{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

amming/barnevogne/kondiløbere med barnevogne {{forumTopicSubject}}

Under emner:amming p¨å forumsiden,var der en dabat om offentlig amming

Så,vil jeg gerne lige "pippe" lidt.

Jeg synes ammning er en privat sag,og jeg gider faktisk ikke sidde på en cafe og får en sandwich/øl,og udsigt, til helt givet sunde mælkefyldte bryster,og derefte se barnet gylpe op efter endt spisetid.Hvorfor skal jeg være tilskuer til den privat spisetid ;;;

Og,så iøvrigt,er jeg DØDTRÆT af,at gå nede i parken,med hunden,og der så kommer div.mødre med div.barnevogne,og de flytter sig ikke en milimeter,stien.

der gås på er kun 2 styks fliser,så når div.barnevogne kommer trillende,nogen gang 3 styks.ved siden af hinanden,ja,så må vovsen og jeg,selvfølgelig ud i den nogen gange mudrede græsrabat,både efterår og vinter.
DET er jeg dødtræt af.

Jeg er også dødtræt af,af div.fædre/mødre kondiløbere,med deres kondiløber klapvogn,enten råber eller ringe på en klokke og råber:
flyt lige lidt

Og det gælder både nede i parken,og på vejen,med kun to styks.fliser,så mopsen og jeg(og andre div.hundeejere) må så trække ud på cykelstien.
Det er jeg faktisk ret vred og irriteret over.

Jeg har selv 4 børnebørn,som jeg elsker overalt på jorden,så "børnefjendsk",er jeg slet ikke.

m.v.h.
vibeke

.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amming/barnevogne/kondiløbere med barnevogne
  • #1   9. jul 2013 bare lidt forældre fjendsk så ?? smiley

selvfølgelig skal alle tage hensyn og selvfølgelig skal alle tage hensyn
    en baby skal spise når den skal spise og da vi ikke lever i 1800 tallet skal ammende mødre også bevæge sig offentligt, men man behøver ikke flashe det hele når man ammer, hvad jeg heller aldrig har set nogen gøre

og ja selvfølgelig skal man gå til side for hinanden, men har nu egentlig mødt flere hensynsløse hundeluftere end folk med barnevogne

• #2   9. jul 2013 kondiløber-barnevognene har vi heldigvis ikke mange af her... og med den gigant skov vi har lige på den anden side af vejen, er der da god plads til de få der er smiley

Hvad amning angår, så synes jeg såmænd det er helt ok hvis det gøres lidt diskret. De fleste mødre kan finde ud af lige at lægge en stofble e.l. henover, så behøver vi andre ikke se på mælkebaren. Disse mødre formår i øvrigt oftest osse at lade barnet gylpe sådan lidt udenfor synsvidde for os andre.

Men de få der så mener at hele verden skal "nyde" synet af deres spisende baby, kan tilgengæld osse ødelægge min appetit.
    Jeg er sikker på det er de samme mødre jeg har oplevet begynde at skifte ble på ungen, midt på et spisebord på McD o.l. steder (DET er altså klamt!!!)

• #3   9. jul 2013 Jeg går altid til side med mine hunde når vi møder nogen på stierne, det synes jeg overhovedet ikke er noget problem. Jeg synes vi alle sammen skal tage hensyn til hinanden, og jeg har aldrig oplevet problemer med hverken barnevogne, kondibarnevogne eller andet - synes vi alle har ret til at være her.
    Jeg ser det som naturligt, at det er mig der flytter mig ind til siden med mine hunde når jeg møder børnehaver eller dagplejere på tur med børnene, når vi skal passere mødre med barnevogne, når der kommer børn eller andre på cykel - simpelthen fordi jeg er nemmest at flytte med smiley

Jeg synes folk brokker sig over alt mulig ligegyldigt!!!

• #4   9. jul 2013 Enig, mødre skal selvfølgelig have lov til at amme deres babyer, og at de gør det i offentligheden generer mig ikke, <i> men </i> jeg synes ikke det hører hjemme steder hvor der serveres mad. En kaffebar eller lignende kan jeg til nøds acceptere, men steder hvor folk sidder og nyder deres mad synes jeg simpelthen ikke man kan være det bekendt overfor de andre gæster. Jovist skal barnet spise, men det skal vi andre også og det er noget så uappetitligt at se på..

• #5   9. jul 2013 @michelle
    enig men den slags mennesker er jo uhensigtsmæssige over for andre mennesker, uanset om de har børn eller ej smiley

• #6   9. jul 2013 Ditte -jeg har altså lidt indtryk af at nogengange så ryger hjernen ud når ungen kommer ind i billedet (undskylder på forhånd til alle mødre;))

Jeg har kendt en rigtig rigtig sød pige. Før hun fik barn, var hun et helt almindeligt menneske som opførte sig med gennemsnitteligt gode manerer sådan som de fleste nu gør.
    Så fik hun barn... og denne lille guldklump er naturligvis verdens navle, og dermed mener alle vi andre self osse at den er mindst lige så fantastisk som hun selv synes den er.
    Jeg tror faktisk ikke hun blev hensynsløs med vilje. Det er bare som om at visse mødre lidt mister fornemmelsen for hvad "man" kan tillade sig når de får børn.
    De synes ikke selv det er klamt når ungen skal have skiftet ble, så self gør vi andre det heller ikke osv.

Jeg ved ikke om det er helt volapyk eller om du forstår hvad jeg mener?

Jeg synes bestemt ikke jeg er sart og jeg har da osse skiftet min del bleer, set min del gylp mm mens jeg har arbejdet i vuggestue. Men der ER forskel på hvad man gør derhjemme, og hvad man kan tillade sig når man er et offentligt sted, måske endda et sted hvor andre spiser.
    Og jeg synes altså det bliver mere og mere udbredt at mødre får en helt anden ide om hvad der er ok i det offentlige rum, når de har født (sjovt nok de samme mødre der kort før fødslen sad og sagde "DET DER kommer jeg bare aldrig til" osv ;))

• #7   9. jul 2013 Hov -der ER self osse dem der bare sådan helt generelt er hensynsløse, børn eller ej... men mit indtryk er faktisk at der er ligeså mange af de andre

• #8   9. jul 2013 Håber du vil smile sødt til mig når jeg bumler barnevognen ud til siden - for det gør jeg, for alle - ligesom at jeg forventer at du trækker din hind til siden hvis jeg har hund med.

Almen respekt gælder, begge veje.

Mht til amning så har jeg skrevet min mening i den anden teåd.

Alle mødre er altså ikke respektløse selviske ællinger der kun ser deres børn.......

• #9   9. jul 2013 jeg vælger så at gå i den anden grøft og tager endnu mere hensyn end ellers efter jeg har fået børn, netop for at folk ikke skal finde mine børn belastende.

men lige præcis amning, der har jeg ammet når mit barn har været sultent, jeg er enormt blufærdig og det er 100% sikkert at ingen har set mine bryster i de situationer, lige bortset fra de tosser der er SÅ lidt hensyntagende og bare synes at amning er SÅÅÅÅÅ hyggeligt at de skal stikke hele hovedet ned til baby og bryst

• #10   9. jul 2013 Mht amning; er det så svært at tage en flaske med til barnet, hvis man er ude?

• #11   9. jul 2013 rikke
    øh ja det er ikke en mulighed hvis man ikke har et flaskebarn

• #12   9. jul 2013 Rikke - læs tråden "hvad synes i" ...

• #13   9. jul 2013 Undskyld jeg spørger!? Jeg har ikke børn selv, så har ingen anelse?!

• #14   9. jul 2013 For du for lidt, seriøst ingen grund til at flippe over så lidt en ting, er du da for fin til at gå uden om vognene, kan du ikke kigge væk når du ser børn på gaden og café.

Helt erligt hvad gjorde du selv med de børn som har skinket dig dine børnebørn

• #15   9. jul 2013 Man risikere at barnets sutteteknik bliver ødelagt og at barnet så derfor ikke vil tage bryst bagefter...

• #16   9. jul 2013 rikke
    argh det var ikke meningen det skulle lyde surt, det må du undskylde, kan godt se når jeg læser det at det virker sådan lidt. det var bestemt ikke hensigten

men nej ikke alle børn vil tage en flaske og man risikerer at ødelægge amningen hvis man endelig gør det, så derfor er det en dårlig idé.

• #17   9. jul 2013 Om det er barnevogne, cykler, hundeejere, ældrecenteret eller... så giver man da plads og trækker ind hvis det giver mening.

• #18   9. jul 2013 Kathrine nu dig igen, lad vær med at læs hvad jeg skriver når det er så stort et problem for dig

• #19   9. jul 2013 F & Z
    præcis
    alle skal da vise hensyn, uanset hormoner, hundehold osv osv

• #20   9. jul 2013 Rikke -så er det jo bestemt heller ikke mødre som dig der generer mig når jeg en sjælden gang går på café e.l.
    Det ER altså heller ikke ligefrem en hverdagsbegivenhed at jeg ser totalt hensynsløse mødrer der flasher hele mælkebaren når de ammer o.l. Men det hænder, og det synes jeg er respektløs overfor andre.

De fleste mødre jeg kender/ser når jeg er ude, dækker sig jo til så man dårligt nok opdager de ammer:)

• #21   9. jul 2013 Tak for Info smiley Jeg vil da også have børn om et par år, men har slet ikke sat mit ind i sådanne "småting", hvis man kan kaldede det det smiley

• #22   9. jul 2013 Philip -Kathrine er faktisk langt fra den eneste der er lidt træt af dine altid meget hårde og sjældent konstruktive indlæg og dit mildest talt ikke særligt pæne sprogbrug og personlige angreb.

• #23   9. jul 2013 De fleste mødre lægger i nok knap mærke til, og det er det irriterende ved disse debatter - for det negative er nemt at se og nemt at fremhæve og man huske ikke alle de gange en mor rent faktisk har trukket ud, de gange en mor har dækket sig til ,gået når barnet græder osv osv..

Min mission er liiiige at huske jer på at ikke alle mødre er egocentrerede ællinger før denne mor/barn hetzgår helt amok smiley ;) smiley

• #24   9. jul 2013 Rikke - helt fair smiley :)
    Det er en mindre detajle, men det betyder meget hvis man er opsat på at amme i længere tid, for mig er det f.eks min 6 måneder smiley

• #26   9. jul 2013 Det er "slå mødre i hoved" dag smiley ;)

• #27   9. jul 2013 LOL Minion -DEN tråd ville jeg følge med i smiley

• #28   9. jul 2013 Minion - LOL .... Åh hvem er på babygalleri, hvem linker til denne tråd ? smiley

• #30   9. jul 2013 Åh jamen jeg er som regel søgt ud i bilen, når ungen skulle ammes, og så var det med stofble over. Og når jeg havde mulighed for det, er jeg trukket til side med barnevognen, men det er heller ikke særlig fedt at skulle køre med et hjulpar eller måske hele barnevognen ude på vejen, fordi en eller anden hundeejer ikke gider trække en smule ind til siden.

Og så har jeg altid altid altid skiftet ungen på de toiletter, der var beregnet til dette eller i bilen. Ingen skal da generes af den hørm fra ungen. Men altså gylp kan nu også forekomme, selvom man har ammet afsides og kommer retur igen. Mine har så heldigvis ikke været de store gylpere.

Og med hensyn til at tage en flaske med i byen i stedet. Den ældste har aldrig rørt eller ville røre en flaske. Den yngste fik først flaske fra 3 mdr. om natten, fordi han ikke blev ordentlig mæt.

• #31   9. jul 2013 Jeg glemte at kommentere på amning.
    Jeg ser ikke amning som noget ulækkert eller appetitødelæggende overhovedet, jeg ser det som en hel naturlig måde af ernære sit barn på. Men jeg har ikke lyst til at se på andre kvinders bryster, så jeg mener helt klart, at de bør skærme af når de ammer deres børn og gerne gå lidt afsides, hvis det er en mulighed.

Jeg har aldrig selv ammet offentligt, det har jeg simpelthen ikke brudt mig om, jeg har trukket væk til et andet rum eller ud i bilen.

Bleskift blandt andre mennesker - lige meget hvor det er - er simpelthen uhørt, det gør man på et toilet og på offentlige steder der hvor der er en pusleplads.

• #32   9. jul 2013 altså.. Børn/babyer er nu engang hvad de er, de skal have mad, noget af det kommer op igen.. Også er det vidst heller ikke værre.. Det er (i min verden) fuldstændig ligesom gamle mænd der pudser næse i et lommetørklæde, propper det i lommen, for 5 minutter senere at tage det op igen og pudse næse i samme stykke klud..
    Og for fan.. Er du ikke selv blevet ammet? og har du selv ammet dine børn?
    Hele den her ammedebat er så pisse hamrende dobbeltmoralsk at jeg får kvalme.. -.-

Problematikken med barnevognene kan jeg så godt følge dig i, jeg er selv utrolig obs om jeg er i vejen og spørger altid pænt om jeg kan smutte forbi hvis der ikke helt er så meget plads.. smiley

• #34   9. jul 2013 Jeg synes såmænd det er rart, at se bryster der bliver brugt til noget fornuftigt og meningsfyldt !!! Har faktisk aldrig set nogen der sidder med mælkebaren blottet og til frit skue for andre..

Det med barnevogne kan jeg ikke genkende, så det vil jeg undlade at kommentere på..

• #35   9. jul 2013 Cykelryttere.. arhh skrig og skrål - enig Winnie... de er ubetinget de mest egoistiske motionister der findes....

• #37   9. jul 2013 Altså u kommer så det dumme spørgsmål (jeg har jo lige kigget i den anden tråd) -hvorfor pokker skal man rejse sig for en barnevogn i bussen? Barnevognen står vel ikke på sædet, og moren har vel ikke mere ret til at sidde ned end jeg har?
    Ældre/gangbesværede osv rejser jeg mig skam for (ikke at det ofte er nødvendigt her ude i det vestjyske er hverken tog eller bus fyldt op ret tit ;)), men barnevogne og deres chauffører har jeg lige godt aldrig rejst mig for. Nogen der kan forklare mig hvorfor man skal det?

Og så forstår jeg i øvrigt ikek man føler sig som et bedre menneske "fordi man opretholder befolkningen" -jeg kan såmænd godt lide (de fleste) børn og deres mødre, men come on, det giver altså ikke særrettigheder at være mor.

I takt med at denne generations unge som er vokset op med rundsave på albuerne og en "mig mig mig"-opdragelse i bagagen, synes jeg osse man ser flere og flere hensynsløse mødre.
    MEN heldigvis er det da endnu sådan at at langt de fleste mødre bare er helt almindelige mennesker, hverkenmere eller mindre, helt på lige fod med dem uden børn. Jeg kan dog godt frygte det ikke bliver ved, når man ser og hører hvordan børn opfører sig (og får lov at opføre sig) i dag... har været i 3 mdrs praktik i SFO og det var dælme en udfordring... faktisk synes jeg n"børne-forældre" er værre end "baby-forældre"

• #38   9. jul 2013 Og hvad cykelryttere angår, er jeg helt på linie med de øvrige -de burde slet ikke have lov at færdes på offentlig vej.

• #39   9. jul 2013 Uhh det har jeg også prøvet Winnie, har de ikke øjne i hovedet eller hva´..

For et par uger siden var jeg ved at torpedere en flok cykelegoister.. Kom kørende på vejen, selvfølgelig, i bil.. de kom en stor flok på cykelstien, men lige ud for et helleanlæg stopper cykelstien og fortsætter på den anden side af vejen.
    I stedet for at stoppe og vente på, at kunne komme over på cykelstien på den anden side, kører de lige ud foran mig, samtidig med at jeg er på vej udenom helleanlægget.. For fanden, jeg dytter og blokker bremserne, muligvis modsat..

Tror de blev bare lidt chokerede, for der kom ingen reaktion fra dem..

• #41   9. jul 2013 Det tager et splitsekundt at styre vognen ind til siden når man ser en der kommer gående imod en, ca 30 sek at spørge personalet på en restaurant/cafe om de har et afsides sted man kan amme eller hvor puslebordet er, det tar en brøkdel af et sekund lige at trække til side med sin hund eller køre længere ind til siden på sin cykel hvis der kommer en bil bagfra.

Hvis alle tog hensyn til hinanden kunne man måske komme forbi hinanden på stisytemet uden nogen kom ud i rabatten, lade være med at stirre på ammende kvinder hvis man føler det frastødende eller komme ugeneret forbi cykelisten.

Og jeg rejser mig kun for barnevogne i busser og tog hvis jeg har sat mig på klapsæderne hvor vognene hører hjemme.

• #43   9. jul 2013 BATDOG, I de tilfælde vil bussemanden (i hvert fald her i vestjylland) meddele barnevognsføreren om at der desværre ikke er plads til dennes vogn i den prop fyldte sardindåse og de må vente på den næste smiley

• #44   9. jul 2013 Nu har jeg ikke kørt bus i en halv menneskealder, men skulle jeg med bussen igen, så ville jeg helt klart overveje det nøje, inden jeg rejste mig for nogen. Jeg får så ondt af at stå op, men det kan ingen jo se på mig, så jeg ville nok blive dømt som egoist på et splitsekund.

• #45   9. jul 2013 BATDOG -ååh ja, osse hansynsløse hundeejere bliver der flere af. Hensynløse mennesker i det hele taget faktisk smiley

Winnie -jeg har et vennepar med 2 helt fantastisk søde, dejlige og (for det meste da) velopdragne børn. De er SKØNNE:
    Men jeg må erkende at det faktisk er færre og færre børn jeg kan holde ud at være i rum med.
    Jeg synes jeg har forståelse for at børn af og til gør ting de ikke burde. Sådan er det, og børn opfører sig nu engang ikke altid præcist sådan som det forventes.
    Og hvis blot jeg kan se at forældrene så faktisk gør noget (nærmest hvad som helst;)) når det sker, så kan jeg sagtens leve med at være blevet generet et øjeblik af ungen.

Men men, jeg er hestepige og er kommet en del på rideskoler. De blivr efterhånden brugt som reserve-SFO. Forældrene smider ungerne af og kører så igen, i forventning om at de voksne sikkert holder et øje på dem. Det har altså aldrig været min hensigt at have hest opstaldet et sted hvor jeg osse skal agere barnepige og så endda af og til for særdeles frygtelige børn.

Jeg er under min uddannelse (til pædagog -og bare rolig, jeg har ingen planer om at arbejde med børn;)) stødt på børn der gør modbydelige ting. F.eks. en knægt der klippede halerne af morens søsters rotter (ja de var altså levende da det blev gjort). Moren mente ikke skæld ud var nødvendigt, for "børn skal jo prøve ting af".. men selv HVIS der var blevet skældt ud eller gjort et eller andet, så er der jo et eller andet rivravende galt, når ungen overhovedet får den ide at det kunne være sjovt.
    Samme knægt har i øvrigt puttet killinger i en kølekasse, lukket låget og undladt at fortælle nogen hvor de var. De blev fundet en uge senere... døde self...

Den ene knægt hører jo så til ekstremerne. Men jeg oplever flere og flere børn der simpelthen ikke har lært noget som helst om grænser og hvad der er ok og ikke ok i forhold til andre mennesker.
    Jeg var 3 mdr i praktik i SFO og måtte her affinde mig med at blive kaldt luder og det der var værre, når jeg bad ungerne om et eller andet (rydde op efter frokost f.eks.). Forældrene mente ikke det var nødvendigt at tage en snak med ungerne m det sprogbrug, og de mente faktisk jeg overreagerede ved overhovedet at tage det op.

Vi taler ikke om "sociale tilfælde" ig hvad de nu ellers kaldes, men helt almindelige middelklassefamilier...

Og det startede jo sådan set med min generation... og det er så "os" 8ja ikke mig, men min generation;)) der får børn nu og giver en endnu ringere opdragelse med end mange selv fik... og den var da i mange tilfælde ringe nok...

• #49   9. jul 2013 Tænk da jeg gik med barnevogn, der faldt det mig ind hvor lidt hensyn folk viser. Det var altid mig der måtte manøvrere kassen ned over kantstenen på fortovet, hvor jeg til gengæld altid har fjernet mig for alt og alle! Det var da ikke noget jeg hidsede mig op over, men undrede mig det gjorde jeg!
    Jeg undrede mig også alle de gange hvor folk insisterede på at gå hånd i hånd på stierne, så jeg måtte ud i græsset, selvom vi snilt kunne have været der hvis de ikke absolut skulle holde i hånd.
    Alle de gange hvor folk har insisteret på at stå og spære det hele, og spørger man pænt om man må komme forbi, så får man 50% af gangene et dræberblik!

Jeg Nød at være i Arizona, for hold da kaje hvor var der en helt anden mentalitet. Hvis ens pode græd, smilede folk, alle hilste på den lille, og alle var EKSTREMT overbærende, der viste folk hensyn på en helt anden måde, det kan vidst kaldes det stik modsatte af den danske mentalitet. Hvor alle er dem selv nærmest, og de betyder mest, og har mest ret til at være her!

Gudskelov er der mange rigtig dejlige mennesker i DK, og det må man mindes når man støder på de mindre bemidlede!

• #50   9. jul 2013 Minion -i dag kan man få lov at nøjes med en enkelt praktik indenfor normalområdet (børnehaver, SFO'er osv). og så tage de andre to i det område man nu har lyst til. Jeg valgte så at tage den korte i SFO, så var det ligesom overstået og de lange kunne tages i et knapt så børnefuldt område smiley

• #51   9. jul 2013 Og så kan jeg i øvrigt undre mig over hvor lidt mødre må holde af deres børn smiley

Vi har som tidl nævnt netop været på landsskuet i Herning. Det var vi med en ca 800kg tung arbejdshest med hestevogn. Denne skulle jo så køres rundt på pladsen for at komme fra stalden til opvisningsringen. Og tænk sig, vi måtte mange gange nærmest råbe til mødre med klapvogne når de var ved at gå lige direkte ind i eller ud foran hesten.
    -gad vide om de osse er trætte af deres børn? smiley

Ej undskyld, men hold op hvor var det et irritationsmoment. Særligt fordi man altså ikke altid 100% kan garatere for dyrets reaktioner i så stresset et miljø.

Tilgengæld var der så en bestemt opvisingsgruppe af ryttere, som med garanti har været lige så belastende for mødre (og andre tilskuere) for de flyttede sig dælme ikke for nogen, uanset hvem de så måtte ride ned undervejs.

• #54   9. jul 2013 Winnie.. tror du ikke de ind imellem banker hovedet i væggen, efter endt arbejdsdag ? smiley Det ville jeg gøre..

• #55   9. jul 2013 Jeg var i praktik i 5 mdr. i en SFO. DET var MERE end rigeligt til mig. 2 uger af den tid var sammen med børnehavebørnene, og det var da et mareridt.

Nej, børn bliver aldrig det, jeg kommer til at arbejde med. Jeg har det fint med mine to og deres venner.

• #56   9. jul 2013 BATDOG -altså hvis nu man selv fik barn kunne man vel klikkertræne det og lære det kommandoen "gå i buret"... i hvertfald indtil det når børnehavealder og pædagogerne brokker sig, har man da så nogenlunde fred smiley

Ej jeg synes faktisk (heldigvis) at mange mange børn er rigtig søde og dejlige. Desværre fylder de uopdragne møgunger bare meget mere både fysisk og mentalt når man skal være i rum med dem.
    Og tænker jeg på min skoletid og hvordan netop møgungerne fik lange liner af både forældre, lærere og pædagoger, de blev undskyldt med at de prøvede grænser, havde forældre der var skilt og hvad har vi, så tror jeg faktisk det er en af årsagerne til at jeg har fravalgt børn.

Ikke at jeg bevidst har sat mig ned og tænkt "det er osse deres skyld", men helt ærligt har jeg ikke lyst til at sætte et barn i en verden hvor sandsynligheden for at det vil blive behandlet rigtig rigtig dårligt (af andre børn altså) i i hvert fald 9 år er temmeligt stor, medmindre jeg slutter mig til de forældre der lærer ungerne at bruge albuerne, råbe højest og tænke "mig først mig først"... og sådan vil jeg altså ikke opdrage mine børn, hvis jeg havde nogen.

• #57   10. jul 2013 "Og lige den med barnevognen: Jeg har prøvet at køre med sådan en satan og den er altså ikke liiige helt nem at rykke rundt på, så jeg trækker pænt langt uden om, når jeg ser en mor komme kørende. For hulen nogle slidte arme de stakkels kvinder må have....."

Jeg kunne ikke være mere enig Natasja, og ofte har jeg haft to børn i/på barnevognen eller klapvognen, og det er dælme hårdt, når man så skal gå op til dagplejen/børnehaven med poderne.

Nu er de heldigvis så store, at mine arme kan hvile for det meste.

• #58   10. jul 2013 både forældre og hundeejer skal tage hensyn til hinanden

lidt trist danmark/danskerne ikke "gider" tage hensyn til andre sådan var det ikke før i tiden .

amning er og vil altid være en naturlig ting og self må de amme hvor de vil .

• #59   10. jul 2013 bare for at lave rav i den smiley

Men jeg støder med jævne mellemrum på hunde-angste folk, der vælger at gå tur/jogge igennem vores hundeskov. Der hopper min kæde lidt af, for det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg er ræd for edderkopper - ergo finder man ikke mig i Zoo's edderkoppe-afdeling. Og hvis jeg var ræd for hunde, så ville jeg da ikke gå tur i hundeskoven, hvor odds er at der vil være rigtigt mange løse hunde, når det er enormt nemt at komme i skoven hvor hundene SKAL være i snor.

• #60   10. jul 2013 Mega pixel: den med jogger i hundeskov har jeg osse set osse i lukket hunde skov, og hundene finder jo et menneske der kommer løbende ekstremt spæenden, forstår slet ikke der løber igennem hunde skoven hvis de ikke gider hunde

• #61   10. jul 2013 jeg husker en episode hvor jeg kommer trissende op af en ret bred grussti i min hundeskov, iført stor og lille hund. Begge hunde tullede rundt i rabatten i den side af grusstien jeg gik i.
    Så kom der en eller anden han-trunte joggende - ingen af hundene reagerede på ham (for jeg har altid gjort et stort nummer ud af at joggere er off-limit). Alligevel snerrede han ud af mundvigen at jeg skulle få mine hunde i snor.
    Jeg blev ærligt talt så paf at jeg ikke nåede at give et flabet svar retur - for så længe mine hunde var under kontrol og befandt sig i hundeskoven, så kunne han bare flette nebbet eller selv jogge udenom hundeskoven (det ville så osse lige give et par meter længere motionstur).

• Muffin
    Muffin Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #62   10. jul 2013 Jeg bryder mig heller ikke om at se nogen amme, men samtidig har jeg mere travlt med at koncentrere mig om hvad der sker ved mit bord, når jeg er ude at spise, så sådan løses det problem for mig!

Synes det er noget af det mest naturlige i denne verden, selvom det ikke nødvendigvis fremmer min appetit når jeg er på cafe. Men igen, mit bord, dit bord!

• #63   10. jul 2013 glæder mig til at se hvad TS har af respons..

• #64   10. jul 2013 Hold da op. Har du ikke andet at blive sur/irriterret over, for så må du da have et nemt liv smiley

• #65   10. jul 2013 TS, da ? smiley

Jeg forstår virkelig ikke den trang til at alt det man bliver irriterret over ude i gadebilledet skal betyde så meget, men det måske fordi jeg har så mange andre problemer som jeg hellere vil fokusere på pt smiley

• #66   10. jul 2013 batdog - folk er generelt underlige

Sidst jeg var nede ved søen, møder jeg en veninde/bekendt med hendes hunde, som vi ikke har set et stykke tid. Vi tuller lisså stille hele vejen rundt, med flere 'stop' undervejs, hvor vi lige svømmer hunde, sludrer osv.
    Da vi er sådan ca 3/4 rundt, kan vi se at der kommer 2 styks to-benede med ialt vist 4 dobermen (eller hvad de hedder i flertal). Da de hiver hundene til sig, så kalder vi selvfølgelig osse vores til os og sætter snor på idet vi passerer... på et område hvor der ikke er sådan supermeget plads. Vi er vel tullet en 10 m væk, hvor vi tager snor af vores hunde og fortsætter vel en 10-20 meter længere rundt. Her ender vi med at stoppe lidt op og sludre igen.. nok affødt af at vi ikke lige var afklaret på hvem af os der kom hvorfra og om vi skulle samme vej videre eller ej.
    Så fik man bare svineren af dobermen-ejerne om at vi skulle tage vores fede læs og gå videre, så de kunne have deres hunde løs.
    Ja jeg tabte altså underkæben... vi havde styr på vores der var i behørig afstand fra deres... men åbenbart var vi skyld i at de ikke kunne tage snoren af deres hunde, fordi de åbenbart kun kunne stå selv... go figure....

• #67   10. jul 2013 Nu har jeg læst lidt her og læst lidt på babygalleriet. Æv at man ikke kan tage hensyn til hinanden og at man skal skabe så dårlig stemning som TS gør med denne tråd (synes jeg i hvertfald) Jeg gør mit bedste for ikke at genere nogen når jeg kommer med barnevogn, baby og hund. Men det burde også gå begge veje, hvilket jeg bestemt ikke synes (her hvor jeg kommer fra) Om jeg skal spørge folk om jeg må komme forbi når de står og fylder hele stien med cykler, hunde eller andet, det kan ikke bringe mit pis i kog. Men at se folk som skriver: Jamen jeg er ligeglad med hvad folk tænker og jeg er ser kun mig selv og mine børn/hunde eller hvad man nu har og jeg behøver ikke vise hensyn til nogen. DET kan godt gøre mig harm smiley

Men ja som F & Z skriver, så er det nemmere at se de dårlige ting og huske dem. End alle de gange for folk har vist hensyn. :s

Den med amning vil jeg slet ikke komme ind på, for så bliver stemningen endnu værre!

• #68   10. jul 2013 Jeg har ikke så meget imod folk der ammer diskret, (så længe det ikke er hel mødregruppe) men jeg bliver ret irriteret når man er på cafe og nogen har den her baby/tumling der græder nonstop, forstår ikke de ikke viser hensyn til de andre gæster og ikke mindst deres barn der nok savner lidt stimulering.

• #70   10. jul 2013 Haha fedt! Ja nu om dage kan man jo købe jogging udstyr til sin doggyride trailer så den kan bruges til at jogge afsted med smiley

• #71   10. jul 2013 Buch. - Nu tror jeg ikke mødre/fædre gør det med vilje, niver barnet eller andet for at få dem til at græde bare for at irritere dig? smiley Det er jo altså lidt svært at undgå gråd med små børn. smiley

• #72   10. jul 2013 jeg er lidt glad for at jeg , i en føelselsladet debat,IKKE blev væltet omkuld her på h.g.,vedr. mine synspunkter om offentlig ammning,og div.barenevogne 3 styks.ved siden af hinanden,og kondiløber klapvognene.

Og,ja vi her er i parken har også "stor fornøjelse" af.div.cykelryttere,der godt kan gøre en sindig gåtur med hunden ,til en "skærsild" SELVOM man har felxlinien på,der skal fandme reageres hurtigt.

Og,iøvrigt var det jo det "politiske orakel",Klaus Bondam,da han fik en retrætepost på kbh.rådhus,mente han skulle sige noget fra "ræteten".

så han fik gjort samtlige københavnske parker,området omkring søerne cykel venlige.
    UDEN hensyntagen,til dårlig gående,ældre mennesker,børn,ja sågar barnevogne,og ganske almindelig gående.Jeg vil slet ikke nævne,vores hunde,med snor.For de eksisterede ikke i hans liv.

OG,omtalte "stud",ja undskyld udtrykket,ejer IKKE EN CYKEL,ved det fra nogen,som kender manden udemærket.Men han har en glimrende god og geding bil,han "tuller" rundt i.
    Nå,det var så mit sidste suk i denne debat.
    m.v.h.
    vibeke

ditte

hvad mener du med forældrefjendsk ???
    Det forstår jeg ikke

Men uanset hvad,ja,så er jeg møghamrende irriteret over,at blive "skubbet" ud i en mudret rabat,om vinteren,eller henvist til cykelstien(som forøvrigt her ikke er særlig bred),når børn,klapvogne,kondiklapvogne,skal forbi
    .De kan vel for pokker gå bag ved,og vente på,at komme forbi,når der er plads,det er jo kun et par minutter,før de kan komme til.

Og m.h.t.,børnehave/vuggestuebørn,på gåtur i parken,synes jeg de er bedårende(ligner små nisser i deres vintetøj),og mange pædagoger,"beordre" tit og ofte ungerne til at gå bag ved hinanden,så mopsen og mig kan komme forbi,og DET rører mig,den hensynsfuldhed.
    tak for det

vibeke

• #73   10. jul 2013 Vibeke er det kun andre der skal vise hensyn til dig?

• #77   12. jul 2013 Lubas, det er ikke bare liiiige at tage en flaske med, hvis du læser hele tråden.

Min den ældste har aldrig villet have flaske, sut eller lignende i sin mund. Det kom prompte retur. Han ville kun have bryst. Desuden kan det ødelægge amningen, at man også flasker.

Har du nogensinde rendt rundt med kilo tunge babser, der trængte til at blive tømt? Nej vel? Så prøv at holde dig til noget, du rent faktisk ved noget om.

• #79   12. jul 2013 lubas så kig dog væk ? længere er den da ikke

• #83   12. jul 2013 tror bare jeg fortsætter med at amme min unge diskret og med glæde når jeg er ude smiley

• #84   12. jul 2013 tror bare jeg fortsætter med at amme min unge diskret og med glæde når jeg er ude smiley

• #86   12. jul 2013 det er nu ikke provokation smiley

• #87   12. jul 2013 Lubas, og det skulle komme fra dig? LOL.

Næh jeg har ikke noget imod ammende mødre, så længe alle tager lidt hensyn til hinanden. Det er værre med de poptøser, der løber rundt med rotter i snor og flexilinie. DEM er jeg godt nok træt af.

• #89   12. jul 2013 De tror, at deres små rotter er verdens navle, og lader dem løbe på veje og ud foran en - ja sågar rundt om ens ben.

Og så får de næsten uden undtagelser lov til at stikke hele snotten ind i transportkasserne til mine misser, når vi er ved dyrlægen. Og så ser de mægtig fornærmede ud, når jeg siger noget.

• #91   12. jul 2013 98%

• #92   12. jul 2013 Men alle mødre ammer offentligt og generer dig?

• #94   12. jul 2013 DOH.

• #96   12. jul 2013 Et godt råd til dig Lubas, og det er helt gratis. Gå ud og nyd det fine vejr, for du er godt nok meget negativt indstillet overfor dem, der har børn. Måske kan solen hjælpe dit humør på vej smiley

• #98   12. jul 2013 Lubas ALDRIG har jeg kendt mage til opførsel! smiley Det lyder mest af alt som om DU tror at DU er verdens navle! smiley Vil da langt hellere kigge på et par amme bryster og et barn der får sin mad på for nogen den eneste måde det er muligt end en total toiletpapirsbefængt BH med patter der er rykket så højt op at det ligner dobbelthager og en trøje der er så nedringet at jeg kan ane navle piercingen. DET synes jeg er frygteligt at se på, men jeg kan jo vende min dertil indrettede hals og glo den anden vej! Og føler jeg mig helt krænket kan jeg jo gå min vej.

Folk mener at mødre og deres børn skal blive indendøre for ikke at genere nogen. Jeg mener at dem der har så stort et problem med ammende mødre og deres børn burde blive indendøre og græde over det. smiley

Jeg har selv ammet i offentligheden indtil mit barn kom på flaske, og jeg gør det også med de næste børn jeg skal have engang ude i fremtiden! For det er sådan jeg ønsker at give mine børn mad?!

Synes man burde skamme sig ved at sige, at børn ikke har ret til at spise når og hvor det passer dem, bare fordi man ikke kan lade være med at glo. smiley

• #100   12. jul 2013 Der er jo altså heller ikke nogen mødre der klasker sine patter i nogens ansigt?! Jeg har ALDRIG oplevet nogen der ikke dækker sig til det bedste de kan!

• #102   12. jul 2013 Enig Isabelle!

• #104   13. jul 2013 Problemet kan vel også ligge på andre end lige mødrene Alfisten? Hvad med dem som ikke bare kan dreje nakken og glo den anden vej. Jeg har så mange gange trods jeg vælger den mørkeste krog der hvor jeg sætter mig og har både babyens hovede foran brystet og en stofble over, været udsat for at folk GLOR som om de ALDRIG havde set et barn få mad før. Jeg er meget blufærdig, men hvad skal jeg ellers gøre når min datter vil have mad og jeg er i Aalborg 45 min hjemmefra med bus? Skulle jeg nægte hende mad? Det er vildt ubehageligt at være mere eller mindre til frit skue nogen gange, men man gør det hverken for at krænke nogen, fordi man er ligeglad, fordi man elsker at sidde med patterne fremme eller andet... Men man gør det fordi ens barn skal have mad og det er for nogen sådan de får mad.

Jeg har hørt de væreste ting om ammende mødre og det gør ondt i hjertet at mange folk mener at de er sat på jorden fra helvede for kun at genere dem med deres ''hænge patter'' ''mælke junger'' ''mælke sprængte'' patter og hvad man ellers kalder dem. Hvis folk passer sin egen tallerken, så kan jeg ikke se det store problem for at være helt ærligt. Hverken før eller efter jeg har fået barn har det generet mig, at et barn fik noget at spise!

• #105   13. jul 2013 Og så kan man jo ikke finde et bryst frem fra en bh med baby der er sulten osv. uden der måske kan ses lidt mere end hvad folk synes er fedt. Men så kan man kigge den anden vej?

• #106   13. jul 2013 Det er også iorden du har det sådan Alfisten. Men ordene der bliver brugt om ammende mødre synes jeg er grove. Og de bliver genereliseret. Det er ikke alle der gør det og jeg tror ikke det er en diskusion man kan komme til livs. Men at sige, ''de kan fandme bare tage flaske med'' ''De brude blive hjemme til de er færdige med at amme'' ''Klamme hængepatter'' OSV. Det synes jeg som mor er ret nedladende og træls at høre på/læse for at være ærlig. Jeg respektere, at ikke alle synes det er det fedeste i verden. Men derfor bør der jo ikke laves en lov om at ammende mødre skal give børn mad på toilettet .feks? Så må man jo sige at hvis der er et tilfælde hvor en person sidder og lufttørre brysterne og bare går rundt med bare bryster på caféen eller hvor de er. Så må man spørge dem om det er muligt at dække sig lidt til? Eller sige det til ejer af caféen og så kan de påpege det. Der er da ingen grund til grim snak og forbud.

• #107   13. jul 2013 Så vil jeg sku have en lov, der forbyder flexiliner, fulde mennesker, rygere, og fordomsfulde teenagere. Bum.

• #108   13. jul 2013 Omg. De babser er ikke andet end en klump hud og kød, med en større eller mindre brun klat på.
    De er på kvinderne ene og alene pga en ting, og det er for at give føde til et barn.

Så er det vist ikke verdens undergang.

• #109   13. jul 2013 Så kender jeg også til mange love jeg vil have lavet, fordi det genere mig og jeg ikke bare kan ignorere det.. :s

• #111   13. jul 2013 mmm langsomme medarbejdere

genudsendelser

skraldetømning kl 6

knirkende gulve

....mmm

• #112   13. jul 2013 Hopper på dine forslag Isabelle og tilføjer:

Lang kø i specielt fakta, fordi de reklamere med at det kun tager 5 min. Hvilket bestemt ikke passer!

14 årige piger med ualmindeligt nedringede trøjer!

Hundeluftere der ikke fatter at det ikke er alle der gider hilse på deres uuuh så skønne hilseglade hunde eller for den sags skyld deres hidsige hunde.

Useriøs hundekøb og hunde avl.

Folk der IKKE respektere, at min datter sover mellem 9-12 og igen 14-15 og 19-06 !!!

• #113   13. jul 2013 Og hopper også på dine F & Z

• #114   13. jul 2013 Og inden længe kunne vi ligeså godt bare allesammen tage burkaer på, for gud forbyde at vi er forskellige xD

• #115   13. jul 2013 OG det burde være forbudt at starte en tråd så provokerende med så mange holdninger, og så ikke deltage i det.. ''BUM''

• #116   13. jul 2013 Lubas- er nok bare ked af at være til...

• #118   13. jul 2013 jeg glæder mig til en mopsetur med søde Ida og Bertha her fra HG om lidt...med en der godt kan klare at se mindre bryst en ved en bikini smiley

• #119   13. jul 2013 Isabelle- ja er mig uforstående at man kan HADE noget man selv har/(ER) været så grusomt som lubas.

Synes du er direkte modbydelig i dine udtalelser, så længe alle tager hensyn til dig så er du glad og ellers så bryder helvede løs!

Jeg tror inderligt på karma så jeg er allerede begyndt at fryde mig!

• #121   13. jul 2013 Vi lige sige, at mine bryster struttede super flot da de var fyldte med mælk!!! smiley

F&Z - Jeg tænker også at nogen bikinier dækker kun småkagerne, hvorfor er det så okay?? smiley Frem med patterne og giv børnene mad! smiley Jeg har allermest lyst til at ligge et billede ind af min datter der ammer for første gang smiley

Dragen - Tænker det samme, hun må virkelig hade sig selv (sine bryster) smiley

Isabelle - Det må man da håbe! - Jeg håber også et eller andet sted at alle dem der er imod amning får børn engang der ikke vil andet end at ammes!

• #123   13. jul 2013 Isabelle - Jeg kunne også sagtens amme diskret smiley Vil altid mene jeg har taget hensyn til folk. Folk siger, at det ikke passer at det kun er folk uden børn der har det sådan. Men så vil jeg gerne høre de mødre der har det på samme måde.

Jeg har da også tænkt nogen ting da jeg var ung og uerfaren, men indrømmer også gerne når jeg har taget fejl og jeg synes det er skønt når nogen gider forklare mig nogen ting, der kan ændre min mening til det bedre. Men det er tydeligvis ikke alle der mener at der er andre forklaringer på ting end deres egne!

• #124   13. jul 2013 Hov tror ikke Lubas hader sine bryster - men børn og hun har sågar avl været et men hun har måske ligefrem være en af de "forfærdelige" (ingen børn er forfærdelige) siden hun slet ikke tolerere sådan noget

• #125   13. jul 2013 Måske smiley Det er svært at vide hvad der ligger bag så voldsomme nogen udtalelser!

• #126   14. jul 2013 staffordshire

det er godt nok nogen dage siden,m.h.t. indlægget

Altså jeg kan ikke helt forstå dit spørgsmål:

"er det kun andre der skal vise hensyn til dig"

"hvafor" nogen andre ;;;

m.v.h.
    vibeke
    vibeke

• #127   14. jul 2013 winnie

igen det er godt nok nogen dage siden m.h.t. til mit indlæg

Men altså,jeg ejer IKKE en hermelinshat,og har heller ikke overvejet at,invisterer i en.
    ,jeg elsker mit gamle tørklæde,altså ligesom dronnig magrethe,har på, når hun på sommertogtet i gamle d.k.,aller nådigst vinker til folket,med sit hjemmesyet tørklæde,og lige som dr.magrethe,vinker jeg også allernådigst til "folket" i parken,med mit gamle lasede tørklæde,om hovedet..

Vedr."oraklet" Bondom
    .
    ,Så er det vist et par år siden han kørte for "moster" rynkeby saft..Hans cykel er "opstallet" i en tør og god kælder,skulle jeg huske at sige.

m.v.h.
    vibeke med tørklædet,OG indædt hader af "cykelrytteri" i hunde lufte parken.

• #128   14. jul 2013 Ja det er så nok dem du udtaler dig om, som skal gå til siden for dig og hunden.
    Først der føler du respekt.
    Indimellem går der vist ikke skår af glæden for selv at trække til siden

• #129   14. jul 2013 og det er feeedt at vaske mudder af dæk smiley

Kommentér på:
amming/barnevogne/kondiløbere med barnevogne

Annonce