690 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til afslapning {{forumTopicSubject}}
Skal lære selv at slappe af og lytte til min krop men kæft det er svært, aner fakisk slet ikke hvordan pokker jeg skal.
Jeg kan være nok så træt og kan ligge nok så længe i sengen men sover max 5 hver gang og der vågner jeg også indimellem.
Har forsøgt med at gå ture men det bliver jeg mere frisk af.
Er virkelig lost for vil aldrig påleve det samme igen.
Er kommet af med alle mine ekstra vagter så skal ikke arbejde så meget den næste tid.
Nogen råd til hvordan man lære at slappe af????
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.502
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 77
Når du lægger dig i sengen, så læg dig på ryggen.. Sørg for du ligger nogenlunde godt. Så begynder du ellers at tænke på din storetå, først på den ene fod.. Så den næste tå.. Brug lidt tid på det, forestil dig formen og hvordan den ser ud.. Når du har været igennem tæerne på den ene fod, tænker du op ad skinnebenet og knæet osv.. så ned af det andet ben og når du har været rundt der, så maven og opefter..
Jeg havde meget søvnbesvær en periode, også fordi jeg var ret stresset.. Jeg er aldrig nået længere end knæet på ben nr. 2..
Noget andet er, du kan prøve at lytte til lydbøger.. Det kan godt ske de første mange gange du får hørt eet færdigt, men så hav flere klar..
Pointen er, at den hjerne skal stresse af, og tænke på noget helt andet, uden egentlig at tænke ret meget..
jan 2013
Vil klart prøves ;-);-);-)
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 382
Et trick jeg fik af en lærer for nogle år tilbage, fordi jeg sov meget i timerne, da jeg ikke kunne sove om aftenen..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Natarbejde er ikke sundt for organismen, så måske du kunne kigge på at ændre noget der?
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 100
Når du ikke kan have mere luft , ånder du ud, men gør det så langsomt, at du kan tælle til dobbelt så meget som da du åndede ind.
Det synes jeg virker ret godt på mig
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Det kan f.eks. Være at drikke et glas vand, læse lidt i en bog eller næsten hvad som helst, dog skal du helst indgå at bruge pausen på tv eller kaffe.
Det nytter nemlig ikke at prøve at tvinge sig selv til at slappe af - det vil tit blive en ond cirkel og have modsatte effekt.
De kloge hoveder anbefaler også et lyst soveværelse, uden for meget tingeltangel i indretningen, uden rod, uden tv og med gardiner.
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 740
Og om dagen klassisk musik og en god bog. Hvpr ipad, iphonen og tv er slukket
Håber du kan bruge nogle af alle de råd de skønne HG ere kommer med.
Held og lykke.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Ydre orden giver indre ro.
Gør noget hver dag, som gør dig glad.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
Men måske du kan finde noget at 'pille i' mens du sidder/ligger.
Selv er jeg god til at slappe af, men mindre god til at slappe af hvis ikke jeg har noget imellem fingrene. Så at se film fx, betyder at jeg enten er på computeren samtidigt, spiller lidt på min mobil osv.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
Se din søvnløshed som et symptom på hvor syg du egentlig er
Jeg har haft stor glæde af en meditations app, kostomlægning og yoga...
Og ja
Prøv det... Det giver også endorfin-udløsning og en træt krop, men på den GODE/SUNDE måde
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Jeg har selv været i en massiv stresstilstand og genkender det der med, at det er svært at få roen til at sive indenfor også.
Selvom man er i ro, så er hele kroppen stadig i gang, musklerne er ikke helt afslappede, hovedet kører på fuld knald.
Der er mange gode råd i denne tråd. Jeg har selv benyttet mig lidt af det, men har måttet ty til tilskud for at få den sidste evne til søvn på plads.
Vigtigst af alt er at erkende at det også er en proces at komme ned igen.
En klog dame jeg kender kom til en arbejdsmediciner, der fortalte hende, at det tager ligeså lang tid at komme ud af stress, som den tid, man har været i den.
Så ro på
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
Nu har jeg ikke stress, men angst og uro i perioder, og de perioder synes jeg at det der hjælper mig bedst er, at lave smykker. Så tænker jeg kreativt og bliver glad i låget over resultatet. Jeg får det rigtig godt at det, fordi jeg (tror jeg) giver min hjerne en pause..
Hvis jeg ligger mig, så begynder tankerne for fuld skrue.
Altså jeg siger ikke at du skal lave smykker, men måske noget andet som kunne give dig ro
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 84
Jeg har købt en CD fra Niels Eje, han har en serie der hedder "MusiCure"
jan 2013
Har i meget roligt tempo ordnet haven i daf det jeg gad af det men der skal ikke meget til før jeg bliver svimmel og sveder som et svin.
Nu jeg ved at tvinge mig selv i seng men er overhovedet ikke træt
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
jan 2013
jan 2013
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
ØJ
Nå... Du har hermed fået lektier for.. Fremover skal du øve dig på at lave så LIDT, som overhovedet muligt!!
Fx tag opvasken og sæt dig i 45 minutter efterfølgende, tag 15 minutter i haven og sæt dig i 45 minutter...
Din rastløshed er et tegn på at din krop incl stress, fatter HAT af den nye strategi, så du skal ØVE dig på at slappe af...
Du ved du er ved at være der, når du bliver ramt af influenza, forkølelse what ever og ikke kan rejse dig fra sengen i en uge
Slap af, blev der sagt
Hjælp til afslapning