2.547 visninger
|
Oprettet:
Slut med svinekød i børnehaverne {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg fandt dette lndlæg, og må sige jeg godt nok tænker mit da...(må hellere holde de fleste tanker for mig selv!)
Jeg synes det er skræmmende, den udvikling Danmark er i gang med.
Hvad synes I?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2041767.ece
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Og give deres børn det de har lyst til
Vi kan ikke tage hensyn til alle
Der er også nogle der kun vil have økologisk eller kun vegetarisk eller som ikke vil støtte halalslagtning som man jo så åbenbart nu er påtvunget
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 580
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
sep 2008
Hvad er der snart tilbage?
Husk det når i skal stemme
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Danskerne har IKKE mere at skulle have sagt, vi må rette ind selvom det er vores land og de har valgt at være her, jeg har den mening at nu må det stoppe med al deres pjat og NEJ vi SKAL IKKE RETTE IND, de skal integrere sig til at være i vores land og kan de ikke det må de vælge at bosætte sig i et andet muslimsk land hvor de kan få det som de vil have det...
Men sjovt som mange af Muslimerne har flygtet fra deres land pga de er gået imod Koranen og nu gerne vil have de samme tilstande som de er flygtet fra...
hvor det så hænger sammen må jeg være svar skyldig...???
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.002
Men kan vi egentlig brokke os ?...... vi har selv stemt på de partier , der bestemmer i landet............
SÅ må vi jo bare stemme på de partier i Folketinget , der ikke vil finde sig i at Danmark bliver sådan, at vi ikke kan kende vores eget land længere....:)
jul 2010
jan 2011
Og Ghettoer skal elimineres NU OG HER, ellers er det da at integrationen den ryger...
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 71
Jeg synes virkelig det er for meget!! Og at der nu skal være mere halalslagtning? Det er jo for grusomt! Jeg kan slet ikke tage det seriøst. Hvad sker der for folk.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 748
Jøderne spiser heller ikke svinekød, og deres regler er noget mere strikse end muslimers..
Og så synes jeg det er sjovt som det kan gøres til et kæmpe-problem.
Danskerne spiser generelt for meget kød, så hvad med om man helt undlod det i daginstitutionerne, så kan vegetarerne også spise med.....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
jeg har flere udlændinge på min uddannelse (pædagog), som ikke kan tale det danske sprog ordentligt og heller ikke kan skrive det, men de skal da have en uddannelse.. Ja ja da, men hvorfor skal de ikke have de samme krav som os andre for at komme ind. Og det er da også tankevækkende at nogle som ikke kan skrive eller tale dansk, skal lære vores børn det "danske" sprog.
Jeg stemmer kun en ting, og det har jeg gjort i mange år nu, og heldigvis er flere af dk's befolkning trætte af denne udvikling, og stemmer også efter det.
Det er blevet så meget nemmere at få opholdstilladelse i dk.
Og hvad sker der for at når man ikke kan få asyl i dk, jamen så bliver de da bare alligevel, og der er alligevel ingen der kan smide dem ud.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Da jeg gik i børnehave spiste man madpakker, med 1 maddag om ugen som bestod af brød og varieret pålæg og grøntsager så kunne alle spise med.
Kan ikke se problemet andet end det ligger et andet sted end hvor vi ser det.
Der er så mange steder hvor man får trukket noget ned over hovedet som er vedtaget et andet sted end hvor det foregår.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 800
jul 2010
Jeg mener vegatarer spiser for lidt kød, så de skal fanme tvinges nogle deller og pølser ned i halsen så kan de lære det.........
Problemet er at man ikke har mad med hjemmefra men skal spise det de andre spiser........
aug 2006
Som ansat i en børnehave observerede hun det - så hvordan de børn, der skulle have sin egen tallerken i det øjeblik isoleredes en lille smule fra fællesskabet.
Hendes egen søn er lige nu i en børnehave hvor de ikke serverer svinekød - noget hun er meget tilfreds med ganske enkelt fordi hun er FOR integration.
Og surprise - hendes søn KAN faktisk både få frikadeller og flæskesteg derhjemme....
Han taber INTET ved at det ikke serveres i børnehaven. Tværtimod.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
Besværligt for "madmutter" og besværligt for pædagogerne som skal være på VAGT overfor om et barn får smurt en leverposteg mad i et ubevogtet øjeblik (det er ikke sjovt skal jeg lige hilse og sige)
Jeg har arbejdet i en børnehave hvor vi havde 2 danske børn på stuen og vores leder VILLE ha svinekød serveret for børnene, det synes jeg ærlig talt var skørt..
Nu arbejder jeg i en institution hvor der er meget få indvandre, og der bliver ikke serveret svinekød, det synes jeg omvendt også er lidt skørt.
Jeg synes man som leder, skulle vurdere hvad der var behov for ude i de enkelte institutioner, i stedet for det her politiske "mode" pjat..
Det bliver sådan noget "os" og "dem" og det synes jeg er rigtig tosset.
jul 2007
Men jeg synes ikke det er i orden at det bliver trukket ned over hovedet på nogen. Jeg synes at forældrene skulle være med indenover beslutningen.
Jeg er bare spændt på om julen også bliver afskaffet i de danske institutioner og andre danske traditionelle højtider, fordi at de udenlandske børn også dér vil føle sig udenfor..
aug 2006
sep 2008
jul 2007
Overdrivelse fremmer forståelsen....... ..... meeen alligevel....
aug 2006
(Tror da nok på at angsten har overtaget den sunde fornuft)
sep 2008
jul 2010
aug 2006
Nu bliver det det, fordi børn ikke får serveret frikadeller i børnehaven...
Jeg er ret sikker på, at vi nok skal overleve den voldsomme trussel de to ting udgør.
Vi har da gjort det indtil nu - og ovenikøbet med jødedommen som livspartner i mange mange år.
Man fatter jo næsten ikke det kan lade sig gøre, at de ikke har sneget sig ind i vores hjem og har fjernet svinet fra fryseren... Lagt os i armlås og tvunget os til at spise kosher...
jul 2007
Og angsten er også kommet ind, da man ikke kan udtale sig uden at blive kaldt racist.
Jeg sidder på mit studie, og ikke tør at udtale mig i en debat om min mening om ting, selvom jeg synes det er uskyldig, da jeg ved at folk ikke vil lytte og de vil kun høre halvdelen af hvad jeg siger, og dernæst kalde mig racist.. Men hvis de gad at lytte, ville man vide at det ikke er sådan at det hænger sammen.
Jeg er træt af at der siges at være ytringsfrihed i DK, men når det kommer til at tale om udlændinge, så er den ytringsfrihed væk.
Jeg vil faktisk sige at jeg er bange for hvordan DK vil udvikle sig, da der jo ingen der siger noget og de danske statsborgere jo bare ser til, for ingen tør at sige noget.
Jeg tror, at med denne udvikling der er gang i nu, vil ende i noget rigtigt ubehageligt en dag, og danskerne har fået nok, og vi handler med angsten og vreden og ikke vores fornuft.
aug 2006
jul 2010
Spegepølse, Hamburyg, rullepølse, leverpostej, saltkød og kødpølse, og af normalt pålæg kan man så tilføje røget medister og røget filet samt frikadeller og æg.
Hvorfor skal det ikke være i børnehaverne ?
Der er da også kylling og kalkun, så må dem med religion der forbyder det vel bare spise æggemadder, og kylling og kalkun.
Vegetaren må så tage tomatmadder og agurkemadder og æggemadder jeg kan godt nok ikke se det skulle sætte nogen udenfor.
aug 2006
sep 2008
dec 2006
Der er ingen der skænker lille Ali en tanke om hvordan hans verden ser ud. At han hverdag oplever at være anderledes end hans venner.
Han må ikke få det lækre på bordet til frokost
Han må ikke være med til noget som han har været med til at forberede i en måned
Jeg ved godt at sådan er det bare af mange grunde, men jeg tænker aldrig på værdier og den slags, jeg tænker på de små børn som hverdag oplever at leve i 2 verdener, og hvilke konsekvenser det har.
Jeg vil meget gerne give slip på "min værdi" om svinekød, også kunne give Ali en nemmere hverdag på den konto.
Jeg tænker noget med at vi også er med til at forme de her børn som vokser op og bliver voksne, og hvilke konsekvenser det har for børn at opleve at være så anderledes i deres eget hjem.
Jeg ved godt at det har en masse med tro at gøre, men jeg har måske en tendens til at glemme tro og værdier og mere tænke på de her børn som mennesker.
Hvorfor kan vi ikke bare mødes på midten?
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
jul 2010
Og ja det handler om madplan, så hvorfor ikke servere brød ?
Her spiser vi varm mad om aftenen, skulle børnene også have varm mad i institutionen så skal de ha varm mad 2 gange og ingen brød eller også skal mange der går på arbejde have brød 2 gange og ingen varm mad..........
aug 2006
De ville ikke tage vores piger, de ville tage vores forretninger...
aug 2006
Tror bare jeg vil anbefale at vi vælger en anden vej næste gang
dec 2007
jul 2010
Jeg stemmer for madpakker hvis man kan det hehe så er problemerne løst, de får hvad de vil have/kan tåle/må få!
aug 2006
Det her har ikke ret meget med faktualitet at gøre, men med følelser.
Aino - jeg stemmer også for madpakker. Eller frivillig madordning. Dog skal der så laves et tiltag for børn med ressourcesvage forældre, hvor denne svaghed viser sig i barnets madvaner.
jul 2010
jul 2010
jul 2007
Så dem der mener at det er så forfærdeligt at bo i Danmark.... at de synes de skal lave alt om......... de skulle tage og finde et land at bo i, som de sympatiserer med... ................... Så ville mange problemer være løst , for alle parter...
dec 2007
dec 2007
aug 2006
Henriette - jeg ved godt jeg ikke kan overbevise dig om, at angsten ikke er et særligt konstruktivt udgangspunkt, men jeg tillader mig at tage ved lære af fortiden.
Jeg håber andre også vil, så vi ikke gentager de fejltagelser, vi har lavet før.
Det her handler ikke om antal.. det handler om at nogle føler sig truede på deres kultur om de så er det eller ej.
Og så handler det for mig om at folk sigter efter gråspurvene i stedet for at nappe elefanterne...
jun 2012
Det har du ret i, men de udøver det i stor stil overfor Muslimer, og en del af de herboende flygtninge, kommer fra Palæstina, og er flygtet fra jødernes terrorisme dernede..
Og én skriver om at når man har rørt ved gris må man ikke røre ved andre ting fordi det så "smitter af".. Surprice, det er Jødernes Kosher skikke der forbyder det, og ikke muslimerne....
Og jeg ville synes det var aldeles fint om man skulle vakse fingre inden man gramsede på varerne i butikkerne. Nogler mennesker er simpelthen nogle svin, og klør sig glad og gernee i røven og nyser ned i hånden inden de gramser på alle de frugter og grøntsager de nærmest kan komme til...
Så foretrækker jeg sgu alligevel overdrevet hygiejne i stedet for....
aug 2006
jan 2011
jun 2012
Ja, og i biblen står der at man skal slå alle ihjel der ikke bekender sig til kristendommen...
Islam anerkender jesus som profet, kristendommen anerkender inegn andre guder....
dec 2007
jun 2012
Og i en boligforening, med 50% muslimer og 50% ikke-m,uslimer, er det vel fair nok at dem der vil have det skide juletræ selv sørger for det.
dec 2007
dec 2007
jul 2010
dec 2007
jul 2007
Hvis de udefrakommende ikke kan spise ( hvad vi kalder "Dansk mad " )...... så må de lave deres mad selv hjemmefra, og ikke forlange at Danskerne laver deres madvaner om......... det vil vi gerne bestemme selv.......
jul 2010
Bitten *Klik*
jul 2010
http://www.dr.dk/radio/player/ondemand/legacybyslug/p3-nyheder-5470?channel=p3#!/
0:39 starter det om svinekød, og mener da helt klart han har fat i noget af det rigtige ham ernærings eksperten
dec 2006
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Ja børnene dør ikke af ikk at få svinekød i børnehaven for de kan jo bare spise det hjemme.
Men synes nu heller ikk det er det der er pointen.
Pointen er at Vi nærmest skal affinde os med ikk at leve på vores måde i vores land. Kan virkelig ikk se hvordan de sku føle sig udenfor. Som en anden skriver: Hva med dem det har sukkersyge eller andet som måske ikk må få det som de andre børn må.
Også meget enig med Mikes/Vegas mor om at det nok meget er de ældre der har problemer med det danske samfund. Synes ofte jeg hører de voksne/ældre ikk kan et ord dansk. Jeg står i butik hvor det ofte er børnene der må stå og oversætte for deres forældre.
Men synes der er grund til bekymring. Nu er der jo det med svinekød. Der har også været det med julesalmer i skolen:
http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/danmark/skoler-aendrer-julen-af-hensyn-til-muslimer
jul 2010
(link fjernet)
jul 2010
jun 2012
Nej, det var det ikke. Det var den version der kom im mediernee, men den er ikke korrekt.
De muslimske medlemmer af den bestyrelse ville gerne betale hvad det kostede, de ville bare ikke stå for det. Og det var der heeller ingen danskere der ville, for det havde de sørme ikke lige tid og overskud til...
Og jeg har historien fra de aktuelle bestyrelses møder, og ikke gennem hvad BT og EB skrev.
jul 2010
Ja så forstår man jo godt hvorfor man skal forholde sig passivt i forhold til andres meninger......
Her tænker jeg hvad skal vi forholde os til når vi ikke skal forholde os til medierne men vente på der kommer en bedrevidende.....
Igen en underminering af folks tanker og meninger........
Vi kan nu engang kun forholde os til hvad vi får smidt i hovedet.
Men syntes da din version også er bekymrende at en bestyrelse sidder i 2 grupper og afgør ting i 2 grupper..............
Godt jeg ikke bor et sted hvor man ikke beslutter som en samlet gruppe og får nedsat de korrekte udvalg........
jul 2010
For som du udlægger det så har du det fordi du har været med eller bor der.
Du ved også medierne ikke har det fra nogen der evt. føler det er trukket ned over hovedet på dem.......
Og som jeg forstår det så er din version at de danske bestyrelsesmedlemmer har ikke tid, men måske der var andre der havde ??????????
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Vi kan ikke længere selv bestemme hvad vores unger må spise.
Vores børn må ikke hygge med at lave julepynt, høre julehistorier og julesange eller spise julemad i børnehaven hvor de tilbringer ekstremt meget af deres tid.
Etc.
Jo jo ...
jan 2011
jul 2010
jan 2011
dec 2006
jul 2010
Men det er svært når vi har grupperinger der ikke rykker mod midten men siger de er midten så må andre rykke ind, og ja det kan være jøder, muslimer, jehovaer, momoner, moon osv.
Så kan man ikke finde neutral grund er det svært, og ja sjov tanke som CH nævner tidligere, områder der er religionsfrie .oO(men mon ikke nogen vil sige det er ateisternes legeplads?)
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Hva så hvis jeg f.eks siddet i en bus eller på en café. Skråt over for sidder det to muslimske piger og snakker på deres eget sprog. I princippet kan jeg jo ikk vide om de sidder og sviner mig til for forstår ikk hva de siger.
Det er da stort set det samme bortset fra det ikk er madvarer.
De flytter herop oftest fordi der er krig i deres eget land, men så må de sgu også indordne sig efter vores måde at leve på.
Har intet problem med at de bærer tørklæder eller ikk spiser svinekød. Det er jo deres valg men de skal ikk til at blande sig i hvordan vi danskere lever.
Hva sker der også for at der kommer flere og flere moskeer til DK?
Hva bliver mon det næste.
Det er bare min mening
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Og,her mener jeg både,,danske forældre og "etniske" forældre.Og så,kan der jo være frugt,og grønt til "eftermiddags teen".Det kan vel ikke være forbudt,eller "hva" ;;;
Altså,da jeg for 100 år siden havde div.børn,i div.børneinstituationer,smurte jeg da selv,madpakken,enten om aften(lagt i køleskab),eller var jeg "morgen dulig,om morgenen.
Og,selvfølgelig skal forbredelserne til julen,da også holdes i div.institutioner .Så,må de børn der har "forbud" mod div forberedelser,DESVÆRRE blive hjemme,alt afhængig,af forældrene.OG,det synes jeg er frygtelig synd for de unger,men forældren bestemmer jo.(desværre).
Jeg har rejst i div.lande
.Men har ALDRIG besøgt en moskee,et tempel,katolsk kirke,og andre "helligdomme",UDEN at følge "land skik følge eller fly".Altså,sjal over skulderen,evt.sko af(hvis det er påktævet),og ALDRIG,aldrig,gå letpåklædt,ud at handle,eller se div.serværdigheder
.Jeg vil aldrig gide have dumme kommentarer,over min påklædning,i et fremmed la
nd.
Men når jeg så herhjemme,møder kvinder strærkt tilhyllet,"nighab",eller det eneste der er synligt,er øjene,så har jeg tre reaktioner.
1.Jeg er ved at dø af grin,over deres tilhyldning,og tænker,de har sørme brugt meget stof til der tilhyldning
2.Nå,ja om vinteren fryser de ikke,men om sommeren,så,må de have det varmt.Og,gad vide hvor meget undertøj,de har under alt det stof. ;;
3.Så,kan jeg godt være lidt ,men kun lidt bange,over al den "formummelse",de bærer rundt på.Og,de kan jo lige så godt være bankrøver m/k,med en "gun" under al det tøj.
Nå,ja det sidste sat lidt på "spidsen".
For en del år siden,en mørk vinteraften,ved sidst luftetur,uden snor,kommer der to tilhyllet kvinder gående imod mig og mopsen
.De skreg da de så ham,uden snor,og jeg skreg da jeg så dem som to sorte "spøgelser",på vej hen mod os.
Så,der blev skreget lidt,fra begge sider,og mopsen var vildt forvirret,over al den skrigen.
Men for min skyld må de godt,være tilhyldet,jeg er totalt indifferent
.Men de må sgu selv smøre deres børns madpakker,med deres halalslagtet kød.
Jeg spiser det kød,når jeg rejser,igen"land skik følge eller fly".Men her i d.k.,vil jeg ikke røre det med en "ildtang".
Det er måske dobbelt moralsk,men det er der så ikke noget at gøre ved.
m.v.h.
vibeke
dec 2006
Så den bliver der også taget hensyn til
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
dec 2006
Selvfølgelig skal muslimske børn ikke tvinges.. Og er 100 % sikker på at det er ok med madpakker.. Men så er der et nyt problem.. Hvorfor må Ali få madpakke med, når vi skal spise kedelige frikadeller...
Jeg TROR det er derfor..
Fordi det er lettest....
sep 2008
sep 2008
sep 2008
De var simpelthen sådan nogle skønne forældre (hvis du spørger mig)
Hun holdte jo ikke fødselsdag, men den dag forældrene havde bryllups dag fejrede pigen også bryllups dag , det vil sige hun havde noget med at dele ud i børnehaven og havde pigerne fra stuen med hjemme!
Det synes jeg er en rigtig god løsning, for hun var ligeså pave stolt da hun gik og delte slik ud som de andre unger er når de holdte fødselsdag.
dec 2006
Der hvor jeg er nu, har vi flere børn som er allergiker, vores madmor har en seddel på hvert barn (mener det er 5 vi har lige i øjeblikket) fra forskellige stuer som ikke kan tåle gluten, æg, soya, mælk osv osv.. Madmor sørger for at der er noget som de kan tåle, som ligner det alle andre får..
Ingen svinekød
Ingen sukker
Og mad til allergiker
dec 2006
Jeg sagde op på min tidligere arbejdsplads, da jeg simpelthen fik kvalme og ondt i maven over hvor mange bekymringer en 4 årig kan udtrykke pga af en tro...
Men ja det er en anden snak... Som jeg i øvrigt mener er meget meget vigtigere end svinekøds debatten.
jul 2010
jul 2010
sep 2008
Her er der en muslimsk familie der udtaler sig
sep 2008
Og de radikale udtaler sig
sep 2008
Og Socialdemokraterne udtaler sig
sep 2008
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
Hende her er satme da indbegrebet af nederen. Hver gang der blir spurgt ind til hendes beslutning om forbud mod svinekød så snakker hun udenom. Jeg blev simpelthen så arrig da jeg hørte på hende.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
aug 2006
Jeg synes også det er hul i hovedet at lave specielle madordninger for alle fordi der er 3 børn, der ellers skal have noget specielt.
Inklusion er meget populært for tiden. Og jeg er også all for at man gør hvad man kan får ikke at sætte en kile mellem kulturer allerede fra børnene er 3 år gamle.
Men jeg synes godt nok mest af alt at den slags ordninger er aktuelle steder, hvor der er rigtig mange, der ikke spiser svinekød...
aug 2006
Spørgsmålet er så, om det er valget i madordningen, der er synderen her eller det er den debat, det har medført?
aug 2006
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70139062:indien-skolemad-dr%C3%A6ber-20-b%C3%B8rn.html
Hvor grumt
aug 2006
Sætter lige tingene i det rette perspektiv, vi klarer os...
dec 2006
jun 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 382
jul 2010
jun 2012
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Jeg ved snart ikke, om jeg skal grine eller græde længere.
jul 2007
Han var altid med til fødselsdage.... både i børnehaven og i skolen....
Han måtte gerne spise det de andre fik....både boller...lagkage og slik.....
Vi havde bare en aftale om , at han skulle fortælle hvor meget han havde spist til fødselsdagen...... og så rettede vi hans insulin ind om aftenen efter det.
Han har aldrig følt sig udenfor..... heller ikke senere i livet..... og han fungerer perfekt.... spiller stadig fodbold ( har han gjort fra han var 4 år. )..... og mærker aldrig noget til hans sukkersyge............ men han passer den også.
Det hele handler om tillid...... hvis man forbyder børn alt.... snyder de måske... og så går det galt.............. men hvis man lærer sine børn at være åbne og ærlige.... så går det ikke galt......
jul 2010
Bitten *Klik* nu ved jeg ikke om der er forskellige grader af sådan sukkersyge, men mener også der er børn hvor der er andre ting de ikke kan tåle, derfor jeg tænkte forældrene så kunne sørge for barnet fik noget med det kunne tåle også stadigvæk være med :o)
jul 2007
Hvis det skete flere gange om ugen...( lad os bare sige 3 gange ) ----> 52 uger x 3 =156 gange på et år........ Altså har der været 156 børn i den børnehave........??
jun 2012
sep 2008
Og fed kommentar han kom med
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
jeg ved hvad jeg stemmer fra nu af og resten af mit liv
jun 2012
Det er 0,5% af alle børnehaver. Det ER altså en minoritet - og når det tilsyneladende er børnehaver med primært ikke-svinekødsspisende børn, så ER det altså ikke noget problem. Ikke større problem end de børnehaver i speltfisse-segmentet, hvor man har bandlyst sukker, kager og hvidt mel, vel?
Undrer mig over, at der ikke er en tilsvarende shitstorm med underskriftindsamlinger og politikerytringer over de madregler i børnehaverne?
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2006
Vi taler her om børn mellem 3 og 6 år. Medmindre forældrene indprenter dem at de har været noget at være sure over, så opdager de nok slet ikke forandringerne - de får jo andre ting - og grunden har de overhovedet slet ikke en forudsætning for at kunne begribe.
Jeg tror nok det er forældrene, der elsker leverpostej og spegepølse...
aug 2006
(Får mindelser om fugtige madder med skindende spegepølse og halvt opløste agurker .... Savner ikke lige DET
jan 2008
Kunne du ikke lige uddybe,hvilke konventioner,fra 1945 til 1950,du hentyder til ;;;Også selvom de efterhånden er "oldgamle".
Jeg selv kan henvise til:
Torsten Thuren:
Kold krig og fredelig sameksistens,Stormagts politikken fra 1945 til 1975.
denne ellers glimrende bog,finder jeg intet om div.konventioner,måske du kan ??
Og,så håber jeg virkelig at, en af dine underlige ting du skriver bla:
citat:om,tre generationer har disse fremmede,avlet sig til det politiske flertal,og så kan danskerne bare lukke røven(regner da med at de fleste røvhuller generelt er lukket,uanset race/farve,det er altså mit citat),og gøre hvad der bliver sagt:
er en joke ;;;
hvis ikke,er jeg tilbøjelig til at,kalde D.F.,MEGET "sture rent",i forhold til dig,og dine rabiater udtaelser.
vibeke
aug 2006
Ren og skær praktik.
jun 2012
For alt fjerkræ bliver halal-slagtet i DK og er til alle tider blevet halal-slagtet...
Inden man hyler op om halal-slagtning, bør man gøre sig selv den tjeneste at sætte sig ind i hvad det er man hyler op om....
Rent faktisk er der en del slagterier der ikke kan opfylde kravet til halal-slagtning, fordi de stresser dyrene for meget inden de bliver bedøvet. Og det er altså ikke tilladt at kalde det halal. så.
Og den ældre generation, har forhåbentlíg ingen problemer med at spise Halal-kød, for de er vokset op med det.
Den ENESTE forskel på en halal-slagtning og en konventionel slagtning i DK er at der ved Halal skal sørges for at dyret ikke bliver unødigt stresset inden det bedøves, og så er der en imam der velsigner dyret når det er afblødt.
Og jeg er faktisk helt og aldeles sikker på at det ikke skader nogen at der er sagt en lille bøn over dyret inden man æder det.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Min søn får heller ikke serveret svin i vuggestuen. Han ser nu alligevel ret arisk ud, så jeg tror hans danskhed er intakt.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Jeg elsker det!
jan 2008
Gud et herligt billed af din hund,eller er det en grinende delfin ???
Ville ønske jeg kunne en delfin som kæledryr.
Nå,det var en anden snak
Tak for dit indlæg,.
rigtigt,at geneve konventionen,opstod ca.1955.
Men "hr.steens" indlæg siger jo andre datoer,nemlig fra 1945 til 1955..Og,jeg fornemmer at,han taler om "nutidige" flytninge.
"hr" steen
Men uanset hvilke flytninge vi taler om,de "forrige" eller "nutidige,er det du postulerer,en god omgang aggresivit,udokomenteret,og fremmefjendsk vrøvl,og uden nogen politisk "rod" i virkligheden.
Og,stadig kunne jeg godt tænke mig ""hr" steens,kommentarer,vedr.den lidt halvgamle konvention,du hentyder til.;;;
Nu er jeg virkelig bleven nysgerrig.
m.v.h
vibeke
Slut med svinekød i børnehaverne