1.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kuk i bedstefars kuk-ur :) Kuk i bedstefars kuk-ur :)

Nu her i går skulle vi, dvs Tanten hendes søster og dennes mand, tømme Bedstefars bolig på plejehjemmet.

Vi kommer derop, bevæbnet med flyttekasser, sække og en stor bil til at transportere det hele smiley

Vi står lidt og kigger.... ved ikke rigtig hvor vi skal starte, så vi starter med en kop kaffe smiley

Bedst som vi står der med kaffen, begynder Bedstefars ur på væggen at bimle... smiley Det er ikke et kuk-ur, vi har bare altid kaldt det for et kuk-ur, ved ikke lige hvad man kalder sådan et ur med pendul, som kan hænge på væggen, og bimle hver halve og hele time smiley

Vi står bare og kigger på det... det burde da ikke gå mere, ingen har jo trukket det op smiley

Nå... vi tager alle billeder ned fra væggen, og det famøse kuk-ur, når det ligger på bordet, kan pendulet ikke svinge, og uret burde gå i stå.

Men nej.... lidt senere bimler det igen... smiley vi kigger alle 3 på hinanden og begynder at skraldgrine smiley
Tanten siger at det er Bedstefar som jo var lidt af en spøgefugl, der er flyttet ind i kukkeren, og det er godt at det er søster der skal have det kuk-ur, så er det hende, han kan drille med at bimle i tide og utide... smiley smiley

Så resten af dagen, ryddede vi op, til jævnlig bimlen fra uret, og da vi kørte hjem, lå det på bagsædet imellem de mange andre ting der ikke kunne være på ladet, og da vi startede ud fra hjemmet af bimlede det 16,30 smiley dvs 1 ding smiley

Og vi blev enige om at vi nok hørte 4 ding senere, for det tabte altid en time, til Bedstefars store arrigskab da han levede smiley

Men nede på den anden side af præstø, fik vi 5 ding fra uret af smiley

Nu gik det sørmer også rigtigt ... smiley

Så var vi overbevist om at søster havde fået bedstefar med hjem i kuk-uret smiley

I øvrigt.... der lå en stor fin guldfarvet boldt på bordet, den har vi aldrig set hos ham før .... det var en hundeboldt, altså en man bruger til hunde.... det undrede os en del, men Dana som var med os, tog den med det samme, og legede med den resten af dagen smiley Indtil vi skulle hjem, og hun sagde farvel for sidste gang til flere af de gamle, som var blevet hendes gode venner.
De var lidt kede af at de ikke så hende mere smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kuk i bedstefars kuk-ur :)
  • #3   6. apr 2014 Dejlig, lille, fin historie at vågne på smiley

Jeg tror jeg ville løbe skrigene væk fra det der kuk-ur smiley

• #4   6. apr 2014 Sikke en smuk historie
    smiley

• #5   6. apr 2014 Godt det ikke er min TG Jeg kan ikke klare sådan noget mystisk noget smiley

• #6   6. apr 2014 Ja.... selvfølgelig er det bedstefar , der " spøger " .... det er da kun hyggeligt ... smiley
    ...........................................................

Det minder mig om ..... at jeg var nattevagt på et plejehjem .... ( for mange år siden ).
    Min kollega og jeg sidder i opholdsstuen ...... og pludselig hører vi en underlig hylende lyd.
    Hmmm... det må vi lige undersøge og rejser os, men kan ikke finde ud af hvor lyden kommer fra..... så vi må ind på beboernes stuer og se.
    Vi kan overhovedet ikke finde ud af hvor lyden kommer fra...... nogen gange synes vi , lyden kommer fra forskellige retninger..... smiley
    NÅ..... vi kommer til depotrummet.... og går derind , og lyden bliver tydeligere .... vi kigger i skabene...på hylder.....synes stadig lyden flytter sig ......
    Så kommer vi til et skab ..... DER kommer lyden fra..... det er et skab , hvor vi lægger ting fra afdøde beboere....i poser med navn og dato på ..... f.eks. briller.... høreapparater,,, o.s.v. .... som pårørende havde doneret til hjælp til folk i U-landene.

Og DER i en pose ligger et høreapparat og hyler ..... pyyy ha....ikke andet tænker vi og griner...... indtil vi ser datoen på posen ........ smiley

Høreapparatet havde ligget der i posen i skabet i næsten 2 år ......i 2 år ???... smiley

• #7   6. apr 2014 He he Bitten smiley

Har lige snakket med søster i tlf smiley

Hun fortalte at hun havde lige hentet uret ude i bilen nu her, og sørmer da hun nærmer sig bilen bimler det mindsanten smiley

Hun har taget det ind og tørt det af, og det l¨å på en stol da hun ringede til mig, og mens vi snakker kan jeg høre at det bimler for at kl 13,30 smiley smiley

Pendulet kører stadig ikke, og hun har heller ikke trukket det op, og alligevel tikker det fint afsted, og det har ikke tabt tid smiley

Det mærkelige er bare... da vi sagde farvel til vores far, da han gik bort, hang uret på hans væg, og der gik det IKKE smiley
    Og der har kun været søster og bedemand inde på værelset dagen efter han gik bort, siden da har rummet været låst af smiley

Enten har *nogen* trukket det op, eller osse..... ??? smiley

Og det burde altså ikke gå når pendulet ikke svinger smiley

Jeg har selv et her, og stopper jeg pendulet, går uret i stå smiley

Søster har fået kukur og Bedstefar med hjem ... smiley

• #8   6. apr 2014 Det er en hilsen til jer begge, og det er en god hilsen... smiley

• #9   6. apr 2014 Det tror jeg osse Anika smiley smiley

Kommentér på:
Kuk i bedstefars kuk-ur :)

Annonce