Spørgsmål andgående renlighed?! {{forumTopicSubject}}
Kære hunde galleri.
Har lige et spørgsmål som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med, for 3 uger siden hentede vi en lækker lille chihuahua, Robin på 8 måneder, han er en rigtig dejlige hund, men det er et problem som er ved at gå mig på. Robin tisser og skider indenfor, der hvor vi hentede ham fra var han vant til at måtte gøre det indenfor, bare det var på avispapir, derfor gjorde vi i starten sådan at hver gang han gjorde det satte vi ham derover på... men han gør det alle andre steder, trods jeg går rigtig mange ture med ham om dagen, og lange ture, når han har gjort det, tørre jeg det grundigt op og bruger rodalon så der ikke er lugtrester, men man skal jo ikke skælde ham ud når han har gjort det....så håber at der er nogen som kan hjælpe mig!!
Med venlig hilsen Diana og Robin
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
Det er de færreste hunde man kan trylle renlige på 3 måneder... Især når det gælder en 8 mrd gammel chi..
Tålmodighed, rutiner, mange ture og Rodalon..
God arbejdslyst og tillykke med ham.
maj 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 17
Tak!
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
En af finterne er at gå en lille tur- fast rute og samme vej HVER gang. Komme hjem, være inde i 2 minutter med snor på og så ud og gå samme tur igen.
Mange hunde er ikke trygge ved at besørge udenfor og derfor oplever man tit at de holder sig på turen, hvorefter de går hjem og tisser på gulvet, fordi det er trygt at være indendørs.
Dette kan man forsøge at omkode, hvis man bruger min taktik- så kan vovse simpelthen ikke holde sig og bliver derfor nødt til at besørge og vil gradvist vænne sig til at den tur ( fast rute) også er tryg og at det er okay at besørge på tur.
Hvis du fx møder en anden hund på turen, så skal du forvente at fokus fra " tissetur" er flyttet og at du må gentage proceduren indtil der er gevinst..
maj 2013
maj 2013
Spørgsmål andgående renlighed?!