435 visninger
|
Oprettet:
Sang - meget gerne feedback {{forumTopicSubject}}
Hejsa - håber I alle har en god fredag aften...
Jeg var hjemme hos en gut igår for at indspille og jeg tror jeg lidt lyttede mig "døv" på tingene igår, nu har jeg lyttet til sangen igen i dag og ja.... Noget synes jeg er godt, andet måske knap så godt.
Jeg vil meget gerne have feedback hvis I lige har 3:45 min til at lytte ville det betyde utroligt meget for mig
https://soundcloud.com/mike-14/maria-gravity-2014
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Jeg kan bestemt godt tåle at høre den en del gange :o) Og jeg er sikker på at du kan nå meget meget langt.
Du er én af dem der ikke har den der irriterende stemme der kun dur til et one hit wonder; du er ikke en af dem der får alle sange til at lyde ens så et helt album lyder som den samme sang om og om igen.
Men jeg savner indlevelse. Du koncentrerer dig om at synge sangen rent men jeg føler ikke du formidler indholdet helt så godt som jeg er sikker på at du kan.
Det er kun min personlige mening og jeg er intet musikgeni :o) Jeg går efter de følelser fortolkningen af en sang giver mig, og ikke så meget alt det andet. Selvf. skal der synges rent. Og det synes jeg i den grad du gør, og din stemme er skøn, men ellers så går jeg efter om jeg føler at sangen rører mig ...
Gravity er én af mine absolut yndlingssange som jeg gerne hører fortolket. For mig betyder indlevelse dog en del mere end teknik.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Jeg forstår godt hvad du skriver, jeg brugte utrolig meget tid på at gå helt ned i detaljerne og kan godt høre nogle steder der måske ikke er den store sammenhæng?
Det er første samarbejde og vi lavede sangen på "kun" 3 timer, tror måske man næste gang skal lave det over et par gange for at det bliver helt optimalt.
Nu er det også en rigtig følelsesladet sang som hun synger utrolig fantastisk, så det var måske lige ambitiøst nok på følelsesniveauet
apr 2009
Mange tak for de søde ord
Jeg fik ham til at skrue vokalen en smule ned, da jeg synes den var meget høj også
maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
Jeg må dog sige at selve musikken irriterer mig, den fylder for meget, hvorfor ikke en version med kun klaver eller guitar?
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
Havde ikke hørt denne sang før, så var lige inde og høre originalen og vil jeg sige at du skal prøve at lade vær med at synge den for meget som originalen. Det er en kunst at gøre tingene til sin egne- især ifht musik og sang
Du har et fint udgangspunkt og du synger rent det meste af tiden, men jeg savner helt sikkert noget sikkerhed i stemmen og derudover noget teknik
apr 2009
Jo det har jeg, har ikke lige fået denne på youtube endnu
Fie J
Jeg kan godt forstå hvad du skriver, vi prøvede dog bare at gøre den lidt mere "vores" i stedet for bare et cover
Lima og Ulven
Det er faktisk meningen at jeg "mister støtten", for netop at gøre den lidt mere skrøbelig.
Hvad mener du med sikkerhed i stemmen og noget teknik? Kan du give et par eksempler, det ville betyde meget. Tak for din feedback!
jun 2013
Sikkerhed i stemmen, mener jeg.. hmm.. erfaring måske. At man ved hvad man kan og ikke kan. at man som lytter ikke er lidt "bange" for om tonerne rammes osv. men at man 'ved' at sangeren har styr på det
apr 2009
Altså man kan jo ALTID lære mere og går også til sang netop for at lære nogle nye teknikker, men sanglæreren har aldrig nævnt noget om det du netop nævner. Det kunne være jeg skulle tage den med til hende næste gang for at høre hvad hun siger, selvom vi har sunget den igennem flere gange til sang
jun 2013
jeg ved godt at sangen skal være skrøbelig og stille til tider, men der er forskellige måder at gøre det på
okt 2007
Der er alt for mange der laver coversange uden selv at fortolke. Synes det er sejt at I tør :o) Det er sjældent jeg ser det og det synes jeg endelig at du skal blive ved med. At gøre sangene til dine egne :o)
Sam Bailey er en af de kvindelige sangere som jeg virkelig føler indlever sig i alt hvad hun synger.
Jeg kan føle "historien" som lyrikken prøver at fortælle. Men sådan en indlevelse så kan man komme rigtig langt :o)
Nr. 2 mine yndlings fortolkninger af en sang: https://www.youtube.com/watch?v=JVTReNon6sI
Nr. 1:
Hendes egen fortolkning, virkelig rå følelser: https://www.youtube.com/watch?v=f8UQNla7J18
Langt mere teknisk korrekt men det tager en del fra den følelsesmæssige oplevelse ... Dog kommer hun igen i slutningen af sangen :o) Fra 1.35: https://www.youtube.com/watch?v=yJv1A9MqFyo
apr 2009
Ser det skam heller ikke som et angreb - tværtimod
Jeg tager den med til min sanglærer og hører hende, hun er jo trods alt prof
Sanne
WOW, big mamma
Lyt lige til dette: FANTASTISK:
https://www.youtube.com/watch?v=vjaGkR7Kifo
apr 2009
okt 2007
Hun fungerer på en scene fordi hun underholder .. Og hvis man vil langt i den branche så skal man også kunne det :o)
apr 2009
Jeg er bare så imponeret over at hun kan ramme toner som "kun hunde kan høre" haha
okt 2007
Derimod Kate Voegele: https://www.youtube.com/watch?v=1rcnuIKATlY
Jeg hørte ikke andet end hende på et tidspunkt. Hun kan synge så meget forskelligt.
Tror faktisk du kunne gøre noget ret sejt hvis du prøvede at fortolke den sang :o)
jun 2013
apr 2009
Haha
Lima og Ulven
Fordi vi lavede sangen i torsdags og jeg går til sang om tirsdagen....
Selvfølgelig vil jeg gerne have feedback fra andre, og tror helt du har misforstået hvorfor jeg lagde sangen herind?
Jeg føler lidt du føler at jeg er blevet "fornærmet" over dine kommentarer og nu skriver hvorfor filan jeg så har lagt en sang ind når jeg alligevel ikke vil have feedback fra "jer" i stedet for min sanglære.
Det må du endelig ikke tro, som skrevet overfor tager jeg dine kommentarer til mig og hører min sanglære om hun er enig i at der er noget der, og at vi så kan arbejde på det. Men har jo også selv ret til at have en mening om at jeg ikke synes det lyder falsk og bliver lidt overrasket over at høre det, når jeg aldrig har fået det at vide før - det har jeg vel lov til
Jeg tager gerne imod kritik, for hvordan skulle jeg ellers opdage hvad andre ærlig talt synes?
Sang - meget gerne feedback