Penicillin og rødvin? Penicillin og rødvin?
Nogle, der eventuelt skulle vide, om det er en skadelig kombination? ... Rettere sagt er det en erstatning for penicillin, der hedder Hexabotin (erythromycin)... -Der står intet om det i indlægssedlen
Har nemlig drukket 2 små glas rødvin, og kommer nu i tvivl om jeg lige burde vente et par timer før jeg starter på pillekuren.- Infektionen er ikke så fremskreden endnu!
Og ja, lægen sagde jeg skulle starte i eftermiddags, men selv samme læge ordinerede penicillin til mig, selvom jeg HAVDE sagt, at jeg var allergisk, og sagde at jeg sagtens kunne tåle det (farmaceuten og vagtlægen var af en anden holdning, så giver knapt så meget for, hvad lægen sagde)
Anyone?
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
Antabus-virkning
Men både han og Olsen understreker at det er noen typer antibiotika som absolutt ikke må blandes med alkohol.
Av disse er Flagyl den mest brukte.
Flagyl brukes blant annet mot infeksjoner i magen, og infeksjoner i underlivet hos kvinner, og må ikke under noen omstendigheter kombineres med alkohol.
- Det kan føre til en effekt liknende antabus som kan gjøre at du blir veldig dårlig. Det frarådes derfor å drikke alkohol under og i ett døgn etter avsluttet kur med Flagyl/Metronidazol, sier Olsen.
Ifølge Apotek1 vil antabus-effekten arte seg som sterkt ubehag i hele kroppen, man får hodepine, hjertebank, brekninger og følelse av åndenød. I alvorlige tilfeller kan det være behov for behandling på sykehus.
fra denne side http://www.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article726073.ece
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Det har ikke antabus effekt!
Jeg ville så nok droppe alkoholen de næste dage - dit antibiotika kan i sig selv give kvalme og opkast - og det er bare ikke rart med rødvin i maven
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Tror heller ikke at lysten til at drikke et glas rødvin bliver stor de næste par dage - synes jeg er begyndt at mærke feberen:-(
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Men jeg ville ikke blande penicillin med rødvin. Jeg fik engang at vide af min læge, at nogen former for penicillin har samme virkning som antabus. Så pas på!
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Penicillin og rødvin?