Banker- Gebyrverdenen {{forumTopicSubject}}
Vi er ved at være godt trætte af vores bank Nordea, hvor service er blevet til en by i Rusland. For et par måneder siden, var der problemer med overførslen af min løn, så jeg kontaktede banken for at få et bevilget overtræk på et par tusinde kroner til lønnen gik ind. Jeg kunne fremvise dokumentation på, at der ville gå løn ind.. Alligevel forklarede den sure dame i den anden ende af telefonen, at systemet sagde nej til at give os et overtræk..
For en måned siden blev vi degraderet til basis-kunder, da vi næsten har betalt vores lån ud, hvilket betyder, at de hæver renten.
I dag var jeg inde på netbank, og opdagede, at jeg manglede at overføre 1200 kroner til budgetkontoen, så en regning var blevet afvist. De har de så taget et gebyr på 225 kr.! for at gøre..
Kunne de ikke lige ringe, når nu de kunne se, at der var penge på de andre konti?
Jeg er bare så træt af den manglende service fra banken i dag, og den måde, som mange af bankansattene taler ned til én, når man kontakter dem.!
Jeg er sikker på, at snakken var en helt anden, hvis vi havde mange penge stående i banken.
Jeg har mest lyst til at skifte bank, men tvivler desværre på, at det bliver meget anderledes i en anden bank.
Er der nogen der stadigvæk har en god bank med venlige, servicemindede mennesker?
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Jeg betaler ikke en rød reje i gebyrer og har endda fået sat renten ned på mandens lån!
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Umiddelbart tror jeg ikke, du kan finde en bank, hvor de ikke gør.
Jeg har Nordea og er ovenud tilfreds
Jeg har heldigvis aldrig oplevet sure miner eller andet, når jeg har ringet.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Har du ikke nogen stor fancy indkomst og mange penge i banken - så er de ikke særlig flinke eller hjælpsomme, uanset hvor pænt det ellers ser ud og hvor godt styr man ellers har på tingene.
Alle de aftaler jeg indgik med dem da jeg skiftede til dem har de røvrendt, da vi skulle skifte filial påpegede jeg igen hvilke ting jeg forventede af banken - åhja intet problem, slet ikke. Igen, røvrendte de dem.
Det eneste vi får derfra er sure miner og ingen hjælp til noget som helst.
Ville gerne tilbage til SparNord, dem har jeg kun gode erfaringer med.
Sparekassen m.v. ville jeg så rende skrigende langt væk fra, snak om at narre folk, puh.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Jeg har da aldrig oplevet at der er blevet trukket gebyrer eller afvist regninger - heller ikke selvom en konto er overtrukket.
Renten på overtræk er så forholdsvis høj, kan ikke lige huske hvor meget, men ikke noget jeg har tænkt nærmere over.
De har været utrolig hjælpsomme nu her hvor jeg blev færdiguddannet, ikke havde indkomst i 1 mdr, og samtidig ramte i en dyrlægeregning på 16.000.,,
Ingen dårlige ting at sige herfra
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1277 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.347
ifm lejlighedskøb trådte Handelsbanken til og derfor skiftede vi selvfølgelig dertil. Indtil videre er jeg tilfreds.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 66
Fik ikke sin løn, men bevilige et overtræk på sølle 1000 kr ville de ikke.
flabede og ubehøvlede når han ringede.
der blev ikke altid trukket automatisk til budget, selvom det burde. ( de sagde det var egen pligt at kigge om det var blevet trukket)
Han skiftede over til danskebank, hvor jeg også er, og har aldrig haft problemer.
Altid rare når vi ringer, skriver eller er der ude. vores bank dame sender en mail, hvis der er noget som ikke lige fungere som det burde, og det bliver hurtig løst.
Så vi er super glade for danskebank.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.727
Min bankrådgiver deroppe i dag, gik én klasse over mig i gymnasiet i sin tid, og var nærmest min veninde i nogle år efter gymnasiet - og så snart der er det mindste, så griber jeg bare knoglen, og ringer til hende.
Oprindeligt var det en Amagerbank, men da den gik ned og blev overtaget af BankNordik blev vores filial bevaret, og det samme gjorde personalet. Så ingen klager overhovedet herfra.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.727
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.509
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg læste for mange år siden en bog om fremtiden, som beskrev verden når rede penge ikke eksisterede ...Og folk kun kunne kommunikere vie en computer med det offentlige..Alle havde et nr. og hvis det blev væk, ja så eksisterede du ikke længere..
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 977
Vi har intet udestående med banken, betaler altid ting til tiden og står ikke i RKI, så forstår ikke deres manglende service..
Det virker dog til, at flere af jer kan nikke genkendende til vores opfattelse og lidt sjovt at i anbefaler mange af de samme banker. Dem vil vi klart kigge på
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
Har ikke haft problemer med dem. Først da jeg skulle købe hus.
De ville ingenting. Den ene dag ville de MÅSKE hjælpe, næste dag ville de ikke.
De forlangte urimelige krav for at ville kunne hjælpe mig med hus.
Både Danske Bank og Nykredit ville begge hjælpe mig med hus og var helt anderledes og med helt andre krav til køb af hus som jeg kunne leve op til.
Banker- Gebyrverdenen