1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er tegneriet godt nok til bestillinger??? Er tegneriet godt nok til bestillinger???

Halløj hg
Nu henvender jeg mig lige primært til jer der laver tegnebestillinger, men alle må da gerne svare smiley
Det forholder sig sådan at jeg har tænkt lidt over om jeg skulle kaste mig ud i at tilbyde bestillinger på portrætter af menesker/dyr med ganske almindelige tegneblyanter på tegnepapir, med den stil jeg tegner mest i (naturealistisk), men men men.... jeg er selvføleglig vildt kritisk over om det jeg laver, er godt nok?! Mine venner og familie, (den del af dem som også tegner smiley ), siger at jeg er god og burde lave bestillinger, men hvad synes i? Er det for dumt at prøve det af, bedømt ud fra mine evner? For jeg er jo udmærket klar over, at jeg ikke er verdens bedste tegner, (så selvfølegelig ville prisen heller ikke være synderlig høj), men kan man være for "dårlig" til at lave bestillinger? Hvis det nu endelig skulle vise sig at jeg faktisk er god nok, hvad ville i så bedømme mine tegninger til prismæssigt? Fx sådan et hundeportræt her, lavet på A4 cansonpapir, med tegneblyanter fra panduro hobby... den har vist taget mig I ALT 5-6 timer ca. og lavet over en halvanden måned vil jeg tro...

Men ja det er helt i orden hvis i fraråder mig det, eller siger at jeg skal udskyde det, jeg er ikke tøsefornærmet på det punkt smiley ellers ville jeg nok heller ikke have lavet en tråd omkring det smiley Så ja alle råd modtages glædeligt!
-Nina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er tegneriet godt nok til bestillinger???
  • #1   27. okt 2013 BTW I har ikke set et menneekeporttræt lavet af mig før... her er et... er jeg god nok til mennskeportrætter???

profilbillede
  • #2   27. okt 2013 Synes du er super dygtig!! Men synes der er et stykke vej inden du kan tage betaling for det...

• #3   27. okt 2013 Nu har jeg bare set dit galleri her inde, og jeg synes der er stor forskel på dine tegninger.
    Ingen tvivl om at kan du leverer tegninger som den du har lagt her ind i tråden, hver gang, så kan du sagtens tage i mod bestillinger! Sagtens!

Men hvis resultatet er mere svingende endnu, så synes jeg du skal vente, eller evt. Gøre det klart at resultatet kan svinge, eller tage ekstra tid til du når et resultat du og kunden er tilfreds med.

• #4   27. okt 2013 Ok, altså det galleri med tegninger jeg har lagt op er også med lidt gamle tegninger, hvor jeg vare mere sjusket. Men ja måske det er bedre at vente et par år ell. vil jo helst ikke kaste mig ud i noget for hurtigt smiley

• #8   27. okt 2013 Du er rigtig god til skyggelægningen og jeg er sikker på at der er mange som gerne vil betale for et af dine tegninger.

Rent teknisk, så er du der dog ikke helt endnu. Brug lidt mere tid på dine skitser og sørg for at proportionerne er på plads inden du går i gang med detajlerne og skyggelægningen. Gå gerne lidt fra din tegning og kom tilbage efter nogle timer, vend den på hovedet, hold den op foran et spejl, så bliver fejlene nemmere at se og rette. smiley

• #9   27. okt 2013 Ja proportionerne... det handler jo om at lave en god skitse med præcise mål på hvor tingene skal sidde... måske mit svage punkt ;D Jeg øver mig også mest i det, har bl.a. en bog med forskellige guides og tricks til skygger, porportioner osv. Og ja tvivler på at nogen tegenere er god venner med scanneren smiley

• #10   27. okt 2013 Ok tak for tipsene M. I smiley

• #12   27. okt 2013 Jeg plejede også at kæmpe med scanneren, men nu har jeg en HP Scanjet 4850 og den tager fint blyantstegninger. Problemer opstår så bare når jeg har en tegning som er for stor til scanneren og jeg ikke vil risikere at krølle papiret ved at scanne i portioner. smiley

• #13   27. okt 2013 Nina din hundetegning er fin, men din mennesketegning er ikke god nok til at tage penge for smiley

• #15   27. okt 2013 Tak for alle jeres venlige beskeder og råd, man kan jo altid få svar på næsten alt herinde smiley så vil jeg nok vente med de bestillinger, synes jo også bare det er sjovt at tegne, det er ikke ligefrem noget jeg satser på at tjene penge på ;D

• #16   27. okt 2013 Jeg syntes det er en vigtig detalje hvis vi må se de billeder der er tegnet efter. Det er ret afgørende at det er meget vellignende hvis jeg skulle betale for det f.ex

• #17   27. okt 2013 Det må du da gerne smiley Dette er billedet til mudien, og ja jeg ved godt at den er mere... skæv?... på billedet smiley Som sagt mangler jeg jo også lidt proportionsøvelse smiley

profilbillede
  • #21   27. okt 2013 Jo tak kender godt til det med at man lige skal stoppe op og sammenligne, må vel bare gøre ekstra meget ud af skitserne;-)

• #23   27. okt 2013 Ja, må lære at der er noget der hedder en lineal smiley men Tak smiley

Kommentér på:
Er tegneriet godt nok til bestillinger???

Annonce