{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Jeg må lige ha' luft. {{forumTopicSubject}}

Jeg er endelig begyndt at følge med i emner om vores dejlige hunde, men KORS hvor er det irriterende, at læse hvordan mange hakker på hinanden, når der er svaret et par gange. Det starter for det meste med et godt emne, som så langsomt udvikler sig til et skænderi blandt nogle enkelte. Hvad med at skrive pænt til og om hinanden?
Hejsa fra Lis smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg må lige ha' luft.
  • #1   17. aug 2006 HØRT HØRT :0)

• #2   17. aug 2006 enig !

• #3   17. aug 2006 Lis: ja det ville altså være dejligt.... det kan ofte ende med meget høje bølger desværre

• #4   17. aug 2006 Ta det som underholdning- der er ikk andet for- desværre!!

• #5   17. aug 2006 Julie:det kan da så kun være ufattelig dårlig underholdning

• #6   17. aug 2006 Helt enig !!

• #7   17. aug 2006 Lis T.: Ja jeg giver dig også ret, lad os alle prøve at tale ordentlig... Jeg har en veninde herinde, som sagde sin mening i et indlæg på en stille og rolig måde, men fordi hun ikke bare snakkede de andre efter munden blev hun haglet ned. Det kan jo ikke være rigtigt alle skal jo have lov til at være her... Det skal lige siges at min veninde tænkte på hundens bedste og var ikke negativ på nogen måde

• #8   17. aug 2006 Tina B: dårlig underholdning måske, men vi kan ikk alle være venner og ja... Så'n noget sker jo, og man kan "brokke" sig (ikke negativt, min ferie hjerne har bare ikk et bedre synonym) så meget som overhovedet muligt men der er ikke andet at gøre end at trække på skuldrene og vende det blinde øje til. Desværre.

• #9   17. aug 2006 HØRT

• #10   17. aug 2006 Ja øv

Nu har jeg kun være med en lille måned, og har efterhånden forstået at man skal læse det igennem man skriver MANGE gang, for at være sikker på at det ikke kan misforståes.

Tror også lidt det er endt i at folk har vendt sig til at blive hakket på, så svar/indlæg bliver læst med kritiske øjne. Forstår i hvad jeg mener?

Endte det eller også er der nogen som savner drama i hver dagen...

• #11   17. aug 2006 Det jeg mener er at nogen vil bare misforstår det man skriver, og læse det negativt...

• #12   17. aug 2006 Sabrina: helt enig. Oss derfor jeg holder mig fra de mest kontroversielle tråde, og søger hjælp andre steder hvis mit "problem" kan misforståes. Det er aldrig rart at blive haglet på sine meninger- for det er jo en selv og ens "inderste".

• #14   17. aug 2006 Julie: du har ret i at ikke alle kan være venner, men derfor kan man jo godt holde en ordentlig tone, selvom man ikke er enige

• #15   17. aug 2006 Julie P: Det må da være muligt at stoppe, når nogen springer fra tråden og begynder at blive personlig. Jeg har bemærket, at det som oftest er de samme, der kommer med negative bølger.
    Hejsa fra Lis.

• #16   17. aug 2006 Tina.: Jeg er helt enig med dig.

• #17   17. aug 2006 Lis T: ikk det jeg mente- mener at man kan sige så mange gange at " vi skal tale pænt" og så når bølgerne går højt med f.eks muskelhunde, dyremishandling osv så glemmer folk de gode intensioner og sviner hinanden til.
    Går skam oss ind for en god tone. Fatter ikke at folk kan få sig til at bli personlige, men forstår godt hva der sker... hvis i forstår

• #18   17. aug 2006 Sabrina: kan fortælle dig hvorfor min hund har en sut. Fordi han har stjålet den fra en venindes lillebror- og elsker at gnaske på den.

• #19   17. aug 2006 Julie: forstår godt hvad du mener *S*

• #20   17. aug 2006 Nogle gange er der nogen der har meget lidt forståelse for at tingene kan ses gennem andre briller end dem man selv har på.

Der er også nogen der altid føler at alle er imod dem.

Min erfaring er at når folk løber tør for argumenter så går de efter manden frem for bolden.

En del af at debattere er vel at flytte grænser og måske endre meninger, men det sker jo ikke hvis alle kun vil høre sig selv.

Man kunne jo snakke til andre som man gerne selv vil snakkes til smiley

• #21   17. aug 2006 Sabrina>> Jamen du må da gerne linke til de tråde du mener jeg har ødelagt.

I hvert indlæg hvor man finder dig i, sys jeg at der bliver diskuteret .. (??) = Nu er det vel det trådene er til, eller er der noget jeg, og en stor del af sidens andre brugere, har misforstået?

• #22   17. aug 2006 Pauseklovn: Er kun helt enig med dig, men dessvære er der nogle der mener at når man smider med sten bliver de bedere hørt "GG" men giver tidest en dårlig atmosvære her på HG

• #23   17. aug 2006 Pauseklovn... -helt enig, men når diskussionen kører kan bølgerne gå højt. Alle vil jo gerne have andre til at forstå, ens eget synspunkt og omvendt. Stopper, når min egen grænse er nået, hvilket jeg tror andre også gør.

• #24   17. aug 2006 B. P >> Bølgerne kan godt gå højt, men derfor kan man jo godt høre hvad andre siger, selvom det kan være svært når man brænder for noget, især de hotte emner.

• #25   17. aug 2006 Sabrina R>> At du føler du slettede tråden fordi du ikke mente du fik svar på dit spørgsmål må stå for din regning. Du oprettede tråden og slettede den igen, så jeg oprettede MIN EGEN tråd med et andet spørgsmål, men right, også om sutter, for at høre andres mening, den måtte jeg jo ikke høre i den tråd du havde oprettet. Har du patent på at stille spørgsmål omhandelende sutter?

Du vælger selv at deltage i den nye tråd, og jeg mener ikke nogen steder jeg sviner nogen til. I stedet siger du. "du gør det måske selv siden du kommer med den kommentar"

Men du må komme med flere tråde eftersom du jo siger det er alle tråde jeg deltager i der ender i debat.

At den tråd skal inddrages i flere tråde synes jeg er plat.

• #26   17. aug 2006 Pauseklovn... - enig, man må høre hvad "modparten" har at sige og derefter modargumenterer, såfremt man er uenig. Og ja - vi har jo alle vore kæpheste, ikke sandt?

• #27   17. aug 2006 Der er jo ingen ide i at søge hjælp, hvis man ikke vil høre sandheden, og sandheden er forskelleig fra person til person. Det må man være indstillet på, når man opretter en tråd i et forum, hvor der kommer flere 1.000... Selvfølgelig i en ordentlig tone

• #28   17. aug 2006 Hjææælp. Prøv lige at læse hele dette emne fra top til bund. Igen bliver der smidt med sten. Tal dog pænt til hinanden for pokker.

• #29   17. aug 2006 Sabrina>> Jeg oprettede en tråd inspireret af din tråd som du jo valgte at slette.

I er for langt ude..!! Hvad er der nu galt??????

B.P>> Det er jo det man har smiley

• #30   17. aug 2006 Lis T >> Beklager at dette også skulle trædes i i din tråd smiley

• #31   17. aug 2006 HA HA det her er bare HG op af dage!! HA HA!! Det er sgu da lidt underholdende!!

• #32   17. aug 2006 Hørt - men desværre er det svært at praktisere.

Har dog været "heldig" at mine tråde ikke er endt med skænderier, men er da forberedt på det kan ske. Men hvor er det øv.

Vi er her alle med et fælles mål, at fortælle om vores dejlige hunde, og de oplevelser vi har med dem. Det sidste man ønsker er brok og ballade, det er bare så unødvendigt.

Er der en hund man absolut ikke bryder sig om - så tie i stedet for at kritisere. Tænk på at mennesket i den "anden ende" elsker sin hund betingelsesløst, og kritik gør virkelig ondt.

Når jeg ser en hund som jeg ikke kender godt nok, og måske synes er lidt speciel, jamen så tænker jeg - der er da en grund til at ejeren har netop den hund - den er jo helt unik for dem. Lad det være ved det, i stedet for absolut at skulle ha' en mening om alt.

I sådan et forum kender vi jo heller ikke hinanden godt nok og især ikke hundene, til at gøre os til dommere overfor hundene. Der er sikkert mange ting vi er uenige om, men lad os holde det på et sobert plan, så vi kan "tåle at se hinanden i øjnene". Lad os da hygge os i stedet for - livet er for kort til brok.

Det var bare min mening.

Ha' en fortsat god aften.

Gitte

Kommentér på:
Jeg må lige ha' luft.

Annonce