{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

DBA - Skambud.. {{forumTopicSubject}}

Nu håber jeg ikke dette bliver opfattet som en annonce, for er det bestemt ikke..

Har sat nogle møbler til salg på DBA til billige penge da jeg bare vil af med dem så jeg kan få nye..

Eksempel - Har en velholdt sort tekstillæder chaiselong sofa med en nypris på 6000,- til salg..
Den fejler ikke noget..
Har sat den til 1200,- for bare at komme af med den.. Men folk byder uden problemer 600,- for den..

Er det blevet normalt at byde halvdelen af hvad en varer er sat til?

Selv har jeg lige købt det bord jeg gerne ville ha til 90,- og det var hvad den stod til.. Så skulle jeg byde 45....?

Og så bliver jeg sindsyg over folk ikke svarer tilbage når man skriver tilbage til dem at den ikke er solgt..

(Sorry dagens sure opstød herfra)

PS. Sofa bliv nu SOLGT!! Så jeg kan få købt den sofa jeg vil ha inden en anden gør det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DBA - Skambud..
  • #2   9. feb 2014 Jeg skambyder personligt selv engang imellem smiley
    Men hvis folk vil af med deres vare, vender de tilbage. Du som sælger vælger jo hvem du vil sælge til smiley

• #3   9. feb 2014 Jeg er begrebet af en jyde og ikke engang jeg er så meget kreiler..
    Finder jeg prisen fair så betaler jeg..

• #4   9. feb 2014 tja -går den så går den jo... Jeg tror såmænd at folk der byder 600 som i dit eksempel, godt er klar over at helt så billigt får de den ikke. Men det er så deres udgangspunkt for forhandling -hvis du vitterligt bare vil af med det hurtigst muligt, er det jo ofte sådan at der kan handles lidt om tingene, så måske de endte med at spare nogen hundrede hvis i kunne blive enige om et kompromis.

• #5   9. feb 2014 Plus jeg oplever også samtidig at lige netop på DBA så sætter folk deres brugte vare til uhyrlige priser, som man næsten kan få nyt til. Lad os bare sige en sofa der dengang de købte den feks. 6 år siden kostede 20k. Så vil de nu have 6k. men man kan få en sofa næsten magen til til samme pris. (Den her er ikke myntet på dig TS :))

Derfor får de altid et bud som jeg føler varen er værd smiley

• #6   9. feb 2014 Har skrevet at jeg kan slå et par 100,- af ved hurtig handel.. Men de er ikke til at hugge og stikke i og det må jeg indrømme jeg heller ikke er under smertegrænsen..

• #8   9. feb 2014 Det gør alle. Jeg sætter altid prisen højere end jeg forventer, for så ender det med jeg får den pris jeg vil have og folk føler de har lavet en god handel og så er alle glade smiley

Der er self også dem der altid vil have det alt for billigt, men dem siger man bare nej til. Har man tålmodighed nok, så ender man også med den rigtige pris.

• #9   9. feb 2014 BATDOG - Link sendt..

Ginger - Har aldrig været den store indehaver af tålmodighed.. Jo med det tøj jeg har til salg.. Men lige med møblerne jeg gerne vil af med, der må det gerne gå stærkt..

Måske man burde sætte prisen op i løbet af ugen hvis ikke der sker noget..

• #10   9. feb 2014 Ja, det er helt normalt. Der sætter jeg også som regel prisen på det jeg sælger et stykke dyre end hvad jeg egentlig vil have for det - så passer det ALTID med jeg får ca. det jeg egentlig havde i tankerne da jeg besluttede at sælge.

• #12   9. feb 2014 BATDOG - Jeg forærede min til min mor.. Har aldrig prøvet at sælge elektronik..
    Men kommer nok lidt an på hvor stor hukommelse den har og hvilken model..

• #14   9. feb 2014 Jeg gør det samme.. Så blev godt nok lidt forvirret over at blive tilbudt det halve..

• #15   9. feb 2014 Åhh jeg kender det har selv nogen ting på dba lige nu og folk skambyder helt vildt, eller også bruger man flere timer på at måle ekstra ting sende flere billeder og svare på jeg ved ikke hvor mange spørgsmål, og får så besked om jeg vender tilbage senere, og så høre man ikke mere

• #16   9. feb 2014 Batdog: Jeg har næsten lige solgt min 2 år gamle Iphone til 1700 kr - det er det de koster smiley

• #17   9. feb 2014 Jeg synes generelt, at møbler bliver sat meget højt i pris. Jeg så forleden en 8 år gammel sofa til næsten nypris.

Jeg vil også rigtig gerne have ting lidt billigere, og jeg er også selv til at forhandle med for det meste.

Kun når det kommer til dyr, da handler jeg ikke og går heller ikke ned i pris. Med mindre der er noget særligt, der gør sig gældende. smiley

• #18   9. feb 2014 Nadja - Netop.. Og man gør det jo gerne..
    Jeg skulle sælge et krøllejern til meget få penge..
    Aftalte med vedkommende at jeg ville gå ned til metroen og mødes med hende kl tidligt om morgenen.. Jeg har aften arbejde så det betød kun 4 timers søvn det døgn..
    Står så ved metroen i vildt regnvejr, men tror du hun dukker op? Stod pænt 20 minutter og forsøgte at ringe hende op..

• #19   9. feb 2014 Det er dælme svinsk når folk gør det. Fair nok at de ikke svare tilbage på en mail, men har man en aftale, så overholder man den eller melder afbud i god tid.

• #20   9. feb 2014 Må også indrømme jeg var godt gal i skraldebor hende!!

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #21   9. feb 2014 Det er derfor man ALTID starter højere!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #22   9. feb 2014 Prisen er fast,bud modtages ikke,pris ikke til forhandling,er ting der burde få de fleste til ikke at byde. Jeg vil næsten altid selv prøve at få en lavere pris på en vare. Kun hvis varen er så billig at jeg mener den vil blive revet væk,er det bare om om at betale og det så hurtig som mulig.

• #23   9. feb 2014 Jeg har prøvet at købe en vare, som jeg betaler og det hele. Aftaler så med en veninde, at hun henter varerne for mig, da hun bor tæt på sælger. Skriver til sælger, at min veninde henter varerne, og sælger skriver, at det er ok, og at de nok skulle aftale noget med hinanden.

Det skal siges, at min veninde og sælger kender hinanden.

Og lige pludelig et par dage senere får jeg et opslag på FB midt på væggen, om jeg vil smide mit kontonummer, da hun vil føre mine penge retur, fordi jeg ikke kommer og henter mine varer.

Jeg får i panik fat i min veninde, og hun må skynde sig over og afhente varerne, så jeg kan få dem.

Det var noget værre rod. smiley

• #24   9. feb 2014 Hvis jeg finder noget der er svinebilligt, så skal jeg da lige spørge mht til benzinen om ikke vi skal dele den osv.

• #25   9. feb 2014 Der er nogen som sælger så billigt på FB at når man siger man gerne vil have det til den pris der står, så er man nr 5 i køen, og det er samme 2-3 sælgere hver gang, pudsigt de prissætter så lavt.

• #26   9. feb 2014 Jeg sælger en hel del på dba og jeg er ret træt af folk der skambyder.
    Jeg skriver i de fleste af mine annoncer "FAST PRIS", "ingen forhandling" eller " sælger IKKE til under angivne pris", men alligevel skal idioter byde en del under prisen smiley kæft jeg er træt af sådanne kegler.

• #27   10. feb 2014 Men Louise H.. Går den så går den smiley

• #28   10. feb 2014 Har lige købt en tørretumbler på Sjælland via DBA, FAST PRIS som der stod 2.500,- og fik handlet mig frem til en GRATIS transport til Kolding, en fyr inde på BG. men det gik sådan at den ikke kunne være i bilen. Hvad gør man så?
    Sad så og kiggede på MCG, naboen, en fyr tilbyder billig kørsel fra Sjælland, da han skal over og hente en mc i Esbjerg i kassevogn, så hvis jeg bare ville give 150 til diesel og en hotdog, så var han glad. Og han lagde ud for maskinen, for det var ca 12 timer før han skulle af sted, så jeg kunne jo ikke nå noget, og slet ikke fra Norge af, men han fik den hentet og jeg kringlet mig til 200 i rabat på maskinen og han fik så 250, det var billigt nok, og han hjalp med at få den ind på plads osv, så sådan kan vi på tværs af de forskellige gallerier hjælpe hinanden.
    Øh, var den ikke dyr den tumbler, ville nogen sige? Nej det var den ikke, bedst i test for 2 år siden A++ og væsentligt mere økonomisk end den gamle, dog er den elendig til dyner, den slukker for hurtigt, så vi beholder stadig den gamle.

• #30   10. feb 2014 8/10 gange man bliver skambudt er det med videre-salg for øje.

Når de skambyder på biler er det ofte for eksport.

Jeg skambyder kun meget sjældent... jeg vil hellere gøre opmærksom på, at jeg syntes en vare er for dyr !

• #31   10. feb 2014 Jeg havde en gang en Puch Maxi til salg for 3.000,- En fin pris syntes jeg. Der kom masser af bud fra 1.200,- til 2.000,-
    Så satte jeg prisen på annoncen op til 7.000,-
    Kort efter fik jeg et bud på 3.500,- og så var den solgt smiley
    Så sørg altid for at sætte prisen noget højere end det du forventer at få.

• #34   10. feb 2014 Jeg synes, at nogengange er prisen så lav, at man ikke kan være bekendt at byde mindre.

F.eks. har jeg et par kunstlæder ridestøvler tilslag til 150 kr. Ridning er en dyr sport så 150 er ikke meget. Damen byder så 100.. What! Jeg gav 800 kr for dem! Hun fik dem bestemt ikke.

• #35   10. feb 2014 Jeg slår ofte kommentar feltet fra, så er der langt mindre af den slags bud smiley

• #37   10. feb 2014 Mest irriterende er når nogen skriver IKKE BYTTE pga helbredet, stopper med at køre, og folk så byder dem en anden mc eller mc-dele, det er da for dumt.

• #39   11. feb 2014 Må jeg ikk også få et link til den sofa? Mangler også en. smiley

• #40   11. feb 2014 Hvad endte du med at få for hesten?

• #41   11. feb 2014 Annonce tilføjelse på MCG

Ønsker ikke at bytte med hverken luftballoner, speedbåde eller andet skrammel.

Pris kan muligvis forhandles.

Kommentér på:
DBA - Skambud..

Annonce