{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Tjek af modermærke / fjernelse? {{forumTopicSubject}}

Hey Hg.

Jeg skal til læge på tirsdag og have tjekket et par modermærker, da der er forandringer i dem, det er især det ene jeg er bekymret for, da der ligesom er voksen en slags sårskorpe oveni det ( og det er ikke bare et sår, for det har været der i 2 måneder nu), den er også mørkere end resten af modermærket.

Så har jeg et andet som har skiftet form, det er ikke rundt mere, men mere "blomster" agtig i kanten, og er blevet rødt udenom.

Men skal jeg forberede mig på at lægen fjerne dem med det samme, eller? Jeg har aldrig fået tjekket sådan noget før, og har det ikke så godt med sådanne ting, så har brug for at være så godt forberedt som muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjek af modermærke / fjernelse?
  • #1   9. dec 2013 Jeg fik ikke fjernet mine med det samme. For det tager længere tid en de der 15 min eller hvor længe det er en tid hos lægen normalt vare. Fik en ny tid og fik dem fjernet en uges tid senere.

  • #3   9. dec 2013 Jeg har egentlig også selv tænkt at det nok ikke ville blive samme dag, men som sagt har jeg bare brug for at forberede mig, for ikke at gå total i panik hvis lægen pludselig siger " ja dem fjerne vi lige med det samme" .

    Jeg har lige fået ny læge, så hvordan tingende fungere deroppe aner jeg intet om, er første gang jeg skal derhen. Vi bor i en lille by, og har et lægehus med 4 læger, 2 sygeplejersker , og et par andre ansatte. Så jeg tænker at de nok selv tager sig af sådan noget, og ikke henviser til hudlæge. Men igen, har aldrig været der, og har heller aldrig fået tjekket modermærker før, så aner jo ikke hvordan det fungere.


  • #4   9. dec 2013 Om de fjerner det selv kommer vidst lidt an på hvor de sidder, hvor nemt de kan fjerne dem pænt og sådan. Og om de ser meget suspekte ud så der skal proff øjne på.



  • #6   9. dec 2013 Tak for beskrivelsen, og tak for at skære det ud i pap Kathrine smiley

    Ved godt det for mange er ingenting, men når man lider af angst er det altså bare lidt anderledes, plus det jo også er første gang ved den nye læge, som i forvejen giver mig knuder i maven. Har det ikke specielt godt med læger/sygeplejersker osv, var dog super tryg ved min gamle læge, men blev nød til at skrifte pga. afstand ( det var for besværligt for mig) .


  • #8   9. dec 2013 Kathrine: Jeg er også vanvittig nålefobisk, så det skal nok blive sjovt smiley Jeg har også ret mange modermærker, men de er heldigvis normale at se på. Men de to der ser altså ret suspekte ud, især det ene. Jeg er 99% sikker på det ene skal fjernes, jeg har googlet lidt, kigget billeder osv, og det ene ligner en del af de billeder der vises af modermærkekræft. Altså misforstå mig ikke, er ikke fordi jeg tror jeg er ved at dø eller noget smiley Men jeg tror bare at i hvert fald det ene skal fjernes.
    '
    Jeg er jo også solskoldet HVER sommer ,selvom jeg bruger faktor500 ( overdrivelse fremmer forståelse) . Så ved jo at min hud er meget udsat.

    Men ja, nu må jeg se hvad lægen siger tirsdag, og så tage den derfra.


  • #10   9. dec 2013 Det er selve nålen der er mit problem, for syntes ikke stik gør ondt. Eller jo når jeg får taget blodprøve kan det godt gøre lidt ondt, men det er fordi jeg er svær at tappe blod fra, så de oftest skal gøre det i hånden, og der gør det altså bare ondt, og især bagefter. Men kigger altid væk når jeg skal stikkes, og siger også inden at jeg IKKE vil se kanylen, for så ved jeg at jeg panikker som et barn på 5 smiley

    Jeg skal nok lige give en update, håber også på det ikke er noget, men hellere lige få det tjekket, end at tænke " ej det er ikke noget", og så opdage nogle år efter, at man nu har kræft som har spredt sig.


  • #11   9. dec 2013 Så er det ikke nu jeg skal fortælle at lokalbedøvelsen ikke virkede ordenligt på mig vel ? *GG*

  • #12   9. dec 2013 Rikke : sender dig en masse positive tanker og håber at der ikke er noget i dem! Det ska nok gå! Knus

  • #13   9. dec 2013 Tak Helle smiley Jeg håber også på det ikke er noget ,men ellers må de jo fjernes. Det er som sagt ikke fordi jeg frygter jeg skal dø eller noget, men pga. min angst er jeg ikke særlig god til uvante situationer, og ting hvor jeg ikke ved hvad der skal ske. Men det gav lidt ro i sjælen , at få det beskrevet. Så nu må det gerne blive i morgen eftermiddag, så jeg kan få lægebesøget overstået smiley

  • #14   9. dec 2013 Jeg fik i foråret fjernet et modermærke. Jeg bestilte tid hos min læge, hun så på det og fjernede det med det samme. Lokalbedøvelsen var ikke slem overhovedet, selvom det var bag øret, hvor der kun er meget lidt og tyndt hud, og jeg mærkede intet da hun fjernede modermærket. Der blev ikke sat nogle sting, jeg fik bare et plaster på. Det hele tog mindre end 10 min.
    ... og ja alt materiale man fjernet bliver sendt ind og undersøgt.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #15   9. dec 2013 Eller at EMLA ikke dækker i dybden, men kun er overfladebedøvende...?

  • #16   9. dec 2013 Jeg har fået fjernet 3 stk. Det første ved en hudlæge.. Mega pænt ar. Det næste ved egen læge, mega grimt ar, og det sidste ved en hudlæge igen ( dog en anden, aret er pænere end ved egen lægen. Nu sidder mine på ryggen så jeg ser ikke på aren men min fætter fik fjernet i ansigtet han bede en plasiktik kirurg skulle gøre det så han ikke fik grimme ar..

  • #17   9. dec 2013 Kennelmor: Det jeg er ret sikker på der skal fjernes, sidder på min arm, så det sidder jo et nemt sted tænker jeg, så tror bare jeg forbereder mig på det bliver fjernet med det samme , vil egentlig også helst have det overstået med det samme. Men lad os nu se, kan jo også være det ikke skal fjernes.

    Som sagt er det ikke smerten jeg er bange for, det er selve kanylen, og så ja det med lægen. Jeg har haft samme læge hele mit liv, og samme læge i 10 år, så jeg følte mig tryg ved ham, men det kommer jo nok også ved den nye læge. Har fået fortalt af en anden bruger herinde fra, at de er super søde, så det satseer jeg på smiley

    Ansofie: Hellere ar, end at blive syg. Har i forvejen grimme ar på mine knæ, så det går nok smiley


  • #18   10. dec 2013 Så har jeg været ved læge smiley De var begge to godartet, så ingen problemer overhovedet . Men nu blev det i hvert fald tjekket. Hun fortalte at det ene var rødt omkring, fordi det er lige ovenpå et par blodkar , så det var derfor det så så underligt ud .

  • #20   10. dec 2013 Ja det var rigtig fint, så skal jeg da ikke bekymre mig om det smiley Hun gav sig også god tid til lige at snakke med mig først, og høre lidt om hvem jeg var, min sygdom osv. Hun kunne godt se og mærke på mig jeg var utryg, sad og pillede ved mine fingre, min elastik, kiggede ned i jorden osv. Men hun var super sød, er sikker på jeg nok skal blive tryg ved hende med tiden smiley

  • #21   10. dec 2013 Det var dejligt at der ikke var noget i dem!! Har tænkt meget på dig

Kommentér på:
Tjek af modermærke / fjernelse?

Annonce