{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øl brygning
  • #1   24. feb 2014 Har endnu ikke fået noget decideret skrammel:-) - Kun når bryggeprocessen er gået galt, men så kan man tydeligt smage, at det ikke er en øl, der smager af bæ, men at der er gået noget andet galt (mug eller manglende kulsyre)

    Jeg har brygget både de der startsæt, hvor man ikke skal andet end at varme noget vand, og blande det med en dåse klisterværk, og har også brygget fra bunden med byg, humle etc... - Sidstnævnte er vældigt voldsomt mere besværligt, og kræver MEGET store gryder, sier og afkølingsudstyr. Det er også langt sjovere, men har man ikke prøvet det før, kan jeg anbefale en af de lidt nemmere løsninger til at starte med;-) - og det er nemmere at få et vellykket bryg

    Og hvis du køber et startsæt, så vær opmærksom på, om du får det hele med.

    Hvis jeg skulle brygge sådan en hel nem bryg, ville jeg af udstyr have brug for:
    2 spande (til omhældning)
    1 hævert (til at hælde øllen fra spanden til flaskerne - den kan undværes, men gør det noget nemmerre)
    Pantentflasker ELLER alm ølflasker, men hvis man bruger almindelige, skal man også liiige anskaffe sig kapsler, og en maskine til at lukke med)
    Flaskerensere (hvis man bruger gamle flasker)
    Iodaphor eller svovlpulver til at decinficere alle redskaber og flasker med
    Lang omrøringsske
    Målebæger

    Det lyder måske halvteknisk, men det er nemt - Det er bare en helv.... langsommelig proces at rengøre og decinficere...


  • #3   24. feb 2014 Rie: Har du nogle links til en god webshop?
    Har du links til opskrifter på hvordan man selv laver øl helt fra bunden?


  • #4   24. feb 2014 David fik for nogen år siden en beermachine efter ham og hans gode ven var løbet lidt sur i det der med at brygge fra bunden. Det virker og der kommer godt øl ud af det, så hvis man vil have nogen gode erfaringer før man kaster sig ud i det helt store ølbrygningscirkus, så er det et meget godt sted at starte.



  • #5   24. feb 2014 Hvis du er på FB, så kan det være at det her er noget for dig: https://www.facebook.com/groups/haandbrygger/

  • #6   24. feb 2014 Jeg har hverken det ene eller andet - Kan ikke en gang huske, hvor jeg købte sidst:-) - Opskrifterne plejer at følge med, og er ellers normalt at finde inde på flere hjemmesider, hvor de sælger det

Kommentér på:
Øl brygning

Annonce