Dumpet køreprøve Dumpet køreprøve
Ja som overskriften fortæller, dumpede jeg min køreprøve i dag. Skide ærgerligt, og jeg er selvfølgelig smadder skuffet.
Jeg skal op igen på torsdag, men frygter egentlig at være endnu mere nervøs 2. gang? Jeg havde nogle småfejl i dag (sippet sagkyndig) og derfor dumpede jeg. Jeg kom fx til at køre over en kantsten. Straks tænker jeg, at de fejl jeg har lavet i dag, er nogle der vil forsvinde med tiden, når jeg bliver dus med at køre bil. Jeg har jo trods alt kun kørt 2 måneder. Derfor tror jeg heller ikke på, at jeg kan gøre det særlig meget bedre på torsdag. For jeg er nervøs, det er jo prøve!
Er der mon nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre, for at dulme nerverne lidt?
Jeg overvejer at tage noget beroligende, men måske er det bare dumt.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 295
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Jeg gjorde samme fejl som dig det med kantstenen, hvor jeg tænkte, så er det sket
Men han må have været rar den dag for jeg bestod
Prøv at tænke skidt med det hele, enten går det ellers gå det ikke Ja det er næmmere sagt end gjort Men poj poj med det
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Det var meget bette fejl du blev dumpet på...
Men hovedet op og frem med de posetive tanker, dybe vejrtrækninger og så find din indre ro inden du skal køre...
mar 2013
mar 2013
Derfor har jeg ret svært ved at tro på det på torsdag. For jeg bliver jo ikke perfekt på 3 dage.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
Jeg dumpede desværre også første gang, dog på en lidt større fejl - sagkyndig mente ikke, at jeg havde set en bil som skulle ligeud, da jeg skulle dreje til venstre i et kryds. Så han klodsede bremsen - så ved man godt hvad klokken er slået
Anden gang gik det så bedre, bestod, men her kom jeg også til at ramme kantstenen da jeg skulle lave en trepunktsvening (skulle jo langt ud i siden for at kunne gøre det). Dette kunne han dog se bort fra, da det ikke var noget som kunne være til fare for andre trafikanter, det ville kun lave småskrammer på min egen bil.
Så tror ikke du skal være så nervøs, du var bare super uheldig med sagkyndig
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Krydser fingre for at du får en anden sagkyndig, det har altså desværre meget at sige. Og ro på - dybe vejrtrækninger, helt ned i maven og så prøv at se bort fra at han sidder ved siden af.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
Da jeg tog mit kørekort for snart to år siden, dumpede jeg også til min første køreprøve.. Jeg var SÅ skuffet og bitter, for jeg var selv helt sikker på, at jeg bestod. Men havde også en MEGET sippet sagkyndig, som intet sagde, og sad med armene over kors hele vejen..
Men anden gang var jeg også vildt nervøs, fordi jeg dumpede første gang. Og jeg lavede så mange flere fejl, at jeg var sikker på at jeg ville dumpe.. Men min anden sagkyndig var simpelthen så rar, og snakkede løs hele vejen, om alt og ingenting. Jeg græd næsten da jeg bestod
Men husk, at de sagkyndige skal have en hvis procent de dumper...
Super meget held og lykke til køreprøven!
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.852
Det var nemlig manden bagved som ikke holdt nok afstand.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
Så vil jeg lige sige, jeg dumpede også første gang, pga en dum sagkyndig. Jeg var også total nede! Han gjorde mig SÅ nervøs at han endte med at måtte træde på bremsen. DOH! Men du skal jo have en køretime med din kørelærer inden - snak med vekommende. Og evt tag nogle flere køretimer hvis det er det som skal til.
Men du bliver jo ikke en færdig bilist bare fordi du har kørekort
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Dumpede første gang grundet nerver.
Dumpede igen anden gang af samme grund.
3 gang vidste jeg det var sidste chance, da jeg ikke havde råd til at blive ved. Jeg gav op. Tænkte det her bare skulle overstås for jeg ville ikke få kort. Derfor var jeg heller ikke nervøs og bestod.
Du kan godt. Prøv at finde en måde at slappe af på
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Jeg var så nervøs op til min køreprøve, at min kørelærer sagde til den køresagkyndige at han nok skulle tage en pose med ud til mig... Hun var simpelthen bange for at jeg ville kaste op i bilen....
Så den køresagkyndige ankom med et mærkeligt ansigtsudtryk og holdt sig lidt på afstand under gennemgangen og spørgsmål til bilen. Han havde dog ingen pose med
Han sagde først hvad min kørelærer havde sagt, da vi kom ind i bilen. Det gav et godt grin og så var jeg ikke nervøs mere
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
mar 2013
Jeg håber også at jeg får en anden sagkyndig, de er dog kun 3 forskellige i mit område, så chancen er ikke så stor. Han var bestemt ikke en der ville sidde og snakke lidt, han sagde derimod ikke et kuk. Og da han synes jeg kom for tæt på en anden bil, råbte han så højt at jeg blev så forskrækket at jeg glemte at blinke da jeg drejede.
Krydser fingre for på torsdag..
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 7 Emner: 4 Svar: 26
Han kiggede på mig og sagde at hvis jeg ikke havde sagt noget ville han ikke have lagt mærke til det.
Men ja Snak snak snak og læg mærke til tingene omkring dig for hvis du selv viser du vidste det var en fejl så viser du tegn på at du er opmærksom
Jeg troede/synes selv min køreprøve gik dårligt men bestod første gang
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
Den sagkyndige sagde endda, at det var skønt at køre i rundkørsel med mig, LOL
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.754
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
mar 2013
Så skal du også kunne forklare lovgivningen omkring lygter og reflekser.
Du skal kunne bakke i bås, køre forlæns i bås, lave parallelpakering, kunne bakke om hjørne og lave 3-punktsvending.
Det er ikke alt de spørger om, men du skal kunne det
mar 2013
I dag kørte jeg halvanden time inden køreprøven, og det gør jeg også på torsdag. Det hjælper, synes jeg.
Det er i det hele taget bare smadder rart at høre at jeg ikke er den eneste der er dumpet 1. gang! Så tak for lige at dele jeres historier
mar 2013
Og tak! Jeg håber også, at 2. gang er lykkens gang.
mar 2013
Jeg kender ingen der har kørt under 25 minutter.
Jeg vil virkelig også prøve at slappe af. Hvis det ikke går på torsdag, så tror jeg at jeg vil prøve hypnose mod min nervøsitet.
mar 2013
Det er vidst ret sjældent.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Så resten af turen var ind igennem byen af alle små kringlede veje i masser af trafik og ved hver lille fejl fik jeg læst og påtalt - jeg lavede da helt klart en del fejl og jo man skal kunne tåle at blive "hylet lidt ud af den" når man kører bil, men til sådan en køreprøve var jeg sgu i forvejen sindssygt nervøs.
Da vi kom retur og jeg kom ud af bilen stortudede jeg, ikke så meget over at være dumpet men mere over hele opførslen af den sagkyndige - det var så ubehageligt.
Så fik nogle flere timer og så prøvede jeg igen, fik heldigvis en anden og meget mere rolig sagkyndig, så selvom jeg lavede klassiske fejl som 3. gear fremfor 1. gear smilte han bare og det hele gik fint og jeg bestod.
Jeg var så faktisk på motorvej der da jeg var oppe anden gang, på motorvej, om noget industri, forbi noget skole m.v. og den slags.
- Første prøve var rundt i midtbyen, alle mulige små snoede og kringlede veje med ekstra tricky skilte og den slags - riiiigtig ond en. Der var noget parallelparkering med osv. - som jeg heldigvis var herresej til, selv fuldstændig hylet ud af den.
Køreprøver er onde, for man kan ikke særlig meget af det hele i praksis, det sidder jo ikke helt på rygraden endnu og får man så en sagkyndig der har en dårlig dag smitter det nok gerne af, men det er jo også et stort ansvar at sige om nogen er klar til at køre bil for det er da potentielt farligt.
Det er så også derfor jeg mener vi burde have et andet system herhjemme, fx at man må køre tidligere men med en voksen til stede osv.
Rigtig mange gange held og lykke med din anden prøve - det skal nok gå, giv dig selv lov til at tænke øv over du er dumpet og så ellers op på hesten igen
Min kørelærer havde en som var dumpet noget lignende... 9 gange mener jeg? Hun blev ved med at prøve
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Var oppe en mandag morgen kl. 8 og havde bare en totalt morgensur sagkyndig..
Jeg synes ellers at det gik super godt.. Men næææh nej..
Nå, et par dage efter var jeg oppe til køreprøvers igen.. Igen kl. 8 om morgenen.. Og denne gang fik jeg den bedste sagkyndig ever.. En mand ved navn Palle.. Og fandt ud af at hans "øgenavn" passer perfekt.. Han bliver nemlig kaldt "Hos Palle består alle"..
D. 30/04 var det 5 år siden at jeg fik kortet..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
(og min søn blev født 11 dage efter og ikke 5 uger)
Ej, jeg havde også en køretime lige inden prøven og det gav bare SÅ meget! Hvis ikke du har fået det den her gang, så hør din kørelærer om du kan næste gang.
mar 2013
Det gør bare virkelig en stor forskel, hvem man har med. Og jeg forstår slet slet ikke, hvordan man som sagkyndig, føler at man kan være bekendt at vrisse af eleverne. Vi er da for susen nervøse nok i forvejen!
Jeg følte i hvert fald at ham jeg kørte med sad og ledte efter de mindste fejl. Jeg var lige ved at spørge om han ikke ville have en lineal med ud, så han kunne måle hvor dårlig min parkering var.. Altså. Jeg er bare så bange for at dumpe igen..
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Men sidste år tog jeg så erhvervskort og dumpede 2 gange. 3 gang var så lykkens gang og jeg var hamrende nervøs til alle prøverne. Den sidste prøve var jeg faktisk ved at kaste op af nervøsitet, men jeg sagde det ligeud til sagkyndig, at jeg var meget nervøs.
"Ja, det scorer du sgu ikke nogen nem prøve af" var hans svar og så rystede jeg godt nok...
Jeg skulle så køre en fastlagt rute og havde det hele skrevet ned og begyndte at køre og vidste godt at i den førstkommende lysregulering, der skulle jeg til højre... Men pga nervøsiteten - tror jeg - glemte jeg det.... Lige indtil sagkyndig rømmede sig kraftigt ligesom for at sige, at jeg skulle huske at tage fart af og dreje... Så der fik jeg hjælp af ham og resten af prøven gik som smurt. Al nervøsitet forsvandt, da han rømmede sig.
Så held og lykke - op på hesten og nyd det.
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
Synes faktisk det er udfordrende at køre bil, men når Kørelæreren efter timen siger "jamen det har du jo helt styr på" holder det modet oppe! Tror dog det bliver lidt af en udfordring at skulle holde nervøsiteten tilbage, når jeg til en tid skal op til køreprøve... Som min teorilære siger, bliver man jo ikke mindre nervøs af, at der sidder en fremmed på sædet ved siden af!
mar 2013
Men når der så lige pludselig sidder en fremmed, der siger hvad du skal, holder øje med alt du gør OG noterer ned på sin blok - ja fy for den!
mar 2013
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
mar 2013
Jeg græd både inden og efter, men det vigtigste er at jeg bestod!
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
mar 2013
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008