{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Er det her fair? {{forumTopicSubject}}

Er det her virkelig fair? Jeg er 13 år og skal måske opereres for tredje gang. Og det skal også lige siges, at det er tre forskellige operationer.

1. gang: Blindtarmsbetændelse
2. gang: Længdeforskel på mine ben
Og måske 3. gang: Skæv ryg (Scoliose)

Min ryg er oppe på 41 grader nu og når den er oppe på 45 grader eller over, skal jeg opereres. Jeg syntes virkelig ikke det er fair. Jeg har så mange problemer. Altså fysisk. Jeg har ingen allergier, men så til gengæld skæv ryg og længdeforskel på mine ben.

Det var bare det. Jeg syntes ikke det fair... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her fair?
  • #1   6. mar 2014 Det er ikke fair nej;( øv jeg håber du får det godt bag efter og at der går mange år før du får bøvl igen;) held og lykke

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #2   6. mar 2014 Nej det er ikke fair, at du skal være så hårdt ramt. Jeg har selv en Dese jeg fik i 1997. Vær glad for at du er så ung for så heler du hurtigere op. Mit blev foretaget som en af de første og jeg var ikke helt ung, dengang. Det tog noget længere tid for mig at komme ovenpå igen. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og det aller bedste for dig smiley

  • #3   6. mar 2014 Bodil D: Tak. smiley
    SuHo: Øv, øv. Tak smiley


  • #5   6. mar 2014 Ja. Det er nok rigtigt. Men det er bare meget træls også skal man også i genoptræning, osv... smiley

  • #6   6. mar 2014 Nej, det er ikke fair, men det er sygdom sjældent. :o(

    Jeg tænker tit på det samme, mht. min lillebror. Han har knogleskørhed, skæv ryg og noget der hedder spondyloepifysial dysplasi, der også er en knoglesygdom - og så er han bærer af sticklers syndrom. Derudover ser han rigtig dårligt, havde astma som barn, har døjet meget med blærer på tungen osv.

    Synes heller ikke livet har været særlig fair for ham. Men sådan er det jo bare engang imellem. :o)


  • #9   6. mar 2014 Pia - Så fordi nogen har det værre, må man ikke have lidt ondt af sig selv/føle at livet er imod en? Eller hvordan skal det forstås?

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #11   6. mar 2014 Pia

    Ja man skal altid forsøge at tænke nogen har det værre. Men det er ikke sikkert at TS kan løbe og gå. Når man har svært ved det og får smerter, så er det fandme svært at le, glædes eller smile. Når man har mange smerter har man lov en gang i mellem at synes det hele er noget lort. smiley


  • #12   6. mar 2014 Ingen har sagt livet skal være fair.
    What doesn't kill you, makes you stronger.


  • #14   7. mar 2014 Livet er ikke altid fair, men man må lære at leve med det.

  • #16   7. mar 2014 I har ret. Selvfølgelig er der nogle der har det værre end mig. Og jeg har også andre ting at kæmpe med. F.eks at jeg ikke har nogle venner i skolen eller bare i virkeligheden. Jeg har kun venner over Skype ingame. (Jeg er en gamer). Og folk gider mig ikke, fordi jeg er anderledes og skiller mig ud fra de andre piger fra min klasse. Men jeg gider ikke ændre mig selv, som man vel godt kan forstå. smiley Jeg bliver også svinet til, og har haft selvmordstanker nogle gange efterhånden. Men ja. Tak for jeres søde kommentarer. smiley

  • #18   7. mar 2014 Haha. Men synes bare det er så underligt, at folk sagtens kan lide mig på nettet, osv. Men i virkeligheden - nej, nej. smiley

  • #19   7. mar 2014 Æv, det er også mange ting du skal igennem. smiley

    Kender du til Sally Swift? Hun havde også scoliosis, og hun brugte Alexander-teknikken til at udvikle en ridemetode der styrkede og balancerede hende nok til at hun kunne smide sit korset. Hun er et sindssygt inspirerende menneske. Hende skal du prøve at slå op. smiley


  • #21   7. mar 2014 Det behøver nu ikke være pigerne. Jeg har altid synes at drengene var sjovere - og hvis du er gamer, så er der også større sandsynlighed for at ramme en fællesinteresse der.

  • #23   7. mar 2014 Pia - Det er jo også derfor jeg spørger, om det er sådan det skal forstås.
    Men når du skriver at man skal være glad for at man kan de ting, så forstår jeg det som, at de der ikke kan de ting, har det værre, og at de så har mere ret til at være ked af det over det. Og det synes jeg ikke kan være rigtigt. :o)

    Amanda - Nogle gange er man nødt til at ændre sig. :o)


  • #27   7. mar 2014 Øh, TS har da ikke selv valgt at være sær... Man kan da ikke selv gøre for, hvad man fatter interesse for.

  • #30   7. mar 2014 Livet der desværre ikke fair.

    Sorger og glæder, lidelser og muligheder fordeles ikke ligeligt. Det er os alle beskåret at få det bedste ud af de vilkår vi har.

    Det er surt nogle gange og man kan også fortabe sig lidt i det - men mit ønske er, at unge mennesker, der føler sig tynget af sine livsvilkår får hjælp til at få øje på de kvaliteter der også er i livet og som skal give livslyst, gnist og mod på at arbejde sig igennem de svære tider.


  • #31   7. mar 2014 Ja, man skal have lov at føle hvad man vil, og give udtryk for det. Især når det ikke skader andre.

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #32   7. mar 2014 Pia

    Synes det falder dig meget svært at vise en lille smule empati for TS og eller syge i det hele taget. men selvfølgeligt, It takes one to know one. Du er godt klar over det er et barn du skriver til ikke, der er ingen grund til at kører jantelov ned over hovedet på hende, del den ud til de voksne.

    Til trådstarter. Det kan godt være det hele ligner lort nu, fordi du sidder og tænker på det. Måske tænker du også at du ikke har nogen venner, fordi du efter din operation er afhængig af at andre kommer til dig. Men ved du hvad, hvis de ikke kommer de få du siger du har, så ved du hvem der er de virkelige venner.
    Lad være med at tage sorgerne på forskud. Måske møder du nogle på din egen alder på hospitalet der har gennemgået næsten det samme som du. smiley


  • #33   7. mar 2014 ¤Søster McFluff¤: Har hørt om hende en gang gør, mrn kom fra det igen. Men prøver lige at gemme det. dx Hvis du ved hvad jeg mener. smiley
    SuHo: Ja. Men det er lidt svært hvis jeg skal opereres i ryggen. Og jeg plejer også være utroligt doven på hospitalet. smiley

    Og alle: Jeg går hen til dem og de lægger ikke mærke til jeg er der. Når jeg begynder st grine, siger de jeg skal tige stille. Syntes det er groft, at jeg ikke må grine. Men det må jeg leve med. smiley


  • #34   7. mar 2014 Pia - Bemærk igen at jeg spørger om det er rigtig forstået, og at det hele faktisk er sat op som et spørgsmål. Det er derfor ikke min egen fortolkning o.lign., blot et afklarende spørgsmål til din holdning.

    Måske burde du gøre brug af dit eget råd, med rent faktisk at læse hvad der står skrevet, i stedet for at tolke. :o)


  • #36   7. mar 2014 Det gjorde det jo så ikke helt for mig. :o)
    Jeg var i tvivl om hvad du egentlig mente - og i stedet for selv at tolke på det, så valgte jeg at stille et afklarende spørgsmål.


Kommentér på:
Er det her fair?

Annonce