{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidselbrug i hestesport
  • #1   26. jun 2014 Topryttere er slet ikke min kop te! De fleste af dem, snakker om guld og grønne skove, og hvor meget de går op i hestens velfærd... Og når de så kommer på banen, så bliver hestene flået i munden, sparket med sporer og bestemt ikke behandlet pænt...!

Jeg er ikke imod, at man rider med bid, hvis bare man gør det ordentligt!

Da jeg red, ville jeg rigtig gerne være dressurrytter.. Men alle jeg snakkede med, sagde at det kunne jeg bestemt ikke blive, hvis jeg ville ride med løse tøjler!
    Og det kan jeg slet ikke forstå.. For man rider jo for benene og sædet?
    Bidet var for mig, kun en nødbremse...

• #3   26. jun 2014 Jeg har også haft fat i heste, hvor det nok ikke har været det fedeste for hesten.. Men de er kæmpe stor, og når der går panik i dem, så må man jo gøre hvad der er mest effektivt..

Da jeg var yngre, red jeg ikke særligt pænt! Det blev hevet og flået og brugt pisk i massevis.. - Det er godt man kan blive klogere!

• #4   26. jun 2014 Bruger man egentlig belønning i ridning?

• #5   26. jun 2014 Det kommer meget an på, hvordan man rider...

Når vi har tilredet ungheste, har vi givet efter for presset, når der blev gjort det rigtige... Altså, når der blev lagt ben til, og den blev bedt om at dreje til fx højre, gav vi slip for presset, når der blev drejet bare det mindste til højre..

Vi arbejdede også meget fra jorden, og her var der godbidder i massevis!
    Og hvis det var muligt fra ryggen, havde vi helt sikkert også gjort det der smiley

• #6   26. jun 2014 Buch - både og. Hvis du tænker i stil med hundetræning, så ville det være ganske upraktisk at stoppe kræet efter hver øvelse for at kaste guffer i munden på den. Vi kører hestevogn, her ville det jo være helt umuligt.
    Ved ridning er belønning ofte i form af f.eks. at man stopper med at "genere" den. Hvis jeg gerne vil have hesten til at stoppe tager Jeh i tøjlen, når den gør det, giver jeg slip igen (sådan meget forenklet )
    På samme måde kan jeg lægge benet til, og slippe igen når den går fremad osv.

Derudover fortæller vi da osse hesten når den er dygtig, eller måske bliver den kløer lidt under manen e.l.

Under tilridning vil man normalt have en hjælper på jorden, og hos os vil denne osse af og til give en godbid e.l.

Men den form for belønning (med mad) er ikke så udbredt.

Belønning kan osse være at de får lov at gå afslappet frem efter en hård/svær øvelse.

Kommentér på:
Bidselbrug i hestesport

Annonce