #39   3. jun 2013 Av av, det lyder sku' da til at gøre nas. Jeg synes når man bliver tatoveret med nåle og de kører meget i det samme sted, at det gør nas. Men at få stukket en nål under huden uden en maskine... *Indsæt besvimende smiley* :-))

Kommentér på:
Tatovering - opdatering samt hjælp.

Annonce