{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.218 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

Krybdyr som nabo -Hvad er du bange for? {{forumTopicSubject}}

Håber det lykkedes mig at lave en sigende overskrift smiley

Det er sådan at jeg skal have overbevist et bolig-selskab om at det skal være tilladt at holde krybdyr (evt, nogle bestemte krybdyr), og da jeg (som krybdyrsinteresseret) kun kan gætte mig til hvad folk er bange for kunne det være lækkert at høre hvad jeres frygt ville være.

Så hvis der skulle overvejes om det skulle tillades at der måtte blive holdt krybdyr i din ejendom, hvilke ting ville du så være bange for kunne ske, hvis det blev tilladt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krybdyr som nabo -Hvad er du bange for?
  • #1   21. feb 2014 Jeg syntes det er helt ok at holde krybdyr for dem som kan li dem
    Det dyr jeg ville være mest bange for er nok fugleedderkoppen de gør jo nok ikke noget men for mig er de meget ækle Tænk hvis der kravlede en op i ens seng gud hvor jeg ville næsten dø smiley


  • #2   21. feb 2014 Puha, det er svært - for at være bange for dem skal man jo næsten kende til dem smiley

    Jeg har det sådan, at jeg nok mest af alt er ligeglad så længe jeg ikke bliver involveret i det.
    Så det er et spørgsmål om sikkerhed, tænker jeg.

    Egentlig ikke så anderledes end ved hold af alle andre former for dyr.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #3   21. feb 2014 Jeg er ikke bange for nogen dyr overhovedet, men har respekt for alle arter, nogen mere end andre. smiley

  • #4   21. feb 2014 CH

    Så jeg skal gøre det helt klart at dyret ikke kommer andre steder i bebyggelsen? Det er også en af de ting jeg har gættet mig lidt frem til at folk kan blive usikre over


  • #5   21. feb 2014 i princippet syntes jeg egenligt ikke det er værre at have en slange end en guldfisk,, MEN min personlige frygt ville nok være hvis sådan et bæst slap ud som man har hørt om.. godt nok meget sjældent jo vist. men alligevel..
    jeg tror mine tarme ville blive tømt på et kort øjeblik hvis kom hjem fra byen og mødte en slange eller kæmpe edderkop i opgangen.. ihvertfald mere end hvis jeg mødte en gubby...


  • #6   21. feb 2014 Ja, lige præcis.

    De fleste kan acceptere det meste så længe de ikke bliver konfronteret med, at det er der.
    Så jeg tænker også sådan lidt - lav-profil-agtigt lige omkring dyreholdet, hvis du forstår?

    Jeg ville helst ikke mindes om terrarier med edderkopper hos naboen, det kunne godt gøre mig lidt plaget i længden *GGG*


  • #7   21. feb 2014 Steffen - så sjældent er det nu ikke smiley

    Vi har krybdyr og er faktisk ret påpasselige.... der er lås på alle terrarier osv...
    men alligevel stak Rita ( en snog) af og var væk en hel uge smiley


  • #8   21. feb 2014 TINE!!

    Fanme godt man ikke har naboer *GG*


  • #9   21. feb 2014 Helt klart noget med sikkerhed jeg vil simpel hen blive så bange hvis der lige pludselig befandt sig en kæmpe edderkop,slange eller skorpion i min lejlighed

    Har intet i mod de forskellige firben og føer


  • #11   21. feb 2014 hehe CH smiley

    Nu snakker jeg faktisk ikke rigtig med de andre der bor her, så det bliver nok ikke et problem. Man må gerne have gnavere her, og vi havde 4 rotter, men HVIS vi snakkede med andre i boligforeningen om det, omtalte vi dem altid som gnavere. Tror ikke der var nogen der vidste vi havde dem


  • #12   21. feb 2014 Hvor er det sjovt at se jer nævne slange og edderkopper!! smiley

    Krybdyr er jo andet en slanger og edderkopper smiley


  • #13   21. feb 2014 ALT- slanger, edderkopper, skorpioner ... alt.

    Hvis jeg var 100 på de blev i deres hus, ville jeg nok ikke være så bange, men bare tanken om de kunne slippe ud ville skræmme mig fra vid og sans.


  • #14   21. feb 2014 For min skyld må folk holde de dyr de har lyst til, min eneste frygt er slanger, jeg er PANISK angst for dem, har arbejdet i zoo zity engang og da jeg en dag kom neden under og der lå en grande slange foran mig der panikkede jeg fuldstændig smiley

    Jeg er vild med edderkopper, leguaner, gekkoèr osv. no problems der, men slanger, jeg ville seriøst være bange for at gå ud af min dør hvis der var en chance for der lå en slange smiley


  • #15   21. feb 2014 KD rotter ville jeg altså heller ikke ønske at møde smiley

  • #16   21. feb 2014 Ja jeg tror også du skal lægge vægt på at det jo ikke bliver sådan at krybene kommer til at suse rundt i haven og evt. ind til naboen. Eller at de står bundet nede ved den lokale brugs. Men at det er "indedyr" som er lukket inde i et bur.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #17   21. feb 2014 Jeg er ikke bange for krybdyr, jeg ELSKER krybdyr smiley
    Har selv haft slanger, gekkoer og et par enkelte frøer smiley

    Den jeg har hørt mest fra naboer er "Jamen hvad nu hvis de slipper ud?"
    Har dog aldrig oplevet et undsluppet krybdyr, tænker det kun er uansvarlige mennesker der lader det ske.
    Men hvis det endelig sker, så er sandsynligheden for at de søger mod mennesker meget lille, de er jo ikke voldsomt glade for mennesker generelt.

    Og de vil højst sandsynligt heller ikke overleve særlig længe (De fleste af dem ihvertfald) grundet kulden, de skal jo have konstant varme størstedelen af dem smiley


  • #18   21. feb 2014 det er muligt du ikke snakker med andre der bor der, men jeg går ud fra at det er en generel tilladelse til at holde sådan nogel dyr du vil går efter,

    altså jeg TROEDE ikke det slap væk så tit, jeg syntes ikke det er så tit man(jeg) hører om det, og så vidt jeg ved(ret mig hvis jeg tager fejl) er det ikke tilladt for private at holde giftslanger/edderkopper i dk, så jeg ved ikke hvor meget det sikkerhedsmæssige spiller ind, men jeg ville nok ikke være fan af det alligevel.

    de typiske krybdyr man holder i fangeskab i private hjem er vel ikke som sådan til fare for mennesker er de??


  • #19   21. feb 2014 det kunne forståes forkert.. jeg ville ikke være fan af at møde nogen af dem.. særligt hvis jeg ikke selv var forberedt på mødet, men som sagt hvis de er bag glas kunne det ligeså godt være en fisk for min skyld,, bare de bliver der.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #20   21. feb 2014 De fleste edderkopper er lovlige at holde i DK smiley

    Giftslanger må ikke ejes af privatpersoner nej smiley Men en fuldvoksen boa constrictor kan nu også udrette en del skader smiley


  • #21   21. feb 2014 Steffen

    Nej man må ikke holde de giftige her i DK smiley

    Jeg tror mest det er slanger der får smuttet ud, fordi de kan klemme sig igennem små huller


  • #22   21. feb 2014 Hvad så med de kæmpe edderkopper hvis de smutter ud Jeg personlig ville hellere møde en slange end en edderkop smiley

  • #24   21. feb 2014 De kan ikke gøre skade Isabelle smiley

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #25   21. feb 2014 Fandt lige listen over dyrearter der ikke må holdes i DK smiley

    Edderkopper (Araneae):
    Atrax robustus, Phoneutria nigriventer, Loxosceles reclusa, Tegenaria agrestis, Latrodectus spp. samt Sicarius spp.

    Slanger (Serpentes)
    Snoge (Colubridae):
    Liansnog ( Thelotornis spp.), boomslange ( Dispholidus spp.) samt arter af snogeslægten ( Rhabdophis ).
    Giftsnoge ( Elaphidae ):
    Alle arter.
    Havslanger ( Hydrophiidae ):
    Alle arter.
    Hugorme ( Viperidae ):
    Alle arter.
    Grubeorme ( Crotalidae ):
    Alle arter.
    Jordhugorme ( Aparallactinae ):
    Atractaspis spp. og Macrelaps spp.
    Kvælerslanger ( Pythonidae , Boidae) :
    Tigerpython ( Python molurus ), klippepython ( Python sebae ), netpython ( Python reticulatus ) samt grøn anakonda ( Eunectes murinus ).

    https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=1447


  • #28   21. feb 2014 Steffen - nej nej de er såmænd ikke giftige... det er kvælerslanger vi har... smiley
    men det gør det da ikke sjovere, at man ikke kan finde kræet.....
    man får alle de fede billeder i hovedet af, at den kravler op i sengen om natten osv smiley ha ha:-)

    og hun var da også under den sofa jeg sad i, da hunden fandt hende smiley

    CH - he he smiley hun slap da ikke HELT ud smiley selvom terrassedøren stod åben, da jeg opdagede hun var væk smiley

    W - LOL! men seriøst ville jeg ikke give børn en snog/slange (aner ikke hvor gamle dine er)
    det er ikke et kæledyr smiley


  • #30   21. feb 2014 M B S: gift slanger må godt holdes af private, og osse furtandet slanger som osse er giftige.

    Dog kræver det at du har forholdene iorden til at få lov at holde de rigtig giftige slanger, men furtandet kan man godt holde uden tilladelse..


  • #31   21. feb 2014 Krumme - lugten?
    nu har vi kun slanger og en padde... men synes ikke de lugter....
    hvilke krybdyr lugter?


  • #33   21. feb 2014 Krumme

    Krybdyr lugter ikke smiley Men det er også en af de ting jeg har gættet mig lidt frem til om kunne være noget folk ville være bange for smiley


  • #35   21. feb 2014 Krumme

    Ja gnavere lugter smiley


  • #36   21. feb 2014 Jeg er ligeglad, så længe den ikke er giftig eller en edderkop, LOL.
    Jeg er så skide bange for edderkopper.


  • #37   21. feb 2014 Marsvin lugter, især hvis der går mere end 3 dage mellem rengøring af buret - så handler det vel bare om at der ikke går mere end 3 dage smiley

  • #38   21. feb 2014 Jeg kan ikke lide edderkopper
    Men er ikke bange for krybdyr
    Min søn har en plettet python og min datter en leopard gekko
    Så vidt jeg er oplyst er krybdyr tilladt at holde i udlejnings ejendomme medmindre der specifikt står at det ikke er


  • #39   21. feb 2014 Jeg er taknemlig for jer der har skrevet her i tråden. Kan jeg overtale jer til at læse det jeg har skrevet igennem? Det er mit foreslag (skriftligt) til ændring af ordenreglementet.

    Der må meget gerne kommenteres på det skrevne.

    Ændring af ordensreglement –Husdyhold (herunder krybdyr)

    Foreslag til ændring af ordensreglement i forhold til tilladelse til hold af krybdyr

    Hej
    Jeg vil gerne forslå at få ændret i ordensreglementet i forhold til hold af krybdyr. Da jeg ikke har haft mulighed for at spørge alle beboere i L****, hvad de kunne være bange for i forhold til krybdyr i bebyggelsen, vil jeg her hive nogle ting frem som jeg kan forestille mig kan give en frygt.
    I dette tager jeg blot udgangspunkt i den art jeg ønsker at holde.

    Hvad er det for et krybdyr jeg ønsker?
    Krybdyr er mange ting:
    • Slanger
    • Krokodiller
    • Skildpadder
    • Øgler
    Under disse inddelinger findes flere arter. Under øgler er der fx agamer og det er en underart heraf jeg er interesseret i. Arten af navnet: Uromastyx

    Hvorfor ønskes denne tilladelse?
    Er svært at argumentere for hvorfor man skal tillade noget der måske ikke interesserer flertallet, men interessen for hold af krybdyr er på lige fod med interessen for alt andet. Det er en del af min interesse. Nogle har fisk til at ”pynte” hjemmet med. Jeg synes et terrarie og krybdyr er flotte/spændende.
    Om tilladelsen kunne gavne andre kan jeg ikke på stående fod konkludere, men jeg kan oplyse om at krybdyr kan være et godt alternativ til børn/personer der ønsker at holde dyr, men som har allergi. Dog er et krybdyr ikke et kæledyr. Det er et dyr man kigger på i sit terrarie.

    Lugter krybdyr?
    Gnavere giver en langt større lugtgene. Krybdyr lugter ikke.

    Larmer krybdyr?
    Nogle krybdyr har verbal kommunikation, men det er de færreste, og dem som har, har ikke nogle høje verbale lyde der kan komme til at genere naboer, under- og/eller overboere

    Hvad hvis den slipper ud?
    Som nævnt tidligere er krybdyr noget man kigger på, mens de er i sit terrarie. Det kan ikke undgås at de af og til bliver taget ud, i forhold til kontrol med vækst og vægtøgning, men Uromastyx’en er et ørkendyr, og kræver høj varme. Den kan altså ikke leve ude af sit terrarie i længere tid. Derudover kan den ikke bide/grave sig igennem træ, betosn osv. Dvs. man kan som anden beboer ikke komme til at møde dette dyr nogle steder.

    Kan den gøre skade?
    Jeg ved at mange mennesker frygter krybdyr, men i Danmark må der ikke holdes giftige krybdyr. Nogle slanger kaldes ”furetandede” og må gerne holdes herhjemme. De kan give en reaktion ved et bid. Men der må ikke holdes giftige øgler i Danmark. Derfor er Uromastyxen altså ikke giftig, og ville til en hver tid flygte fra et menneske.
    En øgle kan som tidligere nævnt ikke gnave/grave sig igennem noget og kan på ingen andre måder beskadige bebyggelsen.

    Er der så lige pludselig insekter i bebyggelsen?
    Nej! For det første kan nogle af de insekter man fodrer krybdyr med ikke overleve uden kunstige forhold, da det ikke er insekter fra den danske natur. For det andet er Uromastyx herbivore (planteædende). De KAN indimellem få insekter som supplering, men det er i så lille en grad at den supplering kan klares i form af fx en græshoppe der indfanges fra den danske natur.

    Kan det sammenlignes med noget?
    Hold af krybdyr kan sammenlignes med hold af fisk. Fisk er i sit akvarium. Det er et dyr man kigger på. Dyrene har det bedst i deres akvarium og ikke andre steder i boligen.
    Krybdyr er dyr der er i sit terrarium. Det er dyr man kigger på. Dyrene har det bedst i deres terrarium og ikke andre steder i boligen.
    Krybdyr kan vel omtales som fisk på land. Uromastyx’en som jeg ønsker at holde kan måske også sammenlignes med en skildpadde. Grøntspisende og uden tænder (og skjold).

    Hvilken baggrund har jeg?
    Hvilken baggrund har jeg så for at kunne bringe disse informationer på banen? Dels har jeg et bestået grundforløb som dyrepasser og på nuværende tidspunkt er jeg i gang med at studere Husdyrvidenskab på Københavns Universitet.
    Jeg har altså ikke kun personlig erfaring, men også den rent videnskabelige og etiske vinkel med i hold og håndtering af dyr.


    Hvordan skal tilladelsen lyde?
    For mit vedkommende er interessen størst inden for øgler, og man kan måske begrænse det til de dyr der hører under øgler:
    • Gekkoer
    • Firben
    • Leguaner
    • Tejuer
    • Agamer
    • Varaner
    • Kamæleoner
    • Skinker
    Tilladelsen kunne evt. lyde:
    ”Det er tilladt at holde max 2 øgler. Der skal søges tilladelse separat for hver øgle gennem ejendomskontoret. Dvs. ved anskaffelse af ny øgle skal der søges tilladelse hertil. Tilladelsen skal søges før anskaffelsen af øglen. Det er ikke tilladt selv at opdrætte insekter til fodring af øglen. Øglen må ikke befærdes uden for ejers bolig. Er øglen nyindkøbt og skal fragtes ind i boligen, eller skal øglen til dyrlægen og derfor er nødt til at komme uden for ejers bolig, skal øglen være lukket forsvarligt inde i en lukket boks.”

    Dette er blot et foreslag til hvordan tilladelsen kunne beskrives i ordensreglementet. På denne måde har man sikret at andre beboere, der evt. er bange for øgler ikke risikerer at møde sådan en på deres daglige gang udendørs, og at ejendomskontoret har en mulighed for at holde kontrol med hvor og hvor mange krybdyr der er tale om, samt fratage tilladelsen for enkelte krybdyrs-holdere i tilfælde af at holdet giver problemer for andre beboere.


  • #40   21. feb 2014 Der må gerne holdes giftige øgler herhjemme
    Vorteøgler er tilladt


  • #41   21. feb 2014 Det er ikke helt tosset det der. (Der skal lige et R ind i husdyr øverst smiley )

    Det, der måske mangler i forhold til tilladelse af flere typer af øgler er, om den beskrivelse du laver af den, du ønsker også kan være dækkende for de øvrige.



  • #42   21. feb 2014 Altså var det mig, så fik du lov smiley

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #43   21. feb 2014 Hvis folk vil holde krybdyr er det deres valg. det kan jeg som nabo ikke se noget problem i. Folk holder jo deres dyr inde ved dem selv og gør de ikke, så har jeg en hund der meget gerne vil slå dem ihjel.

    Er kun bange for ildere og heste - og begge dyr er for store til at bryde ind i min lejlighed og hvis folk kan have hest i deres lejlighed, så vil jeg gerne ind og se det smiley


  • #44   21. feb 2014 Ditte
    Okay. Det må jeg lige få rette i.. Tak! smiley

    CH
    Ja jeg har godt tænkt at tilladelsen skal dække andre typer der passer på den beskrivelse jeg har af Uromastyx, me synes også det ville være at begrænse det meget, da sådan en lille alm. øgle som skægagamen spiser insekter.


  • #45   21. feb 2014 Skide god beskrivelse Jeg kan heller ikke se hvorfor man ikke kan holde krybdyr de larmer da ikke og skider ikke hos naboen smiley

  • #46   21. feb 2014 Inger N

    Nej jeg kan jo altså virkelig heller ikke forstå det, men det skyldes jo nok frygt som så igen skyldes uvidenhed


  • #47   21. feb 2014 KD det tror jeg du har ret i Kan du ikke holde et borgermøde der hvor du bor og fortælder dem om disse dyr så kunne det være de bedre forstod smiley

  • #48   21. feb 2014 Det er lidt det jeg har prøvet her. Foreslaget skal tages op på afdelingsmødet på torsdag, hvis det kan nå at komme med. Det vidste ham ejendomsmesteren som har skrevet til mig ikke helt, men ellers må det op på næste møde, og så må jeg jo prøve at informere der smiley

  • #49   21. feb 2014 Held og lykke med det Håber det lykkes for dig smiley

  • #50   21. feb 2014 Tak Inger smiley

    Ja det håber jeg også! Ville altså være træls andet.


  • #51   21. feb 2014 Krokodiller? Står der faktisk det på forslaget? Må man virkelig holde det i DK?

    Jeg er også lidt overrasket over at der står i ikke må holde krybdyr, det tror jeg aldrig jeg har hørt om før smiley De er vel på linje med gnavere og dem må man da som regel gerne holde?


  • #52   21. feb 2014 Haha! smiley

    Måske jeg skulle slette den..! Den tænkte jeg ikke lige over smiley Man må holde dværg kaimaner

    Og ja gnavere må vi gerne holde


  • #53   21. feb 2014 Hov nææh krokordiller står det rigtige sted. Troede jeg havde skrevet den under som værende en af de øgler som kunne tillades smiley

  • #54   21. feb 2014 Har ændret starten til:

    ”Det er tilladt at holde max 2 øgler, af arterne som anført ovenfor."

    Får jeg så dækket det ind med at det gælder øgler der kan leve som uromastyx? Og alligevel ikke, da mange andre er insektædende, men så har jeg ikke fået indkluderet giftige øgler


  • #55   21. feb 2014 Altså jeg ville gerne give dig lov, hvis det stod til mig. Regner med de bliver i deres terrarium xD

  • #56   21. feb 2014 Det gør den smiley

  • #57   21. feb 2014 er det nu jeg skal sige at min søns slange stak af fra terraiet forleden aften og jeg fandt ham i en kasse med lego smiley


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #58   21. feb 2014 Tumle - Men der kræves tilladelse, og der skal være en grund til det smiley Man får bare ikke tilladelse bare lige sådan smiley

  • #59   21. feb 2014 Ditte

    Tror gerne slangerne nemt slipper ud


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #60   21. feb 2014 Tilføjelse til #58

    Jeg har selv haft en af slangerne der er på listen nu smiley Tigerpython, ham havde vi i familien inden de blev forbudte i DK.
    Vi skulle dog også igennem et godkendelsesforløb for at kunne beholde ham, de så dog med milde øjne på vores ansøgning da vi havde haft ham siden klækning smiley
    Men vi havde ikke fået godkendelse hvis vi anskaffede ham efter loven trådte i kraft smiley


  • #61   21. feb 2014 Står der rent faktisk i jeres hus regler at i ikke må holde Krybdyr? eller hvordan står det beskrevet med dyrehold i jeres beboelse?

    Synes det er fint det du har skrevet.


  • #62   22. feb 2014 Nadja

    Ja det står der.


  • #63   22. feb 2014 Jeg er virkelig PANISK angst for slanger, jeg kan slet ikke overskue at være i et hud, hvor jeg VED der er slanger. Jeg er faktisk så bange for dem, at hvis jeg vidste en af mine naboer havde slanger, så var jeg den der flyttede. Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at skælde naboen ud eller noget ( hvis det var tilladt i afdelingen) , men jeg var ganske enkelt flyttet.

    Øgler, edderkopper osv er jeg heller ikke videre begejstret for, men dem kunne jeg godt leve med var der. En af mine veninder har en skink/skinke, hvad pokker det nu hedder, og den er simpelthen også bare ækle, puha altså, haha. Men så længe den ikke er ude i stuen, så kan jeg godt være i hjemmet.

    Jeg TROR mest det er slanger folk kan være utrygge ved. Tænker at de færreste har noget imod øgler som sådan. Jaja, hvis der nu pludselig stod en kæmpe øgle bundet i haven, så var det måske heller ikke så fedt smiley





  • #64   22. feb 2014 Min søn havde slanger, og hver gang jeg besøgte ham, sad jeg med øjnene "klistret" til terrariet, jeg var dødsens angst for, at de kunne slippe ud.

    Generelt er jeg lidt imod at have krybdyr privat, for jeg tror, at det er de færreste, som har mulighed for, at give dem optimale forhold, og selv om jeg ikke bryder mig om dem, skal de alligevel have ordentlige forhold. Et terrarium er ikke nok, efter min mening. At leve i en sådan glaskasse, og bare blive fodret, når tid er..... det er for mig ikke i orden.


  • #65   22. feb 2014 Rikke - Er der en grund til din angst for slanger? smiley
    - Jeg brøds mig heller ikke om dem, men jeg foretrækker klart slanger over edderkopper, fordi de nemmere at se og sådan.


  • #66   22. feb 2014 Anya: Nej ikke en grund jeg ved i hvert fald, jeg tror sådan helt seriøst at det er fobi, for det er MEGET slemt. Jeg får det dårligt bare der er en slange i tvèt, og kan ikke bladre videre i blade/bøger, hvis der er et billede af en slange. Da jeg var barn, havde jeg et børneleksikon med dyr, og hvis jeg kom til at lande på siden med slangen( prøvede altid at undgå den side) , så blev jeg nød til at skrige på min mor, eller vælge bogen på gulvet, så den lukkede sig. Jeg er virkelig PANISK angst for dem.

    En af vores venner havde slanger på et tidspunkt, og jeg var der kun en gang, og der sad jeg med fødderne oppe i sofaen, og stirrede bare over på dem konstant. Og lad os bare sig jeg MEGET hurtig tog hjem igen. Jeg skulle på toilet på et tidspunkt, og kunne slet ikke kapere jeg havde været væk, og dermed ikke havde kunne holde øje med slangerne i de der minutter, så jeg gik hjem, efter jeg havde tjekket mine sko og jakke 500 gange for slanger.

    I Zoo osv. undgår jeg også så meget som muligt, at gå forbi hvor slangerne er, for selvom der er glas osv imellem os, så tricker de simpelthen min angst for dem.


  • #67   22. feb 2014 Lillian

    Det er jo kun i et terrarie du kan give krybdyrene den fugtighed og varme der skal til?


  • #68   22. feb 2014 K D
    Det ved jeg godt, og det forklarede min søn mig også meget grundigt. Jeg synes bare, at det er så lidt plads de har.


  • #69   22. feb 2014 Lillian

    Det kommer jo an på hvor stort et terrarie man giver dem smiley Og nogle krybdyr bevæger sig mere end andre. Ingen grund til at give et terrarie på 2 kvm, hvis dyret alligevel blot opholder sig i det ene hjørne smiley Dertil kommer så at det kan give problemer, hvis de har for meget plads.


  • #70   22. feb 2014 KD smiley
    Jeg er helt sikker på, at du har ret, for du ved meget mere om det, end jeg gør. Jeg diskuterede det meget med min søn, og han sagde lige som du, og jeg er sikker på, at det nok mest er min angst for, især slanger som får mig til at have den mening, jeg har, jeg har mest forstand på hunde og katte smiley


  • #71   24. feb 2014 Nu er der nok ikke mange krybdyr , jeg ikke har haft...... lige fra Skildpadder til ....
    Kamelæoner.... Firben ....Skægagamer .... Gekkoer....Anoler ...Leguaner ....Frøer osv....osv. ... smiley

    Men jeg ville blive ked af det , hvis jeg mødte en Slange .. eller en Fugle-edderkop i min stue... smiley

    Jeg blev også ked af det , da jeg mødte en Skorpion på mit køkkengulv .... ( dengang boede jeg på 2. sal .... smiley )
    Den blev forsigtigt transporteret til ZOO Have til undersøgelse.... så de kunne se , hvor den kom fra..... ( Havde ringet til ZOO først ) smiley


  • #72   24. feb 2014 Uh, synes krybdyr er så flotte! :D.. Vil selv helt vildt gerne have en skildpadde, gekkoer eller en skægagame. Dog synes jeg ikke selv jeg har nok viden, så hvis jeg nogensinde skal have sådan et dyr, må det altså lige vente, til jeg har sat mig ordenligt ind i det smiley .. Ville ikke være bekymret, hvis min nabo havde slanger eller edderkopper. Dog ville mit marsvin nok ikke føle sig særlig godt tilpas, hvis der pludselig lå en slange og kiggede på ham smiley

Kommentér på:
Krybdyr som nabo -Hvad er du bange for?

Annonce