{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.341 visninger | Oprettet:

Hvor meget bruger i på mad/mdr.? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere :).
Hvor mange penge bruger i på mad pr. Måned? Og hvad er realistisk at bruge på mad/husholdning for 2 voksne pr. Uge/mdr.?
Vi har generelt været super dårlige til at handle, og lave mad efter hvad vi har haft.
Og hver dag har vi købt ALT til hele retten.. Og så bliver det for gammelt, og det meste ender i vores skraldespand..
Vi har brugt op mod 6-7000 hver måned på mad ca.
Nu har vi dog lavet en madplan for næste uge:
Mandag: gryderet med svinekotteleter i tern
Tirsdag: Tarteletter af kyllingefileter
Onsdag: æggekage (der ligger hundetræning)
Torsdag: kyllingelår med fritter
Fredag: bøf med kartofler, løg, sovs og grøntsager
Lørdag: hjemmelavede burgere
Søndag: lasagne

Derudover kommer ting som rugbrød, pålæg, mælk, juice, ost, frugt og hvad man ellers normalt har.

Hvad vil i skyde på vi kan handle det her ind for? Og hvor/hvad handler i efter for at spare penge? ;-).

Mvh. Marie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget bruger i på mad/mdr.?
  • #2   2. aug 2013 vi bruger et setd mellem 2000 og 2500 om mdr.
    vi laver ofte aftensmad der rækker til to aftener, og holder lidt igen på køddet. Det sparer tid og penge.

    desuden handler vi kød ind på tilbud. er der fx noget kød på bud, eller sat ned og dato, bliver det købt og pakket om i mindre pakker og smidt i fryseren


  • #3   2. aug 2013 Min kæreste og jeg er lige flyttet sammen. Så vi er i "prøve periode" med hensyn til mad budget, for at se hvad vil mindst kan klare os for.
    For ikke at bruge for mange penge har vi lavet 4 konvolutter hvor jeg har skrevet uge 1, uge 2, uge 3 og uge 4 (så der er til en måned)
    Lige pt. hæver vi hver 1000, så vi har 500kr om ugen. Også når man skal handle er det jo bare at tage de penge med sig - fordi på denne måde er man sikret sig at der altid er penge til sidst i måneden smiley plus at det giver lidt mere overblik end måske bare at have en kort med penge på. Når man selv kan se pengene så bliver man lidt mere forsigtig.

    Det har dog været sommerferie og sådan, så vi er nok gået lidt over nogle gange. Men de 500 kr er så også til alt, toiletpapir, mad, mælk, rengørings midler mm.
    Vi har ikke lavet en madplan, men finder ud af hvad vi har lyst til - og handler tit det der er på tilbud på dagen (har fx hentet Fakta's app) og spiser det til aftensmad. Og ellers en god stor fryser hjælper også på det smiley Fordi så handler man jo bare meget ind når der er kød på tilbud.

    Men hvad man kan handle de forskellige ting ind for, kommer jo nok an på hvor du handler henne samt udløbsdatoer mm. - Så det er svært at sige.
    Men håber det kunne hjælpe lidt smiley


  • #4   2. aug 2013 Vi bruger ca 500 om ugen smiley så det er godt 2000 om måneden (vi er 2)

  • #6   2. aug 2013 2000 kr har mig og min (nu ekskæreste) levet for om måneden. Det er ikke kun mad, men ALT indkøb, dvs. inklusiv wc papir, rengøringsmiddel osv.
    Jeg har aldrig brugt madplan, men bare tænkt mig om når jeg har handlet og så laver jeg kun billig mad, altså hvor jeg ved at ingen af indgredienserne er ret dyre.. Og så spiser jeg heller ikke kød hver dag, da kødet nærmest koster 80% af hvad rettet har kostet i alt (:


  • #7   2. aug 2013 Vi har altid hævet de 2000 kr i starten af hver måned, så er det lettere at holde styr på hvor meget man bruger/ har tilbage (:

  • #8   2. aug 2013 Har kun lavet madplanen fordi vi begge hader at handle. Så vi kan lige så godt købe ALT til hele ugen på een gang..

    I er godt nok gode til at spare :P..
    Desværre bliver der ikke sparet på kød, vi er kødspisere (kødelskere), og spiser kød morgen, middag og aften :P..
    Tusind tak for jeres svar :D.

    Men - hvor handler i?


  • #9   2. aug 2013 2000 kr til dagligvarer om måneden. De sidste måneder dog en smule mere.

    Vi er også kødspisere her i huset.


  • #10   2. aug 2013 Wow - troede slet ikke vi kunne spare så meget!

  • #12   2. aug 2013 2000 til husholdning pr mdr og vi lever da godt syntes jeg;) vi handler 1 gang i ugen og klarer os fint med det;)

  • #13   2. aug 2013 Ulla: det var godt nok utroligt! Hvor mange mennesker er i?
    Nu bliver jeg da helt hooked på at skulle spare på den front.. Hvis vi sparer 4000 om måneden - så kan vi jo gøre alt muligt!


  • #14   2. aug 2013 2500 for to mennesker, det er inkl. husholdningsting, kattegrus og frittemad.

    Hvilket jeg synes er aaaalt for meget. Skal til at have lagt madplan, så vi kan spare lidt.


  • #15   2. aug 2013 Når I laver madplan skal I tænke flere dage ind.

    Eksempelvis kan en kylling sagtens holde to dage - tarteletter en dag, wokmad den næste.

    Man kan få maden til at strække rigtig langt uden man synes man mangler noget. Og så handler det om at lave madplan med tilbudsaviserne ved sin side.


  • #16   2. aug 2013 1000 kr. om måneden vil vi aldrig kunne komme i nærheden af.

  • #17   2. aug 2013 Vi er 2 voksne og en labrador, hehe.
    Vi ligger 3000kr til side, til d. 1 i hver måned.
    Nogle måneder er alle penge brugt, andre gange er der 500-1000kr tilbage.
    Køber foder til Uffe ca. hver 5-6. uge, så det er ikke hver måned jeg køber foder.
    Jeg laver ikke madplan, men har gjort.
    Har en stor kummefryser på 400 liter som er næsten fuld.
    Kød køber jeg ind når der ikke er mere i fryseren. Oksehak får jeg i store sække, gerne 15-20 kg af gangen.


  • #18   2. aug 2013 Her hjemme bruger vi 3000 - 3500 på mad, husholdningsting, toiletpapir osv. Syntes vi lever godt, der bliver ikke sparret så meget som vi måske kunne. Dog laver vi altid maden selv, det er yderst sjældent at vi spiser ude / køber take away smiley

  • #19   2. aug 2013 Ch: ja og det er det jeg er så dårlig til!!

    Vi har været ved at renovere den sidste måned, og har ikke lavet mad een eneste gang (det har ikke været til at bruge køkkenet), og nu er jeg træt af færdigretter, pizza og at spise ude.. Og køkkenet virker igen :).

    Men tror vi er nødt til at holde os til en madplan, hvor retterne er realistiske.
    Jeg træner håndbold 3 gange om ugen, så er der hundetræning/leg 1-2 gange om ugen. Og ellers har vi hende med rundt til forskellige ting hver dag stort set.. Min kæreste arbejder rigtig meget på huset efter arbejde, så vi har faktisk ikke den helt store tid til at stå i køkkenet og derfor elsker jeg nemme retter smiley


  • #20   2. aug 2013 Marie B - nemme retter kan sagtens laves i en sammenhæng.

    Prøv at overvej, hvor mange rester I får, hvis I laver alt fra start hver dag. I så fald kan I lægge en dag eller to ind om ugen med restemad.


  • #21   2. aug 2013 Jeg bruger 500.- om ugen..Om sommeren er det rigeligt. Men om vinteren hvor jeg køber mange lys og en del briketter Der kan det knibe lidt.

  • #22   2. aug 2013 Vi bruger 2000 om måneden smiley Nogen gange under smiley Vi er to personer og vi kan sagtens handle ind for 400 kr om ugen, og så køber vi billigt kød ind engang imellem så vi har det på frys smiley

  • #23   2. aug 2013 Vi bruger 900 til 1000 kr i måneden

    To voksne og to børn.


  • #24   2. aug 2013 Her bruger vi ca 400 på mad/ugen til 1 voksen og en 13 årig , derud over spiser min bror ofte med 2 gange i ugen ind i mellem 3.
    vi handler primært i aldi, lidl, netto og rema handler 1 gang i ugen og som regl kun hvad der står på indkøbsedlen det sker der ryger et enkelt impulskøb med i kurven men det er efterhånden sjældent.
    Kigger tilbudsaviser og laver madplan ud fra den, ting der bliver købt ind skal kunne bruges i flere retter eller kunne fryses.

    Jeg har lavet mig et ark i exel hvor jeg kan se indholdet i fryseren så her ved jeg altid hvad jeg har, og hvornår det senest skal bruges.

    Kød spiser vi hver dag, dog ikke meget 500 gr, er snilt til 2 dage evt 3 hvis det er hakket kød, grøntsager har vi altid rigeligt af, vi bruger meget gerne friske, her er det dog primært sesonén grøntsager da de er billigst, det bliver så supleret op med dem fra frost. frugt spiser både datteren og mig 2-3 stk af hverdag så her går vi efter de store poser , det bliver hurtigt for dyrt hvis man skal give 2,25-2.50 for hvert stykke når vi spiser så meget af det som vi gør så her er æbler/pære og appelsin basis og bliver så supleret op med lidt andet.

    Rugbrød bliver købt, franskbrød/boller bager vi selv, det er så lige så meget fordi vi generelt ikke spiser hvidt brød så køber vi et franskbrød ender vi som regl med at skulle smide over ½ delen ud når vi ikke får det spist.

    med i prisen er også ting som renggøringartikler/shamoop balsam el pærer m.m tøj til datteren finder jeg også heri, hvorimod tøj til mig selv oftes er noget jeg får til jul /fødselsdag, det er et stramt buget men det går, og heldigvis kan jeg da sige at det kun er for en periode, efter jul lysner det da lidt igen så giver det lige 100 kr ekstra i ugen, men jeg synes ikke det er det store problem mere at leve for det beløb ofte får jeg da smidt både 50 og 100 kr i sparebøssen når ugen er slut, noget af dem er så øremærket til fødselsdage og aktiviter andre til julen, har opsparing til julegaver på bugettet, men vi vil jo også gerne både klippe og kliste og bage, samt div jule arrangementer både i hunde klubben, men også både i skole regi og familien kommer der en del, og det vil vi have råd til.


    Hvis du bytter lidt rundt på madplanen kan du godt bruge resten af gryderetten som fyld til lasagnen smiley lige som grøntsagerne til bøffen med fordel kan skiftes ud med en salat som i alligevel skal handle til til burgerne ( hvis det er for at sparre) hvis det bare er sådan i vil have det er det såmænd også fint nok smiley
    Kyllinge fileterne kan købes på frost i store poser her vil jeg nok bruge 2-3 stk og smide resten i fryser.


  • #25   2. aug 2013 på kolonial og mad....altser hele husholdningen bruger vi ca 700kr om ugen....vi har prøvet at skærre ned dog uden succes....vi er 2 voksne som har en god appetit og som selv laver mad dagligt eller bestiller take-a-way smiley ...vi ved at der kan sparres på take-a-way meeen vi vil ikk undvære den smiley

  • #26   2. aug 2013 Vi bruger 4500 om mdr. til 2 voksne, 1barn (+ weekendbarn) 2 katte og en hund.

    Vi er også store kødspisere her, så vi bestiller en kasse kød til 700kr og der er altid en steg eller to til overs når måneden slutter. Når vi laver en ret er der næsten altid til 2 dage. budgettet dækker også over mad til dyrene, rengøringsatikler, badeartikler og ekstra hygge/ture i weekenderne.


  • #27   2. aug 2013 Jeg lærer aldrig at forstå, at I kan leve for så lidt?! Vores mad/husholdningsbudget ligger på 4000 kr/mdr. I sidste måned brugte vi så kun 3000 og for dælen, hvor var vi stolte! Vi er 2 voksne og bruger madplan hver uge..
    I denne uge hedder den fx

    Tirsdag: Rester
    Onsdag: Roastbeef og "fløde"kartofler (kødet købt på bud) + 1 voksen
    Torsdag: Hjemmelavet pizza
    Fredag : Hjemmelavet koldskål
    Lørdag: Grillfest hos familie (Selv have kød+drikkelse med)
    Søndag: Kylling m. ris
    Mandag: Hjemmelavet pizza (Vi har lige fået en pizzasten som kæresten er MEGET glad for.. smiley )

    I Sidste uge hed den:

    Tirsdag: Spise hos mine forældre
    Onsdag: Lammekoteletter med salat
    Torsdag: Kødboller i tomatsuppe med pasta
    Fredag: Grillede kyllingelår med salat og hjemmebagte flutes
    Lørdag: Tacoskaller med oksekød + 1 voksen
    Søndag: Rester
    Mandag: Kyllingesandwich

    Det er ikke så tit vi får rester, da min kæreste ofte har dem med på arbejde når han har aftenvagt.
    Vores kød køber vi altid på bud og fryser så ned til en måned.. Brød bager vi selv og müsli til morgenmaden laver jeg også selv..
    Hvordan dælen gør I andre det???


  • #28   2. aug 2013 Tine, det er jo ikke billige ting, I lever af smiley

    Kylling med ris - en kylling koster mellem 40 og 50 kr. Det er ret meget for et enkelt aftensmåltid.


  • #29   2. aug 2013 CH> Alt kødet er købt på bud. Og kyllingen med ris er en kyllingfilet, der er købt i føtex i en frostkasse med 4 kg i, så det giver vi ca. 26 kr for 500 gram for, så det er nu ikke dyrt for kylling, synes jeg.. smiley

  • #30   2. aug 2013 Altså man SKAL jo ikke leve billigt hvis man har råd til at gøre andet og godt kan lide det.

    Men hele humlen ved at spare er at lave en sammenhæng mellem dagene. Skal man have kylling den ene dag, så lægger man kyllingesandwichen den anden dag, så hele kyllingen bliver brugt fornuftigt.

    Man kan også tage resterne og putte i tacoskallerne i stedet for at købe oksekød smiley

    Således hele ugen rundt - både med tilbehør og kød. Der er rigtig mange penge at spare på den måde - også selvom man køber lidt større portioner, der jo ofte er rabat på.


  • #31   2. aug 2013 Vi har råd til de 4000 pr måned, men det ville da være lækkert hvis vi ikke brugte det hele, hvilket vi også stræber efter.. Igår handlede vi fx til 5 dage hvor vi kom af med 228 kr.. Det er da meget godt klaret.. Det er så uden kødet er regnet ind i.. Vi er så også 2 store mennesker.. Regnskabet ser jo nok en del anderledes ud når jeg er blevet opereret i september.. smiley


  • #32   2. aug 2013 Vi bruger omkring 3200-3500 kr. pr. måned til to voksne og vi sparer ikke, men vi smider sjældent noget ud. Vi handler i som regel i ABC og Netto, engang i mellem i Superbrugsen og Kvickly (men de er som regel dyrere) plus vi køber kød fra direkte fra hobby landbrug eller smålandbrug med fokus på dyrevelfærd ca. en gang om året, en halv gris eller 1/8 kalv osv. (det er medregnet i de 3200-3500).

    Det har meget at sige hvor man handler. Jeg har set prisforskelle på 5-30 kr. for nøjagtig det samme produkt i forskellige supermarkeder og det er noget der løber op i længden.

    Skulle vi spare, så vil jeg gætte på at vi kunne komme ned på en 2000 kr. pr. måned, men nu hvor vi har råd, så vil jeg bare ikke købe dårlig kvalitet, buræg, ikke-økologisk mælk osv.


  • #35   2. aug 2013 Philip: hvor handler i så?

    Ja jeg handler altså også æg fra fritgående høns og økologisk mælk og sådan..
    Men pålæg, kød osv. Der køber jeg bare det billigste..
    Vi vil prøve at se den første uge an, føre regnskab og så se hvor meget vi kommer op på :-)..

    Er vildt fascineret af jer der er så dygtige til at planlægge og spare!! I første omgang vil jeg se om vi kan holde madplanen og købe ind kun een gang om ugen. Vi plejer at handle hver dag, og så ryger der slik, cola osv. I kurven fordi vi først handler når vi er blevet sultne (dumt) ;-)..
    Når vi har kørt sådan i lidt tid, finder vi nok også ud af hvor mange rester vi har, som evt. Kunne bruges i retterne dagen efter som CH skriver..
    Det her er min nye hobby smiley Hahah..


  • #36   2. aug 2013 Vi brugte 2000 kr pr. måned til to voksne.
    Nu har vi et barn, og bruger ca. 3000 kr. inkl. bleer og husholdningsting.
    Nøgleordene: madplan, tilbudsjagt, storkøb, madpakker og mad til flere dage. Samtidigt sparer man tid i hverdagen og strøm til madlavning.


  • #37   2. aug 2013 Vi er tre voksne, og bruger max 2500 kr om måneden til mad, toiletpapir, rengøringsmidler, hunde- kattemad osv.

    Vi spiser rigtig godt, men laver altid mad til flere dage af gangen.
    I går fik vi feks en stor helstegt nakkefilet (100, kr), der er til mindst 3-4 måltider i den. Som tilbehør fik vi kartofler, og løg, tomat, squash, grønkål der blev tilberedt på panden. Grøntsagerne har vi i haven om sommeren.

    Det er alt for dyrt at lægge en madplan, hvor der er nye retter og nyt tilbehør hver dag. For det første er det ikke sikkert, at de ting lige nøjagtig er på tilbud, når man skal købe ind til dem. For det andet, er det for dyrt at købe en lille portion af tingene, så det lige passer med mængden, så der bliver spist helt op (medmindre man har købt stort ind, og frosset det i små portioner).

    Når jeg køber ind, finder jeg ud af hvad der er på tilbud, vurderer mængden og lægger en plan for de næste par dage i hovedet. Det bliver der så købt ind til.
    Jeg handler ca madvarer to gange om ugen.

    Mange rester kan fryses (feks en frikadelle, en hakkebøf, et par skiver kød) og kan bruges på pizza, eller til biksemad eller en nudel ret.

    Som sagt laver jeg mad til flere dage af gangen, så rent faktisk spiser vi rester flere gange om ugen, så alt bliver brugt. En dåse hakkede tomater og et løg, kan gøre rester til det lækreste måltid.

    Jeg bager brød et par gange om ugen, og så bruger vi det friskbagte brød til aftensmaden.
    Det gamle brød bliver skåret i skiver, sprayet med lidt olivenolie og drysset med krydderurter, og så i ovnen i 5-6 minutter. Det smager skønt til maden.

    En æggekage med en rest kogte kartofler og purløg (evt med en rest skinketern), smager skønt. Det kan enten bruges som selvstændig ret, eller som tilbehør til noget andet.


  • #38   2. aug 2013 Allergisk: Tror ikke vi har prioriteret maden på den måde.. Vi har lige købt hus, flyttet, renoveret, fået hvalp og haft sommerferie - så vi har bare handlet når vi opdagede at vi manglede noget. Givet fast-food til forældre, venner osv. Der har hjulpet i hus/have/flytning osv..
    Og ja - det er helt vildt hvad vi har brugt. Og derfor vil vi prøve den her måned at gå på spare-mode og se hvor meget vi kan spare :-)..


  • #40   2. aug 2013 Handler i bilka men alt kød er fra slagter.
    Vi sætter her i huset pris på godt køb hver aften.
    Så det er såment ikke fordi vi ikke kan finde ud af at spare næ vi vil bare gerne have kvalitet og betaler os gerne for det


  • #42   2. aug 2013 Philip: Hvis I kun bruger 900-1.000 kr. om måneden for fire mennesker, så synes jeg da nok, I sparer temmelig meget. Hvordan kan man leve for så lidt?

  • #44   2. aug 2013 Sorry sorry sorry. Beklager mente sQ i ugen hehe.

  • #45   2. aug 2013 Nåå... Sad sgu da og blev helt stresset *GGG*

    Synes ellers nok vi gør hvad vi kan for at spare *GG*


  • #47   2. aug 2013 Hehe skal i ikke være, de savner intet.

    Vi sætter pris på ordenlige danske råvarer hver dag koste hvad det vil


  • #48   2. aug 2013 Ha ha - så er jeg mere rolig, jeg tænkte lige, de stakkels unger får da dårligt en gulerod smiley

  • #49   2. aug 2013 Jeg ved faktisk ikke hvad vi bruger, men vi tænker aldrig over prisen; vi spiser af lyst smiley

    Hverdagsmad sommer og vinter er en del anderledes naturligvis, men stege stege stege !! Jeg ELSKER stege! Det smager fantastisk, og du har kødrester til at lave noget let 1-2 dage efter smiley

    En okseculotte på 1,2 kg giver mad til 3 dage gerhjemme - og vi kan på alle måder lide kød; vi kan bare også vældig godt lide smagfuldt tilbehør som marinerede kartofler, kartoffelsalat med nye kartofler, grov salat med stegte ris i (*mmmnnn*), sommerfrugter i grøn salat er SÅ skønt (æbler, pære, melon, nødder)

    Jeg gider ikke spise det samme 2 dage i træk (med mindre det er andesteg), så jeg er vældig opfindsom til at få brugt restekød - og restetilbehør kan hurtigt svitses og bruges som bund i en god sandwich smiley

    Vi bruger måske nok mere end hvad naboen gør på mad, men vores kød kommer fra et dyr, ikke fra en hakket masse, presset i form og paneret; dvs vores mad mætter og strækker sig længere smiley


  • #50   2. aug 2013 Vi bruger 4000 2 voksne og 1 barn.. Og det er inkl. alt til rengøring, bleer, shampoo osv osv smiley

  • #51   2. aug 2013 Vi bruger lige omkring 5500 hver måned. Det er til to voksne og et barn på 2, og der er også maden til Balto indberegnet. Så jeg vil tro at vi bruger lige omkring 800 om ugen, også det løse.

  • #52   2. aug 2013 Rigtig spændende at høre om jeres budget og vaner mht. Mad..
    Håber vi kan blive lige så gode til det som jer :P..


  • #53   2. aug 2013 Hmm, alt for meget smiley

    Tror jeg bruger 3-4000 om måneden. Og jeg er alene :b



  • #54   2. aug 2013 Før jeg begyndte at skralde brugte vi (2 voksne) ca. 1000-1500 kr. om måneden på mad, toilet papir, rengøringsartikler ovs. ovs. Købte hovedsagligt discount mærker, tilbudsvarer og dato varer.
    Jeg forventer mindst at kunne halvere det beløb, efter jeg er begyndt at skralde. Men forventer også at kunne spise sundere og mere varieret.
    På hundenes foder bliver der dog intet sparet, andet end besparelsen ved at købe fra tyskland.
    I august er der 1000 kr. til os selv. Og så er der sat 1000 kr. af til dyrene.


  • #55   2. aug 2013 Jeg bruger ca mellem 1000-1200 kr om måneden på mad, og jeg er kun mig selv, jeg spare penge ved at købe kød på nettet og spare derved en masse penge. Så det kan jeg klart anbefale. www.grisogko.dk de er billige og alt deres kød er virkelig godt.
    Også plejer jeg at købe stort ind af ris,pasta, konserveres og alt mulig andet som kan holde sig længe.
    Køber ca 1 L mælk om ugen, og ellers så kommer der jo rugbrød og pålæg til madpakken, pålæg køber jeg sammen med kødet oftest. Kartofler og hvad jeg nu ellers bruger til hverdag, jeg fylder fryseren, og derefter planlægger jeg hvad jeg skal have de forskellige dage, også fryser jeg alt ned i potioner så det er nemt at tage op. Og når jeg laver frikadeller eller andet så laver jeg stor potion så jeg har til et stykke tid, også putter jeg 3-4 stk i poser, så er det nemt at tage op, og derved minsker jeg madspild.


  • #56   2. aug 2013 Vi er 3 voksne, 1 barn...
    Ved ikke nøjagtig hvor meget vi bruger på kun maden, men i alt bruger vi 8000,- pr mdr. det er incl. hundemad - smøger (1 ryger) - benzin - husholdning - lidt tøj og andet.....
    Vi køber gerne meget ind når der er tilbud f.eks. på kaffen - kød osv. ;o)


  • #57   2. aug 2013 Min kæreste og jeg bruger ca. 2200 om måneden, for mad og husholdningsting.
    Vi handler mest i Føtex, da jeg arbejder der, og derfor nemt kan handle efter arbejde.

    Det vil nok kunne gøres lidt billigere, hvis det var, da 70-80% af alt vores mad er økologisk, men det værdsætter vi højt, og vil derfor gerne bruge lidt ekstra penge på det smiley


  • #58   2. aug 2013 Anne Marie - hold da kæft.. 1 liter mælk smiley hvis vi bare kunne nøjes med det! smiley 12-14 liter ryger der herhjemme i ugen smiley

  • #59   2. aug 2013 Hehe. jeg bruger også kun mælk til madlavning, drikker det ikk. Så derfor så bruger jeg ikk så meget. også køber jeg øko så det kan holde sig lidt længere.

  • #60   2. aug 2013 Vi er to voksne og en hund og det svinger rigtig meget, hvor meget vi bruger hver måned. Kæresten har skiftende arbejdstider, så derfor kan der være en en del aftner hvor jeg spiser alene. Men imellem 2000 og 3500 kroner tror jeg. Og det er inkl. hundefoder, godbidder til hunden, toiletpapir osv osv.

    Jeg køber stort set kun pålæg der er sat ned pga. datoen, det samme med brød og kød. Jeg fryser det bare ned og så sparer man alligevel en hel del.


  • #63   3. aug 2013 Jeg synes nu ikke det er dyrt, hvis man tager i betragtning at det er kylling.. Normalprisen i Rema 1000 er 30-34 kr for 450 g. kyllingebryst. Du kan jo ikke sammenligne prisen på nakkekoteletter med prisen på kyllingebryst.. Men okay.. Så kan jeg godt se hvordan I andre gør det. Og alle de der stege er der slet ikke plads til i min fryser. Ved heller ikke hvor jeg skulle skaffe dem fra til de priser. smiley

  • #64   3. aug 2013 Man bliver også nødt til at tage med, at udbuddet af butikker (og dermed tilbud) er forskellige afhængigt af, hvor man bor.

  • #65   8. aug 2013 Jeg havde handlet ind til hele ugen i mandags..
    Kom af med 600kr hvori der var vaskepulver for de 100kr og der er en del kød til næste uge.. 600kr for en uge sker ikke så tit.. Normalt ligger det mellem 350-500kr for en mad uge.. Mad penge går også til shampoo, toiletpapir osv.. Købte 2 poser kyllingelår/ryg a 2800g for 49 kr .. Så 5,6kg kyllingelår for 98kr og der er nok kød til 10 gange/dage til to mennesker..

    Mandag: kartofler i ovn og kød på grillen

    Tirsdag: spinatpandekager med laks og salat i.. Nogle jeg havde frosset ned i fryseren

    Onsdag: skinkestang og nakkekoteletter

    Torsdag: frisk pasta med champignon, rød peber og bacon og noget kød

    Fredag: evt rester

    Lørdag: spise sammen med andre

    Søndag: måske rester

    Herhjemme er der ikke noget der hedder rugbrød til aftensmad ifølge min mand.. Han er en kødædende mand og det skal altid være varmt..

    Det ligger mellem 1200-2000kr for mad, shampoo osv pr måned.. Der er altid kød og mad ekstra til næste uge eller måneden..


Kommentér på:
Hvor meget bruger i på mad/mdr.?

Annonce