1.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Drømme der gentager sig Drømme der gentager sig

Jeg har ligeså længe jeg kan huske haft en ond drøm. Da jeg var yngre kom den oftere end den gør nu.
Det foregår i min fars lejlighed hvor jeg boede fra jeg blev født og til jeg var næsten 19. Min far bor der endnu.

Jeg ligger og sover, og når jeg vågner går jeg nedenunder i køkkenet hvor familien sidder, men de er alle sammen blevet til monstre. Jeg skynder mig ud ad hoveddøren og ind til naboen, der åbner døren. Hun er også sådan et monster, og pludselig vælter det ud fra alle lejlighederne (området er 2-etagers lejligheder der ligger i lange blokke overfor hinanden, i 2 rækker, med legepladser inde i midten) men folk der er blevet til monstre. Jeg når som regel kun til at blive rigtig bange, før jeg vågner, men nogle gange når de at jagte mig lidt.

Er der andre der har lignende slags drømme som I har haft i mange, mange år?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømme der gentager sig
  • #1   14. nov 2013 Jeps. Jeg har haft den samme drøm siden jeg var ganske ung. 5-6 år tror jeg? Det mærkelige er, at det er tydeligt et barns mareridt og alligevel er jeg stadig bange når jeg har den nu - som 35 årig *ruller med øjnenen*

Min drøm foregår på en campingplads på Skåstrup strand, hvor vi altid var på bibelcamping med mine bedsteforældre da jeg var barn. I bunden af campingpladsen står et cirkustelt. Inde i det telt er der en flodhest, der nærmest fylder hele teltet. Jeg ved at den vil gøre min lillesøster fortræd og jeg må beskytte hende. Men alt jeg har som våben er en ske! Jeg prøver dog alligevel, selvom jeg ved det er omsonst - vågner altid med hjertebanken og fornemmelsen af at jeg står overfor en umulig opgave, som er dømt til at mislykkes!

• #2   14. nov 2013 Jep. Men den er langt mere latterlig end jer andres. Og snart lidt tid siden jeg har haft den.
    Anders And, Rip, Rap og Rup kaster rådne æbler efter mig. Totalt til grin, og alligevel vågner jeg altid op badet ind i sved og med hjertebanken! smiley
    Men jeg har jævnligt mareridt, de er bare som oftest af varierende handling.

• #4   14. nov 2013 Jeg har heldigvis ikke de samme onde drømme mere som da jeg var barn.. Men der havde jeg også 2-3 der gentog sig ofte.
    Jeg tror det for mig handler om at jeg har fået arbejdet med nogle traumer og det har sandsynligvis gjort at jeg ikke drømmer disse drømme mere.
    Det er faktisk længe siden jeg sådan rigtigt har haft mareridt.. Heldigvis smiley

• #5   14. nov 2013 Drømmer dem ikke mere, men kan huske at jeg har drømt at jeg skulle væk...hurtigt, kan ikke huske fra hvad, men pludselig løber jeg i kugler...i ved, som der os er i Lalandia osv. kan ikke komme væk...hvis ikke der er kugler, så virker mine ben bare ikke...de kan ikke løbe.

• #6   14. nov 2013 Jeg har, siden jeg var lille og har det stadig med jævne mellemrum, haft mareridt, hvor jeg falder ned til søløverne i Aalborg Zoo. Det er forfærdeligt og jeg vågner altid med et spjæt, når jeg rammer vandet.

• #7   14. nov 2013 Er der nogen der har prøvet at læse på hvad drømmene betyder? smiley
    Det kan være ret spændene hvis man tror på sådan noget.

• #9   14. nov 2013 Rikke: Hvordan det?

• #10   14. nov 2013 Sådan noget drømmetydning smiley

http://dreamalive.dk/drommetydning/

det var bare en tilfældig side,, og har ikke læst det hele, men det forklarer meget godt smiley

Som hvis man drømmer om vand har det en betydning

• #12   14. nov 2013 Drømmer ofte at jeg falder ud af en karrusel.. Nogle gange falder jeg, nogle gange kæmper jeg for alt i verdenen for at holde fast resten af turen mens jeg hænger og dingler

• #13   14. nov 2013 Den drøm jeg har beskrevet, står desværre ikke på listen, men jeg kom i tanke om at jeg også MANGE gange har drømt at mine tænder falder ud. Den har jeg dog ikke haft i et års tid. Den vil jeg lige læse om.

• #14   14. nov 2013 Jeg drømmer tit, at jeg slår på folk og er meget voldelig. Bagefter bliver jeg altid ked af det og prøver at gøre det godt igen. Det er ofte de samme mennesker, der er med. Jeg ved, det er min underbevidsthed, der er på arbejde her. Ofte er det jo pga. nogle frustrationer jeg har omkring de her folk i virkeligheden.

• #15   14. nov 2013 På lidt over et år, har jeg nok haft den mest mærkelig drøm gentagne gange.. Og egentlig kan jeg ikke andet end at grine af den.
    Den handler om at min kæreste er blevet sexolog for et stort T-rex par, som danser rundt imens min kæreste står på hænder og klapper af dem med fødderne. De opdager mig så og den eneste måde, jeg kan slippe væk fra dem, inden de æder mig er at kaste hundehvalpe med bleer på efter dem. Min drøm slutter så altid med at T-rexerne bliver forvandlet til store grå alfer...

Hvis en drømmetyder, skulle tyde det, ville hun/han da erklærer mig fuldstændig sindsyg smiley

• #16   14. nov 2013 Orrrk ja.
    Har så længe jeg kan huske, været bange for køer. Jeg er opvokset med køer hjemme hos mine bedsteforældre.

Mine maridt har altid køer og især tyrer med i, og det foregår altid hjemme på gården ved mine bedsteforældre.
    I mine maridt bliver jeg jagtet af dem, de står og venter på jeg kommer ud, og prøver ligefrem og bryde ind til mig.
    Puuuh, hader de drømme..

• #17   14. nov 2013 Har ikke drømme, der stadig gentager sig, men som lille havde jeg specielt to tilbagevendende mareridt.

Den første var fra jeg var 3 år,og et par år frem, hvor jeg blev ved med at drømme, at jeg var i et hvidt køkken, hvor min mor og far også var, samt en krokodille. Der var et skab, en ovn og et fritstående bord. Mine forældre gemte sig i ovnen og skabet, hvor lågerne kunne lukkes, men jeg gemte mig under bordet, hvor krokodillen nemt kunne finde mig. Jeg råbte på hjælp, men fik ingen.

Mit andet mareridt overtog det første, og handlede om en heks i kælderen, der kun kom frem, når jeg var alene. - Hun ville forgifte mig, og jeg kunne ikke råbe om hjælp...

Tror ikke det kræver så meget drømmetydning, at forstå mine drømme
    Første mareridt startede ovenpå en periode, hvor min mor havde ligget på sygehuset i 3 måneder, og min far var et nervevrag. Min mor fødte en dødfødt søn, og det tog hårdt på dem - så tror da bestemt at drømmene har noget at gøre med, at jeg har følt mig svigtet i den periode. - (skal altså lige siges at jeg har jordens dejligste forældre, som ikke har svigtet mig, blot var min mor været væk, og min far ked af det:-) - men det er sgi nok hårdt, når man er et lille barn:-)

Som voksen har jeg nogle andre drømme, som går igen - Dræber ret ofte en eller anden ukendt person (ved et uheld), og forsøger derefter at skjule det:-/ - Vågner altid, fordi det gør så ondt indeni, når jeg i drømmen tænker over, hvad jeg har gjort.

• #19   14. nov 2013 Puh ja har også sådan en tilbagevendende drøm, kan ikke huske hvornår den præcis startede men det er år siden
    Jeg er i et hus, der er en blanding af min farbrors nuværende og tidligere hus.
    Der er utrolig mange rum og bagerst i huset er der en gennemgående trappe der starter i kælderen og ender på 2. sal.
    Jeg starter altid i stueetagen og kan gå op på 1. sal.
    For at komme på 2. sal skal man op af en stejl trappe/stige. Der er nogle rum hvor jeg ved at hvis jeg går derind er der onde spøgelser/ånder og man kan næsten ikke komme ud igen. De spærrer døren, hiver fat i en, trækker en væk fra døren ol.
    Og kælderen er ned af en lille trappe og så kommer man til et åbent rum fra det rum går der en lang gang hen til et andet lille rum hvor der er et hul/mørk tunnel.
    Jeg ved der i kælderen er et endnu værre spøgelse/ånd, dog har jeg aldrig set den. Jeg tør ikke rigtig gå ned i tunnelen, kun et lille stykke indtil den giver et knæk.
    Jeg har ofte en med (kan ikke rigtig sætte ansigt på, men ved det er en af mine venner) og vedkommende er altid tæt på at dø pga ånderne.
    Af og til bliver min ven også "taget" og mishandlet.
    Når man holder sig i den "gode" del af huset er der stille og roligt, men kommer man for tæt på de to "dårlige" steder begynder der at ske en masse uforklarlige ting.
    Hader den drøm, vågner altid og har det så mærkeligt

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #20   14. nov 2013 Da jeg var lille var jeg besat af drømme. Jeg læste en masse bøger om drømmetydning (både teoretikere som Freud, men også pop-bøger), og så en masse programmer.

Det jeg fik mest ud af var da der var en person der havde skrevet at hun ikke brugte andres skemaer/tydninger. Hun tænkte på mønstre i hendes vågne liv og analyserede drømmene ud fra det. Hun skrev at når man havde fundet ud af hvad ens drøm betød - eller hvad ens underbevidsthed har brug for at bearbejde - så vidste man bare at det var det rigtige. Det har jeg brugt lige siden. Har ikke åbnet bøger om emnet siden - andet end egne drømme dagbøger...

Kommentér på:
Drømme der gentager sig

Annonce