{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Sang - meget gerne feedback {{forumTopicSubject}}

Hejsa - håber I alle har en god fredag aften...

Jeg var hjemme hos en gut igår for at indspille og jeg tror jeg lidt lyttede mig "døv" på tingene igår, nu har jeg lyttet til sangen igen i dag og ja.... Noget synes jeg er godt, andet måske knap så godt.

Jeg vil meget gerne have feedback hvis I lige har 3:45 min til at lytte ville det betyde utroligt meget for mig smiley

https://soundcloud.com/mike-14/maria-gravity-2014

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sang - meget gerne feedback
  • #1   21. mar 2014 Din stemme er fantastisk og jeg kan som sådan godt lide det meste af fortolkningen.
    Jeg kan bestemt godt tåle at høre den en del gange :o) Og jeg er sikker på at du kan nå meget meget langt.
    Du er én af dem der ikke har den der irriterende stemme der kun dur til et one hit wonder; du er ikke en af dem der får alle sange til at lyde ens så et helt album lyder som den samme sang om og om igen.

Men jeg savner indlevelse. Du koncentrerer dig om at synge sangen rent men jeg føler ikke du formidler indholdet helt så godt som jeg er sikker på at du kan.

Det er kun min personlige mening og jeg er intet musikgeni :o) Jeg går efter de følelser fortolkningen af en sang giver mig, og ikke så meget alt det andet. Selvf. skal der synges rent. Og det synes jeg i den grad du gør, og din stemme er skøn, men ellers så går jeg efter om jeg føler at sangen rører mig ...

Gravity er én af mine absolut yndlingssange som jeg gerne hører fortolket. For mig betyder indlevelse dog en del mere end teknik.

• #2   22. mar 2014 Sanne, tusinde tak for din dejlige og detaljerede feedback, jeg blev helt rød i hovedet og smigret af dine rosende ord det betyder meget! smiley

Jeg forstår godt hvad du skriver, jeg brugte utrolig meget tid på at gå helt ned i detaljerne og kan godt høre nogle steder der måske ikke er den store sammenhæng?

Det er første samarbejde og vi lavede sangen på "kun" 3 timer, tror måske man næste gang skal lave det over et par gange for at det bliver helt optimalt.

Nu er det også en rigtig følelsesladet sang som hun synger utrolig fantastisk, så det var måske lige ambitiøst nok på følelsesniveauet smiley

• #4   22. mar 2014 Isabelle
    Mange tak for de søde ord smiley Jeg ved dog ikke om vi kommer til at arbejde videre med denne sang, da vi har mange andre projekter i gang - der kommer i hvert fald mere snart!
    Jeg fik ham til at skrue vokalen en smule ned, da jeg synes den var meget høj også

• Fie J
    Fie J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
    #6   22. mar 2014 Tilslutter mig de andre - du har en virkelig god og dejlig stemme.
    Jeg må dog sige at selve musikken irriterer mig, den fylder for meget, hvorfor ikke en version med kun klaver eller guitar?

• #7   22. mar 2014 jeg har hørt det igennem, og du skal passe lidt på med dine endelser på sætningerne. Fx i de første par sætninger, der mister du støtten på "your here" "gone" osv.. Det gør at du i midten af ordet mister tonen.

Havde ikke hørt denne sang før, så var lige inde og høre originalen og vil jeg sige at du skal prøve at lade vær med at synge den for meget som originalen. Det er en kunst at gøre tingene til sin egne- især ifht musik og sang smiley

Du har et fint udgangspunkt og du synger rent det meste af tiden, men jeg savner helt sikkert noget sikkerhed i stemmen og derudover noget teknik smiley

• #8   22. mar 2014 Linda
    Jo det har jeg, har ikke lige fået denne på youtube endnu smiley Det der ligger derinde er gamle indspilninger smiley

Fie J
    Jeg kan godt forstå hvad du skriver, vi prøvede dog bare at gøre den lidt mere "vores" i stedet for bare et cover smiley Men er enig med dig i at når det er sådan en stille/skrøbelig sang så er det som regel vokalen man fokuserer på med lidt klaver i baggrunden (ligesom originalen) Tak for din respons og ros smiley

Lima og Ulven
    Det er faktisk meningen at jeg "mister støtten", for netop at gøre den lidt mere skrøbelig.
    Hvad mener du med sikkerhed i stemmen og noget teknik? Kan du give et par eksempler, det ville betyde meget. Tak for din feedback!

• #9   22. mar 2014 jeg ved godt at sangen kræver "luftig" stemme til tider, men det skal stadig gøres med støtte, bare uden fuldregister.. Hvis du ikke har støtten med, så mister du kontrollen over tonerne, og synger derfor en anelse falskt smiley

Sikkerhed i stemmen, mener jeg.. hmm.. erfaring måske. At man ved hvad man kan og ikke kan. at man som lytter ikke er lidt "bange" for om tonerne rammes osv. men at man 'ved' at sangeren har styr på det smiley Med teknik mener jeg støtte, kontrol over stemmeleje og stemmekontrol i det hele taget smiley Og det var så lidt :)!

• #10   22. mar 2014 Er da ked af du synes det bliver falsk til tider, dog synes jeg ikke rigtigt jeg kan høre det på de steder du nævner... Som sagt blev det gjort med vilje for at det stadig skulle være lidt skrøbeligt/stille og ikke fordi jeg manglede luft/støtte. Er da også lidt ked af at høre du ikke føler jeg har styr på det haha smiley
    Altså man kan jo ALTID lære mere og går også til sang netop for at lære nogle nye teknikker, men sanglæreren har aldrig nævnt noget om det du netop nævner. Det kunne være jeg skulle tage den med til hende næste gang for at høre hvad hun siger, selvom vi har sunget den igennem flere gange til sang smiley

• #11   22. mar 2014 Jeg er virkeligt ikke ude på at være "ond" ved dig, hvis du føler dig ramt. Det er simpelthen ment som feedback, og ikke fordi du skulle forsvare dig. smiley

jeg ved godt at sangen skal være skrøbelig og stille til tider, men der er forskellige måder at gøre det på smiley at mangle luft er ikke det samme som at mangle støtte, og jeg synes at høre at du mangler støtte på de stille steder. man kan sagtens have knæk, luft og diverse ting med, hvis bare det er kontrolleret, og jeg synes blot det lyder som om du mister kontrollen i de ord jeg nævnte, hvilket gør det lidt "usikkert" at høre på, ment på den måde at jeg ikke heeeelt ved hvor du ender i tonen, og om den kommer "hjem" igen smiley

• #12   22. mar 2014 Jeg er helt vild med at du tør fortolke sangen så den netop bliver anderledes og jeg synes faktisk at du slipper ret godt fra det. Jeg kan ikke have når sange bare forsøges kopieret. I 99% af tilfældene bliver det skod og kedeligt uanset hvor godt de så ellers synger,

Der er alt for mange der laver coversange uden selv at fortolke. Synes det er sejt at I tør :o) Det er sjældent jeg ser det og det synes jeg endelig at du skal blive ved med. At gøre sangene til dine egne :o)

Sam Bailey er en af de kvindelige sangere som jeg virkelig føler indlever sig i alt hvad hun synger.
    Jeg kan føle "historien" som lyrikken prøver at fortælle. Men sådan en indlevelse så kan man komme rigtig langt :o)

Nr. 2 mine yndlings fortolkninger af en sang: https://www.youtube.com/watch?v=JVTReNon6sI

Nr. 1:
    Hendes egen fortolkning, virkelig rå følelser: https://www.youtube.com/watch?v=f8UQNla7J18
    Langt mere teknisk korrekt men det tager en del fra den følelsesmæssige oplevelse ... Dog kommer hun igen i slutningen af sangen :o) Fra 1.35: https://www.youtube.com/watch?v=yJv1A9MqFyo

• #13   22. mar 2014 Lima og ulven
    Ser det skam heller ikke som et angreb - tværtimod smiley Men selvfølgelig kommer det som en overraskelse når man synes andre hører noget helt andet end man selv gør, eller har fået at vide. Det er jo præcis som de stakkels mennesker i X-factor der tror de kan fordi de har fået det at vide, og så får det modsatte at vide smiley

Jeg tager den med til min sanglærer og hører hende, hun er jo trods alt prof smiley

Sanne
    WOW, big mamma smiley Hun har jo også en styrke jeg ikke kommer til at få smiley

Lyt lige til dette: FANTASTISK:
    https://www.youtube.com/watch?v=vjaGkR7Kifo

• #14   22. mar 2014 hov det link der.... Giv hende lige til 1:00 så bliver det vildt smiley

• #15   22. mar 2014 Jeg er slet ikke til Stacy Francis :o) Hun synger teknisk fantastisk men hun har travlt med alt andet end den fortælling hun er i gang med at fortælle med sin sang ... Men hun er klart en superb performer.
    Hun fungerer på en scene fordi hun underholder .. Og hvis man vil langt i den branche så skal man også kunne det :o)

• #16   22. mar 2014 Sanne
    Jeg er bare så imponeret over at hun kan ramme toner som "kun hunde kan høre" haha smiley

• #17   22. mar 2014 Enig :o) Men at høre mere end én sang fra hende i træk ville være virkelig irriterende hæh he :o)

Derimod Kate Voegele: https://www.youtube.com/watch?v=1rcnuIKATlY

Jeg hørte ikke andet end hende på et tidspunkt. Hun kan synge så meget forskelligt.

Tror faktisk du kunne gøre noget ret sejt hvis du prøvede at fortolke den sang :o)

• #18   22. mar 2014 okay smiley Jeg forstår bare ikke helt hvorfor du ikke bare tog den med din sanglærer fra starten af så, hvis du bare gerne ville have feedback fra hende smiley

• #19   22. mar 2014 Sanne
    Haha smiley Hun er også go' dog vil den sang du har der ikke passe tror jeg. Jeg har pt. svært ved dybe toner, da min stemme er så lys hehe - men man kan da forhåbentlig arbejde videre med dette smiley

Lima og Ulven
    Fordi vi lavede sangen i torsdags og jeg går til sang om tirsdagen....
    Selvfølgelig vil jeg gerne have feedback fra andre, og tror helt du har misforstået hvorfor jeg lagde sangen herind?
    Jeg føler lidt du føler at jeg er blevet "fornærmet" over dine kommentarer og nu skriver hvorfor filan jeg så har lagt en sang ind når jeg alligevel ikke vil have feedback fra "jer" i stedet for min sanglære.

Det må du endelig ikke tro, som skrevet overfor tager jeg dine kommentarer til mig og hører min sanglære om hun er enig i at der er noget der, og at vi så kan arbejde på det. Men har jo også selv ret til at have en mening om at jeg ikke synes det lyder falsk og bliver lidt overrasket over at høre det, når jeg aldrig har fået det at vide før - det har jeg vel lov til smiley Som skrevet har jeg sunget sangen hos hende, hvor hun spillede klaver og hun stoppede mig ikke på noget tidspunkt, så det er kun fordi jeg skriver sådan smiley

Jeg tager gerne imod kritik, for hvordan skulle jeg ellers opdage hvad andre ærlig talt synes?

Kommentér på:
Sang - meget gerne feedback

Annonce