810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Butikker lukker på stribe... Butikker lukker på stribe...

Godt nok trist med alle de butikker der efterhånden lukker smiley

Både netshop´s og dem på gaden har mere end svært ved at holde skruen i vandet.

Tænker i nogensinde over at bruge jeres penge herhjemme og på den måde holde gang i hjulene, fremfor at spare et par hundrede ved at handle udenlands ?

Hvis alle nu flyttede deres handel over på udenlandske netshop´s , gad vide hvordan vores skat så kom til at se ud ?

Der skal jo trods alt en del til at holde dagens Danmark i gang.

Eller tænker man blot , hvor der spares kan ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Butikker lukker på stribe...
  • #1   26. jul 2013 Jeg handler en del på Ebay, og det er langt billigere der, der køber jeg covers til min tlf fx. har købt en del ting til brylluppet, billigt tyl osv. hårnåle, sæbebobler osv.

Og jeg shopper de fleste ting til hundene på zooplus (legetøj, osv.)

Tøj køber jeg over nettet til børnene (H&M, Name-it osv.) men tøj til mig selv køber jeg sjældent online smiley gider ikke hvis det sidder grimt.

Har lige købt et par agility sko online, det var hurtigt og står og mangler dem nu og her, snart og har ferie med 4 unger, så det er ikke sådan liiiige bare at tage indi den lokale sportsbutik hvor det sikkert også ville være dyre.

Jeg tænker ikke over mine køb lukker butikker, men tænker hvor jeg kan spare både tid og penge.
    Især som husejer hvor den ene er på elevløn, med børn, og hunde og fritidsinteresser mv.

• #2   26. jul 2013 jeg køber faktisk næsten altid fra danske sider /forhandlere - både pga støtte - for jo det må betyde noget - men også fordi jeg ikke stoler en fis på udenlandske sider og ikke kender min ret i tjekkiet smiley

• #3   26. jul 2013 Må desværre sige at jeg går efter prisen når jeg handler i udlandet. Ville rigtig gerne bruge pengene i DK, men vil ikke spare på andre ting for at kunne gøre det.

• #5   26. jul 2013 Jeg køber også udenlandsk, vil ikke betale danmarks overpriser.

• #6   26. jul 2013 jeg tænker meget over det, handler ikke så meget på nettet, og støtter vores lille lokale købmand. Det kan godt være jeg bruger et par 100 mere end hvis jeg handlede i discount butikkerne, men jeg får dælme også en langt bedre service og vil så nødig at byen mister sin næst sidste butik.

• #7   26. jul 2013 Jeg handler dyrefoder på zooplus.de, og en gang om måneden handler vi madvarer og dagligvarer i Tyskland.

Hvis vi ikke havde kunnet spare de penge, som vi gør, så havde vi ikke kunne få pengene til at nå.

• #8   26. jul 2013 Køber hvor det er billigst.
    Har faktisk aldrig tænkt iver det med støtte.

• #9   26. jul 2013 I vores lokale købmand får man ikke noget service, varerne er for gamle og man bliver ikke engang hilst på. Det har jeg ikke lyst til at bruge penge på.

• #10   26. jul 2013 Men sådan de daglige nødvendigheder, som vi enten ikke kan købe eller ikke har lyst til at købe over grænsen, dem køber vi stadig hos de lokale butikker.

• #11   26. jul 2013 Jeg handler faktisk altid på danske sider eller i lokale butikker. 2-3 gange inden for fire år har jeg lavet undtagelser og har købt fra en engelsk side med tøj, men ellers er det altid danske butikker og webshops som jeg støtter.

Hvis jeg skal gå i detajler om butikker, så vælger jeg også altid at støtte små lokale butikker, frem for store virksomheder. F.eks. køber jeg altid min kaffe (to go) hos den lille kaffebiks, frem for f.eks. Baresso. Jeg kan godt lide gode, hyggelige og lokale butikker, hvor ejerne virkelig går op i det de laver og hvor man kan mærke at de brænder for det.

• #13   26. jul 2013 Det er meget sjældent jeg ikke køber i DK.
    Men jeg synes det er for dyrt.

• #14   26. jul 2013 Vi kan sagtens blive enige om at mange ting generelt er dyre i dk, men bliver tingene billigere af man flytter handlen til udlandet ?

Vi har et såkaldt velfærds samfund, hvor rigtig mange mennesker får hjælp af kommunen/staten, alt dette koster jo i den grad penge og vi er de første til at råbe op, hvis der bliver skåret eller skatten bliver sat op....

Hvis man kigger på det i lidt større billede, så er det vel i bund og grund i alles interesse at man handler indlands og på den måde "støtter" det velfærds-samfund vi har ?

• #15   26. jul 2013 Så skal velfærden i hvert fald først skrues en smule op, for ellers tvinger de os bogstavlig talt til at handle udenlands.

• #16   26. jul 2013 Bortset fra nogle få ture til Tyskland handler jeg udelukkende i Danmark. Og nu vil jeg gerne bede om en glorie smiley

• #17   26. jul 2013 Jeg køber hvor det er billigst, jeg gider fx ikke give 650 for en sæk hundemad når jeg kan få 2 for 740,-

• #19   26. jul 2013 jeg køber f.eks. alt hundefoder i tyskland og betaler ca. 7000kr om året. købte jeg det samme i DK, ville jeg betale mellem 14.000 og 15.000 kr. Differencen vil jeg hellere bruge til noget andet.

• #20   26. jul 2013 Omkostningsniveauet i Danmark er generelt højt i forhold til eks. Tyskland, det gælder både moms, importafgifter, men også lønninger.
    En tysk butiksansat har en løn, der svarer til en dansk ungarbejder.

• #21   26. jul 2013 Kirsten, ja det er rigtigt.
    Tyskerne der f.eks bor tæt på Polen, kører så dertil for at tanke deres bil.

• #22   26. jul 2013 Jeg køber, hvor jeg har råd.

Kommentér på:
Butikker lukker på stribe...

Annonce