{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Vandtæt regntøj {{forumTopicSubject}}

Mit regntøj har efterhånden en del år på bagen, og virker ikke længere til at være vandtæt, når det regner meget.

Den anden dag ville jeg lige forhøre mig i en sportsbutik, om hvad der var bedst at gøre.
I butikken fandt de efterfølgende to forskellige ting jeg skulle bruge under vask. 220 kr ville de have for det, og det vil jeg simpelthen ikke give.
Derfor vil jeg høre om der er nogen, der har nogle gode råd, eller som vil dele hvad de gør, for at holde deres regntøj tæt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandtæt regntøj
  • #1   4. jul 2013 Og det forbliver vandtæt? Det kan måske være jeg vasker jakken for tit. For bukserne er nærmest aldrig vasket og de er stadig helt vandtætte

  • #2   4. jul 2013 Så må det vist være vejen frem at gøre sådan. Tak smiley

    Måske folk også vil dele deres erfaring med dyrt vs billigt regntøj?


  • #3   4. jul 2013 Hvad materiale er det? Hvis det ikke er helt glat materiale, så kan du måske give 1-2 gange af Fjällrävens voksbehandling?

  • #4   4. jul 2013 Jeg blev frarådet maskinvask, da jeg i en jagtforretning spurgte om det samme.
    Membranen har ikke godt af det var svaret, så de rådede mig til at lægge det i blød, skylle det af, og efterfølgende give det en imprægnering der sprøjtes på.
    Jeg har så ikke fået afprøvet det endnu, så jeg ved ikke om det virker.


  • #5   4. jul 2013 Nååh ja, imprægneringsspray, det havde jeg helt glemt. smiley

  • #6   4. jul 2013 Jeg ved ikke mht. vask, men jeg har regntøj fra H/H og det er satme godt! Har været ude i MEGET regn og har været knas tør inden under hver gang

  • #7   4. jul 2013 Mit H/H stod af efter ca. 10 år, men der havde det også været flittigt brugt. Pt. har jeg Pinewood. smiley

  • #8   4. jul 2013 KD- Det er en H/H jakke jeg har. Den kan ikke holde til kraftig regn længere.

    Thomas- Hvilken en imprægnering bruger du?

    M.I- Det er ikke gummi og heller ikk det samme som mange regnjakker er lavet af. Det er sådan mere stof agtigt. Ved ik lige om det giver mening smiley


  • #9   4. jul 2013 KJ:
    Det er også H/H jeg har, og materialet lyder til, at kunne være det samme som du beskriver.
    Den imprægnering de anbefalede i den jagtforretning er af mærket Granger´s, men jeg har som skrevet, ikke fået den afprøvet endnu, så jeg kan ikke sige noget om virkningen.


  • #10   4. jul 2013 Du skal gå efter at finde noget med så højt vandsøjletryk som muligt. Når det er 2000 mm/24t. Og tapet eller svejset i syningerne må en producent kalde det vandtæt.

    -men med så lavt et vandsøjletryk kan du ikke være længe ude i silende regn inden det går igennem.

    Jeg ville gå efter noget med ca 5000 mm/24t.


  • #11   4. jul 2013 Jeg køber kun kvalitets regntøj, typisk pris på omkring 1500.

    det gamle sæt holdt i 10 år

    Ja jeg vasker det også , mener produktet hedder nixwax eller wash, det koster et par hundrede og der er som regel til 2 gange.

    Regntøjet er som nyt bagefter


  • #12   5. jul 2013 Inspireret af tråden, fik jeg taget mig sammen, til at vaske jakken igår, og imprægnere den idag.
    Jeg fandt iøvrigt ud af, hvad hullerne på en parabolarm er til, det er åbenlyst en knagerække til lufttørring.

    Nu mangler vi så en gang regnvejr, så jeg kan give en update på, om der er effekt ved det påsprøjtede stads, det hedder Granger´s xt waterproofer.

    Find dyret på billedet.


    profilbillede
  • #13   5. jul 2013 Husk man ikke skal bruge skyllemiddel, hvis man vasker almindeligt, så ryger membranen i tøjet

  • #14   5. jul 2013 René
    Det lyder jo nogenlunde som det jeg hørte i forretningen, de frarådede så i det hele taget maskinvask.
    Jeg har en skijakke, hvor membranen kommer ud gennem ærmet som pulver nu, om det er grundet alder, eller forkert vask ved jeg så ikke, den er ikke ny, og den har været vasket en del gange.


  • #15   5. jul 2013 Når man bruger nixwax, så vasker man i maskinen og det fungerer bare, vandtætheden bliver som ny bagefter.

    Fisker en del, så har meget tøj med membraner


Kommentér på:
Vandtæt regntøj

Annonce