1.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Juletræ Juletræ

Ja ja ja ja ja og ja

Ved der er længe til jul men seriøst aner intet om juletræ og for første gang siden jeg var lille vil jeg nu købe et juletræ da jeg har min egen familie som jeg ønsker nogle gode stunder med.

Men hvornår pokker køber man de træer for syntes tit de er til salg længe inden juleaften.

Hvad er standart prisen for et juletræ.
Og kender nogen til et sted nær holstebro hvor man selv må fælde.

Er der regler om at de skal stå i et antal dage før de kommer ind.

Og hvad er det med nogen sprøjter hårlak på hvad hjælper det og er det ikke pisse farligt.

Håber i kan hjælpe mig.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juletræ
  • #1   8. nov 2013 Jeg henter altid træet den 22. dec og tager det ind den 23. (så kan den lige nå at få sne og vand af inden). Men det er ikke en "regel". Mange tager træet ind allerede 1. dec. Personligt synes jeg det er for tidligt. Men det er jo smag og behag.
    Hårlakken må være for at holde på nålene så det ikke drysser SÅ meget. Men det er mest et problem hvis træet skal stå inde i meget lang tid (en måned). Tror jeg. Normandsgran drysser stort set ikke. Og stikker heller ikke. Det gør der imod rødgran som så typisk er billigere.

• #2   8. nov 2013 Du kan købe et juletræ i god tid og have det stående udenfor, indtil du vil have det ind. Kom evt. vand i nede ved stammen, hvis det er muligt.
    Og så kan jeg anbefale Normannsgran eller Ædelgran, da de ikke drysser så meget som f.eks. Rødgran.
    Du kan godt tage det ind samme dag, som du køber det, men jo længere det står inde i tør stuetemperatur, des kortere tid "lever det" og begynder at drysse...

• #3   8. nov 2013 Du skal i hvert fald lade være med at tage det ind alt for længe før juleaften -.- (siger hende som sidste år partout ville have sit juletræ ind 12 dage før jul og endte med at måtte købe et nyt og var ved at stoppe hele støvsugersystemet med nåle -.-)

• #4   8. nov 2013 Der er masser af steder der ude. Pak familien i bilen og fæld det selv, det er så hyggeligt! Og man kan se træet.
    Ved mine forældre vist plejer at hente i Tvis.. Eller kig her i linket (link fjernet)

Et stort familietræ i normannsgran ligger på omkring 3-400kr på de kanter. ( men det er vist svingende fra sæson til sæson). Inde i byerne og på Sjælland kan de koste det hvide ud af øjnene.

• #5   8. nov 2013 Vi plejer at hente weekenden eller to før juleaften. Så står den nogle dage. Og pakkes ud så grene lige kan slå sig ud og den kan dryppe af. Vi tar ind omkring den 21..

• #7   8. nov 2013 Tak for jeres svar og link

• #8   8. nov 2013 Jeg køber træet 2. søndag i advent - jeg fælder naturligvis selv - så pynter jeg det en uges tid før jul. Jeg giver omkring kr. 200.- for det. Træet får lov til at stå til lige efter nytår. Sidste år så mit træ sådan ud:

profilbillede
  • #11   9. nov 2013 Vi får det hjem til mine forældre omkring den 20-21. Tager det så ind i huset den 23.

• #12   9. nov 2013 ven henter 2 weekend i dec. og så står det uden for til den 23 hvor vi tager det ind, hvis vi holder jul hjemme lev og mærke. ellers tager vi det ind den weekend vi henert og pynter smiley og så ned inden vi tager på jule og nytår. vi gav 250 kr for vores træ sidste år i fældselv.

Kommentér på:
Juletræ

Annonce