"Jeg maler gerne profeten på min husmur" {{forumTopicSubject}}
http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2017409/jeg-maler-gerne-profeten-paa-min-husmur/
Inger Støjberg kronik.
Da jeg læste hedes kronik, og senere på EB så debatten mellen IS og en radikal muslim; tænkte jeg - endelig er der en politiker der har taget mudkurven af og siger noget.
Jeg har været så forarget over alle de artikler der har været i medierne med muslimer der har voldtaget kvinder, begået religions vold, eller ikke givet hånd til studerende - så jeg mener at det er på rette plads at Danskerne åbner munden og siger fra.
Religion skal være frit for alle. Kristne og muslimer skal have lov til at dyrke deres tro alt det de vil. Men dem som pådrager eller rettere påtvinger, det frie samfund, deres tro og regler, som står i en gammel bog, burde som IS siger tage hjem, hvis de ikke kan lide den måde vi tænker/ lever på. For der er ingen der tvinger dem til at være her. I deres hjemland er tingene som de vil hve det.
Det er også forfærdeligt for de danske muslimer der som dyrker deres tro i fred og ro. De må være så pinlige over at der er nogle ektremister der ødelægger det for alle.
Hvad mener i? Synes det kunne være sjov med en god gammeldags debat hvor alle har lov til at sige hvad de vil
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 610
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
"vejen frem til at mindske småsygdomme" - men nu var det ikke sundhedsfag eleven var oppe i men matematik.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
okt 2010
okt 2010
Hun må jo tænke åh nej nu bedømmer han mig dårligere fordi jeg er kvinde. og det kan altså tage modet fra en der er ung, usikker og nervøs op til eksamen. Det er jo ikke ligefrem ønske senariet.
Men at ikke ville give hånd er bare en kulturel ting her i Dk. Men det kan man ikke ligefrem sige at voldtægter og tros vold er!
okt 2010
Kristne har også >engang< brendt folk og hængt og fængslet folk der ikke var kristendommen tro. Men det forandrede sig efterhånden.
Jeg forstår godt at de ekstreme muslimer er opdraget til at tro at deres tro er det eneste rigtige og alle andre der ikke muhamed tro vil komme i helvede. Og hvis man ikke følger deres love skal man stenes til døde. Men på et eller andet tidspunk må de da indse at de metoder er forældede. De vil så gerne leve i europa og især i et rigt land som danmark. Men hvorfor slæber de deres love med? de må da indse at i alle muslimske lande - er der krig, vold og misbrug. Det kan da ikke være det de ønsker.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 246
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
Ser mange gange når talen kommer på kriminelle udlændinge at nogle folk siger at det også er dansker der er galt på den eller at der også før der kom udlændinge var problemer.Det er en god måde for at skulle undgå at forholde sig til fakta.Kort og godt syntes jeg det er fint at der er folk der åbner op for debat imod noget der er til fare for landet.
okt 2010
okt 2010
okt 2010
Der er vel forskel på at få en sprøjte og sove ind end at blive stenet i flere timer.
og Hvad har USAs dødstraf at gøre med at der er gæster her i landet der tillader sig at gøre hvad de vil, fordi domstolen i DK er så mild.
dec 2008
Tanja.Nu tror jeg nok at der er tale om mere en et par enkelte.Der ud over kan et par enkelte også gøre stor skade så selvfølgelig skal de jagtes.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 246
okt 2010
Der er ingen der nævner de fredelige muslimer her. De er nogle gode folk.
Dem man nævner er fx der kan finde på at gå hen til en mor der går med en barnevogn med et spædbarn og vælte hende barnevogn så barnet vælter ud..
okt 2010
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 355
Alle os der bor i Danmark skal følge lovgivningen som den er lavet her i landet. Bum.
Synes det er grotesk at en befolkningsgruppe bare laver deres egne love. Etnisk danskere eller ej.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Mest skræmmende var netop den historie på FB... men pigen med barnevognen.. folk delte og delte, og den var ikke sand.. Føj!!
Ja der findes dårlige mennesker.. men det er ikke religionsbestemt.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
dec 2008
Størstedelen er jo danskere... så hvor skal de lige hen????
Skal alle kristne også smides ud så, når de laver noget kriminelt....??
okt 2010
Danmark er for danskere - muslimer eller kristne. De kan dyrke og udøve den tro de vil det skal bare ikke genere os andre eller tvinge os til at tro det samme.
Det kan godt være at der står dansker i deres nye pas og de lige har fået statsborger skab. Men det gør dem ikke til danskere. De er ikke født her, de er opdrager efter andre normer og regler (islamesiske regler) og hvis der står i deres regler at man stener folk til døde så hører dette ingen steder hjemme, heller ikke i deres land - især hvis de tror på at det er det rigtige. og nej jeg er ikke racist. Men det gør mig bare så sur at de tillader sig at gøre de ting og så også være utilfredse med danmark og danskere.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
1. De Lovbud, du skal forelægge dem, er følgende:
2. Når du køber dig en hebræisk Træl, skal han trælle i seks År,
men i det syvende skal han frigives uden Vederlag.
3. Er han ugift, når han kommer til dig, skal han frigives alene;
er han gift, skal hans Hustru frigives sammen med ham.
4. Hvis hans Herre giver ham en Hustru og hun føder ham Sønner
eller Døtre, da skal Hustruen og hendes Børn tilhøre hendes
Herre, og Trællen frigives alene.
5. Hvis han imidlertid erklærer: "Jeg har fået Kærlighed til min
Herre, min Hustru og mine Børn, jeg vil ikke have min Frihed!"
6. da skal hans Herre føre ham hen til Gud og stille ham op ad
Døren eller Dørstolpen, og hans Herre skal gennembore hans Øre
med en Syl, og så skal han være hans Træl for Livstid.
7. Når en Mand sælger sin Datter som Trælkvinde, skal hun ikke
frigives som Trællene.
8. Dersom hun pådrager sig sin Herres Mishag, efter at han har haft
Omgang med hende, skal han tillade, at hun købes fri; han har
ikke Lov at sælge hende til fremmede Folk, når han har gjort
Uret imod hende;
9. hvis han derimod bestemmer, at hun skal være hans Søns Hustru,
skal han behandle hende, som det tilkommer Døtre.
10. Hvis han tager sig en anden, har han ikke Lov at forholde den
første den Kødspise, Klædning og ægteskabelige Ret, der
tilkommer hende.
11. Forholder han hende nogen af disse tre Ting, skal hun frigives
uden Vederlag og Betaling.
12. Den, der slår en Mand ihjel, skal lide Døden.
13. Gør han det imidlertid ikke med Forsæt, men styres hans Hånd af
Gud, vil jeg anvise dig et Sted, hvor han kan ty hen.
14. Når derimod en handler med Overlæg, så han med List slår sin
Næste ihjel, da skal du rive ham bort fra mit Alter, for at han
kan lide Døden.
15. Den, der slår sin Fader eller Moder, skal lide Døden.
16. Den, der stjæler et Menneske, skal lide Døden, hvad enten han
har solgt det, eller det endnu findes hos ham.
17. Den, der forbander sin Fader eller Moder, skal lide Døden.
18. Når der opstår Strid mellem Mænd, og den ene slår den anden med
en Sten eller med Næven, så at han vel ikke dør deraf, men dog
må holde Sengen,
19. så skal Gerningsmanden være sagesløs, hvis han kan stå op og gå
ud støttet til sin Stok; kun skal han godtgøre ham hans
Tidsspilde og sørge for hans Helbredelse.
20. Når en Mand slår sin Træl eller Trælkvinde med sin Stok, så de
dør på Stedet, skal han straffes derfor;
21. men hvis de bliver i Live en Dag eller to, skal han ikke
straffes; det er jo hans egne Penge.
22. Når Mænd kommer i Slagsmål og støder til en frugtsommelig
Kvinde, så hun nedkommer i Utide, men der ellers ingen Ulykke
sker, da skal han bøde, hvad Kvindens Mand pålægger ham, og give
Erstatning for det dødfødte Barn.
23. Men hvis der sker en Ulykke, skal du bøde Liv for Liv,
24. Øje for Øje, Tand for Tand, Hånd for Hånd, Fod for Fod,
25. Brandsår for Brandsår, Sår for Sår, Skramme for Skramme.
26. Når en Mand slår sin Træl eller sin Trælkvinde i Øjet og
ødelægger det, skal han give dem fri til Erstatning for Øjet;
27. og hvis han slår en Tand ud på sin Træl eller Trælkvinde, skal
han give dem fri til Erstatning for Tanden.
28. Når en Okse stanger en Mand eller Kvinde ihjel, skal Oksen
stenes, og dens Kød må ikke spises, men Ejeren er sagesløs;
29. men hvis Oksen allerede tidligere har villet stange, og dens
Ejer er advaret, men alligevel ikke passer på den, og den så
dræber en Mand eller Kvinde, da skal Oksen stenes, og dens Ejer
skal også lide Døden;
30. men hvis der pålægges ham Sonepenge, skal han betale så stor en
Løsesum for sit Liv, som der kræves af ham.
31. Også hvis den stanger en Dreng eller en Pige, skal han behandles
efter samme Lovbud.
32. Men hvis Oksen stanger en Træl eller Trælkvinde, skal han betale
deres Herre tredive Sekel Sølv, og Oksen skal stenes.
33. Når en Mand tager Dækket af en Cisterne eller graver en Cisterne
uden at dække den til, og en Okse eller et Æsel så falder deri,
34. da skal Brøndens Ejer erstatte det; han skal give Dyrets Ejer
Erstatning i Penge, men det døde Dyr skal tilfalde ham,
35. Når en Mands Okse stanger en andens Okse ihjel, skal de sælge
den levende Okse og dele Pengene, og ligeledes skal de dele det
døde dyr.
36. Men hvis det er vitterligt, at Oksen tidligere har villet
stange, og dens Ejer ikke har passet på den, da skal han
erstatte Okse med Okse, men det døde Dyr skal tilfalde ham.
dec 2008
dec 2008
Dem som laver kriminalitet skal straffes som alle andre.
dec 2008
jan 2012
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
Fordi man er af en anden holdning, end den bunke mennesker, der ser hele verden som lyserød "Vi skal allesammen være her"... Ja så er man straks en racist og skal sammenlignes med Hitler og flere andre mindre heldige personer, der har huseret gennem historien...
Er det fuldstændigt umuligt, at forestille sig, at der findes en gylden middelvej?
Jeg synes det er fint, at der kommer forskellige holdninger frem, i stedet for at folk holder deres tanker for sig selv... måske netop fordi man straks bliver stemplet som et modbydeligt menneske, hvis man drister sig til ikke at mene det hele er så lyserødt...
Og appropos holdninger... Så synes jeg det kunne være interessant snart at se en personlig holdning fra dig omkring dette emne Maj-Britt... I stedet for Copy/paste og en masse spørgsmål, som du ikke selv tager stilling til.... det er dælme svært at føre en debat på den måde......
jan 2012
apr 2007
Og det var nu ikke kun dig jeg mente
Bla denne : *** Det er lidt pudsigt, for hver gang en kommer med en racistisk holdning, så begynder den altid med: Jeg er ikke racist, men...............***
(se jeg kan også copy/paste) (hov lad os liiige tage den på dansk kopier/indsæt - så kan alle vidst være med
man behøver ikke at være racist, bare fordi man forholder sig til en problematisk, der tydeligvis eksisterer, eller giver udtryk for en anderledes holdning, end "vi skal alle være her"
jan 2012
apr 2007
Vi har ekstremistiske muslimer, der vil skide de danske værdier, og den danske lovgivning et stykke...
Der er dem, der er dybt kriminelle...
Dem der snyder systemet for ufattelige summer...
Dem der gør "hr. og fru Danmark" utrygge ved at gå på gaden efter mørkets frembrud..
De der udover vold i "troens navn"...
Og SÅ er der dem, der ligefrem indfører Sharia i hele bydele, og påtager sig selv, at håndhæve denne...
Og som en anden skrev længere oppe, er der flere ghettoer, hvor den danske lovgivning er så godt som ikke eksisterende..
Endda områder hvor selv det danske politi står magtesløse overfor den eskalerende vold....
I disse områder er muslimer KLART overrepræsenteret ....
Men de "får lov" ... Hvorfor?
Tjah der er ihvertfald ikke mange, der tør tage bladet fra munden, og sige "something is rotten in the state of Denmark"...
Fordi så er man jo en grim grim racist
hmm....
Ligner jeg en and nu Housebuster?
apr 2007
Og hvem pokker har nævnt at der skal "gøres noget" bare fordi de er muslimer....
det er jo ikke religionen i sig selv, der er et problem...
jan 2012
apr 2007
Ikke et eneste sted, er religion nævnt?
okt 2006
Men man retter jo ikke op på disse minisamfund ved at sige "send lortet hjem, når de er danskere"...
Hvordan hjælper man så de områder.
Jeg tror personligt det handler om engagement og at vi får inddraget og inkluderet alle i samfundet.
Hvis man er med til at skabe et samfund man er glad for, er med til at bygge op og forandre ting, så er man ikke i samme grad tilbøjelig til at skide det hele et stykke.
Hvis man bliver parkeret på sidelinien, mens andre peger fingre og siger " dem der og de andre" så holder man op med at engagerer sig, og så ender nogen med at ville skide samfundet et stykke.. Og det er alment menneskeligt - ikke noget man får med fra sin trosretning..
apr 2007
jan 2012
Varkhond vil nøjes med at smide muslimer ud "ved det første lort de laver". Og det må vel så gælde for alle muslimer.
Og egentlig er det vel et faktum og ikke en lyserød holdning at alle danske statsborgere allesammen skal kunne være her, uanset religion, race og politiske holdninger.
Og følger nogen ikke love og regler skal de behandles ens.
okt 2006
Jeg synes tvært i mod mange af dem har store menneskelige problemer de slås med, forventninger fra familie og samfund, og problemer med at klare en dagligdag.
apr 2007
Og klart at samfundet forventer noget af dem ("dem" er en træls betegnelse) der bliver forventet noget af alle, der lever i det danske samfund...
De får hjælp... psykologhjælp (nogle har jo nogle gevaldige lig i lasten) sproghjælp... uddannelseshjælp...
Noget der kan gøre mig tvær, er når man bosætter sig i et fremmed land, og ikke engang gider lære sproget...
Og kan man ikke sproget herhjemme, er man altså også på herrens mark....
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 591
Hvad med danskere med anden religion/kultur end islam eller kristendom? Og er din holdning til dem forskellig alt efter om de er mørkhårede eller lyshårede?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Jeg har kendt og kender en del muslimer og jøder, det gør størstedelen af DK's etniske danskere såmen nok
Når det er sagt, så kan jeg ikke forstå at man som tilflytter til et land, kan tillade sig at gøre andet end at følge loven til punkt og prikke.
Og jeg kan faktisk ikke se problemet i at overlagt mord, gentagne voldtægt, pædofili og anden legemlig skade der ikke kan sidestilles med selvforsvar eller uagtsomhed, skulle kunne medføre udvisning af DK. såfremt man ikke er dansk statsborger, uagtet hvilket land man stammer fra!
Der er da ikke mange lande hvor det ikke fungerer sådan, når man har modtaget sin straf.
Jeg ønsker ikke nogen ondt, og de skal naturligvis ikke sendes "hjem" til den visse død, men der må være grænser for hvad man kan præstere før der sker konsekvenser.
Er man dansk statsborger, så kan man ikke beskrives som invandre.
Mvh En hvis mormor og moster er svensk og ikke dansk statsborger, og i de 50 år de har boet her har de ALDRIG modtaget offentlig støtte eller været på kant med loven! Min mormor taler desuden stadig ikke dansk
Ps. Hvis jeg er definitionen på en racist, så kan jeg leve med det.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
jan 2012
Vil du søge inspiration i historien?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Du mangler...re..... he he
jan 2012
Nu skriver du at kan man begå sig efter danske normer er man velkommen?
Har du ændret holdning så hurtigt, er det da godt nyt.
dec 2008
Sidst men ikke mindst må de også holde op med at overfalde/dræbe folk der ikke er enig i at de skal have lov til at komme til landet i det antal de gør.
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
Synes det er noget rod at blande religion ind i det, for det lyder da som om at det i virkeligheden ikke noget at gøre med muslimer, men at nogle bare er godt gammeldavs fremmed-fjendsk? Eller har jeg misforstået?
dec 2008
Er man ikke enige med de frelste så er man fjendsk,racist og kan ikke rumme andre mennesker og deres tro.Kors i hytten.
jan 2013
Der er vist en post jeg har misset for ser ikke andre der putter de ord på folk, andet end folk der bare vil orientere om at de <b>ikke</b> er det - bortset fra en enkelt som putter sig selv i den kasse... Og som jeg skrev, læser jeg det ikke som at det her har noget som helst at gøre med folks tro? Det startede som et angreb på folk at en bestemt tro, men er blevet drejet over på en gang ævl om <i>os</i> mod <i>de fremmede</i> (hvor jeg nægter at være en del af <i>os</i>).
Max, selvfølgelig skal de da ikke gøre noget der er ulovligt og hvis de gør skal de retsforfølges. Men sgu da som alle andre, det vil sige i fængsel, samfundstjeneste eller hvad det nu er man bli'r dømt til? Hvorfor forskelsbehandle nogle danskere frem for andre?
Jeg mener man er fremmedfjendsk når man siger at "de andre skal smides tilbage hvor de kommer fra" og det er så et sted hvor deres bedste forældre er vokset op de holder ferie en uge om året? Når man betegner "dem" som muslimerne men i virkeligheden mener alle dem der er fremmede (hvem det er, defineres ret så bredt så det vil ikke gøre mig klog på hvem der er i den kategori).
.oO(og gad vide hvad O&N&G hedder til fornavn?)
apr 2007
må så absolut være et ja...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Min storebror bor inde i KBH. alle hans naboer er muslimer, og nogle af dem er bare så kanon dejlige mennesker....Men de som er ekstreme i deres tro og dyrkelse af samme, de er uden for pædagogisk rækkevidde...
´
Hvordan kan nogen overhovedet i vores århundrede TRO som de gør...
Hvilket bringer mig til tanker omkring ordet tro....
Hvad pokker er det???? Har vi et center i hjernen som er bostedet for tro???
Min storebror er blevet reddet af en disse radikale muslimer, da han fald om med hjertestop....Samme mand skulle efter forlydende havde myrdet adskillige mennesker i sit hjemland i sin tror navn.???
apr 2012
Skyldes det fremmedhad fra de svenske jøders side, at de ikke tør blive i Malmø? Og skyldes de fremmedhad fra de danske jøders side, at de holder sig fra områder med mange muslimer???
jul 2010
Så kan man jo diskutere hvilken side der hader......
apr 2007
jul 2010
apr 2007
jul 2010
apr 2012
apr 2007
Jeg mener ikke at fremmedhadet kommer fra jøderne....
apr 2012
jan 2013
Og jeg forstår ikke de regler folk opsætter for hvornår man er dansker? Hvornår er man "rigtig dansker"? Hvor mange generationer tilbage skal være "ægte danskere" før man selv kan kalde sig ægte dansker?
Jeg har forstået det ikke er nok at være dansk statsborger? Og at man ikke er dansk hvis man er muslim - men godt jan være det hvis man er jøde, kristen, buddhist, ateist eller tror på ufoer? Og hvis man hedder noget lidt mere eksotisk end Erik, Morten, Kirsten eller Anne, så er man heller ikke rigtig dansk?
"Jeg maler gerne profeten på min husmur"