Prævention, Graviditet & Ansvar? Prævention, Graviditet & Ansvar?
Ja nu jeg simpelthen blevet for nysgerrig.
- Denne tråd er nok lidt affødt af at have læst med i et par andre tråde de sidste par dage.
Lad os starte med Prævention:
- Hvem er mest ansvarlig for det? Jeg tænker at begge parter er, men det er mere careless hvis fyren bare stoler på pigen siger "jeg er på pillen"
Jeg har kendt et par piger som har fået børn med engangsfornøjelser, fordi de så gerne ville have et barn at de løj om at de var på pillen, det kan en fyr jo ikke gøre ved. På den ene side synes jeg det er dybt egoistisk og ondt at lyve om noget så seriøst, men på den anden, synes jeg også det er dybt åndssvagt at fyre bare stoler blindt på tøsen og hendes "jeg er på pillen" når det er engangsknald vi taler om.
Hvad mener i?
Og hvad med graviditet?
- Jeg synes faktisk det er dybt forkert at mange kvinder mener at fyren ikke har en skid at sige om han vil have et barn, forhold eller ej!
Jeg fik selv en kirugisk abort som 21 årig (marts '11) fordi min eks og jeg ikke havde tænkt over beskyttelse. Jeg troede ikke jeg kunne blive gravid, da min mor har en bagoverbøjet livmoder og det er arveligt og kan gøre det tæt på umuligt at blive gravid. Men det blev jeg, og det var drømmen for mig, men min eks var slet ikke klar til det ansvar, og selvom det var drømmen for mig, valgte jeg en abort, da jeg ikke ville sætte et barn til verdenen velvidende at faren ikke ønskede barnet. Det gjorde enormt ondt på mig psykisk, rigtig længe, og nogle gange fortryder jeg det da lidt, men det er mest når jeg er trist og føler mig ensom.
Dog synes jeg det er mega egoistisk at sætte børn til verdenen, som kvinde når man udemærket VED at fyren ikke ønskede barnet, medmindre man self har gjort ham opmærksom på at man selv brændende ønskede barn.
Hvorfor er det at fyren har mindre at sige? Det synes jeg er forkert, og så gerne at fyre havde en måde at beskytte sig på fra at skulle betale i 18 år til noget de ikke ønskede, og ja de kunne have brugt kondom men seriøst 90% af folk HADER kondomer, i hvert fald af dem jeg har mødt og talt med.
Hvad mener i?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Hvis jeg blev gravid ville jeg aldrig få en abort, og hvis manden ikke ville være far, jamen så behøver han ikke det.. Men mor ville jeg blive!
Aldrig om en mand skulle diktere over min krop, hvis det var et uheld selvfølgelig.. Jeg har taget p piller siden jeg var 16 år og er 31 nu.. Det har ikke været så svært..
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.477
At sige man hader kondomet er i mine øjne det samme som at sige man er ligeglad med konsekvensen af ubeskyttet sex. Er man voksen nok til sex er man også voksen nok til ansvaret der følger med...uanset konsekvensen.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Skulle uheldet være ude, mener jeg også at man er 2 om at beslutte om barnet skal fødes, fravælger manden dét og kvinden fastholder at barnet skal fødes, må dét være 100 % hendes eget ansvar.. Ingen far, ingen ekstra børne tilskud, ingen fader betaling !!
Synes det er ganske grotesk at piger kan bestemme hvornår en mand skal være Far.. Dét er da slet ikke i orden.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Min eks dikterede ikke over min krop, jeg elskede ham bare højt nok til at udsætte min egen drøm til han var klar, og det er jeg glad for idag, for selvom vi ikke er sammen mere, pt så er han min bedste ven, og ved ikke hvad jeg skulle gøre uden ham til at have min ryg.
Nathalie - PRÆCIS! Sådan nogle tøser findes nemlig og synes det er SÅ uretfærdigt for fyren. Hende jeg kendte trak fyren i retten, og nu er han dømt til at betale børnepenge i 18 år selvom hun løj ham lige op i ansigtet! Det er så grimt.
Linda - I den sidste del er jeg slet ikke enig.
Kenzo - Lige præcis!
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Jeg kan ikke forstå, hvorfor mænd ikke må fravælge at skulle give økonomisk støtte til et barn, hvis han ikke ønsker barnet. Jeg synes begge parter klart har et ansvar for at beskytte sig, men der KAN ske uheld og nogle trunter er jo ikke ærlige når de siger de er på pillen.
Synes sgu også det er synd for de mænd der bliver presset til at de skal have barn lige her og nu og hvor deres kæreste ævler løs om børn børn børn. Er man ikke klar, er man ikke klar. Længere er den ikke. Kender desværre flere mænd der har det sådan.
Just my opinion
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Jeg ville aldrig få en abort for en fyrs skyld. Han behøver ikke være der for ungen. Børn kan vokse fint op med kun en forældre.
Mht til at lyve om pillen er det usselt, men begges ansvar. Hvem hulen har dog engangsknald uden kondom, der er jo sygdomme, det beskytter pillen ikke mod...
aug 2011
apr 2007
Skal han svare: Jeg er IKKE din Far, blot den der endte hjemme med din mor og valgt som sæddonor Jeg har aldrig ønsket dig, men blev, pga din mors egotrip, tvunget ud i det !!
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Jeg er på p-piller og har været det siden jeg var 13 år (er 23 idag)..
Mht. kondomer.. Der står jeg altså af..
Og hvorfor så det? Ja, jeg er en af de "heldige" personer som ikke kan tåle latex og det er altså de færerste fyre der render rundt med kondomer som ikke er af latex..
Hvis jeg bruger gummi som er lavet af latex, ja så får jeg svamp så det batter.. Og dét har jeg dælmer ikke lige lyst til at få..
Nu går jeg så ikke i byen, til fester eller lign, så chancen for at jeg ville have et engangs knald med en fremmede uden gummi, den er helt ekstremt lille..
Jeg har desuden KUN sex når jeg har en kæreste..
Jeg har absolut ingen planer om at få børn foreløbigt, men skulle jeg gå hen og blive gravid, så ville jeg beholde barnet (er MEGET imod abort)..
jun 2012
Laika - Ja det skal jeg så ikke kunne svare på, jeg har aldrig haft et engangsknald. Jeg kan ikke sex medmindre jeg har følelser med i det, så det er meget nemt for mit vedkommende
Linda - Ja, sygdomsdelen kan jeg godt forstå, men personligt hader jeg også kondomer, så jeg kan godt forstå andre heller ikke er fan af dem.
Kenzo - Jeg kunne ikke være mere enig, og ja har super ondt af den fyr. Jeg slettede hende fra FB da jeg læste det, fordi det kunne jeg godt nok ikke have.
Carina - Jeg var også super imod abort før jeg blev gravid, jeg svor at blev jeg nogensinde gravid så beholdte jeg det. MEN det kan du ikke reelt sige før du står i den pågældende situation. Jeg elskede min eks til skyerne, han var min eneste og det vil jeg vove at påstå at han stadig er, selvom vi ikke er sammen idag. Min kærlighed for ham overskred at jeg ville risikere at miste ham for en drøm som KUN var min pt.
aug 2011
sep 2008
Min fars side af familien er så også meget imod at jeg tager p-piller, da det jo også er forbudt.. Men der har jeg nu alligevel valgt at tage pillerne, både fordi at jeg ikke vil have børn endnu, og fordi jeg har så kraftige hormoner så pillerne holder dem (hormonerne) under kontrol..
Ville bløde konstant hvis jeg ikke tog dem og jeg har MEGET kraftige smerter når jeg har mit skidt pga. hormonerne..
Men nu går der forhåbentligt nogle år før jeg skal have børn.. Bevares, kræver jo først og fremmest at man har sex.. Og jeg har som sagt kun sex når jeg har en kæreste..
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Kort sagt.. begges ansvar. Ved et en gangs knald, er det efter min mening bedøvende ligegyldigt om pigen tager p piller.. Det eneste der beskytter både mod sygdomme og graviditet er kondom..
Det andet svarer jeg på i morgen - sov godt HG
sep 2008
jun 2012
Carina - Ah okay, Jamen så er det jo også lidt noget andet. Det gør jo en stor forskel om hvordan man er opdraget omkring det emne også
Tine A - Ja kan sagtens se hvad du mener. Du må sove godt
feb 2012
Og NU logger jeg af
sep 2008
Så den er sådan lidt tricky..
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 188
har været sammen med min kæreste i snart 4 år, og det har vi altid gjort...
jun 2012
den belgiske .. - Det er også en super aftale, og det er godt at være enige om tingene
aug 2011
Jeg kunne nu også bare have spurgt om det var det faste eller de løse forhold og engangs knald du mente...gik ud fra det var de sidste du tænkte på da du skrev om tøserne
jun 2012
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Graviditet kan man som fyr ikke bestemme meget over. tvangsabort ville være ret så tosset.. Men børnepenge bør være en aftale der indgås frivilligt inden graviditet, så fyren ikke skal betale til et uønsket barn.
aug 2011
aug 2011
aug 2011
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 733
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.952
Det kan man ikke på samme måde som mor -eller jo, man kan bortadoptere, men selv dette er ikke helt simpelt i dagens Danmark. Alternativt kan man vælge abort, men for nogen vil det altså osse for psykiske konsekvenser og dem må man så kunne leve med.
Så selvom det ER begges ansvar, så skal eg nu altså nok passe på mig selv.
Noget andet er så at en del fyre jeg kender/har kendt faktisk er temmeligt uvillige til at benytte kondom, selv ved engangsfornøjelser, og det er for mig ret så uforståeligt.
Både at de er så villige til at stole på at en oftest fremmed pige har helt tjek på pillerne osv, og at de ikke er det mindste bange for kønssygdomme.
At mænd ikke har noget at sige i forhold til at få barnet eller ej, er jo som det skal være -man hverken kan eller bør kunne tvinge nogen til abort/at få barnet. Det ville i DEN grad være et overgreb.
Men med det sagt, så mener jeg da kvinden burde tage snakken med manden så den slags afgørelser tages i fællesskab, osse selvom man måske ikke bliver helt enige om beslutningen.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Graviditet mener jeg man skal tale sammen men det er kvindens krop og også hendes valg.
Jeg ville aldrig, hvis jeg fik et barn hvor manden ikke ville have et barn, tvinge ham til at betale hver måned, så ville det være på egen regning.
sep 2008
Men er skilsmissebarn og har en far som aldrig var hjemme fordi han altid arbejdede, så har jo manglet min far i en stor del af min barndom.. Så det er nok mere derfor at jeg helst ikke vil være enlig..
Har dog haft min stedfar (mors kæreste) igennem de sidste 13-15 år.. Og det priser jeg mig lykkelig for den dag idag..
jan 2007
Da jeg var barn var han ofte "udstationeret" et eller andet sted i udlandet -i en lang periode i USA, men har ellers været både i Tyskland og diverse lande i mellemøsten. Så var han gerne væk i alt fra et par uger til flere måneder af gangen.
Jeg tror ikke det har gjort det store for mit syn på børn og det at være alene -måske bortset fra at jeg har lært at det er temmeligt træls at være "kernefamilie" fordi de eneste der får noget ud af at have en alene-mor er dem hvis forældre er skilt (særlige hensyn fra lærere "for mor er jo alene med dem", højere SU osv -førstnævnte var jeg pænt træt af i min folkeskoletid)
Har dog fra jeg var ikke så gammel, fundet ud af at det er langt bedre at være skilt og glad end sammen og ulykkelig (altså for ungerne). Den overbevisning har jeg stadig i dag -selvom det self er fornuftigt nok at man i hvert fald STARTER "projekt barn" med at være fælles om det... det kan jo hurtigt nok ændres hen af vejen.
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 204
For ja, måske kvinden er på pillen og hun derfor ikke bliver gravid. Men hvad med sygdomme??
Jeg vil hellere "spise en karamel med papiret på" eller undvære sex, end jeg vil ende op med, i værste fald HIV.
Hvis det er et engangsknald går man jo ikke lige til lægen og bliver testet først og jeg kan jo på ingen måde vide hvorvidt en fremmed persons udsagn om at han/hun er sygdomsfri eller ej er sandt, og ej heller kan de vide om jeg selv lyver mig rask.
Et engangsknald er bare ikke så meget værd, at jeg vil risikere mit helbred for det! :s
Nu er jeg så ikke i de situationer, for jeg er ikke sammen med mænd. Og var jeg, så ville jeg alligevel være "tvunget" til ikke at have random engangs, da jeg som Carina også er en af de "heldige" som ikke tåler latex.
Jeg får så ikke svamp, men jeg får kløende, rødt og hævet udslæt overalt hvor latex kommer i berøring med min hud
... Men så igen. Hvis jeg vidste jeg ville være til engangs med mænd, kunne jeg jo så sørge for selv at gå rundt med latex-fri kondomer
Angående abort, er det ikke fair eller retfærdigt, at nogen anden end kvinden selv, bestemmer over kvindens krop. Ingen anden end kvinden burde/skal bestemme hvorvidt hun vil føde barnet eller ej.
Dog mener jeg så også, at hvis en kvinde ved enten uheld eller ved løgn bliver gravid, så burde faderen også have al muligt ret til at undgå at skulle betale flere tusinde kroner de næste 18 år!!
Hvis JEG vælger at føde et barn, som blev undfanget under et engangsknald, velvidende at manden IKKE ønsker at være far nu og at han SLET ikke ønsker at være far pga et "dumt" engangsknald, og jeg trods denne viden stadig holder på at ville være mor og føde barnet. Så burde jeg også selv have selvrespekt og værdighed nok til at "lade ham slippe" og være mit ansvar voksent - netop at være mor for barnet fuldt ud, men respektere at faderen ikke vil være far.
Der burde skisme også være en lov der beskyttede mænd der er ofre for de der skruk kvinder, som lyver sig til en "sæddonor", ved at forføre en uskyldig fremmed og påstå at hun er på pillen.
Eller også burde der oplyses mere om, at disse syge kvindemennesker findes derude, så de unge mænd måske vil tænke en ekstra gang over tingene, inden de blindt tror på en fremmed lysten kvindes ord om, at hun er på den pille der.
Men det er jo et "ømt" emne for mange, med hvem der er ansvarlig for hvad og hvornår.
For mit eget vedkommende er jeg modsat mange andre herinde. Jeg ville have en abort, om så manden tryglede mig til at beholde barnet. Jeg ønsker på ingen måde børn - og jeg har ingen lyst eller drøm om at blive mor. Det har jeg aldrig haft og det har jeg altid været afklaret omkring; jeg er blot for ung til at blive steriliseret.
sep 2008
Mun far blev gift sidste år med en kanon dejlig dame.. Og min mor og stedfar jamen de har været sammen i 13-15 år og har givet mig 2 skønne søstre (de er idag 8 og 10)..
Men som du selv siger, så er det bedst og mest fornuftigt at starte projekt barn sammen med sin partner.. Og igen, som du rigtig nok siger, det kan ændres i fremtiden..
Men man har vel (det har jeg ihvertfald), et håb om at man bliver sammen..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Aldrig i livet om jeg ville til at tvinge piger til noget så traumatiserende som en abort, blot fordi fyren ikke gider tage ansvar. Min egen læge sagde det så flot, da jeg for længe siden var oppe og bede om abort fordi faderen ikke ville have barnet.
"Nu går du hjem og tænker lidt, Så høre jeg fra dig om et par dage. Hvis du til den tid kan sige, at DU ønsker abort får du det, men hvad faderen ønsker er jeg lidt ligeglad med. Det er ikke ham som jeg måske skal besøge på den lukkede hvis du knækker"
Og ja det ER faktisk konsekvensen for nogle hvis de bliver tvunget til abort mod deres vilje. Selvmord ses også ind imellem. Nok ikke så meget i lande hvor kvinder selv bestemmer som i Danmark. Rent fysisk er der altså også kvinder som bliver sterile. Ingen indgreb er risiko fri heller ikke abort.
Ingen mand har ret til at tage den beslutning på en kvindes vegne. Det er hendes krop og hendes psyke.
Selvfølgelig skal man ikke lyve om P-Piller. Men går manden på den fra en vildt fremmed så er det knagme hans egen fejl. Desuden findes der være ting man kan få end børn. HIV for eksempel.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Som flere nok ved, har jeg et ret kraftigt standpunkt omkring den slags ting, men synes dog stadig at det etiske og moralske i debatten er interessant. Men argumentet om at manden "Hænger på børnepenge i 18 år" er bare det mindst interessante. Det er dog trodsalt det eneste han hænger på, hvis han vælger at sige sig fri fra barnet.
Han burde jo "hænge" på et skønt barn, en familie, en fremtid med tusindvis af glade stunder, kommende svigerbørn og børnebørn og den helt fantastiske følelse, som kun opnåes når man ser sit smukke barn sove.
Men nej, han "hænger" på børnepengene......
Så farveløs og ligegyldig et argument
---------------
MHt. Debatten er prævention begges ansvar. Og jeg bliver også ofte overrasket over hvor skødesløse unge mænd er.
Nu er det en del år siden jeg var ung og føjtede rundt på p-piller, men jeg husker klart de to eneste engangsknald jeg har haft. Begge er afsluttet med en fyr, som morgenen efter har kigget på mig og sagt "øøh, du er på p-piller ik?" OG det var jeg jo, ellers havde jeg ikke haft sex med dem, men det er da ret sent at spørge.
Til den ene aede jeg bare min mave og svarede "nææh. Du skal være far - håber jeg" (så var han i øvrigt vågen).
Men ansvaret går begge veje, og jeg synes at man som ung mand, som ikke ønsker børn, bør overveje ret kraftigt hvor meget tillid man reelt giver en totalt fremmed ung kvinde?
Min kæreste har to drenge med sin eks, den første fik han 9 mdr. Efter de mødtes. Hun troede ikke hun kunne blive gravid så hun gad ikke tage sine p-piller. Det endte godt, og de var begge glade, men det kan jo ret nemt blive en uheldig situation...
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.784
Prævention er et fælles ansvar, det samme er graviditeten.
Ingen mænd bør tvinges til at være far.
Og så kan jeg lige tilføje, at bagoverbøjet livmoder ikke behøver give befrugtningsproblemer. Jeg er nemlig indehaver af en sådan, og jeg skal nærmest bare snuse til et par boxershorts, så er den hjemme
Også jeg har fået en provokeret abort som ung, idet vores forhold var yderst ustabilt, og det ville jeg ikke byde et barn at blive født til. Vi gik fra hinanden derefter, så det var rette valg.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Jeg har altid hold på at hvis man blev gravid skulle man tage det ansvar det følger med, men jeg har ændret holdning for jeg syntes barnet så vidt muligt har krav på begge sine forældre.... selvfølgelig kan man ikke holde for et evt. brud...
Og jeg mener også at hvis det skulle ske burde man være voksent nok til at tage snakke med en evt far så man kunne finde en løsning som passer begge 2...
og det med at sige man er på piller er bare luset gjort!
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 397
I min læretid, var jeg ude som rejsemontør i et års tid, og mødte mange montører, det var mere reglen end undtagelsen, at de betalte til et, eller flere børn.
Nogle var blevet snydt med pillen, andre havde været uheldige, eller selv været ude om det, men fælles var, de måtte betale ved kasse 1.
Det kan jo så være fordi, mange kvinder nu er bedre økonomisk stillet, end de var for 20 år siden, så de ikke er nødsaget til at gå efter mønterne, hvis de vælger at få barnet.
dec 2008
Det handler nok mest om principperne.
Hvis min søns far ikke gad se ham og heller ikke gad betale børnepenge, kunne han sagtens blive fri.
Tag ikke fejl, jeg er glad for de penge - jeg er trodsalt på SU! Men det er ikke noget jeg nogensinde vil gøre til et issue.
Bergamasco,
Man kan jo sagtens have begge sine forældre, selvom man er resultat af en upser
jun 2010
Det er desuden ulovligt ikke at oplyse barnefaderens navn, hvis man godt ved hvem det er. Dette af hensyn til barnet og dets ret til at kende og arve sin far.
Det er også social bedragerig at modtage ydelse for ukendt fader når det er løgn.
Alt det kræver for at blive afsløret er en forarget bekendt som anmelder løgnen.
jun 2012
MEN der burde være en option som sikrede fyren mod at skulle betale til ungen i 18 år i det tilfælde, efter min mening. Det kan ikke passe at en kvinde kan tage så stor en beslutning selv også bare dømme ham til at betale, fordi han stolede på hende.
Freja - Du mener at mange piger bruger det som en undskyldning at de ikke tror de kan blive gravide eller?
. Der er 7 år mellem min bror og jeg, og mine forældre har aldrig brugt beskyttelse mod graviditet. Jeg blev selv gravid ja, og fik en abort, så reelt aner jeg faktisk ikke om jeg stadig kan blive det, da min læge ikke kunne finde ud af at tage en ordentlig klamydiatest - som de skal inden abort - så, men jeg prøver at lade være med at tage sorgerne på forskud.
Malene - Nårh okay, jeg har kun hørt at det gjorde det sværer, men rart at vide at det ikke nødvendigvis er tilfældet
Isabelle - Se det er også der jeg må indrømme jeg er tæt på at være. Jeg har været skruk siden jeg blev 18 og er nu 23, og det er det eneste ønske/drøm jeg ved at jeg har, og efterhånden så slemt at jeg gerne vil være alenemor hvis det er nødvendigt, MEN jeg kunne ALDRIG finde på at gå ud og blive gravid med en random fyr også tvinge ham til at betale for barnet i 18 år. Heldigvis har jeg en ret lukrativ aftale med min eks på det område, hvis vi ikke har fundet andre forhold på det tidspunkt
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Men jeg har ikke et entydigt svar, da jeg har set lidt af hvert og kender flere der har stået med en uventet graviditet.
Den første er min søster, som 16 årig havde hun været sammen med sin kæreste ca. 1 måned da hun blev gravid (de kendte hinanden i lang tid inden de blev kærester) Det er nu 10 år siden, min nevø er lige blevet 9, de er blevet gift og har lige fået barn nr 3. Det har og er hårdt arbejde, og min søster har måttet opgive nogle af sine drømme, men jeg tror ikke der er en eneste i min familie eller de to, der fortryder så meget som 1 sekund at de fik min nevø dengang.
Min bror gjorde hans kæreste gravid for 5 år siden. Han ville IKKE være far og ville ikke have det barn. Men hans daværende kæreste ville ikke have en abort, og det støttede hele familien hende i. Det var rigtig hårdt og deres forhold må have været et helved at være i, efter det man høre om det. De gik fra hinanden da min niece var ca 9 mdr. I dag elsker min bror sin datter højere end noget andet, og kunne ikke leve uden hende, han vil gøre alt for hende. Pt. er hun 50/50 hos sine forældre. De snakker sammen når det gælder amanda, for det meste som voksne mennesker, de tager sammen til sommerfest i børnehaven. I år holdte de endda fælles fødselsdag for børnehaven på hendes fødselsdag. Min Niece har det rigtig godt, elsker sine forældre, er en glad og dejlig lille pige. Min bror fik en ny kæreste imens min niece var lille, og de elsker hinanden og hendes familie har taget godt imod min niece.
Jeg har selv en kæreste som IKKE vil have børn, og sådan har han altid haft det, og det respektere jeg. Han ville blive en skidegod far, børn elsker ham og efter vi har fået Lucky kan jeg endnu mere se hvor fantastisk en far han ville være. Jeg har heller aldrig villet have børn, men når jeg ser en baby, eller f.eks. da jeg holdte min lille nevø til hans barnedåb, er der da noget i mig der gerne ville engang. Men jeg ved også at det er enten min kæreste eller børn. Så jeg har valgt min kæreste
Prævention er en fælles ting. Min kæreste ved jeg er dårlig til at huske mine piller, så hvis han vil være sikker, må han bruge kondom.
Hvis uheldet skulle være ude (vi har prøvet hvor kondomet sprang, der skete heldigvis ingenting) Så ville jeg nok ikke få en abort. Jeg ville ikke kunne leve med det, og ville gå fuldstændig ned over det.
Vi snakker af og til om det, fordi jeg synes det er vigtigt at begge parter ved hvordan den anden har det. Og min kæreste ved at jeg er imod abort.
Så han ved at hvis han vil være 110% sikker på ikke at blive far nogensinde, så skal han slet ikke have sex med mig
Men er sikker på, at hvis jeg blev gravid, så ville han være der 100% for mig og barnet, når først chokket var lettet.
Min mor sagde engang noget til mig, som jeg synes er rigtigt:
Du skal ikke have sex, før du er klar til det ansvar det er at være forældre.
Og lige til sidst, jeg er imod abort til mig selv, men jeg ved der er andre hvor det er det rigtige at gøre. Der kan være rigtig mange grunde til at få en abort, og det respektere jeg fuldt ud.
Men jeg har ikke ondt af de mænd/drenge der bliver fædre uden at ville det, for så kunne de bare have beskyttet sig ordentligt, eller helt ladet være
jun 2010
For mig knækker filmen når en trunte glad fortæller mig, at hun er gravid, men vil opgive barnefaderen som ukendt, fordi han ingen indflydelse skal have. Det mener jeg så han har ret til som indehaver af 50% af barnets gener. Og jeg har endnu ikke mødt en eneste af disse trunter som ikke gerne ville have den særlige check fra staten til mødre uden en kendt fader.
De danske skatteyder har ikke lavet det barn. Lige med undtagelse af moderen og evt faderen naturligvis. Hvorfor i alverden skal vi så betale? Det er da totalt hul i hovedet.
Men igen jeg kan godt forstå, man kan være fristet hvis fyren har vidst sig som en røv med øre. Jeg syndes bare ikke det er ok at handle på den fristelse.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Ja selvf kan man det... Men der er dælme også mange som ikke kan finde ud af det hvor det i sidste ende går ud over barnet...
jan 2007
For selvom man ikke ved HVEM af f.eks. 5 mulige fædre der er faren, så kan man jo finde ud af det, hvis blot man ved hvem de 5 mulige er...
Jeg er lidt ambivalent i forhold til det der med at "dømme faren til at betale i 18 år". Det er naturligvis uheldigt hvis kvinden lyver sig til en "sæddonor" men hvis knægten ikke selv tager sine forholdsregler, så må han altså osse leve med konsekvenserne.
Det kan jo ikke komme som en overraskelse for nogen at sex kan føre til børn. Og for mænd, at den eneste måde DE kan beskytte sig på er med kondom... og er de ikke villige til at benytte sådan et, jamen så er det jo en kalkuleret risiko.
Selvom kvinden ikke lyver om brugen af p-piller, og selvom hun virkeligt ikke har søgt at blive gravid, så ER der jo en risiko for graviditet.
Og efter en god våd bytur, kan hun jo osse have kastet op ikke længe efter at have taget pillen -så er de jo ikke sikker. Sådan som nogen unge drikker i dag, er det da en reel risiko;)
Så selvom fyren stoler på at hun faktisk er på pillen, så er der da grunde nok til alligevel at beskytte sig...
en oplysningskampagne om det dilemma, burde dælme ikke være nødvendigt
dec 2011
Hun skal ikke kunne tvinges til at få barnet, men ligeledes hvis faderen er imod, og hun alligevel vælger at få det, skal han også have et valg.
Han kan vælge at betale, og derved have mulighed for at se barnet, eller vælge at ikke have noget med det at gøre, men skal så selvfølgelig heller ikke have muligheden for at ombestemme sig.
Det er ikke ulovligt at opgive navnet på faderen, og alligevel ikke kræve børnepenge, man har dog afskrevet, muligheden for statsstøtte så.
Det kan være dumhed/uheld eller snyd, der giver situationen, man er to om det under alle omstændigheder, og de næste valg, bør ligeledes træffes af to, selvom kvinden skal være den afgørende for, om der skal skabes en lille ny.
jun 2012
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Jeg er selv på P-piller, men ingen form for prævention er jo 100% sikre, og skulle jeg imod al forventning blive gravid, så beholder jeg barnet uanset hvad min kæreste skulle mene, da jeg ikke ønsker flere aborter, men jeg han har da stadig et valg, der er jo ingen der tvinger ham til at have sex med mig.
dec 2006
Jeg synes et hvert barn skal kende sit mor & far. Hvis jeg blev gravid, så blev gravøren skrevet på som far, om han så ville det eller ej. Jeg er nok typen som intet ville have fra ham andet end hans navn, så hans barn en dag kunne opsøge ham.
Er det ikke også lovpligtigt?
Hvis jeg vælger et barn, når jeg ved faren ikke har lyst til at være en del af det, jamen så er jeg også parat til at "holde gildet" selv økonomisk.
nå men min far og hans kone blev skilt da min søster var 2 år gammel, min far har aldrig betalt så meget som 1 krone til hans ex kone, for hun sagde "Jeg vil hellere have at du bruger de penge på hende (datteren) når i er sammen istedet for at jeg får dem"
dec 2011
Jeg tror ikke at det vil være mange nej, det drejer sig om penge, og som i flere andre situationer, så er folk ikke altid helt ærlige, når de er på spil.
Jeg kender kun en enkelt, der har gjort det.
Maria:
Jo det er lovpligtigt, at opgive navnet på faderen, hvis dette er gjort, har man sit, på det rene.
apr 2007
Ingen kvinde skulle ha den mulighed at tvinge én mand til at blive Far !
Dét er så unfair og beskidt, både overfor ungen og faderen..
Det er et spørgsmål om moral og ansvar, som ikke til besvares
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 734
Og når faderen så kommer når ungen er 15 og alligevel godt vil se ham/hende, hvad så???
Skal han lige lægge det fulde børnepengebeløb først, eller hvad??
Og hvordan forhindrer vi at han ikke får sit barn at se før han har betalt, uden at det rammer barnet????
Er der nogen herinde der er klar over hvor lidt faderens bidrag til barnet er, i forhold til de reelle udgifter???
Og så må vi lige slå helt fast, en mand bliver aldrig far til et barn hvis han virkelig ikke vil, for der er vidst ikke ´nogen mænd der ikke ved at når de putter "lillebror" i en kvinde, så kan det ende med et barn..
Så hvis en mand ikke vil risikere at hænge på børnepenge, så må han altså tage sig en spiller, så er han sikret mod det...
jun 2012
Og En mand kan snildt undgå at betale børnepenge til et barn han ikke har lyst til at have... Han kan lade trolden blive i sine egne bukser, så kommer der aldrig nogen uønskede børn til ham.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.784
Er der følelser indblandet mon?
Du siger jo nærmest at mænd ikke kan dyrke sex med mindre de vil have børn.
Prøv at vende den om. Tænk hvis kvinder ikke kunne dyrke sex, fordi der var risiko for at blive påtvunget en graviditet.
Man kan slet ikke stille det så firkantet op som du gør.
jun 2012
dec 2008
Det er i år 1247 kr pr måned,og lidt over halvdelen er fradragsberettigede. Det er altså ikke meget, men for mig er det en stor hjælp.
Min søns far kommer aldrig til at trække det tunge læs, hverken økonomisk eller i forhold til hverdagen.
Men det er OK, for det er jo vilkårene.
Han ville ikke have et barn, og det eneste han sagde var "jeg betaler børnepengene uanset hvad".
I dag er han heldigvis glad, lykkelig og taknemmelig for min beslutning om at se bort fra hans ønske..
Mænd ved ikke hvad de vil have, før de har det. Og det synes jeg besværliggør denne debat yderligere. For den ER svær, og jeg ser også det uetiske i at en skal overtrumfes, hvis man ikke er enige. Og man skal altså også lige huske at nøglepersonen her er barnet, og ikke alderen eller faderen.
dec 2011
Jeg har endnu ikke fundets mandens rettigheder, men her er kvindens, i tilfælde af, at han i første omgang ikke har betalt til barnet.
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-177.html
jun 2012
Og så alligevel.
Jeg forstår ikke hvordan nogen (og da især ikke kvinder), kan synes at det skal være sådan at en mand kan fraskrive sig det økonomiske ansvar, hvis han gør en kvinde gravid, og hun ikke vil have en abort...
Den tusse han skal slippe om mdr. skal alle vi andre skatteborgere så betale, fordi han ikke er "mand" nok til at stå ved sit ansvar?
Hvis en kvinde bliver gravid, vil dat ALTID OG UDEN UNDTAGÈLSE være hendes beslutning om hun vil gennemføre den graviditet eller ej.
Og hvis manden kan fraskrive sig ethvert ansvar, risikerer vi at der kan være kvinder der er nød til at abortere et barn, de godt ville have haft, fordi hun ikke kan få råd til det.
Er sex en menneskeret????
Det lyder som om at de "stakkels mænd" sørme da ikke selv skal tage et ansvar, det må kvinderne gøre, og skulle det gå galt, kan han skride og lade syv og fem være lige, uagtet at han jo altså har et ansvar for det barn han har været med til at avle.
Desværre kan man ikke tvinge mænd til at tage sig af børn de laver, (fordi de enten ikke gider bruge gummi, eller der sker en smutter) men jeg synes det er helt fair at så må han punge ud....
jun 2010
jun 2012
Mænd skal squ ikke tvinges til at punge ud fordi en latterlig kælling har løjet om at hun var på pillen! Mænd skal ikke tvinges til at blive far hvis de ikke har lyst til det!
Jeg synes det er rigtig grimt at nogle kvinder er så egocentrerede at de mener at kvinder kun har bestemmelsesret og at manden bare skal punge ud, fordi hun løj!
jun 2012
http://www.mandfjols.dk/2013/01/hvorfor-er-det-kun-kvinder-der-ma-fa.html
maj 2013
Jeg synes kvinder har lige så stort ansvar for at beskytte sig (evt med piller eller lignende) som mænd og de kan sgu da nægte at have samleje med en mand som ikke vil bruge kondom!
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Men hvorfor er det egentligt at i ser det som "vi alle betaler" ??
Hvis Isabelle f.eks. fik 1000 kr i måneden, men betalte 2000 kr i skat, så ville hun altså bare få en "skattelettelse" det får de rige jo hele tiden, så hvorfor er det vi bliver så sure når dem der faktisk har brug for pengene, egen skyld eller ej, får lidt ekstra?
Hvorfor er det at vi i Danmark er blevet så egoistike og skal gå og melde hinanden hele tiden, og ikke kan klare når andre får noget vi ikke får??
syntes da også det er træls at bare fordi folk fylder 25 så får de meget mere i kontanthjælp end mig, men derfor skal de da ikke have mindre! Jeg glæder mig da bare til at jeg får flere penge mellem hænderne, forhåbentligt med noget andet end kontanthjælp.
jun 2012
*Mænd skal squ ikke tvinges til at punge ud fordi en latterlig kælling har løjet om at hun var på pillen! Mænd skal ikke tvinges til at blive far hvis de ikke har lyst til det!-*
Den her sætning lyder som om DU har noget i klemme. Lidt som om at du måske er træt af at din kæreste betaler til et barn han ikke ønskede..
OPLYSNING TIL FOLKET:
Hvis en mand ikke vil betale til et barn, så skal han lade være med at lave et.
Hvis han går med en tilfældig "latterlig kælling" som han godt gider at stoppe sin dillertjavs i, og så kan man altså få noget der hedder kondomer.....
Ikke alene beskytter de ham mod at skulle være far, og betale til et barn han ikke gider, men også mod grimme sygdomme....
jun 2012
- Kvinden kan aldrig være dømt til at sørge for andet end at få en abort hvis hun ikke vil have barnet, eller bortadoptere.
Isabelle - De har skam også et ansvar, men nu taler jeg om de mænd der stoler på en kvinde der siger hun er på pillen men at det er løgn. Det er fint at dem der bare ikke gider beskytte sig skal betale.
Dorte - Ja, jeg er ung, men jeg er bestemt ikke umoden, og jeg har ingen kæreste og har heller aldrig haft en kæreste som har børn. Så må skuffe dig der.
- Jeg har bare set lidt for mange trunter ødelægge fyres liv på den måde, fordi de gerne ville være unge mødre vol. 2.
jun 2012
Men jeg har et stort problem med at nogen seriøst synes at "de stakkels" mænd der ikke gider bruge gummi, kan tørre regningen for deres unger af på vi andre, fordi de skal have ret til at fraskrive sig ansvaret over børn de avler...
jun 2012
For fyrene er simpelthen ude af stand til at sige nej til de her trunter?
Eller kan de simpelthen bare ikke finde ud af at bruge kondomer?
Og helt ærligt, hvis en fyrs liv bliver ødelagt af at han i 18 år skal betale 1200 hvoraf de halve kan trækkes fra i skat, så er min ærlige mening at så har den fyr simpelthen så store mentale udfordringer at han slet ikke burde have lov at parre sig med andre mennesker uden at være sterrilisseret eller påtvunget beskyttelse....
jun 2012
MEN hvis man som kvinde føler at man bliver DØMT til at skulle sørge for et barn, så vil man jo ikke have et barn, også må man jo vælge en af de alternativer som der er, hvis du forstår?
- Jeg ved ikke hvordan det er at bortadoptere et barn. Så kan ikke rigtig sætte mig ind i det, men jo det er nok nemmere at sige end bare at gøre? Men det ændre ikke på min mening i at en kvinde aldrig kan føle sig tvungen til at skulle sørge for et barn.
Dorte - Nej de var godtroende nok til at stole på at kællingerne tog ppiller som de sagde at de gjorde. Derudover er det ikke KUN aspektet med at betale men også at de kan risikere at der en dag kommer et barn/teenager og siger "hvor var du hele mit liv?" - Hvad skal fyren svare? At mor løj og at han slet ikke ville have barnet? At hun var en manipulerende kælling som bare skulle bruge en sæddonor, men ikke gik i sædbanken?
Kvinder som får sæd fra sædbanker, får da så vidt jeg ved ikke ekstra børnepenge? Så hvorfor skal mænd tvinges til at betale for et barn som en tøs har løjet overfor ham til at få?
maj 2013
maj 2013
Men det ændre ikke min mening. Synes begge parter har et ansvar for beskyttelse, ikke kun mænd.
Ps mit sidste indlæg var absolut ikke provokerende ment.
apr 2007
Manden, skal sgu da bare ! stå ved sit ansvar, betale og ellers makke ret, for det er da overhovedet ikke til et spørgsmål om han vil være Far ? Nej for han har knaldet, og den stakkels stakkels Trunte, som er heeeelt uskyldig og meget ansvarlig, skal selvfølgelig ha lov at have denne unge ! Ingen tvivl der eller ??
Der er noget galt, noget rivende galt !
I min verden kan en abort være at vise større ansvar, end at stædigt holde på sin ret til at føde et barn, som af halvdelen af forældrene er uønsket !
dec 2008
Jeg dømmer dig ikke. Dels var det vist ikke ulovligt at tie om faderen, da du fik din datter? Og dels overvejede jeg det selv.
Jeg overvejede at lade være med at fortælle faderen noget, og så blot klare det hele selv. Det havde måske ikke været lovligt, men lettere..
Er dog glad for at jeg valgte anderledes, men tanken var der.
Og mange unge mænd tænker slet ikke over at sex kan give børn. De ser abort som det naturlige valg.
Da jeg var 22 år og uplanlagt gravid var mine mandlige kolleger chokerede. De vidste alle at de kunne gøre en pige gravid ved et uheld (eller de fleste vidste det, nogen troede at det dækkede 100 %) , men de var alle lamslåede over at man ikke automatisk får aborteret.
Abort er desværre den tredje prævention her i DK. Der er p-piller, fortrydelsespille og abort.
apr 2007
Hvordan vil du forklare dit barn at det ingen far har ??
- At din far er ansvarsløs ? - At din far ikke gider dig ? -At din far er et fjols ?
Nej skal ét barn fødes og faderens navn oplyses, skal der være enighed
Vælger HUN til trods at føde barnet og faderen vitterligt ikke ønsker dette, skulle der være mulighed for HAM at vælge faderskabet fra !
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
Tænker bare lidt.... Det er jo egentlig også uansvarligt, i princippet kunne jeg jo snildt gå ud og finde en eller anden fyr til en fest/byen/whatever, slæbe hans stive røv med hjem, have sex med ham og dagen efter sige, at jeg egentlig ikke var på p-piller længere..
Tror ikke alle fyre er sådan, men ud af de kærester/flirts jeg har haft, er det ikke engang halvdelen der har spurgt mig om jeg var på noget, det er sgu lidt underligt nu hvor jeg tænker tilbage på det.
jun 2012
Nej nej og atter nej.
Manden kan vælge faderskabet fra, inden han lader en graviditet opstå..
I det sekund der i kvindens krop sker en befrugtning er det kvindens valg, og kvindens valg alene.....
Hvis mænd kunne frakrive sig at betale børnepenge, hvem skal så betale dem? Staten (som altså er dig og mig)? Jeg vil meget nødig skulle betale for at mænd kan løbe fra ansvaret.
Hvis han så fortyder efter 10 år, hvad så?
Skal vi kunne sende regningen til ham, og nægte ham adgangen til sit barn før han har betalt?
Eller hvis han etablerer kontakt med barnet når det er blevet voksen?
Skal han så betale beløbet der?
Og så kan man altså stadig ikke tvinge en mand til at få et barn han ikke vil have, for han kan beskytte sig, eller lade være med at dyrke sex.
apr 2007
Nej jeg kan ikke se fornuften i at avle et uønsket barn !
apr 2013
Pointen var blot, at de fyre har taget det som en "selvfølge" at JEG beskyttede mod uønsket børn, men derimod ikke rigtig taget ansvar for at beskytte dem selv, ved at spørge om jeg overhovedet var på noget.. Heldigvis for dem, og mig selv har jeg været på p-piller siden jeg var 17.
apr 2013
apr 2007
Dét må være en menneskeret at man har ret til at vælge !!
maj 2013
maj 2013
Men vi kan blive enig om at være uenig
jun 2012
Hvis kvinden ikke vil have et barn, kan hun jo frit vælge at få en abort, så kvinden har selv valget uanset hvad....
Så ingen tvinger jo kvinden til at få et barn hun ikke vil have...
jun 2012
Ellers vil jeg bare sige det er fedt at kunne debattere sådan noget herinde, uden det kører helt af sporet
Dog vil jeg sige at min mening forbliver den samme. Jeg synes ikke det er fair at mænd kan tvinges til at betale og slet ikke hvis barnet kommer fordi han stolede på hendes ord.
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 307
Hun havde som ung en kæreste - han drak lidt for meget, og var generelt nok ikke det bedste selskab, og hun havde besluttet sig for at forlade ham. Det havde han dog luret, og i sin iver efter at holde fast på hende, klippede han hul i kondomerne, uden hendes vidende. Hun endte med at blive gravid - mod sin vilje. I 1966 var der ikke noget der hed fri abort, intet valg. Hun var 16 år.
Selvom det var en svinestreg af rang - er jeg nu meget glad for at den idiot sad og fiflede med sin lille saks, ellers havde jeg ikke siddet her idag.
Men derfor er der stadig ingen tvivl om at det er en svinestreg af rang, at tvinge andre til at blive mor eller far.
Uheld sker - ALLE kender risikoen, og så må man tørre øjnene, og tage ansvar, både som kvinde og mand, mor og far.
Det er når det at udspekuleret planlagt af den anden part, at det bliver rigtig, rigtig tarveligt.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.920
Jeg tror det er de færreste kvinder der lyver får en mand omkring prævention og derefter ønsker at han skal betale ved kasse 1. De fleste som er så skruk at de vælger at fører en mad bag lyset på den måde, har truffet en beslutning om at klare barnet selv (det er min erfaring)
Jeg kan ikke forstå at man skal ha ondt af manden, hvis det er et problem for ham så må han jo beskytte sig. I mange år har en mand kunne gøre en kvinde gravid uden at tage ansvar, hvorefter moren alene måtte leve med konsekvenserne. Sådan er det heldigvis ikke i dag, både mænd og kvinder har mulighed for at undgå uønsket graviditet, men min erfaring er at mænd hellere vil undgå kondom end sikre sig selv og sin partner, og så må de leve med konsekvensen.
Noget andet der undre mig er at mange i dag er mere bange for graviditet end for div. sygdomme, graviditet dør man altså ikke så ofte af eller risikere at give videre. Forstår ii bund og grund ikke at man ikke bekymre sig mere om sig selv og sin partner.
feb 2012
aug 2011
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.358
Jeg har altid sørget for at være beskyttet, fordi jeg mener at det er mit ansvar ikke at blive gravid, hvis jeg og/eller min partner ikke ønsker det. Jeg har dog altid sørget for, at min partner brugte kondom, hvis der var tale om et engangsknald - det beskytter jo mod alle de andre uønskede ting, som p-piller osv. ikke beskytter imod
Min mands ex valgte bevidst at smide p-pillerne og blev gravid uden min mands samtykke og vidende. Min mand havde gjort hende klart, at han ikke ønskede børn - har havde i forvejen én undfanget ved et uheld, som de begge var lige gode om - da han har en arvelig nyrelidelse, som han selvfølgelig ikke ønsker at videregive.
Alligevel valgte hun at være uærlig, fordi hendes ønske om et barn åbenbart vejede tungere end min mands ønsker. Min mands argumenter for en abort havde heller ikke nogen effekt.
Min mand elsker sin søn i dag og har også den fulde forældremyndighed over drengen. Min mand ville aldrig undvære sin søn - som han selv siger, så ændrede alt sig, da knægten blev født
Desværre viser det sig, at hans yngste søn muligvis har arvet min mands nyrelidelse
Ja, min mand kunne have brugt kondom. Men han stolede på sin ex, når hun sagde, at hun tog p-piller (hun lod, som om hun tog dem på samme tidspunkt hver aften - selv min svigermor fastholdt i lang tid, at ex'en punktligt tog p-pillerne hver dag).
Har han fortrudt, at han ikke brugte kondom? Nej, for han elsker sin søn ubetinget og vil ikke undvære ham. Men desværre må han jo nok leve med den dårlige samvittighed over at have videregivet en arvelig sygdom - akkurat som hans far havde dårlig samvittighed
jun 2008
Jeg synes det er dybt problematisk at folk i dagens Danmark, hvor vi er så oplyste og har så mange valgmuligheder, problematisere uønsket graviditet, men overhoved ikke skænker sexoverførte sygdomme en tanke.
feb 2012
Men snakker vi en gangs knald, går det ud over min forstand at manden stoler på en kvinde som han måske dårligt nok kender.. Han kunne tage hans del af ansvaret og bruge kondom hver gang, på den måde undgår han både sygdomme og uønsket graviditet..
jun 2008
man kan ikke bare overlade ansvaret til et andet menneske og så blive sur hvis det går galt. Man kan jo også godt glemme p-pillerne, have været syg el. lignende der kan ha gjort at pillerne ikke virker.
Det er som med alt andet, man bliver nød til at være ansvarlig og ikke regne med at andre har styr på tingene.
maj 2008
Og hvis man ikke kan stole på hinanden i et fast forhold - hvad er der så tilbage?
Skulle min mand have ladet sig sterilisere? Ja, det burde han da sikkert have gjort. Men det gjorde han ikke, og han har været sig sit ansvar bevidst. Havde han vidst, hvad han ved i dag om sin ex, så havde de to aldrig haft et forhold
jun 2008
Jeg kan virkelig ikke tro at problemet er så stort, med piger der bevidst bondefanger en mand på den måde, og igen forstår ikke at det er så problematisk i forhold til f.eks. folk der smitter hinanden med sygdom, enten fordi de ikke bliver undersøgt eller fordi de ikke fortæller partneren sandheden, og jeg forstår ikke hvorfor flertallet synes det er mere forfærdeligt at blive uønsket far end at blive smittet med sygdomme.
jan 2007
Og jeg er så ueig i at manden skal kunne fraskrive sig faderskabet 100%. Tanken kan jeg sagtens følge og har da haft den selv.
Men manden har altså været lige så meget med til at lave ungen. Både for mænd o kvinder er det at blive gravid altså altid en lille risiko når man har sex. Man kan self selv gøre en del for at minimere den risiko, men den ER der, og an næppe komme bag på nogen.
Ønsker han ikke børn ud af forholdet, jamen så må han da beskytte sig. Det er osse ganske muligt at tage en snak med kæresten om "hvad nu hvis" -den snak er self ingen garanti, men den giver dog en fornemmelse af hvad hun tænker i den forbindelse. Det er der nok ikke mange fyre der gør, men muligheden er der.
Er man i fast forhold, burde det være til at stole på at partneren har styr på præventionen, når man da har sikret sig at der bliver brugt et eller andet.
Men ved engangsfornøjelser, må han da sandeligt selv sørge for noget... uagtet hvad hun siger hun benytter. Hvis altså han vil være sikker på der ikke sker uheld (så sikker som man nu kan blive)
Og jeg tror altså trods alt det er ret få kvinder der bevidst lyver om præventionen. De findes ja, men langt de fleste uønskede/uplanlagte graviditeter er jeg overbevist om er resultatet af manglende omtanke eller regulære uheld... ikke snyd og løgn...
Isabelle -du har en herlig måde at skrive det på
Nå, men self bliver du ikke lynchet. Men jeg synes nu alligevel at den ordning skulle afskaffes. For kender man faren skal han self skrives på. Gør man ikke, ja så skulle man nok have tænkt sig bedre om.
apr 2007
Dét er ikke iorden at kvinden på tvinge ham til at skal være far !
Lad os vende den: I så fald man mener det er ok at manden tvinges til at blive far, må det også være muligt at gøre det modsatte..
Han gør én kvinde gravid, hun vil have abort, men manden vil have ungen, ergo må hun jo så fuldføre graviditeten, så hans ønske opfyldes! At hun ikke ønsker, er sagen uvedkommen, da han jo, lige så vel som en mor, kan opfostre dette barn alene
jan 2007
HVOR meget mener du man skal stole på fremmede mennesker? Der er jo ikke tale om at stole på at tante Oda nok skal tage opvasken... du vælger at stole på at et fremmed menneske ikke "ødelægger" dine planer for resten af dit liv.
Self BØR ingen lyve om prævention -men et eller andet sted syes jeg den debat er lidt ligegyldig, for jeg holder altså fast i at det er FÅ kvinder der lyver om den slags.
-men vil da tilføje at blot fordi kvinden ser manden som sæddonor, betyder det atså ikke at det er det han er. HAN har valgt at have sex, HAN har valgt ikke at beskytte sig osv.
Sæddonoren har leveret en klat med et eneste formål -at det vil blive brugt til at lave børn han (sandsynligvis) aldrig skal møde eller have noget kendskab til
Jeg finder det egentligt langt mere interessant at debattere UHELD, for dem er jeg ganske overbevist om at der er LANGT flere af.
Og jo du siger jo netop mænd er uden ansvar -for du skriver jo at de skal kunne fraskrive sig ansvaret... altså være uden ansvar for det barn de har deltaget i at sætte i verden
Ingen tvinger mænd til at blive fældre. De kan bindes økonomisk til deres afkom, men de kan IKKE tvinges til at være fædre.
Og lad s sige manden fik muligheden for at fraskrive sig ALT ansvar for ungen -hvordan kan det på NOGEN som helst måde gavne barnet? Barnet vil jo vokse op uden far, om han betaler eller ej...
Så at bruge barnets tarv som argument, er ikke muligt i denne forbindelse.
jan 2007
apr 2007
- Barnets tarv ?? Dét kan da ikke være med barnets tarv i baghovedet, at en kvinde vælger at føde en mands barn, et barn som er alt andet end ønsket, et barn hun bevist vælger skal være faderløs, der med også mandens familie forsvinder !
- Èrt barn der skal gå den svære gang, hen og banke på døren, til den mand som ALDRIG har ønsket kontakt med det, men som,selv mange mange år efter, stilles til ansvar: Hvorfor har du ikke været der for mig ??
Dét er godt nok noget forbandet svineri, at man i 2013, kan påtvinges noget så afgørende, som et barn..
Min holdning har intet med økonomi at gøre, udelukkende det menneskelige aspekt .
apr 2007
Hvem er min far ? Hvorfor har jeg ingen far ?
Og inden ungen ser sig om har mor en kæreste, der fødes halvsøskende, forvirringen om "ene" barnet eksistens vokser for barnet.. Det kan ikke ungåes at nogle af barnets handlinger, bevægelse, udseende osv, ikke bliver påtalt:
Du må ligne din far på det og det.. Jamen hvem er min far ??
Læste for kort tid siden om donorbørn, deres forvirring, deres ønske om at inde "far"..
jamen for dælen da, tænk at du som mand, kan forfølges livet igennem for at aflevere en klat ??! Selv når du gør det for pengenes skyld, så alle dem som ikke kan finde sif en partner, kan betale sig fra at få et barn fremstillet..
jan 2007
Min pointe er IKKE at det er i barnets interesse at blive født ind i en verden hvor det er uønsket af mindst en af forældrene.
Min pointe er at det jo ikke har noget som helst med barnets tarv at gøre, om faren skal betale eller ej.
Flere (bl.a. Kathrine) nævner netop barnets tarv i forbindelse med at faren skal kunne fravælge faderskabet. Og det to ting har altså intet med hinanden at gøre.
Måske lige udover at det bliver endog meget svært HVIS faren nu ombestemmer sig når barnet er f.eks. 7 år -faren må jo så ikke se barnet, for han fravalgte det, Så hele processen HVIS faren en dag vil ind i billedet bliver noget mere besværlig, og DET er da i hvert fald ikke i barnets interesse, hvis man endeligt skal konkludere noget om barnets tarv udfra om faren skal kunne fravælge det eller ej.
Kathrine -jeg sidder lige og forestiller mig det scenarie der åbenbart skal udspille sig fremover når jeg skal have sex. Hvis jeg da skal have det. For åbenbart skal jeg samle benene eller lægge ud med at informere fyren om at hvis jeg bliver gravid får jeg en abort (for man skal jo fortælle hvordan landet ligger inden)... så tror jeg det kommer helt automatisk at jeg kan holde benene samlet, for jeg tror sgu han er smuttet hvis jeg begynder at snakke graviditet og aborter, uanset om det så er for at sige ja eller nej til evt abort
(ja jeg har altså ikke kæreste -i et fast forhold var det self noget der gerne skulle kunne snakkes om)
Og ang at "dække over" at far ikke er der -jamen ungen er jo fravalgt uanset om faren betaler eller ej. Det ændrer en tusindlap om måneden altså ikke på. Så det er da noget man er nødt til at snakke med barnet om når det bliver gammelt nok.
Som det er nu KAN faren jo begynde at involvere sig HVIS han ændrer mening engang. Det kan han jo ikke ved "din" model... i hvert fald ikke hos mødre der ikke er lidt large, og dem er der altså mange af, bare se hvor mange der må i statsamtet for overhovedet at finde en løsning med (sommetider ligeså besværlige) fædre.
Kan han helt fravælge alt ansvar, jamen så kan han jo heller ikke senere komme og ville deltage... altså bliver der ikke et forhold selv HVIS faren gerne vil på et senere tidspunkt. HVordan er DET en gevinst for barnet?
dec 2006
maj 2008
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Og hvorfor er det vammelt at kvinder som ønsker sig et barn og kan bidrage med nogle skønne unger, vælger at gøre dette - på trods af hun ikke har fundet manden i livet ?
Fremtidens børneflok vil være ud af så enormt forskellige familiesammensætninger, vi må hellere vende os til normaler ikke er det eneste rigtige.
Så vil børnene i disse unormale familier også få det meget lettere i livet, hvis vi andre accepterer.
dec 2011
Det første eksempel svarer jo til, hvis en kvinde snyder med pillerne, det er selvfølgelig ikke i orden.
Det er så et eksempel, der kun kan ske i et forhold, så det er nok noget mere sjældent.
I dit andet eksempel, er det stadig kvinden der står med en valgmulighed, hun kan vælge at beholde barnet, dog med risiko for faderen skrider, eller vælge en abort.
Ønsker hun et barn højt nok til, at hun vil risikere at stå alene med det?, min egen mor gjorde, de blev dog sammen.
jun 2010
Alle mænd jeg har været sammen med har vidst,
Jeg led af migræne som giver opkastninger.
De har vidst jeg ikke var god til at huske Medicin.
De har vidst jeg var på mini pille som helst skal tages hver dag på samme tid (jeg kunne ikke tåle rigtige p-piller).
De er gentagende gange blevet bedt om at huske mig på pillen, og evt spørger om jeg havde huske dem alle, om de evt var kommet op med migrænen osv.
Før de hoppede på uden gummi.
Gummiet lå oven i købet altid i mit natbord for jeg købte og betalte også dem.
Alligevel er det yders sjældent nogen af de fyre spurgte, og yders sjældent de tog hætten på. Faktisk skete det kun hvis JEG bad dem om det.
Min yngste søn blev til på den måde. Og det var naturligvis helt min skyld. Jeg ødelagde faderens liv, Jeg havde sagt jeg var på p-piller, og meget andet godt.
Puha Stakkels, stakkels mand. Tænk at piger faktisk kan bliver gravide når DU ikke beskytter dig.
Det er altså langt fra alle graviditeter som bliver til fordi kvinden har snydt manden. Min personlige oplevelse er at mænd ikke udviser for 5 øre ansvar. Sorry.
Skulle sådan en uansvarlig bøv have noget at sige over min krop, og bestemme på mine vegne om jeg skal risikere varige men? Fandeme nej
jun 2010
Den yngstes far har gjort det samme. Så her er altså 2 mænd, jeg helt personligt ved har brugt den løgn. Jeg spørger mig selv, hvor mange piger det egentligt drejer sig om i virkeligheden som gør den slags.
dec 2011
Ikke for at pudse min egen glorie, eller andre mænds, men der er altså en del der vælger at tage deres ansvar, selvom de ikke i første omgang ønsker det.
En historie, der ikke kommer fra de varme lande, men fra det kolde Danmark.
Som 23 årig, havde jeg en kæreste/forlovet ( jeg husker ikke om det var før, eller efter vi blev forlovet ).
Hun havde et barn, da vi begyndte at komme sammen, senere blev hun skruk igen, men jeg var ikke klar, til mit eget barn, på det tidspunkt.
En dag kom hun hjem og fortalte, at hun havde været ved lægen, da menstruationen var udeblevet, der var kommet mælk i ammelapperne, og alle tegn pegede på graviditet.
Lægen sagde 99% sikkert gravid, og du skal scannes i næste uge.
Jeg brugte dagene op til scanningen, til at tygge lidt på den, men da dagen kom, hvor vi skulle til scanning, havde jeg forberedt mig. Det var kvinden jeg elskede på det tidspunkt, og et barn som jeg selv havde været med til at skabe.
Det måtte og kunne jeg stå inde for, trods det ikke var ønsket at det skulle ske nu, men jeg var klar til at gøre mit.
Vi ramte så den ene procent, kæresten var indbildt gravid, muligvis pga. hendes store ønske om at blive det, men lægen var dybt chokeret over at have taget fejl, han var ikke ny i faget.
Jeg burde jo være ellevild glad over resultatet, da jeg ikke selv var klar, men jeg stod med en kæreste, der var meget skuffet over resultatet, det gjorde at jeg ikke kunne finde glæde.
Vi er altså ikke alle så slemme.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jun 2010
Det jeg siger er, at jeg stærkt betvivler alle dem som påstår, pigen sagde hun var på P-piller siger sandheden. Det er for mange en dejlig nem undskyldning og frasigelse af egen skyld.
Der er da nok nogen som taler sandt, men det ER altså ikke dem alle. Jeg har som sagt 2 barnfædre, som brugte netop den undskyldning over for nye kærester, forældre, venner osv.
Jeg vil sige som min dejlige eks svigerfar sagde til sin søn, da han klagede sin nød
"Har du aldrig hørt om kondomer?"
Dejlig mand
maj 2008
I min mands tilfælde kunne jeg da også have tvivlet - hvis det ikke lige var fordi ex'en selv har sagt i både Statsforvaltningen og til den psykolog, der foretog en børnesagkyndig undersøgelse under en forældremyndighedssag, at hun smed p-pillerne og valgte at blive gravid, uden at min mand vidste det. Så man kan vel sige, at jeg har det direkte fra hestens mule
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
-- jeg, mine søstre og min mor har i øvrigt alle bagoverbøjet livmoder, det har dog givet hhv min mor 3 døtre, og jeg og mine søstre har snart 5 børn til sammen. Jeg har aldrig hørt om, at det skulle give fertilitetsproblemer - og en søgning viste det heller ikke, tværdigmod står der, at det ikke mindsker chancen for at blive gravid, og at 20% af alle kvinder har det.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
dec 2008
Jeg har selv fået samme besked i tidernes morgen, igen jeg har da en søn. Lavet i et hug. Med prævention. I en "sikker periode"...
Prævention, Graviditet & Ansvar?