2.809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

god måde at støtte ens ankel på god måde at støtte ens ankel på

vrækkede rundt på foden i sommers og forstuvede min ankel, har så efter følgende brækkede rundt på den flere gange og knaser og knækker godt der inde når der sker :S

og er ved at være træt af at vrække rundt og tænkte om der er nogen der kender noget smart man kan gøre evt med støtte bind?

lægen siger forresten den ikke virker mere ustabil end den anden ankel som jeg aldrig vrækker rundt på, men er ved at være godt træt af det smiley
Har vrækket rundt på den ca 5-6 gange siden det skete første gang i sommers og sidst havde jeg det som om en der stod med en flamme kaster og brændte min ankel inde fra, det gør afsindig ondt :S

så alle forslag til at gør ens ankel stærker modtages gerne smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  god måde at støtte ens ankel på
  • #1   29. okt 2013 Vippebræt !! Uden tvivl smiley

• #2   29. okt 2013 Støttebind over en længere periode er ikke godt, men sørg for at få fodtøj der går godt op omkring anklen og skal snørres , ikke alt for stift men heller ikke "blødt stof" Det rigtige fodtøj støtter mere end man lige tror.

Klipklapper og ballarinaer er no go hvis man vrikker rundt konstant det skal være fodtøj der sidder fast på foden.
    Selv har jeg dog støttebind ( sportsbind) til når jeg har været et fjols og er vrikket rundt endnu en gang, nu har jeg efterhånden været igennem en del brud på anklerne smiley så her er inliners/skøjter og skistøvler no go da de er alt for stive, til daglig går jeg gerne i basket støvler, eller lign. fodtøj der går op over ankelen, og det har bestemt virket her , De sidste par år har jeg ikke været ude for helt så mange dumme vrid i ankelen

• #3   29. okt 2013 hvor køber man sådan en vippe bræt?

Sabrina: okay troede det ville hjælpe at gå med støtte bind eller noget så var det godt jeg ikke købte det smiley mine sko jeg går meget i pt er med høj ankel så det fint smiley

Forstår bare ikke hvorfor min ankel pluslig er blevet så dum efter jeg vrikkede rundt i sommers smiley

her sidst jeg vrikkede rundt var jeg overbevist om den var brækket har aldrig oplevet sådan en smerte havde som om at min ankel var i ild og havde bare lyst til at råbe, men efter lige have sat og ømmet mig kunne jeg støtte på den igen, så heldigvis ikke brækket, men forstår bare ikke at lægen siger der intet er når jeg vrikker så tit rundt nu smiley

• #4   29. okt 2013 Da jeg brækkede min ankel for lidt over 2 år siden, købte jeg sådan en fidus i Lidl for 25 kr. Magen til dem, som de har i Matas (der koster de vist lidt under 200 smiley ) (neopren-ankelstøttebind)
    Jeg brugte den meget i starten, da forbinding og støvle var kommet af og bruger den stadig af og til. Jeg kan godt have den på i et par snørrestøvler eller sneakers og synes den støtter godt.

• #5   29. okt 2013 Og ja, det er vigtigt at træne.
    Jeg har trænet meget på trapper (stepøvelser) op og ned både forlæns, baglæns og med siden til; stå med hælen udover kanten og vip; Scuat, som styrker hele benet; Ligge med fusserne oppe og lave cirkler med fødderne o.s.v.

• #6   29. okt 2013 ...

profilbillede
  • #7   29. okt 2013 miemiv: kan man stadig få den i lidl?

• #8   29. okt 2013 Det tror jeg desværre ikke, men måske kan man finde en billigere end i Matas på nettet.
    Prøv at kigge her:

http://www.pricerunner.dk/sp/neopren-ankelbind.html

• #9   29. okt 2013 okay takker smiley
    må håbe det virker smiley

• #10   29. okt 2013 Vippebræt tilslutter jeg mig!
    Vrikkede konstant om som barn, mange mange gange om dagen, og løsningen var sko der støttede og vippebræts øvelser HVER dag. Det har hjulpet!

• #11   29. okt 2013 Vippebræt findes ofte i bilka til billige penge smiley
    Du kan også finde et trappetrin, stå med forfoden på trinet. Så rejser du dig op på tæer også køre langsomt ned. Hårdt træning for ankel !

• #12   29. okt 2013 En anden god ting for at genoptræne foden er når man eksempelvis står og børster tænder så står du på et ben på den "dårlige" fod. Og som de andre siger så er det ikke godt at gå med skinne hele tiden men hvis du dyrker motion. Bør du have den på hvergang. Og det bør du gøre op til et halvt år før foden er god igen smiley

• #13   30. okt 2013 Julie - det er en rigtig god øvelse, men man skal også træne til den anden side.

Og så skal man huske at det ikke er store hurtige vip, men små, langsomme, kontrollerede vip.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #14   30. okt 2013 Sko med skaft

• #15   30. okt 2013 Ja selvfølgelig!
    Fordelen ved ankel træning, er at man (for det meste) altid har en rask side, som kan hjælpe til den dårlige..
    Den med trappe trinet, er MEGET langsomme træk. og det er HELT op og HELT ned (med mindre der er smerte selvf)

Kommentér på:
god måde at støtte ens ankel på

Annonce