den der 7 års krise... {{forumTopicSubject}}
Ja jeg hører jo at i et forhold er der kriser som fx 1 års krise osv...1 års krisen ramte os, og den ramte hårdt....
vi har nu været sammen i 7 år
Jeg er tæt på at have alt det jeg altid har drømt om.
Vi flyttede i hus sidste år, som vi om ca 2 år, skal overtage selv.
har en søn på 6 og bil, dyr, arbejde begge 2, og snakker om bryllup om evt 2 år ca...
men nu tænker jeg den der 7 års krise.... jeg tror sgi den har ramt mig
Jeg føler mig træt af enormt mange ting, føler jeg tænker for 3, planlægger for 3, skal styre hele økonomien alene..det meste af rengøring, handle, sønnen osv osv....
føler jeg er fyldt op og skal klare alt for meget selv.
han er træt, skal arbejde og snakker jeg økonomi, får jeg smidt til bage at han er ikke revisor....det er jeg da heller ikke, men alligevel skal jeg sidde med regnskabet selv..?
er ved at gå ud af mit skind nogle gange...og lige nu flygter jeg herind og med musik i ørerne
Musik hjælper mig meget med at stresse af, og ellers går jeg- når han er hjemme ved sønnen, så går jeg en lang tur med hunden, og får luftet tankerne lidt.
puh jeg sys det er lidt hårdt...og nej han er meget svær at snakke følelser med...jo så blir der kigget computer eller tv og jeg føler ik der blir lyttet, så det er nærmest opgivet på forhånd..
Andre der har været igennem div. års kriser igennem forholdets tid?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 275
Jeg var selv. igennem en krise med min eks. Vi gik begge og var irriteret på hinanden.
Jeg følte jeg stod med alt selv og han bare hyggede sig med jobbet og kammeraterne.
Jeg prøvede diverse ting, hygge/afslapningsweekend for kun os to med forkælelse, jeg prøvede at snakke med ham om tingene, på hans niveau, altså få ham til at forstå hvorfor jeg gik og var muggen/irriteret. Lige lidt hjalp det dog
Vi sluttede kort efter vi havde været sammen i tre år, desværre. Men det viste sig at være det bedste, idag er vi begge meget gladere mennesker og kan snakke sammen.
Håber det løser sig for jer og at det bare er en dum periode
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
det sku vi nok snart gøre...men det hele fortsætter jo på sammen måde når vi kommer hjem igen...
jeg tror ikke han har opdaget at jeg ik sys det er så fedt lige pt... pga arbejde, Han om dagen, mig om natten, så ser vi kun hinanden ca 2 timer om dagen..
apr 2009
Evt. give ham nogle hints og se om han opfanger dem.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Sæt dig ned og sig det som det er. Ikke en masse følelser. Du slukker tv'et, sætter dig ned og siger "Skat, jeg er ved at kører død. Fremover laver du xx ting og jeg xx ting og hver 1. Søndag i månede bruger vi en halv time på økonomi" også slæber du ham med på weekend ophold og sparker gang i romantikken
Sådan ville jeg griber det kan.. Kort og kontant.
apr 2009
Ved min eks skulle man knapt nok tænke tanken før han havde nys om hvad der foregik
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Jeg tænker 1. hvad angår økonomi, du må prøve ENDNU engang at tage teten og sige skat jeg synes vi skal gennem gå vores økonomi så den bare køre af sig selv fremafrettet (hvis han ikke kan klare den halve times snak) så lyder det pænt trist at man ikke vil tage det ansvar :s kan kun tale for mig selv, men har altid i mine forhold haft det sådan at jeg meget gerne stod for økonomien, for der er ikke noget værre end at gå med ro i økonomien oven i hovedet :s så lav det en gang for alle så det bare køre mdr. efter mdr. hvis der er råd til det så evt. læg et beløb ind til parforholdet
2. Ang. handle så evt. handel for en uge af gangen så vidt muligt
Det er noget at det der er pænt skod ved at arbejde forskudt af hinanden at tiden man har sammen vil man gerne bruge på den bedst mulige måde men hvis en af parterne ikke har overskud så kan man nemt køre træt i det, men jeg tror personligt at en stor del af ens parforhold består af noget så kedeligt som ordet planlægning, ansvarlighed og ikke mindst værdsæt hinanden, ret mig hvis jeg tager fejl men noget så simpelt som en buket blomster eller 15 min. massage gør underværker for parforholdet sådan en dag efter arbejde hvor ens partner har stået for alt derhjemme imens man selv knoklede på arbejde, og hvis man ikke kan se den glæde det vil skabe i ens partner, så er det måske ikke den person man skal være sammen med :s
sep 2009
et eksempel fra idag: Vi sidder ved bordet, og jeg har lige vist ham nogle billeder og klip fra en koncert fra igår, som jeg var til, og vi snakker lidt om det.
Jeg begynder så at fortælle noget (jeg har glemt hvad det var), hvor han vælger at tage sin telefon op, da han modtager noget på snapchat fra hans ven, og han fortæller om billedet der og griner...imens har han ikke opdaget at jeg er stoppet midt i min sætning og bare sidder og kigger...da han er klar, siger jeg, at jeg var altså ved at fortælle dig noget..
Han svarer at han lige sku se hvad vennen sendte..hvad vil jeg fortælle? Jeg siger, at han vel lige kan vente med at kigge på det, til jeg lige er færdig med at fortælle?
han rejser sig op og svarer at jeg ved godt at han bedst lytter ved at have noget i hænderne, og sidde med noget...så hvad ville jeg sige?
Jeg siger, at det kan da være ligemeget nu.. han ligger sig på sofaen og sover, til maden står på bordet.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
sep 2009
nus og massage har han helt styr på, hvor mange gange han har nusset/masseret mig, så jeg skylder fx 2 x massage, for nu har han altså gjort det 3 gange ved mig..og det er så også grund til jeg står af og ikke gider...før gjorde jeg det gerne, men han gør det åbenbart af pligt?
jeg prøver at holde huset nogenlunde rydeligt, men køkkenet orker jeg ikke, det er virkelig mit mareridt, så det tager han somregel..
når vi har spist aftensmad og han fx begynder at tage af, tar jeg sønnen på 6 ud og smider ham i bad...når jeg kommer tilbage står min talerken ofte tilbage på bordet.
for vi kan jo ikke lære vores søn at han selv skal tage sit af bordet, hvis jeg ikke selv kan tage min talerken....
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.001
Jeg ville starte med kun at vaske mit eget og sønnens tøj...... kun handle ind til mig selv og sønnen..... kun lave mad til mig selv og sønnen..... kun rydde op efter mig selv....
Og når han finder ud af , at han ikke har noget rent tøj...ikke er handlet ind til ham... ingen mad til ham.......... mon så ikke han finder ud af , at han må lave lidt mere derhjemme ... ( I går jo begge på arbejde )... at du ikke er hans mor.... og at du ikke vil finde dig i at blive overset ... eller taget alvorligt...
DET er sgu da et HINT... han ikke kan overse ....
apr 2009
Ja også lærer sønnike jo at man ikke bare får tingene serveret, men at man også selv må yde, ligesom du må vaske din egen tallerken op for at sætte et eksempel for din søn
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Arg det kunne i godt ha sagt noget før - vi opdagede det ikke hvis den var der ? eller var det noget der skulle arrangeres ?
Tror det handler om at holde liv i forelskelsen så det ikke kun bliver hverdag......
- kærtegn, berøring, kram, møs og hvad der ellers fortæller den anden at man elsker personen.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
sep 2009
Han arbejder til 20 og er først hjemme 20.45 ca så laver altid selv mad, og så får han rester når han kommer hjem.
Vi kysser og krammer hver dag
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
De der smålige aktioner med ikke at gøre det ene eller det andet som "straf" eller en underforstået "besked" gør ikke livet mere spændende eller givende for nogen. Det understreger bare situationen og gør den en smule værre.
Helt ærligt - det er tid at hanke op og acceptere at I er i en periode, hvor der er mere slid end sjov. Dem er der mange af i et livsforløb. Hvis I gider hinanden bliver det bedre, hvis I ikke gider - eller i starter en gensidig skyden på hinanden over ligegyldige detaljer - så går I fra hinanden.
Giv og tag. Lykken kommer i glimt og I lever lige nu på må og få i forhold til hinanden.
Sådan er det bare nogle gange...
den der 7 års krise...