Stolt af min lille hvalp (træning) Stolt af min lille hvalp (træning)
Halløj
Er så stolt af min lille hvalp! Han er blevet enormt god til de forskellige udfordringer vi får til hvalpetræningen, men han er begyndt at forbinde godbid = sætte sig på rumpen.
Det kan jo muligvis gå hen og blive lidt problematisk når vi på et tidspunkt skal prøve kræfter med de dersens udstillinger derfor har jeg prøvet at lære ham "stå", samt at adskille "stå" og "sit".
Vi har øvet det ganske lidt, måske sammenlagt 10 min. fordelt over den sidste uge, og synes allerede han fatter det så godt! I det hele taget er jeg imponeret over hans træningslyst samt evne til at bevare fokus.
Når kommandoen stå er helt på plads må vi også lige lære at stå pænt
Prøvede at filme det i dag mens vi øvede det, og jeg synes han gør det fint. Tror faktisk jeg vil gøre det der med at filme vores træninger noget mere, for hold nu op hvor er det lærerigt at se på!
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/41068-oever_staa_m__12_ugers_hvalp
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
OG dygtig
Hvis jeg må give dig et tip, så sørg for at give ham en kommando for at få ham ud af øvelsen- f.eks. fri.
En kommando skal være gældende (=han skal blive i øvelsen ) til der kommer en ny kommando, ellers "bestemmer" han jo selv hvornår han vil gå ud af øvelsen, og det er ikke hensigtsmæssigt med tiden
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Stolt af min lille hvalp (træning)