{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Nu begynder det faktisk at irretere... {{forumTopicSubject}}

... en del smiley

Jeg forventer endda at jeg snart får besøg af NJD smiley

Jeg laver snart et skilt, og sætter nede ved vejen, med teksten :

JEG VED GODT AT MIT FØL ER HALT PÅ DET ENE BAGBEN !! smiley

Det var så grelt i går at Bent råbte i tlf`en : NU STOPPER DET KRAFTSTEJLME !!! smiley

De sidste par dage er der ca 7-8 velmendende mennesker der har paratut skulle fortælle os at vores føl halter, og JOW vi ved godt at føllet halter, den er jo ligsom født med det, og da den nu er 8 mdr, burde det jo nok være forbi-gået vores åbenbart tabte opmærksomhed at den halter smiley

Den person der ringede i går, da vi lige var kørt hjemmefra, har åbenbart søgt vores tlf-nr på adressen, og startede ud med at konstatere at vores føl havde knæleds- bla-noget smiley
NÅ..?? det kunne hun da lige se uden at have undersøgt føllet eller nowet smiley
Bent hvæssede af hende : NARJ den gør da ej smiley

Vi er pænt trætte af at forklare folk at den er født med den lidelse, og er under behandling af både smed og dyrlæge.

Men *SUK* folk mener det jo sådan set godt, de bliver bare trælse når de er nr 5 samme dag .... smiley

Bare lige et kæmpe-bøvs fra Tanten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu begynder det faktisk at irretere...
  • #1   24. mar 2014 Øv forstår godt du bliver iriteret Jeg ville sætte det skildt op du nævnte Så kan de vel holde K smiley

  • #2   24. mar 2014 Hvor er det vildt, at folk ikke bare kan holde sig til sig selv.
    Og endnu mere vildt, at de ikke kan tænke sig til, at det nok er opdaget og ér under behandling.


  • #4   24. mar 2014 Undskyld, men jeg kan på ingen måde se problemet i det her. Vi går amok når folk bare er ligeglade med syge dyr, men folk går åbenbart også amok hvis de så tager sig af det.

    Der findes mennesker som enten ikke ser det, eller er ligeglade med at deres dyr er syge. Så jeg tager hatten af for dem der så opsøger ejeren, jeg synes det er rigtig godt!

    De ved jo ikke at i ved jeres føl halter, i deres verden kan den jo lige være kommet til skade.


  • #5   24. mar 2014 Ja, men så kan man lige gå over og banke på først, og spørge, hvad der er galt med hesten.
    At anmelde det kan jeg ikke se nogen grund til, medmindre man ved, at hesten ikke bliver behandlet.


  • #6   24. mar 2014 Vi bor i en skov, men vejret har været godt, derfor kommer der rigtig mange forbi, jeg vil ikke gemme hende væk, hun skal gå der sammen med sin mor.

    som jeg selv siger, jeg ved godt at folk mener det godt, men at ligefrem ringe til mig og have stilt en diagnose sygdom ved føllet uden at have haft noget med det at gøre, den fatter jeg ikke en hat af.
    Jeg kunne da osse godt finde på at banke på hos folk hvis deres dyr ser syge ud, men at ligefrem ringe til dem og sige : hør her ! jeres hest lider af det og det.... hallo det er i min verden heeelt forkert !

    Og i det her tilfælde lå det også langt væk fra sandheden.


  • #9   24. mar 2014 Jeg synes også du skal sætte et skilt op - gerne et der forklarer hvad der er galt med føllet.

    Og ja... kan godt forstå at det er p*sseirriterende. Min første tæve var radmager som unghund, ganske enkelt fordi hun havde så meget krudt i måsen. Hun var gennemtjekket hos dyrlægen og vi havde forsøgt os med alt muligt foder og kosttilskud. Det kunne folk på gaden naturligvis ikke se, så fik hele tiden at vide at hunden var for tynd. En enkelt gang blev jeg totalt overfuset af en som mente at jeg sultede hende.

    (Hunden fik iøvrigt normal vægt da hun var omkring de 2 år gammel og havde gearet en anelse ned)


  • #10   24. mar 2014 ja jeg synes så det er fint folk fortæller jer det. Det kunne jo være en foldskade.

    Jeg har en gang ringet på hest der vitterligt faldt om da jeg kørte forbi på motorvejen. jeg har arbejdet med heste ogkunne godt se det ikke var et rul eller et "jeg lægger mig lige ned" og ringede til stedet (en rideskole med skilt ud mod motorvejen. De ringede tilbage et par timer efter at hesten havde tarmslyng.


  • #11   24. mar 2014 Det kan jo være at personen har oplevet denne lidelse hos en hest selv, så hun mente jo nok at det lignede det.

  • #12   24. mar 2014 Monster mor : NJD har skam været her, jeg blev anmeldt for det sidste år, da jeg nægtede at sælge et andet føl til en svindler smiley

    Og der kunne de nøjes med at konstatere at alt var i den skønneste orden. jeg følger NJD på deres FB-side, og kan godt se hvor mange sager de kører ud til hvor der ikke er en pind galt smiley

    Lidt synd at folk anmelder med magre syge heste, og de farer prombe ud til stedet for at konstatere at her intet er at komme efter, og deres ellers gode arbejde tid og ikke mindst penge der kunne komme dem til gode der virkelig har brug for det er spildt pgå folks smålighed og misundelse smiley

    Det er dælme trælst smiley


  • #13   24. mar 2014 Natascha : ej... alligevel, jeg kunne nok have en formodning om at et dyr fejlede noget bestemt, men dælme ej om jeg ville ringe til folk og sige meget skråsikkert : dit føl har knæskals- noget.
    Når jeg slet ikke kender hesten.
    jeg synes endda at hendes skæve hove med tendens til snabel-spids lyser folk i øjet på lang afstand.
    Jeg ville have mere forståelse for, hvis hun havde sagt: dit føl trænger til at få skåret hove, for det ser det mere ud som om.


  • #16   24. mar 2014 Jeg kan bare ikke se problemet i det smiley

  • #19   24. mar 2014 Forslag til skilt:

    profilbillede
  • #20   24. mar 2014 W : din kommentar giver ingen mening .

    Sarah : Tak, det ser faktisk godt ud smiley


  • #22   24. mar 2014 Ws kommentar giver faktisk masser af mening, er jeg ked af at sige smiley

Kommentér på:
Nu begynder det faktisk at irretere...

Annonce