863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp til have spørgsmål Hjælp til have spørgsmål

Har en græsplæne som jeg gerne vil have pæn, min plan er et rette den til med jord de steder hvor der er huller og så skal der jo komme græs. Men men men

Hvad pokker skal jeg gøre, skal man gøde først og så så græs ellers skal der såes først og derefter gødes???

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til have spørgsmål
  • #1   7. mar 2014 her blev den godtnok anlagt fra bunden (der havde ligget et hus) så tromlet sået græs og så gødet er rigtig pæn idag ca 3 år efter

profilbillede
  • #3   7. mar 2014 Har en græsplæne den er bare meget tynd i det og med ligt huller efter Cooper haha.

• #4   7. mar 2014 Giv den gødning nu, og fyld hullerne op om 2 uger, når gødningen er udvasket. Derefter kan du bredså græsfrø, og evt vande efter behov. Hvis du kan låne en tromle, vil det være rigtig fint.

• #5   7. mar 2014 Hvad hjælper trumlen

• #6   7. mar 2014 tromle virker zero. Vores plæne er tromlet og ligner crap i hundeafdelingen.
    Tilgengæld virker fodboldgræs eller grøftegræs godt. Det er slidstærkt.

• #7   7. mar 2014 Hvor kan de græs typer købes

• #8   7. mar 2014 At gøde lige nu, når jordtemperaturen ikke er højere giver ikke meget mening - det virker minimalt ved disse temperaturer - så størstedelen af gødningen ender bare med at blive udvasket. Nu ved jeg ikke præcis hvordan græs spirer, men langt de fleste planter spirer ikke, hvis der er gødet kraftigt - eller det gør de nu nok, men de bliver ætset af gødningen og dør!

Vent lidt, eller så frøene nu, og vent med at gøde til de begynder at spire, og er vokset lidt

• #9   7. mar 2014 Cooper. Det ved jeg ikke..planteskoler. Vi får det fra nogen vi kender.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #11   7. mar 2014 Jeg vil prøve den lette løsning. Smide noget løs jord og her efter frø. Jeg vil vente et stykke tid så det når at blive varmere.

• #12   7. mar 2014 Hvad med den græsplæne der er der i forvejen der er jorden jo hård, skal man rive i græsplænen eller kan de nye frø godt sætte sig på hård jord ???

Tak for alle jeres svar

• #13   7. mar 2014 Nu så jeg ham der gartneren i go vejr eller hvad det hedder på tv2. han sagde også at man skal gøde græsplanen nu. Jeg ville også mene det var for koldt, men hvad ved jeg.. det sagde han bare - på landsdækkende tv smiley

TS jeg tror du vil få gavn af at rive græsplænen over i det hele taget, så den får luft, men frøene vil også gro bedre - så vidt jeg ved.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #14   7. mar 2014 Ja du kan godt rive jorden let så frø kommer ned. Min plæne fik samme omgang sidste år og har virket fint. Du giver plænen lidt gødning senere på året og passer den ved at slå den ofte. Der ud over skal man undgå for meget skygge for så har det med at komme mos på plænen.

Kommentér på:
Hjælp til have spørgsmål

Annonce