3.608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

FARVEL FLUER??? FARVEL FLUER???

Jeg er DRUKNET i fluer, efter jeg for kort tid siden er flyttet til en mindre landsby - og de er bare IKKE til at komme af med..
Har prøvet en bio spray mod smådyr som har virket, men så virker det kun lige et par timer, også kommer de igen..
hundene bliver total overfaldet af fluer når de ligger og sover, og kan forestille mig at det også driver dem til vanvid smiley har også prøvet den lille "lampe" fra harald nyborg, men det var altså ikke så effektivt..
det er stort set hele underetagen der der fyldt med fluer..
nogle gode råd ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FARVEL FLUER???
  • #1   7. aug 2013 Flue/myg netting på dører og vinduer

og hvis det er mange inde efter fået det op så spray med permetrin så dør både fluer og edderkopper smiley

• #2   7. aug 2013 Vi har sprayet med staldchok smiley det virker

• #3   7. aug 2013 Det har vi også. Det er glæden for at bo på landet.

• #4   7. aug 2013 Vi har net for terassedør og alle vinduer der kan åbnes.
    Selvom vi bor midt mellem to store rideskoler med møddinger, så har vi indtil nu kun haft tre fluer inde i huset.
    Fluenet koster ikke ret meget, og de kan sættes op med velkrobånd.

• #5   7. aug 2013 Vi bor også på landet,vi bruger også Staldchock.

• #6   7. aug 2013 alle dyrene ud af huset og så bare nuke med staldchok
    og så vente 30 time smiley

• #7   7. aug 2013 Ilder-mor,du mener vel 30 min ??

• #8   7. aug 2013 Vi har også mange fluer, men bruger bare en fluesmækker. Så kan Silje også spise dem bagefter. smiley

• #9   7. aug 2013 Lol nej vi sidder ude for i 30 timer og venter ;D tror jeg ville skrive 30 min eller ½ time ;D

• #10   7. aug 2013 Jeg bor godt nok ikke på landet, men i en lille landsby vil nogen kalder det..
    Nå men her er også tons vis af fluer, myg og andet flyvende møg..

Jeg har hverken brug for myggenet, sprays eller noget i den stil..

Min kat klare hele molevitten.. Fanger og æder skidtet på under 5 min.. smiley

• #11   7. aug 2013 herhjemme har jeg den sidste uges tid fået græshopper??? Jeg bor på 1-sal, troede sgutte de sådan gik på klatreeventyr sådan nogen hehe...

Jeg har heldigvis ikke ret mange fluer, selvom der er landbrug nærmest lige ved siden af. Men græshopper har jeg altså aldrig prøvet at blive invarderet af før...

• #12   7. aug 2013 Fluenet! Hanne gav mig rådet, og det er det eneste, der virker her. Inden jeg fik net op, slog jeg 400-500 fluer ihjel om dagen, og alligevel kunne man slet ikke mærke, at jeg havde gjort det. Man ved ikke, hvad fluer er, før man har boet på landet smiley Jeg skammer mig helt over, at jeg har klaget over det sølle antal fluer, der måske kunne være inde, dér, hvor jeg boede før. Jeg bor lige ved siden af et landbrug med kvæg.

• #13   7. aug 2013 Hahaha, Helt enig Bente! smiley sådan har jeg det også efter jeg er flyttet på landet smiley og specielt at jeg som mindre altid påstod at fluer kun kom hvis der var beskidt eller lugtede - for sådan er der bestemt ikke her smiley

• #14   7. aug 2013 men når man så skal ud og købe fluenet, så er det ved dem med døre er det ikke??

• #15   7. aug 2013 Fluenet er nemlig lige sagen smiley

For 25 år siden, da vi flyttede på landet (kom fra storbyen) blev vi vækket af 500 irriterende fluer hver morgen klokken "lort". Vi lignede zombier hele dagen, fordi vi aldrig fik sovet.
    Efter et år på den måde, satte vi fluenet op. De er så løbende blevet skiftet ud med smartere modeller. I starten brugte vi moskitonet, som hang over sengene, og senere blev der sat net op foran de vinduer som kan åbnes, og for terrassedøren, som også tit står åben (hund og kat kan sagtens finde ud af at gå i gennem).

De sidste mange år har vi brugt de samme, som bliver vasket og lagt væk om efteråret. Nogle gange skal velkrobåndene skiftes ud, fordi de bliver for slidt, men det er sørme en lille udgift for, at slippe for de åndssvage fluer.

Jeg er så også typen, der nægter at lave mad, hvis der er fluer i køkkenet.
    Jeg kan simpelthen ikke klare, at de sætter sig på maden, når man ikke ved hvor de har haft "snabelen" henne, før de kommer her.

Der har forresten lige været EN flue her i dag, men den blev hurtigt klasket, før jeg begyndte på aftensmaden.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #16   7. aug 2013 Jeg har netop undersøgt hvad mon kunne gøre for at slippe for de satans kræ, da de nær har kostet mig forstanden.

Jeg har set tomatplanter forslået et par steder, men jeg har ikke afprøvet det endnu.

Hvis jeg ikke finder en løsning, så må jeg sgu lave lidt rytmisk gymnastik med flycatchers i stedet for vimpler...

...med mindre nogen kan fortælle mig om det staldchok dur i et hjem hvor der er hunde?

• #17   7. aug 2013 blah -det gør det, men hundene skal self være ude når der lige er sprøjtet (det skal mennesker osse)

• #18   7. aug 2013 Fluenet og katte virker hos os ude på landet. smiley

• #19   7. aug 2013 Jeg er ved at få SPAT herhjemme.
    Idag da jeg kom hjem, sad der i køkkenet - alene på bordet 7 fluer, inde på 3'er sofaen 12 styks..
    Igår aftes slog vi nok omkring 40-50 fluer ihjel fra vi kom hjem til vi gik i seng.
    Hvor fanden kommer de ind henne, de kan sku da ikk alle gemme sig under sofaen hver dag og springe frem 50 styks ad gangen..

ARRRGGGHHH !!!

• #20   7. aug 2013 Betina - en helt almindelig flue, kan lægge 200 æg af gangen, 10-15 gange på en sommer. Det bliver til rigtig mange fluer...når de er kønsmodne efter 3-4 uger.
    De behøver ikke nødvendigvis lægge æggene i en mødding, men også i en skraldespand eller et køkkensfløb.

• #21   7. aug 2013 Jeg er også ved at blive komplet idiot. Når jeg sidder og spiller så sidder der MINDST!! 10 fluer på min arm.

Vi har seriøst flere 100 fluer herinde pga en hestestald i nærheden.. Kræfthelvede siger jeg bare..

• #22   7. aug 2013 Det er til at blive sindsyg af.
    De er simpelthen så nærgående. Heldigvis ingen fluer i soveværelset på 1. Sal.

• #23   7. aug 2013 Betina - Vi har fluer i soveværelset, MEN!! Der er knap så mange, og fluer har den tendens at om natten sætter de sig i loftet.. At de så begynder at give mig hysteriske anfald om morgenen er så en anden snak..

• #24   7. aug 2013 Nej, de holder sig væk fra 1. sal. Jeg havde så mange, at jeg ofte klaskede 6 stk. på én gang smiley Klamme, ulækre møgdyr! Jeg ELSKER mine fluenet smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #25   7. aug 2013 Michelle:

Tak smiley
    ...30 min, kan jeg se, nu jeg lige åbner øjnene! smiley

• #26   8. aug 2013 Nå, idag var jeg lige i jem og fix efter fluespray. Kostede 129 for en flaske og kæææft det er effektivt.. Alle fluer er krædset af og det kan bruges selvom hunde og katte er i huset.

Mig og kæresten var godt nok ved at krædse af men alligevel.. smiley

• #27   9. aug 2013 The Angel of Dark. - holder det så i længden?? eller dræber det så kun nu og her??
    ved os kom de nemlig lynhurtigt tilbage igen ...

Hvilken er den billigste måde at sætte fluenet op ved døre og vinduer???

• #28   9. aug 2013 Jeg har købt her:
    http://doshoppen.dk/insektnet-tesa

• #29   9. aug 2013 Simone - Vi sprøjtede igår ved en 14 tiden, og vi havde ikke nogen fluer resten af dagen / natten. De er først begyndt at komme igen her til eftermiddag.

• #30   10. aug 2013 jeg gav en ordentlig omgang fluespray igår, men hold da op det kan umuligt være godt for en selv. det kradsede i halsen, og gjorde at man slet ikke kunne være til, så jeg måtte bikse noget "fluenet" sammen, og her er mit resultat.
    det er godt nok ikke specielt pænt, men det virker ! og det var helt gratis smiley ! Nu overvejer jeg at sætte nogle gardiner op i samme stof, så det får lidt sammenhæng smiley

profilbillede
  • #31   10. aug 2013 og her i stuen smiley

profilbillede
  • #32   10. aug 2013 Simone: Kemikalierne lægger sig på alt smiley Derfor er jeg gået udenom sprøjtemetoden. Det ser da ikke så slemt ud - mit er sgu heller ikke særlig kønt, men det virker, og det er det vigtigste, og det er kun for en kort tid. Når der bliver køligere (og regn) forsvinder bæsterne igen.

• #33   10. aug 2013 kan jo slet ikke vente smiley Hurraa! smiley det gør jo bare julen endnu bedre!! smiley

Kommentér på:
FARVEL FLUER???

Annonce