1.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

bryllup... hjælp bryllup... hjælp

sidder lige og prøver kigge lidt på hvor meget vi skal sparer sammen for at holde det bryllup vi ønsker os. er der ikke en venlig sjæl der lige kan kigge på om det virker helt ude i hampen det jeg har sat op og måske komme med forslag til hvad jeg mangler eller kan tilføje...:)

vi bliver ca. 38 - så har sat det til 40 for en sikkerhedsskyld.

mad - 8000 kr
drikkevarer (tyskland) - 3000 kr
leje af lokale ( forsamlingshus) - 3000 kr
kage - 1000 kr
tøj, hår, makeup osv. - 10000 kr
div.- invitationer- pynt osv. - 4000 kr
musik/underholdning- 2000 kr

i alt - 31000

mangler nok nogle punkter, håber i kan hjælpe ....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bryllup... hjælp
  • #1   24. jun 2013 I min verden har du sat musik/underholdning meget lavt og det samme med tøj og diverse.... men men det kommer jo an på ønsker.... smiley

• #2   24. jun 2013 ..og maden men men...

Ja jeg skal nok ikke sammenligne med vores valg..

Håber I får en vidunderlig dag

• #3   24. jun 2013 Kan I ikke indhente tilbud fra fx cateringfirmaer, for 200 pr kuvert til mad kan godt være i underkanten måske smiley
    Men alting kan laves virkelig billigt alt efter hvad man lige er til.
    Min svoger og svingerinde gav vist 50.000 for deres bryllup med alt - hvor vi var 60 gæster. Men hun havde heller ikke den vilde hvide kjole og band i 6 timer. Tilgengæld var der ikke sparet på mad og drikkevarer (de fik vin fra en eller anden forhandler vist nok).
    Så indhent tilbud ved diverse og finde ud af hvad I lige præcis ønsker smiley
    Og har I tænkt på fotograf?

• #4   24. jun 2013 jeg tænkte at tøjet var sat meget høj, vi e rikke så kræsne så det skal ikke være noget helt vildt:)

ja musikken er nok sat lidt lavt , men det er fordi jeg er helt på bar bund hvad det kunne være man bruger?

hvad vil i tro der skal ligge på div. og måske tøj? og burde jeg have en post til uforudsete ting?

• #5   24. jun 2013 neeej gud har ikke tænkt fortograf, det må jeg have med ind i .... tak:)

regner med at maden skal komme fra sådan et catering firma, har undersøgt hvad det koster holde det på et hotel eller noget i den stil, men det bliver bare for dyrt for os . så skal vi spare på gæsterne , men vivil jo gerne dele dagen med alle dem vi holder af , så ville være ærgeligt ,

• #6   24. jun 2013 Ekstra penge til uforudsete ting er altid godt

Nu er jeg ikke selv gift, så har svært ved at udtale mig om det. Men det handler jo i bund og grund om hvad I vil have.

En kjole kan jo snildt koste 5000 og det samme med et ordentligt jakkesæt.

Cateringfirmaer kan jo være ganske udemærket smiley Hvad med nogen som evt varmer mad så - og serverer?

• #7   24. jun 2013 Hvis det passer med hvornår i holder bryllup så holder Lily outlet 1-2 gange om året.....

....så kn du vist få en flot kjole til 1.500 kr ca

• #8   24. jun 2013 mit hår koster 950 kr - makeup 550 kr......

• #9   24. jun 2013 Vi tog fx 140 (mener jeg nok) per time for at servere til en 50 års fødselsdag hvor jeg vil sige at du minimum skal have 3 personer. 1 til konstant at stå i køkken, to til at servere og rydde op og tage ud. Og de skal være der fra 2-3 timer før gæsterne (alt efter hvor meget der skal laves) også nok 1-1½ time efter maden slutter. Så mener jeg godt man kan have vasket op og ryddet op i køkkenet rimligvis.

• #10   24. jun 2013 skal i have en rigtig bryllupskage? så er 1000 kr ikke meget.
    maden der kommer det jo lidt an på hvad i vil have.. Ved min mormor lige har givet et tilbud til et bryllup der ville have buffet i både for-hovedret og dessert og det var 160 kr pr kuvert.

• #11   24. jun 2013 Marley - af ren nysgerrighed - må vi se dit budget? smiley

• #12   24. jun 2013 nåh det var billigt , det vil jeg holde øje med smiley og man kan jo altid købe den lidt før;) tak for tippet ....

forresten- min kæreste skal have hans uniform på, og derfor går der ikke penge til hans tøj som sådan ....

servering - self. skal der også det... hvad mon sådan noget koster?

• #13   24. jun 2013 stine smiley kender en der laver dem , så skal kun betale matrialer:)

• #14   24. jun 2013 Det kommer an på hvilken musiksmag i har.. Men i kan godt få en DJ ud for 3-40 tusind. En billig spillemand koster MINDST 4000.

• #15   24. jun 2013 Ej hvor fedt med uniform! Hvor er han henne siden han skal have den på? smiley

• #16   24. jun 2013 Okay.
    Servering koster omkring 140 kr i timen som Line Siger. Nogen gange hvis man hyrer sådan en kogekone som min mormor så står hun i køkkenet, og arbejdstiden er med i kuvert prisen, så skal man kun have servering til gæsterne og opvasker smiley

• #17   24. jun 2013 Fx kan du spørge en af radio globus værter. De spiller også ude. smiley
    Fotograf kan man jo finde billigere, fx en som mig der gør lidt i det i fritiden.

Men alt er jo smags sag.. Jeg vil nok gerne betale penge for at få sat håret, men make up lægger jeg selv. For alle de gange jeg har prøvet det, har det bare ikke være godt nok..

Og til servering kan man jo godt få det for 100 kr i timen, hvis man kender nogle unge piger, som vil tjæne lidt og har veninder. smiley

• #18   24. jun 2013 han er i forsvaret smiley er dog sygemeldt lige pt ..:S skal man have live musik til et bryllup? er helt blank på den post

• #19   24. jun 2013 Serveringsdamer koster mellem 150-200 ca i timen...nogle måske lidt over. Og det lyder egentligt meget passende det Line skriver smiley

• #20   24. jun 2013 hvsi jeg sætter 3000 kr af til servering , og 1000 kr til en fortograf (behøver ikke være en prof) lyder det så ok?

• #23   24. jun 2013 ja det var måske lidt i den stil jeg have tænkt mig :S hvis det ikke virke rfor mærkeligt , og så havde jeg måske tænkt mig en der kunne komme og synge min sang til ham (kan ikek selv synge)

• #24   24. jun 2013 dem har vi fra forlovelsen , de var rigtig dyre, så dem beholder vi... kan man det?

• #25   24. jun 2013 Selvfølgelig kan man beholde dem smiley

• #26   24. jun 2013 hvad med sådan noget som kjoler til brudepiger? eller er det bare noget man ser på film?

• #27   24. jun 2013 Tja, det er vel en smagssag - vil I gerne have brudepiger? smiley Dem jeg har været med til har ikke haft det smiley

• #28   24. jun 2013 Jeg har både været til et bryllup med live musik og et hvor de havde lejet en juke box. Det bryllup hvor de havde lejet en juke box var rigtig hyggeligt og det fungerede rigtig godt. Skulle jeg selv holde bryllupsfest ville jeg helt klart vælge en juke box jeg er ikke til det der med at have en til at spille.

• #29   24. jun 2013 Det synes jeg også sagtens i kan...alt efter hvor i har ringene siddende så skifter den som regel bare finger smiley Traditionen tro sidder forlovelsesringen på venstre ringefinger og vielsesringen på højre ringefinger smiley

• #30   24. jun 2013 Det er helt op til jer selv...de bryllupper jeg har været med til har ikke haft brudepiger smiley

• #31   24. jun 2013 Hvornår skal I giftes, og tillykke smiley

Skal selv giftes til september, kender ud siden (link fjernet)
    Der kan du lave dine egne budgetter, og snakke med et hav af andre kvinder der også skal giftes, og der er stadig rigtig mange kvinder der inde der hjælper med råd osv. efter de er blevet gift, nogle for flere år siden smiley

• #32   24. jun 2013 Vi har inviteret 87 gæster....

Budgettet hedder 80.000 - 90.000

• #33   24. jun 2013 Vi har to brudepiger og to brudesvende....

i jakkesæt og kjoler

• #34   24. jun 2013 ...vi får band på 5 - super fedt!

• #35   24. jun 2013 okay , har i sørget for tøj til dem? og lige en anden ting, hvornår er det god stil at sende invitationer ud hvis der skal gæster med fra norge... 3 mån før?

• #36   24. jun 2013 vi har ikke sat den præcise dato i nu , for vi er lidt sent ude i forhold til hvad der var planen fra starten , men grundet sygdom osv. er det blevet rykket lidt...:) og selv tillykke smiley

• #37   24. jun 2013 Marley-- det lyder som mit drømme bryllup smiley hehe, men det bliver nok ikke lige i den nærmeste fremtid smiley Men det er jo SÅ forskelligt hvordan folk holder deres bryllup! Det handler jo bare om at skabe den dag man gerne selv vil have smiley

• #38   24. jun 2013 Til min søns dåb (70 gæster) fik jeg en kogekone til at komme og lave GOD mad og stort udvalg. Hun stod for alt i køkkenet, undtagen kagen (men også kaffe og guf) og havde selv to unge piger med til servering. Det gav jeg 12.000 for.. blot til sammenligning.

Jeg var til et bryllup hvor der var lejet en jukeboks. Så kunne folk ønske numre, og ellers spillede den bare selv. Den endte dog med at blive slukket da en af de gamle sætte et Mika-nummer på 25 gange i træk (i kid you not!!)

• #39   24. jun 2013 anja - det lyder lidt som noget i den stil jeg kunne tænke mig smiley dog uden mika numret ;D var de 12000 kr med alt mad? løn til servering osv. var det i jylland? og har du evt. et nummer:P

• #40   24. jun 2013 til hende, eller hjemmeside ller noget

• #41   24. jun 2013 Nej, det var her på Sjælland..

Det var privat, og jeg tror du skal kigge i den retning, nogen som kender nogen. Evt. På fb, eller andre forums. Jeg synes ofte at der er langt mellem den gode mad når man bestiller hos caterer smiley

De 12.000 var for alt ja, og med væsentligt flere gæster end dig, men dog ikke lige så "fint" som en bryllupsmenu. Du har ikke en bruger på bg vel? For der snakkes jo også tit bryllup og dåb og mad og planlægning til den slags..

• #42   24. jun 2013 bg hvad er det? altså regner med det skal være en form for ta selv bord, med noget forskelliget så alle kan få noget de kan li , var hun god hende her? måske hun vil køre langt for et extra beløb?

• #43   24. jun 2013 tak for gode råd... det vil jeg prøve .... man vil jo godt gøre det rigtigt, selv om det eneste rigtige er det man selv syntes er bedst, så er der alligevel nogen ting der skal væe på en bestemt måde syntes jeg.... ved du evt. hvornår man bør sende invitationer ud?

• #44   24. jun 2013 vi er lidt på om vi kan gøre det i okt. eller vi skal vente til næste sommer nemlig :S

• #46   24. jun 2013 Line Bæk: Jeg håber du får et sådant bryllup en dag.... smiley

Ja det hele er en smagssag og prioritering....

Vores band starter ud med kun at være pianist og sanger (under maden) og så kommer der fire mere - så deres band er samlet, når vi ikke spiser mere - når der skal danses og FESTES!

Vi ville gerne give lidt mere og få det helt rigtige - i vores øjne er det et fedt band som spiller rock/pop - gammelt og nyt!

• #47   24. jun 2013 pianist og sanger er samme person smiley

• #48   24. jun 2013 Vi sendte invitationer ud i marts/april og vores fest er sidst i august....

• #49   24. jun 2013 Hold da op rotterne 80 kr pr. Person det var da vildt.

• #50   24. jun 2013 smiley tak for alle de gode råd, jeg har em venninde der laver kagen , så de 1000 kr er bare til "matrialer"

Kommentér på:
bryllup... hjælp

Annonce