{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Banker- Gebyrverdenen {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at være godt trætte af vores bank Nordea, hvor service er blevet til en by i Rusland. For et par måneder siden, var der problemer med overførslen af min løn, så jeg kontaktede banken for at få et bevilget overtræk på et par tusinde kroner til lønnen gik ind. Jeg kunne fremvise dokumentation på, at der ville gå løn ind.. Alligevel forklarede den sure dame i den anden ende af telefonen, at systemet sagde nej til at give os et overtræk..

For en måned siden blev vi degraderet til basis-kunder, da vi næsten har betalt vores lån ud, hvilket betyder, at de hæver renten.

I dag var jeg inde på netbank, og opdagede, at jeg manglede at overføre 1200 kroner til budgetkontoen, så en regning var blevet afvist. De har de så taget et gebyr på 225 kr.! for at gøre..
Kunne de ikke lige ringe, når nu de kunne se, at der var penge på de andre konti?

Jeg er bare så træt af den manglende service fra banken i dag, og den måde, som mange af bankansattene taler ned til én, når man kontakter dem.!

Jeg er sikker på, at snakken var en helt anden, hvis vi havde mange penge stående i banken.

Jeg har mest lyst til at skifte bank, men tvivler desværre på, at det bliver meget anderledes i en anden bank.
Er der nogen der stadigvæk har en god bank med venlige, servicemindede mennesker?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banker- Gebyrverdenen
  • #1   14. aug 2013 Sydbank!
    Jeg betaler ikke en rød reje i gebyrer og har endda fået sat renten ned på mandens lån!


  • #2   14. aug 2013 Det er normal kutyme at bankerne tager gebyr, når der mangler penge på kontoen ..
    Umiddelbart tror jeg ikke, du kan finde en bank, hvor de ikke gør.

    Jeg har Nordea og er ovenud tilfreds smiley
    Jeg har heldigvis aldrig oplevet sure miner eller andet, når jeg har ringet.


  • #3   14. aug 2013 Så er vores opfattelse af Nordea ens - service er ikke eksisterende og hjælpsomhed findes bestemt ikke.

    Har du ikke nogen stor fancy indkomst og mange penge i banken - så er de ikke særlig flinke eller hjælpsomme, uanset hvor pænt det ellers ser ud og hvor godt styr man ellers har på tingene.

    Alle de aftaler jeg indgik med dem da jeg skiftede til dem har de røvrendt, da vi skulle skifte filial påpegede jeg igen hvilke ting jeg forventede af banken - åhja intet problem, slet ikke. Igen, røvrendte de dem.

    Det eneste vi får derfra er sure miner og ingen hjælp til noget som helst.

    Ville gerne tilbage til SparNord, dem har jeg kun gode erfaringer med.

    Sparekassen m.v. ville jeg så rende skrigende langt væk fra, snak om at narre folk, puh.


  • #4   14. aug 2013 Jeg er da aldrig blevet krævet et gebyr på at de skulle afvise en regning, selvfølgelig tager de lidt hvis kontoen står i minus, men det lyder det ikke til at den gjorde.

  • #5   14. aug 2013 Jeg har sparekassenn kronjylland bedste service nogensinde. Har også haft sydbank, den kan også sagtens anbefales, jeg flyttede fordi kronjylland kunne give mig en bedre rente på mit lån også havde kæresten den bank, så det hele blev lidt nemmere, ellers have jeg ikke flyttet min konto.

  • #6   14. aug 2013 Jeg er utrolig glad for Sparekassen Kronjylland.
    Jeg har da aldrig oplevet at der er blevet trukket gebyrer eller afvist regninger - heller ikke selvom en konto er overtrukket.
    Renten på overtræk er så forholdsvis høj, kan ikke lige huske hvor meget, men ikke noget jeg har tænkt nærmere over.
    De har været utrolig hjælpsomme nu her hvor jeg blev færdiguddannet, ikke havde indkomst i 1 mdr, og samtidig ramte i en dyrlægeregning på 16.000.,,

    Ingen dårlige ting at sige herfra smiley


  • #7   14. aug 2013 Jeg skiftede fra Nordea til Handelsbanken. Nordea har ikke været søde til at hjælpe mig, når jeg har haft brug for det (ikke særlig tit) og var ikke særlig servicemindede. Alt for konservative, synes jeg.
    ifm lejlighedskøb trådte Handelsbanken til og derfor skiftede vi selvfølgelig dertil. Indtil videre er jeg tilfreds.


  • #8   14. aug 2013 Manden havde også nordea, og dine problemmer minder meget om dem han havde i banken.
    Fik ikke sin løn, men bevilige et overtræk på sølle 1000 kr ville de ikke.
    flabede og ubehøvlede når han ringede.
    der blev ikke altid trukket automatisk til budget, selvom det burde. ( de sagde det var egen pligt at kigge om det var blevet trukket)

    Han skiftede over til danskebank, hvor jeg også er, og har aldrig haft problemer.

    Altid rare når vi ringer, skriver eller er der ude. vores bank dame sender en mail, hvis der er noget som ikke lige fungere som det burde, og det bliver hurtig løst.
    Så vi er super glade for danskebank.


  • #9   14. aug 2013 Jeg er superglad for min bank. Jeg har haft den lokale bank lige om hjørnet siden jeg fik min første børneopsparing og sparebøsse som lille pige. Igennem alle årene har jeg kendt alle i personalet (selvom jeg ikke kommer ret tit) og jeg har aldrig haft problemer.
    Min bankrådgiver deroppe i dag, gik én klasse over mig i gymnasiet i sin tid, og var nærmest min veninde i nogle år efter gymnasiet - og så snart der er det mindste, så griber jeg bare knoglen, og ringer til hende.
    Oprindeligt var det en Amagerbank, men da den gik ned og blev overtaget af BankNordik blev vores filial bevaret, og det samme gjorde personalet. Så ingen klager overhovedet herfra.


  • #10   14. aug 2013 Det skal også lige tilføjes, at selvom banken blev overtaget, så fik jeg lov at beholde alle de konto-fordele, som jeg havde som aktionær i Amagerbanken. De er stadig bedre end de bedste fordels-programmer i BankNordiK smiley

  • #11   14. aug 2013 Jeg kan også kun varmt anbefale Sydbank, jeg har en kassekredit på ...meget...ingen synderlig indkomst og alligevel er de behjælpelige...lån på SU var heller ingen umulighed og jeg har aldrig hørt brok for lidt overtræk sidst på måneden. De er altid til at tale med...dog skal man som alle andre steder selvfølgelig betale gebyrer smiley

  • #13   14. aug 2013 Jeg har den erfaring, at banker er til for folk med penge...Og så er de til for slev at tjene så mange penge som muligt på deres kunder...De store banker arbejder stille og rolig for at få afskaffet de rede penge...Når det er gjort, så har de folk lige der hvor de vil have dem...
    Jeg læste for mange år siden en bog om fremtiden, som beskrev verden når rede penge ikke eksisterede ...Og folk kun kunne kommunikere vie en computer med det offentlige..Alle havde et nr. og hvis det blev væk, ja så eksisterede du ikke længere..


  • #14   14. aug 2013 En stor del af min familie har også Nordea og oplever samme ringe service, som vi gør. En ting er, at de ikke kan/vil/må hjælpe med overtræk/lån/kassekredit ; en anden ting er den måde, som kunderne oplever at blive tiltalt på..
    Vi har intet udestående med banken, betaler altid ting til tiden og står ikke i RKI, så forstår ikke deres manglende service..

    Det virker dog til, at flere af jer kan nikke genkendende til vores opfattelse og lidt sjovt at i anbefaler mange af de samme banker. Dem vil vi klart kigge på smiley


  • #15   14. aug 2013 Jeg havde Nordea og har altid haft dem.

    Har ikke haft problemer med dem. Først da jeg skulle købe hus.
    De ville ingenting. Den ene dag ville de MÅSKE hjælpe, næste dag ville de ikke.
    De forlangte urimelige krav for at ville kunne hjælpe mig med hus.

    Både Danske Bank og Nykredit ville begge hjælpe mig med hus og var helt anderledes og med helt andre krav til køb af hus som jeg kunne leve op til.


Kommentér på:
Banker- Gebyrverdenen

Annonce