{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Hjælp til afslapning {{forumTopicSubject}}

Skal lære selv at slappe af og lytte til min krop men kæft det er svært, aner fakisk slet ikke hvordan pokker jeg skal.

Jeg kan være nok så træt og kan ligge nok så længe i sengen men sover max 5 hver gang og der vågner jeg også indimellem.

Har forsøgt med at gå ture men det bliver jeg mere frisk af.

Er virkelig lost for vil aldrig påleve det samme igen.

Er kommet af med alle mine ekstra vagter så skal ikke arbejde så meget den næste tid.

Nogen råd til hvordan man lære at slappe af????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til afslapning
  • #1   5. sep 2013 Lyder måske dumt men det er sQ svært at slappe af når man har kørt i 6 gear over et år

• #2   5. sep 2013 Har nogle forskellige tricks..

Når du lægger dig i sengen, så læg dig på ryggen.. Sørg for du ligger nogenlunde godt. Så begynder du ellers at tænke på din storetå, først på den ene fod.. Så den næste tå.. Brug lidt tid på det, forestil dig formen og hvordan den ser ud.. Når du har været igennem tæerne på den ene fod, tænker du op ad skinnebenet og knæet osv.. så ned af det andet ben og når du har været rundt der, så maven og opefter..
    Jeg havde meget søvnbesvær en periode, også fordi jeg var ret stresset.. Jeg er aldrig nået længere end knæet på ben nr. 2.. smiley Det slapper kroppen helt af, fordi man får en helt anden ting at tænke på.. Nogle gange bliver man så afslappet at man føler benene falder igennem madressen smiley

Noget andet er, du kan prøve at lytte til lydbøger.. Det kan godt ske de første mange gange du får hørt eet færdigt, men så hav flere klar..

Pointen er, at den hjerne skal stresse af, og tænke på noget helt andet, uden egentlig at tænke ret meget..

• #3   5. sep 2013 Sanne tak for dit indlæg.
    Vil klart prøves ;-);-);-)

• #4   5. sep 2013 Prøv evt at hente en app med mindfullness... Det skulle hjælpe til at finde ro smiley

• #5   5. sep 2013 Jeg sover altid bedst, hvis jeg en halv til en hel time før jeg går i seng, ikke har noget elektronik tændt. (Computer, tv, tlf o.s.v.)
    Et trick jeg fik af en lærer for nogle år tilbage, fordi jeg sov meget i timerne, da jeg ikke kunne sove om aftenen..

• #6   5. sep 2013 Træk vejret smiley læg dig på ryggen og læg en hånd på maven træk nu vejret ind gennem næsen, træk vejret ind så du kan mærke din mave løfter sig, træk ind til du simpelthen ikke kan mere, spis nu munden som om du ville fløjte og stram til så der bliver så lidt plads som muligt, pust så langsomt ud gennem munden det skal være så det kræver kræfter at puste ud;) fortsæt sådan i et kvarters tid, slap så langsomt af og træk vejret helt ned i maven men pust alm ud gennem munden og koncentrer dig om at slappe helt af et sted af gangen, start fx med venstre arm, så højre arm, så et ben og så fremdeles smiley

• #7   5. sep 2013 Prøv at sidde 15 minutter hver dag og bare glo ud i luften. Lad tankerne flyve og ikke indtage noget i de 15 min. Når du får styr på det, kan du øge tiden gradvist. Efter noget tid vil du få en helt anden fornemmelse af dig selv og din krops behov, men det tager tid at lære at koble fra, så sæt det i system i starten. Same procedure hver dag. Held og lykke med det.
    Natarbejde er ikke sundt for organismen, så måske du kunne kigge på at ændre noget der?

• #8   5. sep 2013 prøv at lægge dig ned, og tag en (meget ) dyb indånding. så meget luft du overhovedet kan "få ind" , i mens tæller du sekunder.

Når du ikke kan have mere luft , ånder du ud, men gør det så langsomt, at du kan tælle til dobbelt så meget som da du åndede ind.

Det synes jeg virker ret godt på mig smiley

• #9   5. sep 2013 mindfullness, yoga og kost omlægning

• #10   5. sep 2013 Uh ja.....kosten har faktisk ret stor indflydelse på stress og depression....

• #11   5. sep 2013 Hvis du ikke kan finde roen når du prøver at slappe af så er det vigtigt at du efter lidt tids prøven rejser dig op og laver noget andet, i lidt tid inden du forsøger at slappe af igen.
    Det kan f.eks. Være at drikke et glas vand, læse lidt i en bog eller næsten hvad som helst, dog skal du helst indgå at bruge pausen på tv eller kaffe.

Det nytter nemlig ikke at prøve at tvinge sig selv til at slappe af - det vil tit blive en ond cirkel og have modsatte effekt.

De kloge hoveder anbefaler også et lyst soveværelse, uden for meget tingeltangel i indretningen, uden rod, uden tv og med gardiner.

• #12   5. sep 2013 Har selv meget svrt ved at lukke ned for hjernen og finde ro, men har fundet noget der virker en Apps Imeditation. Afslappende musik og en der guider mig smiley

Og om dagen klassisk musik og en god bog. Hvpr ipad, iphonen og tv er slukket smiley

Håber du kan bruge nogle af alle de råd de skønne HG ere kommer med.

Held og lykke.

• #13   5. sep 2013 Måske skal du prøve noget sporsøg eller fodersøg i haven smiley Ej seriøst. Bliver du træt i hovedet? Altså præcis på samme måde som vores hunde når de ikke bliver trætte nok af en lang gåtur. Måske hjælper det at løse en svær kryds og tværs. Eller regnestykker eller hvad ved jeg.

• #14   5. sep 2013 Noget jeg selv forsøger at efterleve er...

Ydre orden giver indre ro.

Gør noget hver dag, som gør dig glad.

• #15   5. sep 2013 Jeg slapper af foran computeren smiley

Men måske du kan finde noget at 'pille i' mens du sidder/ligger.
    Selv er jeg god til at slappe af, men mindre god til at slappe af hvis ikke jeg har noget imellem fingrene. Så at se film fx, betyder at jeg enten er på computeren samtidigt, spiller lidt på min mobil osv.

• #16   5. sep 2013
    Se din søvnløshed som et symptom på hvor syg du egentlig er smiley

Jeg har haft stor glæde af en meditations app, kostomlægning og yoga...

Og ja smiley selvom yoga lyder tøset, så vil jeg faktisk vædde med at du ender med at mærke at yoga er HÅRDERE end at løfte tungt smiley

Prøv det... Det giver også endorfin-udløsning og en træt krop, men på den GODE/SUNDE måde smiley

• #17   5. sep 2013 Først og fremmest skal du nok erkende at det i den første tid netop bliver svært at nå den afslappede tilstand.
    Jeg har selv været i en massiv stresstilstand og genkender det der med, at det er svært at få roen til at sive indenfor også.

Selvom man er i ro, så er hele kroppen stadig i gang, musklerne er ikke helt afslappede, hovedet kører på fuld knald.

Der er mange gode råd i denne tråd. Jeg har selv benyttet mig lidt af det, men har måttet ty til tilskud for at få den sidste evne til søvn på plads.
    Vigtigst af alt er at erkende at det også er en proces at komme ned igen.

En klog dame jeg kender kom til en arbejdsmediciner, der fortalte hende, at det tager ligeså lang tid at komme ud af stress, som den tid, man har været i den.

Så ro på smiley

• #18   5. sep 2013 Hvad med en hoppy?

Nu har jeg ikke stress, men angst og uro i perioder, og de perioder synes jeg at det der hjælper mig bedst er, at lave smykker. Så tænker jeg kreativt og bliver glad i låget over resultatet. Jeg får det rigtig godt at det, fordi jeg (tror jeg) giver min hjerne en pause..

Hvis jeg ligger mig, så begynder tankerne for fuld skrue.

Altså jeg siger ikke at du skal lave smykker, men måske noget andet som kunne give dig ro smiley

• #19   5. sep 2013 Du kan finde noget "mindfulness musik" - det er godt at bruge sammen med det "trick" som Sanne skriver om. Det kan blandt andet findes på Youtube.
    Jeg har købt en CD fra Niels Eje, han har en serie der hedder "MusiCure" smiley Mener det var 100 kr. og synes helt klart det virker afstressende og afslappende - især når det bliver brugt i forbindelse med den øvelse som Sanne beskriver i sit indlæg.

• #20   5. sep 2013 Tak for jeres svar må prøve det hele. Kom hjem fra job kl 8 i morges og faldt først i søvn kl 9.30 ca og vågnede kl 12.30 og var klar igen. Og har været i gang siden.

Har i meget roligt tempo ordnet haven i daf det jeg gad af det men der skal ikke meget til før jeg bliver svimmel og sveder som et svin.

Nu jeg ved at tvinge mig selv i seng men er overhovedet ikke træt

• #21   5. sep 2013 snup noget tv, mens du ligger under dynen.. og en hund i armhulen til at dikke på - det er osse afslapning smiley

• #22   5. sep 2013 Tror mindfullness vil være godt... Nyd nuet, vær i nuet og find så den app Imeditation og fald til ro. smiley

• #23   5. sep 2013 Glemte lige at fortælle min nødløsning:) Smid De Nådeløse med Clint Eastwood på dvden, sover inden infoteksten er ovre smiley

• #24   6. sep 2013
    ØJ smiley

Nå... Du har hermed fået lektier for.. Fremover skal du øve dig på at lave så LIDT, som overhovedet muligt!!
    Fx tag opvasken og sæt dig i 45 minutter efterfølgende, tag 15 minutter i haven og sæt dig i 45 minutter...

Din rastløshed er et tegn på at din krop incl stress, fatter HAT af den nye strategi, så du skal ØVE dig på at slappe af...

Du ved du er ved at være der, når du bliver ramt af influenza, forkølelse what ever og ikke kan rejse dig fra sengen i en uge smiley Så længe du lader din krop styre tempoet, så er den gal, så tag lige kontrollen over den indre speeder og fis i krybesporet og tænk Blød hat og kørehansker på søndagsudflugt smiley

Slap af, blev der sagt smiley

Kommentér på:
Hjælp til afslapning

Annonce