{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Annullere handel (TV), rettigheder {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg vidste ikke lige hvad skulle skrive i overskriften.

Sagen er den at min kæreste har købt et TV på afbetaling hos Elgiganten og det er i og for sig fint nok.
Problemet er bare at det er dét fjerde fjersyn som ikke virker. De andre 3 fjernsyn er blevet byttet pga. fejl i fjernsynene. Han har desuden prøvet at skifte mærke også.

Nu skal det fjerde fjernsyn så til reparation og det er jo p*sse træls for at sige det lige ud. Han er træt af Elgiganten og vil gerne annullere købet. Men men, han betaler jo af på afbetaling og har vist allerede betalt halvdelen af.

Så er det så her jeg spørger: Har man ikke nogen rettigheder som køber? Han betaler jo for en vare som ikke virker, det har han jo gjort 4 gange nu. Men man kan vel ikke annullere afbetalingen og forvente at han får de penge retur, som han har betalt af.
Han vil jo heller ikke købe et fjernsyn et andet sted, og så stadig betale af på lånet til Elgiganten, så betaler jo bare penge ned i lommen på dem for ingenting.

Jeg har prøvet Google, men synes sgu det er lidt af en jungle. Håber at I kom igennem det, det er lidt rodet at skulle formulere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Annullere handel (TV), rettigheder
  • #1   22. mar 2014 Han kan ihf. kræve at få et tv der virker hvis fejlen ikke er selvforskyldt..

• #2   22. mar 2014 Det er ikke selvforskyldt, det er fejl der er i de TV han har købt. Det er jo hans fjerde TV han er oppe på og der er også fejl i den nu.
    Kan man slet ikke kræve at annullere handlen og kræve penge tilbage, selvom det er afbetaling? Jeg mener, hvornår er nok "nok"? smiley

• #3   22. mar 2014 Der er vist regler for det.. Men jeg ved ikke hvilke.. Jeg tror det er op til butikken hvor mange gange de vil bytte/reparere inden de annullere handlen..

• #4   22. mar 2014 Havde det været samme tv var det tre gange og derefter kan i kræve handlen annulleret, men når han har haft flere forskellige er det andre regler, det vil sige stadig først efter samme tv har været til ret tre gange.

• #5   22. mar 2014 Sælger må reparere samme fejl tre gange før man kan ombytte til nyt eller pengene tilbage. Nyt fjernsyn eller ny fejl giver endnu tre forsøg.

• #7   22. mar 2014 Den med de tre forsøg er en udbredt fejl. (link fjernet)
    Man har som udgangspunkt 1 forsøg pr mangel til at få varen iorden

• #8   22. mar 2014 (link fjernet)

• #9   22. mar 2014 Men det der så er noget møg ved elgiganten, hvis i får den igennem at de tager fjernsynet retur, så kan i ikke ophæve afbetalingen, elgiganten gør det at i får et tilgodebevis og køber noget andet (det fik jeg tilbudt da jeg købte en computer der ikke duede) Men da jeg var nede med min computer indenfor 14 dage så kunne de ikke modsige deres egen returret så jeg fik mine penge til sidst.

• #10   22. mar 2014 Vi har lige været derude og magen til ringe kundeservice skal man lede længe efter. Jeg er så træt Elgiganten smiley
    De prøver og reparere dette fjernsyn også, så må vi se. Vi har haft to Samsung fjernsyn og 2 Panasonic.

Vi har fået et låne TV, som heller ikke virker. Det er da ret komisk at man aflevere et fjersyn der ikke virker og får et låne fjernsyn der heller ikke virker smiley

• #11   22. mar 2014 Han snakkede også om at de har 3 forsøg til at lave TV'et, men jeg synes også at have læst at de kun et forsøg.
    Synes bare ikke det kan være rigtigt at vi skal blive på den her måde smiley

• #12   22. mar 2014 Hvis de afhjælper fejlen men den kommer igen, så har de tre forsøg på samme fejl - det står der også i linket. Hvis man får det tilbage uden at det er blevet lavet, så er det kun et forsøg

• #14   22. mar 2014 Der står intet i linket om at de har tre forsøg til at lave det. Der står nogle argumenter for hvorfor de skal have mere end et forsøg, men ikke hvorfor de har tre forsøg, så TS kopier det og streg under og gå ned og sig de er galt på den, for det er de altså. Også skal du argumentere for hvorfor handelen skal gå retur.

• #15   22. mar 2014 Det får vi vist også brug for Camilla, jeg handler i hvert fald aldrig mere hos dem. smiley

• #16   22. mar 2014 Så vidt jeg ved skal i have garantien skrevet op til ny dato hver gang de udskifter en del / hele varen.
    Dermed må i vel kunne annullere handlen. Men prøv at kontakte forbruger rådet eller klagenævnet. Kan ikke lige huske hvem af dem.

• #18   22. mar 2014 jeg er nu rigtig glade for dem her i Horsens, men skal altså liiige kende lidt til købeloven engang imellem sådan er det hos de fleste. Jeg har dog hørt meget skidt om kundeservice rundt omkring, så vi er nok heldige her i Horsens.
    Calle der er ingen garanti på det da Elgiganten kun giver 14 dages returret, så man kan kun læne sig op af den 2 årige reklamationsret og den ½ årige formodningsregel

• #19   22. mar 2014 Hvis I har haft 4 tv der ikke virker og et låne nu heller ikke virker, så kan fejlen jo være i jeres hus?? Noget med strømmen måske

• #20   22. mar 2014 Jeg tænker også som Janni, er I sikre på der ikke er et eller andet med jeres strøm eller andet, som gør at de går i stykker? For det lyder da helt vildt, og især når I også har været omkring flere mærker, så kan det jo ikke bare være en model der er en fejl i.

• #21   22. mar 2014 Nemlig Rikke. Jeg tror fejlen er hos TS.

• #22   23. mar 2014 Jeg tvivler på at fejlen ligger hos os. Jeg tænker at hvis der er noget galt med vores strøm, så burde der jo også være andre ting der ikke fungere korrekt. smiley Vi har jo haft TV før, og der har intet været - jeg tror bare at vi har været meget uheldige.

Den første var der pixel fejl i skærmen, det var der også i nummer 2 (det var Samsung TV), de to sidste var der ingen af USB stikkene der virkede og nogle gange "flimmede" TV skærmen (Det var Panasonic) smiley

• #23   23. mar 2014 Min søn fik en EL kedel af mig. Den sprang sikringerne. Så fik han en anden. Den sprang også sikringerne. Det vidste sig ikke at være kedlen som var problemet, men at hans sikringskab er old gammelt og ikke kunne klare en moderne kedel, som var igang samtidigt med hans opvasker smiley

• #25   23. mar 2014 hmm jeg kan køre opvasker, microovn og lampe i samme kontakt uden der sker noget

• #27   23. mar 2014 Men tanke på de fejl, det har været, så tror jeg at det er tv'ene og ikke noget hjemme hos TS.

• #28   23. mar 2014 Der springer ingen sikringer smiley

Jeg er næsten sikker på at det er fejl i fjernsynene, det er de samme fejl der køre igen ved begge mærker, hvis vi skulle have problemer med vores strøm, så skulle der jo også være problemer med det andet der bruger strøm og de andre der bor i bygningen og det er der (heldigvis) ikke smiley

• #29   23. mar 2014 Må man spørge hvad fejlen er?

• #30   23. mar 2014 Det står længere oppe, indlæg #22 smiley

• #31   23. mar 2014 ahh sorry. Ja de fejl lyder til at være fjernsynene.

Bortset fra det er El gigantens vare ofte noget lort. Det samme kan siges om deres service

• #32   23. mar 2014 Der service er lige til at lukke op og sk*de i - undskyld mit sprog smiley smiley

• #34   23. mar 2014 Altså lige mht til at El-gigantens produkter tit er noget lort, så vil jeg bare lige sige at vi altså ingen problemer har med vores tv derfra. Vi måtte ud og købe nyt for et par måneder siden, da det gamle døde. Og vi har ikke oplevet problemer overhovedet.

• #35   23. mar 2014 Ingen problemer med Elgiganten herfra.
    Min gamle bærbar var derfra, blev 4-5 år gammel.
    Min fladskærm er derfra og det er vel 3-4 år gammelt og er som nyt.

• #36   23. mar 2014 Rikke: For omkring 1 pr siden var jeg ude or at henholdsvis jeg og min 8 årige søn fik defekte vare. Jeg måtte ned og gale da de nægtede at bytte knægtens skide dyre clockradio som hverken kunne klokken eller spille radio.
    Min DVD havde ingen lyd. Den blev bytte efter megen brok. 3 måneder senere gik lyden i den nye. Da den kom retur fra værksted fik jeg besked på at da jeg ikke havde dybde renset den skulle jeg betale for reperationen. Øhh man må ikke skille elektronik ad for at rens det (det måtte man i hvertilfælde ikke dengang) så røg garantien.
    Jeg måtte rundt om forbruger klagenævnet. Så rykkede EL Giganten til gengæld også da de hørte den besked jeg havde til dem fra nævnet. Pludselig kunne jeg pludseligt vælge mellem at annullere handlen og få min reparerede DVD retur uden at betale. Det er godt nok for dårligt.

Derefter gik der 12 år hvor jeg nægtede at have noget med dem at gøre overhovedet. Siden har jeg købt 2 varer i forbindelse med min flytning sidste januar. Begge vare var der problemer med. Disse er dog fikset nu. Opvaskeren fik sælger mig desuden til lige at købe en ny vandlås, som allerede var indbygget i slange der fulgte med. Min elektriker ven lå flad af grin, da han fandt ud af hvorfor jeg ikke kunne samle skidtet.

Jeg kender utallige som har lignende historier at fortælle, idet jeg boede en spytklat fra EL Giganten i Glostrup, og for alle jeg kendte var det den nærmeste butik at handle i.

El giganten er en skod butik. Jeg kommer næppe nogen sinde til at handle der igen i min levetid.

• #37   23. mar 2014 ups. for omkring 15 år siden var jeg ude for.. skulle der stå i starten. ved ikke lige hvad der gik galt *rødme*

• #38   24. mar 2014 Sådan er det jo ved mange butikker, man har forskellige erfaringer smiley

Min kæreste ringer til den der forbruger rådgivnings linje i dag og så må vi se. Jeg ved i hvert fald at jeg aldrig nogensinde handler der igen smiley

Kommentér på:
Annullere handel (TV), rettigheder

Annonce