6.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Oliver E
Oliver E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Hold af Ræv Hold af Ræv

Hej, jeg har gået med tanken om at få en ræv i stedet for en hund, jeg ved godt det slet ikke er det samme og der skal læses op på en masse før / hvis man anskaffer sig en.
Men inden jeg gør det ville jeg godt vide om det overhovedet er lovligt.
Vilde ræveunger som er efterladt eller domesticeret ræve.

Må man det overhovedet evt med godkendelse ?

Tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hold af Ræv
  • #1   10. okt 2013 Det var dælme godt nok en dårlig idé , man vil aldrig kunne tilbyde den det som den har behov for , ræve er ikke til for at blive holdt i fangeskab.

• #2   10. okt 2013 Jeg håber virkelig ikke er lovligt.

En ræv er ikke et kæledyr, den hører til i naturen!

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#5   10. okt 2013 Ja det har i begget helt ret i men nu er der også de domesticeret ræve, jeg er dog slet helt på bar bund alt det her er kun tanker om det.
    Dog kan man gode give den det som den har i naturen ved at holde den som kat, "kan gå når den vil" men ja der er helt sikkert nogle kritiske punkter.
    Dog har jeg set en del udsendelser om folk som har taget vildræve til sig og de fungere helt fint .

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#6   10. okt 2013 Ja helt sikkert en vildræv, men de domesticeret ræve kunne være en ide, synes dog det er lige så sygt at holde fugle i små bure, det er så langt fra naturen som muligt.
    Men ok det er muligt bare ikke med de røde ræve

• #8   10. okt 2013 kender en der havde en blåræv i mange år, men de siger det ikke mere er lovligt. de sidste seks år de havde den var på dispensation. smiley synes nu heller ikke det er nogen god ide det er jo et vilddyr.

• #9   10. okt 2013 Så fordi at nogen gør noget der er forkert, så retfærdiggør det at du gør noget, du selv synes er sygt?

• #14   10. okt 2013 Ilva har i øjeblikket ræve til salg. Og den er nem at træne

profilbillede
  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#18   10. okt 2013 Jeg giver jer alle ret der er mange kritiske punkter, og nej det er ikke sådan at det giver mig ret til at holde ræv fordi nogen gør noget som jeg ikke synes er i orden, det jeg mente med det var at det kunne gode være en ide at det var lovligt nu da fuglehold er lovligt.
    Jeg vil helt sikkert læse mere op på det og som jeg kan læse kender Rødtop nogen der har en blåræv og så kan jeg se på retsinformation at det er lovligt at holde domesticeret ræve.
    Julie nej det har du ret i, man kan ikke domesticeret et dyr på 14 dage smiley men nu vidste jeg ikke hvordan ræve er jeg kender en der har en ravn som de holder som kæledyr dog flyver den og kommer tilbage som den vil, meeeen det er jo ikke en ræv.
    Kan høre at det er en domesticeret ræv man skal se efter hvis der skulle være nogen mulighed.

• #19   10. okt 2013 Så er det ilva. Der er to udgaver en rødbrun og den her grå

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#20   10. okt 2013 Isabelle, ja det har du ret i jeg ville hellere aldrig anskaffe mig noget for min egen fordel, dyret skal også fungere og have opfyldt alle sine krav, dog har jeg altid haft en forkærlighed for ræve jeg ved ikke hvorfor smiley

• #21   10. okt 2013 Husk at der er særregler for hvordan de skal holdes -og at de stinker helt ekstremt smiley

• #22   10. okt 2013 Man kan godt holde ræv, men man kan ikke hold ræv som en hund..

• #24   10. okt 2013 Synes det lyder som en dårlig ide at holde ræv smiley Det er jo imod dens natur, det kan godt være at den vil have det fint hos dig, emn helt sikkert bedts i naturen!
    Forresten har jeg min helt egen "ræv" han er bare ti gange mere nuttet smiley

profilbillede
  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#26   10. okt 2013 Batdog, Jeg vil straks læse de 2 links og se om jeg er blevet klogere på om jeg skal anskaffe mig en ræv i fremtiden, da jeg tror det kræver mere end en 1 ½ værelses lejlighed smiley
    Jeg vil helt sikkert overveje det og tænke det hele i gennem, så som det ikke er det samme som at holde en hund og at den stinker meget.
    Måske er det et for stort arbejde, og jeg måske bare skulle droppe det, men det finder jeg nok ud af om nogle år.

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#27   10. okt 2013 De er MEGET charmerende smiley og fantastiske, men ved du hvad Nina jeg kommer og henter ham i løbet af næste uge, så er mit behov måske dækket smiley

• #28   10. okt 2013 Ha ha, han er sku alligevel også snart i lømmelalderen så det gør du bare! smiley

• #33   10. okt 2013 De dyr, som er en naturlig del af danmarks vilde dyreliv, må som udgangspunkt ikke holdes i fangenskab. Undtagelser er f.eks. vildtplejestationer eller godkendte private. Men kun for at redde lidende eller forældreløse dyr med henblik på genudsætning.

Man må f.eks. også indfange haletudser, salamandere m.v. til undervisningsbrug, hvis man sætter dem ud igen.

Jeg kan desværre ikke lige finde de relevante lov-§§

Ellers er det nok de domestiserede m.v. man skal søge om tilladelse til at holde.

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#34   10. okt 2013 Se det er sådan jeg håbede på det kunne blive en dag for mig smiley og jeg er sikker på du ville kunne røre ham en dag,hvis du ikke var flyttet :S

• #35   10. okt 2013 du må absolut IKKE tage et vildt dyr ind og bruge som kæledyr....... på ingen tænkelig måde... er du da vimmer man'.. Det er strengt forbudt at tage dyreunger med hjem med mindre du er kvallificeret til at passe dem INDTIL de skal ud i naturen igen..... dette gælder ALLE vildt dyr. smiley

du kan DOG godt, købe en polarræv, de er tamdyr og sælges på f.eks guloggratis, og er opdrættet hos folk der kan fortælle dig ALT om love, osv.. Der er rigtig mange ting du skal kunne opfylde for at få lov til at holde ræv. smiley
    http://www.dyrebrevkassen.dk/html/aktu6.html

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1447

• #36   10. okt 2013 http://flashmanfoxes.webs.com/ hende her opdrætter kæle ræve smiley

• #37   10. okt 2013 angående fuglehold har en voliere med 5 par undulater og to bure med engelske undulater har haft mange slags tropiske fugle....og de stortrives her hos os.billede af mine unger og mor Bella......kan ikke se det er det samme som rævehold (ps vi har nu også ræve i skoven)

profilbillede
  • #38   10. okt 2013 hvis du havde den fjerneste ide om hvor fælt en ræv lugter ville du ikke overveje det smiley

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#39   10. okt 2013 Nu er det heller ikke undulater jeg tænkte på mere en stor ara der sidder i et 2x2 meter bur smiley
    Jeg vil lige se på de sider der er blevet linket og jeg ville skam aldrig tage en vild ræv med mindre den kom til mig for at blive smiley " i wish "
    Men lugter de virkeligt så meget ud fra pelsen eller deres lort ?

• #40   10. okt 2013 Det er deres personlige duft der stinker... den kan ikke vaskes væk eller lign. sådan lugter de bare.

• #41   10. okt 2013 Hvad er det ved ræve du synes er mere spændende end en hund eller kat ?

• #42   10. okt 2013 Hvis du vil søge noget hjælp af folk der faktisk har viden og erfaring om den slags dyr, så vil jeg råde dig til at søge hjælp på denne side:
    http://www.star-reptiles.dk/forum/index.php?sid=534973fe3a24cd2a8124dfe2400eac8d

• #43   10. okt 2013 Og husk på at ræve er HOBBYDYR og ikke KÆLEDYR..

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    apr 2011

#44   11. okt 2013 Okay så vil jeg slå et opslag oppe der inde og se hvad de kan fortælle mig, ja men jeg skal nok huske alle jeres råd.
    Jamen, der er bare et eller andet over en ræv som der ikke er hos hunde og katte,
    det er er også lidt det at de er et vilddyr og de ikke er så nemme igen at holde, hvilket også gør det mere udfordrende, og ja en hobby.
    Men jeg skal nok blive meget meget mere klog på dem før det overhovedet bliver til handling, pt bor jeg i en 1 værelses smiley sååååå der skal lige et hus til først....

• #45   11. okt 2013 Ja, der skal en ret stor voliere til. Du bliver ikke populær på star-reptiles, hvis du vil holde den indenfor som kæledyr, bare et råd. De fokusere nemlig meget på at skabe et så naturligt miljø for dyret som muligt i fangeskab, samt respektere dyrets natur.

• #47   11. okt 2013 Batdog
    Hvis man vil have et domesticeret dyr, hvorfor i alverden så ikke vælge en hund eller kat ? Og hvis det skal fungere som et substitut for en hund, så vælg da en hund ?
    Alt andet er helt tåbeligt!

Jeg kommer ikke til at synes det er smart med kæleræve, uanset hvor domestiserede de er..

Det har taget mange 1000 år fra hunde blev domestiserede til at fungere som de kæledyr vi kender dem idag.

• #49   12. okt 2013 BATDOG
    Jeg tænker på at holde dem som kæledyr- altså at holde dem inde og gå med dem i snor.
    Jeg ser ingen problemer i det, hvis de holdes under rigtige forhold, og der er respekt for dyrets natur ! Men det er ikke hvad jeg læser hos ts

• Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #50   25. feb 2018 Det er lovligt siden 2014 at holde ræv som kæledyr. Man må dog ikke fange en ræv i naturen, det skal være en ræv som er født og opvokset i fangenskab.

Kommentér på:
Hold af Ræv

Annonce