Tekstil farve! {{forumTopicSubject}}
Hej hg'ere!
Jeg har lige fået anskaffet mig en ny overgangs jakke, som min original plan var at bruge som ridejakke, men da lynlåsen på min vinterjakke er gået i stykker, har jeg valgt bare at bruge den nye som hverdags jakke..
MEN.... Købte den brugt for billige penge, og så et billede af den, og fik afvide at den var grøn.. Den så også grøn ud på billedet, sådan mørk camouflage grøn-ish.. Men nu hvor jeg har fået den hjem, og får set den ordenligt, kan jeg jo så se, at den er meget mere grøn end jeg troede, og end hvad billedet viste..
Så, jeg tænkte på om det kunne være muligt at give den en omgang tekstil farve, noget sort, så den evt bare i det mindste bliver mørkere..
Ville det kunne lade sig gøre? Eller virker sådan noget farve kun på mere sart tøj?
Og hvor kan man overhovedet købe sådan noget farve?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Hvis det er nylon, microfiber, polyester eller lign, kan du ligeså godt glemme alt om at farve den selv. Desuden er den muligvis imprægneret og skal vaskes grundigt inden ved min 60 gr.,
Kig på den lille label med vaskeanvisning m.v. Er det bomuld, man den godt farves, men syninger og lynlås får nok andre nuancer.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 275
De har nogle forskellige varianter, så du skal bruge præcis den variant der matcher dit stof
http://www.borup.info/en/Download/Brochureservice/Dylon%20Farveguide.aspx
Jeg har haft held med at finde det i malerbutikker som Flügger
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
apr 2009
Jeg havde nok nuppet Universal da den kan bruges i vaskemaskinen.
Hvis du åbner det link jeg har sat ind så går du ned på side 6 (Den viser sidetal ved scrollbaren) så finder du instruktioner
aug 2007
*Bemærk: Ren Polyester og Acryl kan ikke farves.*
Så nej, det tror jeg ikke du får held med, heller ikke med MPD varianten.
apr 2009
Jeg har kun testet på polyester bomuldsblanding, som godt kan farves.
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
aug 2007
Mix af materialer giver sjældent et pænt resultat.
apr 2009
Men jeg er så tilgengæld os heldig når det kommer til farvning af ting
Tekstil farve!