{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig passe? Stress. {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at få rigtig mange små "trækninger" i mit højre øje, og min veninde fra klassen spurgte så, hvorfor, jeg blev ved med at gnubbe mit øje.
- Jamen, det er så de her trækninger, jeg prøver at få væk, men altså.. de har været der ca. to måneder, så vidt jeg har lagt mærke til.

Hun siger så, at det muligvis kan være et tegn på stress.
Er der virkelig noget om det?
Jeg har tænkt mig at tage til lægen med det, men skal lige finde ud af, hvilken læge er god, der hvor vi er flyttet til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe? Stress.
  • #2   20. jan 2014 Ja, det er nemlig sådan et tick... Var ikke sikker på, om man kunne sige det, lol.
    - Det har jeg bare aldrig prøvet før, lige med øjet.


  • #3   20. jan 2014 Når jeg får træninger i mit øje er fordi min bygningsfejl i selve øjet er overbelastet og det løser jeg ved briller. (Bruger læse briller)

  • #4   20. jan 2014 Jeg har så ikke behov for briller, det er undersøgt flere gange.
    - Havde da jeg var lille, men blev undersøgt i sommers, og der fik jeg at vide, at jeg ikke skulle have briller, heller ikke i nærmeste fremtid.


  • #5   20. jan 2014 I TCM er det noget, der hedder lever-vind. Det er en tilstand hvor der er for meget bevægelse i leverenergien. Det pudsige er, at denne slags vind bliver påvirket af vind udefra, så symptomerne bliver stærkere, når det blæser smiley

    Det kommer måske af undertrykkelse af følelser, vrede, depression - og som nu bryder til overfladen på denne måde.


  • #6   20. jan 2014 Kan i øvrigt have sammenhæng med hovedpineanfald især i panden.

  • #7   20. jan 2014 Jeg har haft hovedpine oftere end normalt, men det hænger måske sammen med, at jeg ikke drikker nok altid... ved det ikke, men mest af alt har jeg kvalme, og nej, jeg er ikke gravid, medmindre helligånden har været på besøg, lol.

    - Jeg har en mild depression lige nu. Måske er den værre, end jeg fortæller mig selv, men okay o.o


  • #8   20. jan 2014 Menstruationssmerter?

  • #9   20. jan 2014 Nej,for den var der sidste uge. Jeg er på p-piller, så ved altid, hvornår den kommer.

    Okay, retter lige mig selv - For en uge siden - Begyndte på mine p-piller igen for en uge siden.


  • #10   20. jan 2014 Jeg får det altid, hvis jeg har kørt mig selv for hårdt i en periode smiley det stopper så igen ligeså hurtigt, når jeg får slappet af og passet på mig selv

  • #11   20. jan 2014 Danielle: Mit liv er ændret drastisk det sidste stykke tid, så kan da godt være, at stressniveauet er blevet højere, men det falder ikke umiddelbart nu, for det, der kan stresse mig, forsvinder ikke igen.

  • #13   20. jan 2014 Men i over 2 måneder? Er det ikke meget længe? Altså.. det er jo ikke sådan, at det er i øjenlåget eller i underlåget, det er sådan i den yderste øjenkrog (altså ikke den ind mod næsten, den anden, lol).

    Men ja, det kan da godt være, det bare er det, det skal jeg ikke kunne sige. Men har prøvet nogen af de ting, og det kommer og går i samme stil alligevel o.o Altså... det kan komme hvornår det skal være, der er intet, der sådan.. trigger det, og stopper det.


  • #14   20. jan 2014 Ja, jeg skal ind til lægen uanset hvad, så det er helt klart noget, jeg vil spørge ind til.

  • #16   20. jan 2014 Nej, det har jeg ikke lige hørt om, lol.
    Nej, jeg drikker hverken kaffe, te eller meget sodavand. Hvis jeg drikker noget af det, så er det sodavand, sådan noget som fanta, kan ikke lide cola.
    Drikker mest vand eller saftevand.


  • #18   20. jan 2014 Nej, jeg sover ikke nok, men det startede nogenlunde samtidig med ticsne. (falder i søvn omkring 22-23, og skal op 5:30-6:00 - Er begyndt at få mareridt igen, så vågner nogengange om natten, ligesom i nat, hvor jeg vågnede kl. 4, og så sov til kl. 6 igen)
    - Det kom pga. nogen dødsfald i familien i november, som slog mig ret meget ud. Derudover er vi flyttet, og jeg har nu en meget længere transporttid (2 timer i alt) hver dag for at komme i skole.

    Nej, for den er først kommet for et par måneder sideni forbindelse med ovenstående. Har konstant tilbagevendende depression, så kender mig selv rigtig godt på det punkt. Det har været sådan siden jeg var omtrent 10-11 år gammel.
    Og jeg får ikke medicin for hverken min angst eller de depressioner, jeg har haft/har. Har selv sagt nej.


  • #20   20. jan 2014 Ja, det ville i hvert fald ikke overraske mig, hvis det reelt var stress.
    Håber jeg også ^^


  • #22   21. jan 2014 Jeg får det jævnligt, og må erkende jeg ikke rigtig kan se noget mønster i det. Jeg kan ikke huske at det ikke har været der, så det er egentlig ikke noget jeg har tænkt over, altså ment at det er ikke noget jeg har snakket med lægen om, eller har planer om at gøre.

  • #23   21. jan 2014 Det er meget forstyrrende for mig, så derfor vil jeg til lægen med det.

  • #24   21. jan 2014 Tror de fleste har prøvet det ind i mellem. Lægen kan ikke gøre noget ved det, der er kun at vente til der er ro på igen.

  • #25   21. jan 2014 Jeg tænker nu mere, om der kan ligge andet bag det, det er derfor, jeg tager til lægen med det.
    - Det er jo ikke kun mit øjetick, der gør, at jeg tænker, der ligger noget bag, så skal til lægen under alle omstændigheder.


  • #26   21. jan 2014 Det er helt klart et stress symptom. Jeg får det også i stressede perioder. Jeg kædet det dog ikke sammen med det før jeg hørte en stressforsker fortælle om forskellige symptomer på stress, det var et af den. Når man begynder at få det skal man til at tænke en del over hvad man laver.

  • #27   21. jan 2014 Jeg har fået konstateret stress før, og jeg har meget let ved at blive stresset, har jeg fået at vide, men det blev konstateret for 3 år siden, så det er nok ikke så aktuelt mere.



Kommentér på:
Kan det virkelig passe? Stress.

Annonce