845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad koster din bil? ;) Hvad koster din bil? ;)

Hej HG
Nu nærmer de 18 år sig, og jeg er da begyndt på kørekort. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at vide hvor dyr en bil er at holde i drift.
Hvad render en bil op i? Der skal vel forsikring, registrering, afgift og det hele på??

Jeg kører lige nu scooter, som jeg har gjord 2 års tid. Skide billigt. Kører 70 km på fuld tank (4 liter). Koster lige omkring 913 kr. i forsikring ÅRLIGT, og koster noget olie 1 gang i måneden (ca. 70 kr.) + diverse reservedele...
Så benzinforbrug + olie + forsikring og diverse reservedele koster CA. 500 KR. MÅNEDLIG. smiley

Potedask herfra smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster din bil? ;)
  • #5   25. apr 2014 1000 tak for jeres svar - vil lige læse dem igen i morgen, der står skolen nemlig på faget "økonomi", og med jeres svar ved jeg sådan nogenlunde hvad der er realistisk at regne med smiley

• #6   25. apr 2014 Man skal virkelig ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber, da prisen kan svinge meget. Min første bil jeg købte da jeg var 19-20 år kostede 12.000 kr om året i ansvar. Og det var en gammel ford fiesta fra 1988. Min svoger der er et par år ældre end mig har været oppe og give 25.000 kr om året.
    Der er flere steder hvor hvis du køber en sprit ny bil, så kan du få billig forsikring i de første 3 år.

• #10   25. apr 2014 Det kan tit betale sig at lease som ny bilist. Her er nemlig voldsom rabat på forsikring, hvor du optjener anciennitet..

• #11   25. apr 2014 Som Søren skriver, så har nogle forhandlere en fast aftale med et forsikringsselskab, så man kan få en billig forsikring sammen med bilen.
    Selv for mig (jeg er elitebillist) var der penge at spare på første års forsikring på den ordning, da jeg købte ny bil forrige år.

• #12   25. apr 2014 Tjaa det er da godt nok en kæmpe udgift, og det kræver da en hel del plads i budgetet! Håber at få elevplads her til sommer, der er elevløn 10.600 kr. i måneden FØR skat.. Så det er da lige før det virker helt urealistisk at skulle have bil, selvom jeg er meget afhængig af folk der skal køre mig til udstillinger, lure coursing, agility, dyrlæge osv. smiley Det er IKKE nemt at have hund, bur, mad, udstyr og det hele med på scooter smiley

igen TAK for svarene! Forsikringen skal tages i første prioritet

• #14   25. apr 2014 Ligemeget hvordan man vender og drejer det så er en bil et dyrt bekendtskab smiley Jeg tror ikke jeg ville vælge at anskaffe en bil på så lille en løn. Fx en værkstedsregning løber hurtigt op i 10-15.000 kr. Forsikring og brændstof er dyrt, der skal betales grøn ejerafgift osv osv.

• #15   25. apr 2014 I år har jeg haft reperationer for knap 13.000 på min... ikke fordi den er gammel, men fordi jeg har været uheldig - hele bremsemolevitten skulle skiftes + jeg kørte i et hul i vejen med ret stor fart på en landevej, så jeg knækkede en for-fjeder...

Jeg har en rimelig stor bil - en VW Caddy. Den er den perfekte hundebil, men den er på papegøjeplader, så den koster en del i afgifter. Det er en diesel, så der ligger en ekstra årlig grøn afgift og så er den tung, så vægtafgiften er heller ikke billig...

Tilgengæld holder VW prisen rimeligt godt på brugtmarkedet. Jeg har købt den kontant, så har ingen lån på den, og jeg kan ikke leve uden en bil der hvor jeg bor mht arbejde osv.

• #16   25. apr 2014 Det afhænger jo helt og holdent af bilen,

• #17   26. apr 2014 Det kommer jo helt an på den bil du vil købe.. skal du købe en ny bil eller køber du en gammel brugt.

Ved ny bil, der skal du lede efter et bilfirma der giver 3 års forsikring med i prisen.

Hvis du køber en brugt, kan du godt regne med at skulle ligge ca. 3500 kr til sidde, dette er med et beløb lagt til side til kommende reperationer.

Kommentér på:
Hvad koster din bil? ;)

Annonce