1.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Hvad i alverden virker? Forkølelse.. Hvad i alverden virker? Forkølelse..

Jeg er så enormt forkølet lige nu. Har ørepine, ondt i halsen, stoppet næse, hovedpine og feber...

Hvordan i alverden kommer jeg af med den, så hurtigt som muligt?
Jeg har nemlig en aftale i morgen eftermiddag, som jeg virkelig ikke vil aflyse ):

Nogen forslag? Har allerede prøvet med tigerbalsam på halsen og på panden. Har ikke sovet med åbent vindue overhovedet, og prøver at holde mig varm generelt set.

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad i alverden virker? Forkølelse..
  • #2   30. aug 2013 2 panodiler nu. Og 2 igen inden du går i seng. Har du en gemal du kan sende ned på Statoil eller SevenEleven, så send ham afsted efter en Otrivin, så du har næsen klar, så du kan sove.

Og snup et par romtoddyer i aften - de tager ikke forkølelsen, men gør symptomerne lidt sjovere at bære.

Drikker du ikke alkohol, så nøjes med thé med honning i.

• #3   30. aug 2013 Jeg har otrivin, men det gør bare nada forskel lige nu..
    - Mit største problem er, at jeg ikke engang kan lide the.. Kan være, jeg bare må tvinge mig selv til at drikke det..
    Og alkohol kommer så heller ikke på tale, det drikker jeg ikke af rent princip.

• #4   30. aug 2013 Hmm...et par panodiler (evt en ipren også), nattøj og så en varm dyne...at svede det ud er det eneste, der hjælper her. Rigtig go bedring!!!

• #5   30. aug 2013 Jo tak, jeg vil tage de to panodiler nu så..
    Føler mig så enormt ynkelig o.o

• #6   30. aug 2013 Piratos, appelsin te med lidt mælk, godt med piratos ind i munden og så drikke teen samtidig, mange tror det ikke, men det virker : )

• #7   30. aug 2013 Panodiler har den forrygende egenskab, at de hjælper på din ørepine, men også virker feber nedsættende. Så om en halv time burde du føle dig varm og bedre tilpas.

Trælst at Otrivinen ikke virker, der er ikke noget værre end skulle trække vejret gennem munden, når man skal sove.

God bedring smiley

• #8   30. aug 2013 Stakkels dig god bedring!

Jeg bruger også næsespray og the med honning når jeg er snottet!

Lige nu er jeg ikke selv forkølet, men jeg hoster frygteligt, har kun sovet hver anden nat denne uge på grund af hoste og jeg har ikke fundet noget som kan tage den endnu. Det føles næsten som en blanding af tør og slimhoste hehe

• #9   30. aug 2013 Har ingen piratos eller .. appelsin te? Har jeg aldrig hørt om før.

• #10   30. aug 2013 og virker den normale otrivin ikke så kan jeg anbefale den med mint til at få hul igennem, den kan godt være lidt ubehagelig, men det er noget det virker her!

• #11   30. aug 2013 Stråhatten; det er jo netop derfor, at jeg har fået så ondt i halsen her de sidste par dage. Kan bare ikke få luft igennem næsen o.o
    Jeg hoster tørt.. Alt andet end yoghurt gør ondt at spise.

• #12   30. aug 2013 Katja; Well, jeg kan ikke lige sende nogen ud for at købe noget.. Min far har drukket i aften, så han nægter at køre, og tvivler ekstremt meget på, at min mor ville gå på jagt efter noget, hun bryder sig slet ikke om at køre nede i byen..
    Ved heller ikke, om man kan få det nogen steder, udover på apoteket.

• #13   30. aug 2013 Jeg har før købt det på tanken når det har været lidt akut om aftenen, men ellers kan du jo teste det senere hvis du ikke bliver bedre med det samme smiley

• #14   30. aug 2013 Well, jeg føler mig slet ikke fit til at køre bil, så jeg kan ikke engang købe det selv.
    Kan være jeg skulle prøve at få min mor afsted, men tvivler meget på, at hun vil.

Tror I, det ville hjælpe at koge noget vand, og proppe i en skål, og så lave damp..halløj med pebermynte dråber? For det har vi nemlig..

• #15   30. aug 2013 Hi hi det er også opfundet af mig, og dem jeg har fået lokket til at prøve, har det hjulpet hver gang, men de fleste synes det lyder skrub skørt : )
    Øv du ikke har nogen af delene : (
    Men håber du har det bedre i morgen rigtig god bedring her fra : )

• #16   30. aug 2013 Jo tak! Jeg havde det også sådan her i går, men det blev lidt bedre i dag sidst på skoledagen.. men så kom det sq tilbage i fuld styrke..

• #17   30. aug 2013 Spiste 4 Kan Jang piller (Kan købes på apoteket), 3 gange dagligt i et par dage.. Det lettede virkelig på forkølelsen smiley

• #18   30. aug 2013 <i>Ved heller ikke, om man kan få det nogen steder, udover på apoteket.</i>

- Statoil og SevenEleven ligger inde med det. Jeg bruger også Otrivin med menthol når jeg er forkølet. Det føles som at få en hegnspæl knaldet op i kraniet, men virkningen er rigtig god, når menthol-hørmen er forduftet.

Men udover det, er det jo den slagne vej med forkølelser.

Din hals kan du jo få Mycoalgin på apoteket imorgen til. Det er sugetabletter og virker bedøvende på slimhinderne i halsen, så du kan spise andet end youghurt.

Jow jow, mulighederne er uanede. Du skal bare vide hvor du kan hente sagerne og have en til at hente dem.

Men Statoil ligger inde med et pænt arsenal mod lidelser som dine smiley

• #19   30. aug 2013 4 a'hva?
    Det må jeg måske se at kigge på i morgen så. Gider ikke ned på døgn-apoteket... Det er så skide dyrt.

• #20   30. aug 2013 Jeg vil prøve at snakke med min mor. Min krop reagerer ved at jeg græder nu, så.. det er ret slemt o.o
    Vi har nemlig en statoil ikke så langt herfra..

• #21   30. aug 2013 Wow.. Ja, føler mig da virkelig som en plage nu. Fik min mor overtalt, men hun er bestemt ikke glad for at gøre det.. o.o
    - Og så vil de have mig til at tømme opvaskemaskinen? Ej, men den opgave kan jeg bare ikke magte i den her tilstand altså...

• #22   30. aug 2013 Hvis du ikke kan trække vejret, så synes jeg tit det hjælper at gå en tur i den kølige aftenluft. Pak resten af kroppen godt ind og så gå ud lidt smiley om ikke andet så har du da lidt tid hvor du KAN trække vejret smiley

Og god bedring smiley

• #23   30. aug 2013 Jeg har været en lille tur ude i haven for at hente Vaks, men det er alt for koldt til, at jeg ikke fryser. Er jo lidt begrænset, hvor godt jeg kan pakke mig ind, når det kommer til bukser og sådan...

• #24   30. aug 2013 Så pak dig ind i nattøj, dyne, sutsko osv. og så sæt dig lidt ved et åbent vindue i stedet smiley evt. mens du drikker noget varmt

• #25   30. aug 2013 Jamen jeg kan bare slet ikke tømme den opvaskemaskine lige nu. Har det alt for skidt. Jeg ved godt, det lyder rigtig utaknemmeligt, men er intet værd, overhovedet, lige nu.. Det er så ynkeligt.

Line; Det vil jeg så gøre, når mine forældre kommer hjem. Min mor tog min far med, så jeg har min lillebror.

Hov.. et indlæg forsvandt o.o

• #26   30. aug 2013 <i>Hov.. et indlæg forsvandt</i>

- Ja, det var mit smiley Jeg havde ikke læst dit indlæg ordenligt. Jeg forstod, at din mor ikke var meget for at skulle køre. Og du ikke er meget for at tømme opvaskemaskine.

Så jeg foreslog en "byttehandel". Men så så jeg, at din mor rent faktisk var kørt afsted og så var mit indlæg jo ligegyldigt smiley

• #27   30. aug 2013 Ja. Men passer da min bror, og ham kan jeg ikke forlade, så mon ikke det går?

• #29   30. aug 2013 Det lyder godt nok klamt o.o

• #31   30. aug 2013 Ja.. Jeg vil prøve lidt forskelligt i hvert fald. Jeg vil så gerne være rask i morgen,,,

• #32   30. aug 2013 Forkølelse tager den tid det tager, man kan ikke "hurtigt få den til at forsvinde".
    Men man kan lindre symptomerne med næsespray, pamol og evt noget varmt til halsen - men altså forkølelsen går ikke hurtigere væk af den grund.

Rigtig god bedring smiley

Ps. Kan du ikke lide te, mælk med honning eller romtoddy, så kan du komme ribena solbærsagt i noget kogende vand - det smager godt og lindre ellers varm kakao smiley

• #33   30. aug 2013 Nå, nejnej, men bare så meget, at jeg får det bedre i det mindste. For indtil videre har jeg kun fået det værre..
    Jeg kan sagtens leve med snotnæse og en hoste, men at sidde og græde med feber og det hele.. det kan jeg altså godt lige undvære o.o

Ah, vi har vist til kakao, hvis det er.. Det burde jeg måske tage noget af. Det kan jeg i det mindste lide ^^

• #34   30. aug 2013 ... kakao med rom ville være godt smiley

• #35   30. aug 2013 Ville det nok, men jeg nægter simpelthen at drikke alkohol ^^

• #36   30. aug 2013 Halls extra strong gør godt nok en forskel. Kan næsten trække vejret, det er helt vildt! o.o

• #37   30. aug 2013 jeg laver en chilli gryde... har 3 til evt 6 røde chilli i en gryde med valgfri kødt og masse hvidløg ,hakkede tomater osv ,,, men hoved indigriens masse chilli og hvidløg så er jeg hurtig frisk igjen smiley og evt næsedråber smiley

bruger mest 3 chilli når jeg begynder at blive syg , så er jeg frisk på ca 2 dage , men laver jeg ikke chilligryde når jeg begynder at blive syg , men først når jeg ikke har smagsans så har jeg 6 + chilli i og bliver hurtig frisk igjen smiley

så et tips køb ind chilli og lægg de i fryseren , så er det bare at tage op og hakke op og i gryden smiley

• #38   30. aug 2013 Ja, jeg kan bare slet ikke lave mad... overhovedet. Er simpelthen forbandet i et køkken. Tror det er meget godt, mine forældre laver maden herhjemme, lol.

- Men det kunne da være, man skulle foreslå det. Tvivler bare meget på, at min mor overhovedet kan spise det. Hun har meget svært ved stærk mad, og bestemt slags kød, og sådanne ting..

• #39   30. aug 2013 du skal bare tage kødt og brune det , og have en dåse med tomater og chilli og hvidløg i og så skal det stå og hygge sig lidt i gryden , og det smager godt smiley synes jeg hihi

men jeg tror Chilli renser kroppen på en måde og får det sygdom skremt vækk hihi smiley jeg er aldrig forkølet i flere dager ihverfalt ,,, max 2 dager smiley

• #40   30. aug 2013 Varm hyldesaft lindrer halsen

• #41   30. aug 2013 Jeg forguder mit "næsehorn" fra apoteket når jeg er forkølet! syntes det går meget hurtigere over! smiley og så C-vitamin! enten i "pille-i-vand" form eller bare i almindelig pilleform! det syntes jeg også virker lidt..
    Jeg er ikke rigtig til te, men det virker garanteret også! smiley

• #42   31. aug 2013 karry suppe købes evt færdig på karton fra Karoline og put derefter masser af frisk hvidløg, ingefær og chili i.

Ønsker jer god og snarlig bedring

• #43   31. aug 2013 Jeg tog en kop med kogende vand, proppede en halv million pebermyntedråber i (Ja, overdrivelse fremmer forståelsen xD) og lod den stå inde på mit værelse i nat. Det har hjulpet en smule. Kan trække vejret igennem mit ene næsebor e_e
    Ellers pakkede jeg mig selv ind i en masse tøj og sov i det. Det har hjulpet en smule, men vil prøve nogen flere ting i dag ^^

Kommentér på:
Hvad i alverden virker? Forkølelse..

Annonce