{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Har det her noget værdi? {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt dette stykke på en grusvej og synes selv det minder om noget lignende et guldmetal, men ærligt talt så tror jeg ikke det er en øre værd, men man tænker jo alligevel smiley
Hvilket metal kan dette være? Har også hørt at kobber kan ligne guld rigtig meget på nogle punkter men har ingen viden for dette, så det kunne være nogle af jer vidste lidt mere end mig ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har det her noget værdi?
  • #1   3. jul 2014 Et billede mere smiley

profilbillede
  • #2   3. jul 2014 Kan du bøje det/lave ridser i m fx tænderne?

Der eksisterer et metal som ligner guld, men intet er værd.. Kan ikke huske navnet.

Men umiddelbart kan det jo også være spraymalet jern?

• #3   3. jul 2014 Hov, på andet billede syntes jeg det ligner kobber rigtig meget. Hvordan er bøjeligheden?

• #4   4. jul 2014 Jeg synes det ligner et eller andet fra et gammelt messingbeslag. Som metal har det nok ingen værdi men måske som noget antikt???
    Messing er en legering af bl.a. kobber og zink og har en gylden farve meget lignende den på billederne.

Det metal, som i rå tilstand ligner guld, findes bl.a. i Grønland og hedder svovlkis. Sådan nogle stykker har/havde jeg (tror de ligger hjemme hos min mor)

• #5   4. jul 2014 Jeg tror ikke det har nogle værdi, prøv at gå længer med det,spør dem som har forstand på så noget. smiley

• #7   4. jul 2014 Det er rimelig hårdt og kan ikke bøje det (en af grundene til at jeg tænker værdiløst smiley )
    Og det vejer pænt meget i forhold til størrelsen, tænker også på noget lignende messing, det kunne det godt være smiley
    Lis N: tak også det jeg tænkte. Jeg vil også have en metaldetektor! smiley Finder man overhovedet noget ind imellem?

• #10   4. jul 2014 Det er højst sansynligt bronze sagde den lokale guldsmed smiley Dog kunne det også være messing, men forskellen skal undersøges ved syrebad og det gad jeg ikke spilde deres tid med smiley Men nu ligger den i min kasse for underholdende ting jeg gennem tiden har fundet på den markvej smiley

• #11   4. jul 2014 Hov og han mente bronze, da det i hjørnerne er begyndt at blive grønligt.
    Og jeg tror ikke det er gammelt, for det er blevet støbt ved brug af nyere metode kunne jeg se. Det er nok blevet rimelig tæsket igennem sin rejse til min grusvej, over halvdelen af 'skiltet' mangler. smiley

• #13   6. jul 2014 Har fundet en hel del på den vej, den er også 1km lang smiley
    Det betyder ikke noget for mig om den har værdi eller hvor gammel den er, det endnu en sjov dims smiley
    Har kun en gang fundet noget af værdi på stien og det var en intakt spydspids af flint, den ligger på et eller andet nordsjællandsk museum nu smiley

• #15   6. jul 2014 Uha det aner jeg ikke smiley
    Den har været der i mindst 20 år ved jeg, for der flyttede nogle bekendte ind i en af gårdene, men gårdene har lagt der længe før det smiley ved ikke hvor man kan tjekke hvor gamle sådanne veje er, men der bliver jævnligt (ca hvert år eller efter behov) lagt nyt grus på smiley

• #17   8. jul 2014 Det er privat vej, og dem der henter grus/sten/sand henter det forskellige steder fra næsten hver gang afhængigt af priser osv smiley Så tror ikke der er meget information at finde og dem der bor på gårdene er alle sammen næsten nytilflyttere eller har lige (sidste 10 år) fået bygget gård der smiley

Kommentér på:
Har det her noget værdi?

Annonce