{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Spm til hjemmelavet kransekage {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der sidder nogen der er mere erfarne i kransekage end mig smiley

jeg er ved at bage ringe til et minioverflødighedshorn - kæft noget lort. Nå men bortset fra det, så har jeg lige taget dem ud af ovnen. De ligner et marridt.
Men mit spm. er, skal jeg bare holde dem på køl, eller hvor man nu gør af sådan nogle, inden jeg samler det tirsdag? Eller skal de i fryseren til i morgen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spm til hjemmelavet kransekage
  • #1   29. dec 2013 Jeg ville fryse dem smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #2   29. dec 2013 hæh, jeg bager den altid på dagen. Den tager jo ikke mange minutter lige at bakse sammen.

• #3   29. dec 2013 Næ det tager ikke så lang tid at lave massen. Men den skal jo gerne hvile et døgns tid på køl smiley
    Og så tager det en krig at stå og lave ringene, især til overflødighedshorn - og især når man mangler en korrekt opskrift på vægt og længde smiley

• #4   29. dec 2013 Kransekage vinder i konsistens ved at have været en tur i fryseren, har jeg fået at vide af en ven, som er bager/konditor, og det er også min egen erfaring (hvis man godt kan lide, at de er svampede i midten)

• #7   29. dec 2013 De bliver absolut bedst, hvis de lige runder fryseren en tur.

• #8   29. dec 2013 Se Rotterne, jeg laver jo normalt trekantet kransekage til nytår smiley fordi det er såååå meget nemmere haha. Vi har vist bare hver vores force smiley
    Jeg tror da den bliver fin nok - når den bare får en røvfuld glasur smiley Det dækker vel det hele.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #11   30. dec 2013 Hah, det er sjovt der er så mange måder at gøre det på. Laver ringene på øjemål. Og trekantede. Og har aldrig sat på køl i mere end et par timer (så vidt jeg da kan huske). Mine har stortset konsistens som blød marcipan inden i - er det anderledes når de har været frosset? Men det kan jo være fordi vi har forskellige opskrifter..
    Har heller aldrig prøvet at lave et overflødighedshorn, ku forestille mig det er er pænt svært.

• #12   30. dec 2013 Som Rotterne siger, bageren fryser dem også af samme grund

• #14   30. dec 2013 Rotterne, nej beklager, dem har jeg ikke taget billeder af. Kun borddækningen smiley
    Det ligner sådan en tynd pyramide hehe.

Isabelle, ja jeg har godt nok ikke nogen bedste opskrift. Jeg laver stort set kun kransekage til nytår, så der går et år imellem, og jeg kan ikke huske fra gang til gang. Denne gang brugte jeg Mette Blomsterbergs minioverflødighedshornsopskrift. Der skal ikke så meget sukker i, som hendes alm. kransekage. Jeg syntes tit der er sygt meget sukker i kransekagemasse.

• #15   30. dec 2013 Rotterne: Jeg har også stablet dem nogle gange forskudt, så det ligner et stjernetårn, hvis du kan følge mig. Jeg syntes nogle gange det alligevel der underligt ud med et trekantet tårn.

Kommentér på:
Spm til hjemmelavet kransekage

Annonce