{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

NU stopper det fanme! {{forumTopicSubject}}

Aargh, nu er min hund Björk igen igen IGEN blevet overfaldet >:\
Var ude at gå aftentur og koble lidt af. Bor midt i byen, hvor vi sjældent møder andre med hunde på denne tid. Jeg går i mine egne tanker, mens Björk luller afsted et par meter foran mig. Hun går løs som sædvanligt.
På den anden side kommer en mand gående med en hund. Jeg ser hunden, der går flere meter foran manden og synes det ser ud til den går løs. Björk ser hunden, men ignorer den som hun har lært.
Pludselig render mandens køter over vejen og går direkte i flæsket på Björk!
Jeg reagerer straks og giver køteren et knæ i hovedet for at få den til at slippe. Den slipper ikke, så den får et kæmpe los, der siger spar to. Den slipper, men går efter Björk igen. Så får den altså alt hvad den trække med spark og los. Køteren trækker nogle meter væk, og først nu kommer idioten lallende i et roligt tempo og fanger sin hund. Den eneste reaktion fra manden er et "uha" til sin hund.....UHA?!!! Hvad med et f*cking undskyld til MIG?!!!
Jeg var så undlam at jeg bare tog min hund og skyndte mig videre.
Efter et par minutter fortrød jeg virkelig, at jeg ikke gav minusvarianten en ordentlig opsang, men da jeg løb tilbage var han væk -heldigt for ham for jeg var satme vred.
Der var ikke bidt hul, men var det ikke for hendes tykke pels, så tror jeg ikke hun var sluppet så billigt.

Det er bare sket, så ofte for os smiley hun har heldigvis ikke taget psykisk skade, men er sgu bange for det kommer en dag smiley
Det kan fanme ikke passer, man ikke kan holde snor på sådanne hunde, hvorfor skal det gå ud over andre smiley
Jeg forstår ikke denne respektløshed fra sådanne idioter. Hvad hvis min hund havde forsvaret sig og bidt?!
Vi er lige kommet ind af døren og det sidder bare stadig i mig.

Puha det skulle bare lige ud, har det virkelig skidt indeni smiley

Ps. Noget positivt, vi så et pindsvin kravle over vejen, senere på turen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NU stopper det fanme!
  • #1   29. aug 2013 Altså hvor pokker lufter folk hunde henne? Vi har haft EN hund her i byen som var virkelig styg (den er død nu). Ser man bort fra den ene, så har jeg aldrig oplevet overfald eller andre ubehageligheder i en grad som man læser herinde igen og igen.

    jeg må være meget heldigt med de lufte-arealer jeg har til rådighed. Der er da absolut mindre venlige hunde i dette område osse.. men de er jo hegnet inde, så selvom de da måske nok skaber sig når man passerer, så skader de jo ikke nogen.

    Håber du og vovse kommer jer over oplevelsen -og at du måske er så heldig at rende på fjolset igen (uden din hund self), så han kan få et par ord med på vejen.


  • #2   29. aug 2013 Trals oplevelse for jer.
    Et råd, få din hund i snor, så har du mere dit på det rene


  • #3   29. aug 2013 Philip -det gør jo så ikke den store forskel når uheldet er ude. Ja måske er det ligefrem en ulempe, fordi ens hund så ikke har en kinamands chance for at komme væk. Det var i hvert fald tilfældet den ene gang vi har oplevet det, og har resulteret i at Reiki ikke føler sig sikker på andre hunde når han er i snor (uden snor er han fuldstændigt ukompliceret omkring andre hunde).

    Så forudsat self at ens hund er lydig osv, så kan jeg ikke se hvad forskel det skulle gøre for udfaldet at ens hund er i snor (her taler jeg ikke om evt anmeldelser osv, men om udfaldet for hunden)


  • #4   29. aug 2013 Michelle
    Vi er vist ret uheldige på de gåture:( her i byen er de fleste med hund desværre nogle klaphatte.

    Philip
    Har 200% kontrol over hende og vil ærligt talt foretrække at hun er uden snor i dette tilfælde. Uden snor kan hun flygte og kommer rundt. Jeg har set hvor galt det kan gå, hvis en hun bliver overfaldet, mens den er i snor smiley


  • #5   29. aug 2013 Men jeg forstår dit råd Philip smiley

    Michelle, lige præcis smiley


  • #6   29. aug 2013 Louse -klaphatte er her skam osse rigeligt af. Vi møder da jævligt løse hunde der ikke kan kaldes hjem. Men de hunde folk har løse, hører trods alt til "de gør ikke noget"-kategorien, så selvom det da kan være træls, så bliver ens hund trods alt ikke ædt (og jeg slippe rså konsekvent Reiki når jeg kan se de kommer tromlende imod os, netop fordi han jo bliver utryg når de kommer og han er i snor)

    Nu er der gigantisk skov i/op af byen, så folk lufter jo primært der, og det betyder at nu hvor skovens ansatte er meget ude efter løse hunde, er problemet med folks anmasende hunde mindsket voldsomt, men genereltgår folk her i byen udfra at hvis hunden ikke er agressiv (alle hunde som knurrer eller bider er agressive... uanset hvorfor, det siger landsbyloven herude;)) så vil folk/folks hunde gerne hilse på den... Det er træls, men trods alt ikke farligt


  • #7   29. aug 2013 Snor på din hund og så sker der intet ved at din hund bider. Er det ikke det som der er dannet retspraksis for?

  • #8   29. aug 2013 Træls oplevelse smiley

    Forstår godt du har behov for at brokke dig.

    For få år siden havde vi også problemer med flere løse og aggresive hunde, men heldigvis er problemet stort set væk i dag smiley
    Alfa er blevet overfaldet et par gange og hun kan efterhånden ikke lide ret mange andre hunde.

    Hun går ofte løs og det er tydeligt at hun føler sig mere sikker uden snor end med.
    Med snor puster hun sig op, uden går hun afslappet på plads ved siden af mig og ignorerer fuldstændig andre hunde.

    Det er efterhånden et par år siden hun blev overfaldet sidst og heldigvis var hun dengang uden snor, så hun fik sig vristet fri og løb.
    Hun slap med en flænge på 4-5 cm på ryggen. Knap så heldig var den golden i snor, der blev overfaldet af samme hund ugen før, den blev lappet sammen med mere end 60 sting.

    Så jeg foretrækker klart at hun er løs. De fleste af de hundeejere vi møder kender hende og ved hun ikke vil snakke med deres. Møder vi nye kommer hun i snor.


  • #9   29. aug 2013 Der kommer ikke snor på min hund, hun skal have mulighed for at flygte smiley

    Hun har før været ude for det her, hvor hun havde snor på. Det var noget lort for hun gik SÅ meget i panik over ikke, at kunne komme væk.


  • #10   29. aug 2013 Casper -det tror jeg så ikke du skal regne med nej. For hvis ens hund laver skade på en anden hund i et omfang så det skal sys, så er den altså i farezonen... hvis da modparten anmelder.

    Noget andet er så at jeg lige hvad sådan noget angår, ikke kun ville se på hvad der sker i lovens øjne, men osse på min hund. For går man udfra at den skal have lov at forsvare sig selv, så ender det jo i regulært slagsmål, og det ville jeg sgu være ked af... både pga evt mentale konsekvenser, og fordi det så bliver ENDNU sværere at få dem skilt og risikoen for skader bliver endnu større (og er det nu f.eks. en rottweilerstørrelse man møder, så kan mine jo ikke forsvare sig alligevel)


  • #11   29. aug 2013 Er nu ret sikker på at have læst at der er dannet retpraksis for at en hund i snor, der overfaldes af en løst hund, vil frifindes.
    Men at undgå et slagsmål ved at ens hun løber væk er jo klart at foretrække.


  • #12   29. aug 2013 Jeg foretrækker også klart at hunden flygter, frem for slagsmål.
    Jeg ville ikke kunne tilgive migselv for, at min hund bliver bidt i stykker bare fordi jeg havde snor på den smiley


  • #13   29. aug 2013 Og hvad hvis min hund ikke frifindes for bid, hvis hun havde snor på smiley

  • #14   30. aug 2013 Det er jo ulovligt at lade ens hund gå uden snor udenfor hunde arealer smiley
    En gang imellem lader vi da også vores gå uden snor - men det ER til en bøde..

    Kommer der nogensinde en dag hvor der er en hund som går til angreb vil jeg slippe snoren så de kan forsvare sig selv - for er den anden hund uden snor er det dens ejer der får skylden..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #17   30. aug 2013 En hund der bliver overfaldet og som ikke er i snor vil være i fare for sig selv og andre når den flygter.Tror at mulighed for at overleve et overfald i snor er større i forhold til at blive kørt over.Jeg har aldrig forstået behovet for at gå med en løs hund hvor der er trafik.

  • #18   30. aug 2013 Har bare læst "bøde listen" for hunde - og der står løs hund - så kan man tolke den som man vil.. Jeg tager bare ingen chancer smiley

    Har EN gang prøvet hvor en løs hund gik til angreb på MIG mens jeg havde mine i snor.. Der var min OEB kun en hvalp så han lagde sig ned, mens min EB var klar til at forsvare mig - men jeg gik mellem..
    Selvfølgelig vil jeg altid prøve at forsvare mine babyer - men skulle jeg en skønne dag IKKE kunne det vil jeg hellere slippe så de har FULD mulighed for at forsvare sig selv og ikke være hæmmet af en snor med mig i den anden ende..

    Og hvorfor skulle en OEB ryge til politiet hvis jeg havde haft min hund i snor og en anden hund gik til angreb? OEB'en er ikke på nogen af listerne?
    Så længe man kan bevise det (hunden har stadig snor på) hvorfor skulle det så nogensinde være min fejl?


  • #19   30. aug 2013 Vickie -med løs hund menes der hunde der er løse uden kontrol. Altså den slags der kan rende rundt og genere andre,f ordi ejer ikke kan kalde den hjem/holde den på plads osv.

    Ang hvorfor det skulle være din fejl -det er det heller ikke. Men loven siger at hvis en hund bider og den bidste hund skal sys, så er der tale om skambidning, og det kan koste hunden livet. Så kan man kigge på omstændighederne og måske argumentere at pga de og de omstændigheder bør hunden frikendes, men det er altså ikke en garanti for at den ikke ender med at få sprøjten (man kan jo aldrig vide hvordan modparten vil udlægge sagen, og ved ord mod ord, står man altså RIGTIGT dårligt med en hund der har "skambidt" en anden hund)

    Om du har en listehund eller ej er i den forbindelse ligegyldigt. ALLE hunderacer kan aflives i henhold til skambidningsparagraffen den gælder IKKE kun listehunde.

    Max -nu står der jo ikke at hunden blev luftet op af en motorvej... det kan jo have været et ganske fredeligt og utrafikeret villakvarter.

    Men har man styr på hunden, burde det jo ikke gøre en forskel om man går op af trafikeret vej eller på en fredelig gangsti...



  • #20   30. aug 2013 Jo jo - vi er enige smiley
    Men så har det jo heller ikke noget med racen på min hund at gøre


  • #21   30. aug 2013 Vil lige indskyde at der ikke er ret meget trafik, de fleste steder vi går, ej heller på turen igår smiley

    Jeg har 200% kontrol over min hund uden snor. Hun ignorere andre mennesker og hunde. Der kan løbe en kat lige forbi snuden på hende, men hun ved hun ikke må sætte efter og gør det heller ikke. Jeg forstår udmærket, at mange gerne vil lufte uden snor, men har man en hund man ikke har styr på og/eller er aggressiv af en eller anden grund, så det burde det skisme give sig selv, at det ikke er en fornuftig mulighed. I hvertfald ikke de steder, hvor der er den mindste mulighed for, at møde andre hunde.

    Puha det sidder stadig i kroppen smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #23   30. aug 2013 Michelle.Der er den forskel at hunden kan være til fare for trafikken såfremt den som her bliver overfaldet.En hund kan blive forskrækket og derfor mener jeg at det ikke giver god mening at gå med løse hunde hvor der er trafik.

    Hvis man endelig gør det skal hunden jo være tæt på en og så giver det ikke meget mening at gå uden snor.


  • #24   30. aug 2013 Jeg er godt klar over hvilken hund vi har..
    Lige nu er han et stort legebarn der IKKE går i konflikt - man han også kun 7 måneder, meget kan ændre sig endnu


  • #26   30. aug 2013 Tro mig - passer på i disse tider smiley

Kommentér på:
NU stopper det fanme!

Annonce