5.344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Fedtfattig mayonnaise hvor købes? Fedtfattig mayonnaise hvor købes?

Jeg er godt i gang med vægttab og bruger madlog som hjælp, er der andre herinde som også bruger den side? smiley

Mit problem er at jeg ææælsker mayonnaise og smør. Heldigvis har jeg fundet philadelphia light som erstatning for smør, den smager nemlig lige så dejlig cremet og så er ens mad ikke så tør. MEN jeg har endnu ikke fundet nogen erstatning for mayonnaise, jeg er nemlig samtidig super kræsen! smiley jeg har læst flere steder på nettet om Mayo 4-5% men uanset hvor jeg handler kan jeg kun finde de almindelige let eller light produkter og der er bare stadig utrolig mange kcal i. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, hvis i lige ved hvor jeg kan købe dette så skriv endelig eller hvis i har et godt alternativ smiley

1000 tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedtfattig mayonnaise hvor købes?
  • #2   27. feb 2014 Det er en smule selvmodsigende det, du skriver smiley

Hvis du køber en mayo på tube, der er fedtfattig, så er den det fordi man har erstattet gode og sunde ingredienser - olie og æg - med kunstige stoffer for at holde konsistens og smag, der minder om den ægte vare.

Jeg ville - som Pia foreslår - lave en mayo selv. Jeg laver ind imellem en aioli hvor jeg tilsætter lidt cremefraiche (her kan bruges fedtfattige varianter med samme resultat) og det gør at mayoen er lidt mindre gul og lidt mere brugervenlig for en som mig smiley
    Og - for dig ryger kaloriegennemsnittet lidt ned ved sådan en ordning.

• #3   27. feb 2014 hvis det er fordi du mangler noget snask, så kan du bruge hytteost, som du rører op med en lille smule sennep og krydderurter, så reducere du kcal. kraftigt, men hvis det er alm. mayo, så nøjes med lidt mindre smiley

• #4   27. feb 2014 Ja jeg ved godt at det er fyldt med alt mulig andet men tilgengæld trækker den ikke over 100kcal på et måltid, og så længe det kun er til frokost så har jeg personligt ikke noget imod at det så er erstattet med alt mulig andet. Jeg er også typen der hellere drikker light end rigtig Coca cola. Og der er også kommet alt muligt i. Men tilgengæld taber jeg mig, og nyder livet så længe jeg har det. Og så skal jeg ikke gå rundt og være ked af at være for stor.

Og som i siger så spis hellere rigtig Mayo en gang i mellem og nyd det. Det er ikke en mulighed for mig , for jeg kan ikke lide min frokost uden, og alle ved at hvis ikke de føler den kost de spiser smager godt og hverdag bare er surt med surt på så holder et vægttab ikke. Jeg er ikke på slankekur med på koatomlægning så jeg spiser faktisk utrolig sundt, mørkt brød med kerner, magert købs, kylling og fisk hver uge med salat af forskellige agter hver aften. Skyr med Müsli om morgenen og ingen smør mere. Og har også kvittet alt slik og dessert så derfor føler jeg at jeg godt kan være bekendt at bruge en 4-5% Mayo en gang om dagen så jeg kan nyde min frokost. Det kan kun være bedre end at sidde og æde chokolade, chips og is hver aften.

Så hvis i ved hvor den bliver solgt må i meget gerne sige til.

Jeg vil klart prøve hytteost med sennep, det lyder rigtig lækkert smiley

• #5   27. feb 2014 du skal bare passe på ikke at røre for meget i det, så bliver det flydende smiley du skal gå efter K-salaters mayo - det er den der smager bedst, når nu den skal være light - kender ikke den du beskriver - men kan huske jeg købte en fedtfattig engang, fy for føj, så hellere skære kcal. et andet sted smiley

• #6   27. feb 2014 En lille en, som vi fik at vide på efteruddannelse i forbindelse med diabetes, så er mayo lavet af det sunde fedt, flydende olie, og kroppen skal have fedt for at fungere. Den mængde man normalt bruger på en frokost, er så lille, at det ikke gør den store forskel om det er det ene eller det andet. Hvis du i forvejen har fjernet stort set alt fedt fra din kost, så var det måske her du skulle sørge for at få den nødvendige fedt?

Har du en diætist med på råd?

Selv vægtvogterne anbefaler at bruge almindelig mayonnaise
    http://www.vaegtkonsulenterne.dk/arkiv/Mayonnaise/

• #7   27. feb 2014 den her ?
    http://www.graasten.as/9-mayonnaise

• #8   27. feb 2014 Jeg bruger coop let mayonaise, der er 380 kcal i pr 100 g, iforhold til alm mayonaise hvor der er ca. 600 kcal i pr. 100 g. Og så smager den godt, det er faktisk en af de eneste mayonaiser jeg kan lide, den er sådan lidt frisk i smagen...

• #9   27. feb 2014 Bjergged på nye eventyr:

Nej jeg har ikke en diatist, men inde på ens madlog profil er der et diagram over hvor mange %fedt, protein og kulhydrater man anbefaler at en normalvægtig person skal have om dagen. Jeg ved godt det ikke er tilpasset helt den enkelte person, men det er nogle gode retningslinjer smiley og der får jeg for meget fedt. Den regner selv fedt ud for den enkelte dag, nu kan jeg ikke lige helt 100 huske hvor meget man må få men mener det er 20 eller 25% og jeg får 5-10% for meget om dagen. Og det skyldes mayonnaisen, det kan jeg se i statistikken smiley

Åhh ja den har hvertfald ikke ret meget. Så er spørgsmålet bare hvor jeg finder den. De Hansen hvertfald ikke i netto, aldi, rema 1000 eller Føtex. Hmm...

• #10   27. feb 2014 Anita

Hvor køber du den? For ja det skal jo heller ikke gå i over smagen. Jeg smagte en engang som var helt forfærdelig. Og farven var helt underlig. Så ville man næsten hellere gnaske et stykke bart brød smiley

• #11   27. feb 2014 Hvor meget mayonnaise regner du med i den plan?

Hvis du både spiser mager kød, ikke bruger smør eller andre former for olier/fedt i maden, så lyder det vildt hvis en streg mayonnaise kan slå det hele i stykker.

Her du prøvet Hellmans almidelige mayo? Der er masser af smag og "stregen" den laver er ret tynd, så det er let at lave en mindre dossering.

• #12   27. feb 2014 Jeg regner 2 alm streger til en hel skive altså to halve. Den siger at en alm stribe svare til 5g så jeg regner med 10g x 2 fordi jeg spiser to hele stykker. Et med salat kalkun og løg og en med tomat og løg.

Jeg bruger alm olie til min madlavning det trækker nogle seriøse kcal. Men det er bedre end smør sys jeg smiley

• #13   27. feb 2014 Kunne du ikke spare noget der? Hvis du ellers steger uden panering, så er det jo heller ikke ret meget olie du reelt får. Du kan evt, lade det dryppe af på et stykke køkkenrulle.

Har du prøvet at stege på en grillpande?

• #15   27. feb 2014 jeg bruger ofte dressing på brødet istedet for smør... har en forkærlighed for hvidløgsdressing - så får man igen brød, der ikke er så tørt, og vupti ekstra smag på sin mad/sandwich.

• #16   27. feb 2014 Nej ikke lige en grillpande, for sån en ejer jeg ikke smiley men måske man skulle få skaffet en smiley jeg steger på alm teflon pande.

Pia

Det lyder som en god ide, sån en må jeg ud og få fat i, for ja der kommer ret meget olie på når man bare hælder. smiley

• #17   27. feb 2014 Med en god grillpande får du den gode stege/grill-smag og helt uden fedtstof. Jeg er så glad for min. Vær opmærksom på, at det skal være en pande der kan tåle at blive meget varm.

• #18   27. feb 2014 Mener du light udgaven? Den kan købes i de fleste supermarkeder

• #19   27. feb 2014 Alm light har faktisk ikke så mange færre end det almindelige. Nogle produkter bliver kaldt light andre let. Jeg har tjekket flere hvor der er flere kcal i light end let. Så det skal ikke bare være den almindelige.

• #20   27. feb 2014 meget light smager så heller ikke ret godt

• #21   27. feb 2014 Alm light/let Mayo smager nu godt synes jeg. Men du har ret mange af de der rigtige light produkter smager forfærdeligt.

• #24   27. feb 2014 Hvis din pande har teflon-belægning, så behøver du slet ikke noget fedtstof når du steger smiley
    Hvis du insisterer på at bruge olie, så hæld så lidt på som muligt, og tør så efter med et stykke køkkenrulle smiley

• #25   28. feb 2014 Jeg ville nu også droppe brødet frem for en mayonnaise lavet på sunde proteinrige æggeblommer og sund olie.

• #26   28. feb 2014 Chihuahua LOVE s : Man kan købe dem i brugsen og kvickly smiley

• #27   28. feb 2014 CH
    Man kan jo ikke spise Mayo hvis der ikke er brød. Og så er det jo et vidt.

• #28   28. feb 2014 Anita

1000 tak smiley jeg vil klart prøve at tjekke Brugsen næste gang. Der er ikke lige en kvickly tæt her ved smiley

Kommentér på:
Fedtfattig mayonnaise hvor købes?

Annonce